Android 5.1 lanseras i början av 2015

Permalänk
Melding Plague

Android 5.1 lanseras i början av 2015

Merparten tillverkare har ännu inte fått ut Android 5.0 till sina mobila enheter, men redan nu sägs Google förbereda nästa version. På agendan står buggfixar och polering av gränssnittet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"Merparten tillverkare har ännu inte fått ut Android 5.0 till sina mobila enheter, men redan nu sägs Google förbereda nästa version. " Därför köper man Nexus. Att köra en telefon med gammal mjukvara är inget jag vill göra iaf.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Nån som vet när femman anländer till OPO?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

5.0.1 kom precis OTA.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Fan jag som bytte min halv trashade Nexus 4 med Lollipop mot en Moto X 2014 med 4.4.4. Har haft den i nån dag och saknar redan Lollipop.. Haha!

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

Fick en uppdatering i går kväll. Var det 5.01 månne?

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte förstår all hets och "hype" med Android-uppdateringar? 5.0 är ju gräsligt fult!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NodCommander:

Bara jag som inte förstår all hets och "hype" med Android-uppdateringar? 5.0 är ju gräsligt fult!

Nej! Deras nya gränssnitt är rent ut sagt gräsligt!

Permalänk
Medlem

Det här med gränssnitt verkar vara ett vanligt problem nu för tiden

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk

Någon som vet vad namnet blir? Bokstaven M står väl på tur.

Själv röstar jag för Mums-Mums!

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeones:

Det här med gränssnitt verkar vara ett vanligt problem nu för tiden

Ingen kan få det rätt för alla. Men det finns långt fulare och klumpigare exempel på marknaden än Android 5.0

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandborste:

Fan jag som bytte min halv trashade Nexus 4 med Lollipop mot en Moto X 2014 med 4.4.4. Har haft den i nån dag och saknar redan Lollipop.. Haha!

Vad jag förstått har Moto X (2014) redan börjat få Lollipop här i Sverige, eller om den nu skulle komma väldigt snart. Du borde nog få den vilken dag som helst. Jag själv sitter på en Moto G (2014) och väntar också ivrigt på Lollipop som ska dyka upp snart.

Vet att det finns delade meningar om nya gränssnittet men jag måste säga att jag tycker det känns rätt fräscht. Det jag däremot ser mest fram emot är förbättringarna i prestanda och batteritid.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Skrivet av Yooriitzz:

Nån som vet när femman anländer till OPO?

Skickades från m.sweclockers.com

https://forums.oneplus.net/threads/regarding-android-l.49957/

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Bara jag som inte förstår all hets och "hype" med Android-uppdateringar? 5.0 är ju gräsligt fult!

Nu är det ju inte bara utseendet som uppdateras

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Bara jag som inte förstår all hets och "hype" med Android-uppdateringar? 5.0 är ju gräsligt fult!

Skrivet av Klappis:

Nej! Deras nya gränssnitt är rent ut sagt gräsligt!

Jag gillar det verkligen. Tycker det är mycket snyggare än tidigare
Har dock varit otroligt buggigt för mig, men det fixades med 5.01 som kom igår kväll

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peking:

Vad jag förstått har Moto X (2014) redan börjat få Lollipop här i Sverige, eller om den nu skulle komma väldigt snart. Du borde nog få den vilken dag som helst. Jag själv sitter på en Moto G (2014) och väntar också ivrigt på Lollipop som ska dyka upp snart.

Vet att det finns delade meningar om nya gränssnittet men jag måste säga att jag tycker det känns rätt fräscht. Det jag däremot ser mest fram emot är förbättringarna i prestanda och batteritid.

Jaså? Senaste infon jag hittat så är det Nordamerika å några länder i Europa som Lollipop har börjat rullat till. Så som du säger så bör Lollipop komma när som helst.

Själv tycker jag inte att designen märks nämnvärt när man använder luren, förutom animationerna, som jag förvisso gillar.

Själv gillar jag Lollipop starkt!

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

Synd att andra tillverkar inte uppdaterar lika fort

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Inaktiv

Nu har jag haft 5.0 i en månad och själv gillar jag överlag denna version. Klart fräschare än 4.x.x var. Finns dock en del småfel som stör samt att mobilen startat om/kraschat två gånger denna vecka.

Behovet av att lämna Android för något annat är mindre nu än tidigare med. Har ingen direkt lust att köpa något nytt just nu då förbättringar från Nexus 4 ändå är rätt minimala.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Någon som vet vad namnet blir? Bokstaven M står väl på tur.

Själv röstar jag för Mums-Mums!

Tror på någon av dessa: m&m, milky way, mars eller mentos :).

OnT: Surt att man inte fått Android L ännu, vet inte ens om S4 kommer få det...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Tror på någon av dessa: m&m, milky way, mars eller mentos :).

OnT: Surt att man inte fått Android L ännu, vet inte ens om S4 kommer få det...

Kul att det redan finns en version portad till den första galaxyn från 2010, varit sugen på att slänga in den men inte haft tid ännu.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xpanterx:

Tror på någon av dessa: m&m, milky way, mars eller mentos :).

OnT: Surt att man inte fått Android L ännu, vet inte ens om S4 kommer få det...

S4 har nämnts ett antal gånger i artiklar jag har läst och det verkar att S4an kommer att få L också däremot verkar ingen veta när.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Kör 5.0.1 i min Nexus 5 och trivs som fisken i vattnet. Stilrent, funktionellt och framförallt snabbt som tusan.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Någon som vet vad namnet blir? Bokstaven M står väl på tur.

Själv röstar jag för Mums-Mums!

Skrivet av xpanterx:

Tror på någon av dessa: m&m, milky way, mars eller mentos :).

OnT: Surt att man inte fått Android L ännu, vet inte ens om S4 kommer få det...

Vad får er att tro att namnet kommer att bytas ut? Det är väl bara vid större uppdateringar som de byter namn.

OnT. "Nyheten" jag ser mest fram emot med 5.1 är återintroduceringen av det ljudlösa läget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Ingen kan få det rätt för alla. Men det finns långt fulare och klumpigare exempel på marknaden än Android 5.0

Windows 8 tex.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

När får HTC One M7 Android 5.0 tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Vad får er att tro att namnet kommer att bytas ut? Det är väl bara vid större uppdateringar som de byter namn.

OnT. "Nyheten" jag ser mest fram emot med 5.1 är återintroduceringen av det ljudlösa läget.

4.0 ICS
4.1-4.3 JB
4.4 KK

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Misstänker att de som tycker material design är fult håller aero högt (huga!).

Tycker MD är ett bra initiativ och först nu blir det omfattande enhetlighet då seriösa utvecklare fått tydliga riktlinjer för utformandet av Android-appar. Ladda ner nån gammal app som inte uppdaterats sen GB om du hittar så kommer du förvånas över hur föråldrat det ser ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

4.0 ICS
4.1-4.3 JB
4.4 KK

Skickades från m.sweclockers.com

ICS släpptes okt 2011
JB släpptes juni 2012
KK släpptes okt 2013

Skulle vara väldigt förvånande om de bytte namn redan nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

4"Nyheten" jag ser mest fram emot med 5.1 är återintroduceringen av det ljudlösa läget.

Öh, de tog aldrig bort det såvitt jag vet, snarare justerade och la till ytterligare ett alternativ:

- Helt ljudlös: Tryck bara på "None" när du justerar volymen
- Ljudlös med vibration: Sänk volymen hela vägen ner, precis som innan

Det som är nytt är denna:
- Prioritet: Du väljer själv vilka notifikationer som får "störa" eller inte. t.ex. endast mail från jobbet, larm eller om flickvännen ringer så låter den men för allt annat är den ljudlös.

Också en väldigt välkommen funktion (imho) är att man nu kan ställa in ljudet periodvis. Dvs, istället för att bara kunna sätta enheten på ljudlös "tills jag ändrar tillbaka" kan man välja "sätt på ljudet igen om X antal minuter/timmar". Utöver det kan man nu även ställa in en tid på dagen som den alltid gå till ljudlös, t.ex. kan du ställa in att "Måndagar-fredagar klockan 9-17 vill jag att ljudet är avstängt för allt som inte har med jobbet att göra".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

När får HTC One M7 Android 5.0 tro?

innan den 4'e februari tror jag

källa: http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile...

Visa signatur

Moderkort: AsRock P67 Extreme4 GEN 3 Grafikkort: Asus GeForce GTX1070 STRIX 8GB OC Processor: Intel I5 2500K Kylare: Corsair H100 RAM: 16GB Corsair Vengeance CL9 1600Mhz Nätaggregat: Fractal Design Newton R2, 650W Modulär Chassi: Corsair Carbide 500R Systemdisk: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB Tangentbord: Corsair K70 RGB Mus: Mionix NAOS 8200