Android 5.1 lanseras i början av 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

När får HTC One M7 Android 5.0 tro?

Troligtvis ganska snart skulle jag tro, Play Edition varianten har haft 5.0.1 sedan några få veckor tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Tror på någon av dessa: m&m, milky way, mars eller mentos :).

OnT: Surt att man inte fått Android L ännu, vet inte ens om S4 kommer få det...

Inga av dessa kan formas som den gröna roboten. Marschmallow kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yooriitzz:

Nån som vet när femman anländer till OPO?

Skickades från m.sweclockers.com

Har inte den blekaste.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yooriitzz:

Nån som vet när femman anländer till OPO?

Skickades från m.sweclockers.com

Har också opo och väntar med spänning.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Min LG g3 fick 5.0 i dag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon som har några nya nyheter kring CM12? Väntar med olidlig spänning, även om jag fått ordning på CM11 ordentligt nu så känns det som att det bör vara dags snart...

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Friterad:

När får HTC One M7 Android 5.0 tro?

http://www.phonearena.com/news/Android-5.0-Lollipop-update-fo...

Börjar rulla ut tredje januari till M7 och M8 med sense.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Någon som vet vad namnet blir? Bokstaven M står väl på tur.

Själv röstar jag för Mums-Mums!

Kan nästan garantera att det blir marshmallow.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timmy Fox:

Öh, de tog aldrig bort det såvitt jag vet, snarare justerade och la till ytterligare ett alternativ:

- Helt ljudlös: Tryck bara på "None" när du justerar volymen
- Ljudlös med vibration: Sänk volymen hela vägen ner, precis som innan

Det som är nytt är denna:
- Prioritet: Du väljer själv vilka notifikationer som får "störa" eller inte. t.ex. endast mail från jobbet, larm eller om flickvännen ringer så låter den men för allt annat är den ljudlös.

Också en väldigt välkommen funktion (imho) är att man nu kan ställa in ljudet periodvis. Dvs, istället för att bara kunna sätta enheten på ljudlös "tills jag ändrar tillbaka" kan man välja "sätt på ljudet igen om X antal minuter/timmar". Utöver det kan man nu även ställa in en tid på dagen som den alltid gå till ljudlös, t.ex. kan du ställa in att "Måndagar-fredagar klockan 9-17 vill jag att ljudet är avstängt för allt som inte har med jobbet att göra".

Jo, de tog bort den funktionen utan att ha en riktig ersättare. Du kan inte längre ha ett ljudligt alarm samtidigt som mobilen bara visar ljusaviseringar för alla inkommande notifikationer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Jo, de tog bort den funktionen utan att ha en riktig ersättare. Du kan inte längre ha ett ljudligt alarm samtidigt som mobilen bara visar ljusaviseringar för alla inkommande notifikationer.

Använd prioritet-läge med allt avstängt så borde det funka likadant som tidigare.

Förstår vad du menar med att det inte fungerar helt som tidigare, men helt ärligt tycker jag nog det är mer smidigt nu då du har mycket mer kontroll än bara ljudlös/endast vibration/på. Tänk mer inget alls/det du vill/endast vibration/allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Inga av dessa kan formas som den gröna roboten. Marschmallow kanske?

En "lollipop" är ju rund-aktig, Mars och Milky way är rektangulära, är nog inga problem.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Skulle inte skada med en del förbättringar i 5.0.
-Batteritiden är oförutsägbar. Min Nexus 9 kan ligga i standby i dagar och bara dra några procent och sen sluka allt på nån timme.
-Ljudinställningarna. Ytterst svårt att komma åt BÅDE noterings-ljudnivå och musik-ljudnivå. Nu kommer man BARA åt notifierings-ljudnivån från volymknapparna och dra-ner-menyn. Om man vill ändra musik-ljudnivå inställningen måste man starta en låt...
-Prestanda över tid. I början var enheten snabb som f.n men nu efter två månader börjar den bli seg! Det tar till och med lång tid att få fram dra-ner-menyn nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

"Merparten tillverkare har ännu inte fått ut Android 5.0 till sina mobila enheter, men redan nu sägs Google förbereda nästa version. " Därför köper man Nexus. Att köra en telefon med gammal mjukvara är inget jag vill göra iaf.

Nej du vill ha alla de buggarna det talas om? Vanligt folk slipper helst eländet.

Det Nexus-hipsters kallar "stilrent" skulle vanligt folk kalla fattigt och tomt. Särskilt power-menyn är ett stort skämt och även hanteringen av ljud som andra tagit upp här...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timmy Fox:

Använd prioritet-läge med allt avstängt så borde det funka likadant som tidigare.

Förstår vad du menar med att det inte fungerar helt som tidigare, men helt ärligt tycker jag nog det är mer smidigt nu då du har mycket mer kontroll än bara ljudlös/endast vibration/på. Tänk mer inget alls/det du vill/endast vibration/allt.

Prioritet med allting avstängt inaktiverar notifierings-LED:n, vilket renderar den funktionen värdelös i det läget. Jag vill kunna se om och vad för notifering jag har fått men utan att mobilen gör något ljud eller vibrerar. Därav skiljer sig det ljudlösa läget från tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peking:

Vad jag förstått har Moto X (2014) redan börjat få Lollipop här i Sverige, eller om den nu skulle komma väldigt snart. Du borde nog få den vilken dag som helst. Jag själv sitter på en Moto G (2014) och väntar också ivrigt på Lollipop som ska dyka upp snart.

Vet att det finns delade meningar om nya gränssnittet men jag måste säga att jag tycker det känns rätt fräscht. Det jag däremot ser mest fram emot är förbättringarna i prestanda och batteritid.

Idag kom Lollipop OTA till min Moto X

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandborste:

Idag kom Lollipop OTA till min Moto X

Härligt. Då hoppas jag på att den dyker upp för Moto G snart också

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

Fick 5.0.1 igår till min Nexus 5.

Telefonen blev sig själv igen! 5.0 gjorde att telefonen blev seg när man växlade mellan appar och från app till skrivbordet(?). Nu med denna uppdatering så är den tillbaka, lika snabb och responsiv som den var från fabrik.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Har äntligen fått in en stabil verison av 5.0 till min S4:a.
Allt funkar!
http://forum.xda-developers.com/galaxy-s4/i9505-develop/rom-e...

Permalänk
Medlem

Hej,
Min Samsung Galaxy Note 4 ligga fortforande på Version 4.4.4--när kom en Upgrade där??????Dåligt på Samsung eller hur?????
Mvh.......Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ