Extraval 2015 inställt, men hur hade du röstat?

Permalänk
Medlem

Kan sammanfattas i ett enkelt venn diagram,

Permalänk
Medlem

Kommer att rösta likadant som i september, dvs på Vänsterpartiet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Punnisher:

Sen kan man lyssna på vad Mattias Åhrén säger om saken. "Samer är inte svenskar".
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2327&arti...

Det spelar ingen roll för min poäng. Läser du inlägget som jag citerade så ser du säkert bättre varför jag skrev inlägget. Det jag ville ha sagt är att SD inte bara är kritiska mot mängden invandrare för att det är en ekonomisk fråga. De ger sig även på grupper som funnits i landet sedan länge och det är inte på grund av ekonomin utan på grund av att ledare som Björn Söder vill göra skillnad på folk och folk av en annan anledning . Han vill att alla ska formas om i hans idealmall.
Detta är minst sagt uppseendeväckande.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Verkar som KD och Göran Hägglund har blivit rasister nu också.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Det är fan tragiskt så på den nivån att man nästan ska avregistrera sig på sweclockers...

Vet inte om det är rena dumheter, okunskap, förakt eller vad det är som driver alla er som håller med SD. Helt uppgiven blir jag...

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Det är fan tragiskt så på den nivån att man nästan ska avregistrera sig på sweclockers...

Vet inte om det är rena dumheter, okunskap, förakt eller vad det är som driver alla er som håller med SD. Helt uppgiven blir jag...

Det kan ju vara så att många är kritiska emot vad media hela tiden slänger ut sig för skit. Det kan vara att folk är trötta på att vi ska ta in mycket folk (speciellt nu när vi har så hög arbetslöshet och ja... alliansen har väl inte tagit så bra hand om arbetslösa).
Det kan också vara i ren protest för att riksdagen har blivit en lekstuga. Finns många anledningar till att rösta på dom (och inte rösta på dom) som inte behöver vara rasistisk eller dum.

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jerkaaaa:

Det kan ju vara så att många är kritiska emot vad media hela tiden slänger ut sig för skit. Det kan vara att folk är trötta på att vi ska ta in mycket folk (speciellt nu när vi har så hög arbetslöshet och ja... alliansen har väl inte tagit så bra hand om arbetslösa).
Det kan också vara i ren protest för att riksdagen har blivit en lekstuga. Finns många anledningar till att rösta på dom (och inte rösta på dom) som inte behöver vara rasistisk eller dum.

Den enda övriga anledningen som jag kan se är okunskap, vilket väl kan anses falla inom dumhet. Vilka andra anledningar menar du att det finns att rösta på ett nyfascistiskt parti?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Den enda övriga anledningen som jag kan se är okunskap, vilket väl kan anses falla inom dumhet. Vilka andra anledningar menar du att det finns att rösta på ett nyfascistiskt parti?

Då jag är en av dom som faktiskt kritiserar det media skriver, tar politkers smutskastning med en nypa salt, så tror jag inte dom är nyfascistiska.

Men ja jag har nämnt en handfull anledningar så du kan ju läsa mitt inlägg en gång till.

Jerka

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerkaaaa:

Då jag är en av dom som faktiskt kritiserar det media skriver, tar politkers smutskastning med en nypa salt, så tror jag inte dom är nyfascistiska.

Men ja jag har nämnt en handfull anledningar så du kan ju läsa mitt inlägg en gång till.

Jerka

Att du ser något betyder inte att du är kompetent att tolka det. Vi ser naturen varje dag men endast ett fåtal av oss är biologer.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Att du ser något betyder inte att du är kompetent att tolka det. Vi ser naturen varje dag men endast ett fåtal av oss är biologer.

Varför skulle jag inte vara kompetent nog att tolka det? Ge mig bevis av att sd är nyfacister, nazister, rasister och allt som påstås. Något som är vad deras parti står för och inte någon enskild politiker som gjort ett misstag.

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jerkaaaa:

Varför skulle jag inte vara kompetent nog att tolka det? Ge mig bevis av att sd är nyfacister, nazister, rasister och allt som påstås. Något som är vad deras parti står för och inte någon enskild politiker som gjort ett misstag.

Vill du ha belägg för fascistiska inslag så blir det nog inte mycket tydligare än det som Björn Söder nyss sagt. Det är ju precis det jag har ringat in i mina senaste inlägg i tråden. Hans utspel bör skingra en del rökridåer för många i just den här frågan. Det är därför det här är så pass intressant. Man får nog knipa igen ögonen tämligen envetet om man inte ser det sambandet.

Ja, det kanske bara är Björn som tar ut svängarna själv här och resten av partiet skulle ju kunna ta starkt avstånd från det hela. Men det är just det som är grejen. Partiet tar inte avstånd från det här.
Och det bör vara ytterligare en väckarklocka för dem som tror att SD bara vill minska på invandringen för att frisera ekonomiska siffror.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Kan sammanfattas i ett enkelt venn diagram,

http://i.imgur.com/g9MIPBT.png

Bra beskrivning, men är inte en Svensk Same detsamma som en Same med Svenskt medborgarskap, dvs exakt vad Söder säger? Samernas egna lagar om tex rösträtt säger ju att du ska vara 18 år och Svensk medborgare. Dvs Samerna anser dig vara en Same med Svenskt medborgarskap? Att folk sen tagit benämningen "Svensk Same" är en helt annan sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerkaaaa:

Varför skulle jag inte vara kompetent nog att tolka det? Ge mig bevis av att sd är nyfacister, nazister, rasister och allt som påstås. Något som är vad deras parti står för och inte någon enskild politiker som gjort ett misstag.

Söderbäck ger dig delvis svar och nej Söder är inte frikopplad från sitt parti så om nu inte partiet gör det.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Bra beskrivning, men är inte en Svensk Same detsamma som en Same med Svenskt medborgarskap, dvs exakt vad Söder säger? Samernas egna lagar om tex rösträtt säger ju att du ska vara 18 år och Svensk medborgare. Dvs Samerna anser dig vara en Same med Svenskt medborgarskap? Att folk sen tagit benämningen "Svensk Same" är en helt annan sak.

Tror inte han pratar svenskt medborgarskap, utan mer den vaga "svenskhet" som högt uppsatta i partiet brukar nämna. Som t.ex Mattias Karlsson sa, Zlatan är inte svensk (då talar han inte om svenskt medborgarskap) då han inte beter sig som en "svensk". Enligt Söder verkar det inte som man kan dela den judiska, samtidigt som man delar den svenska kulturen. T.ex tror jag att Söder tycker att dessa ting är exklusiva, så även om jag beter mig som en "svensk" och firar svenska traditioner, samtidigt som jag firar judiska så är jag inte svensk.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jerkaaaa:

Då jag är en av dom som faktiskt kritiserar det media skriver, tar politkers smutskastning med en nypa salt, så tror jag inte dom är nyfascistiska.

Men ja jag har nämnt en handfull anledningar så du kan ju läsa mitt inlägg en gång till.

Jerka

Jo, du har nämnt ett par anledningar men inga som håller riktigt i min mening. Alliansen har inte tagit så bra hand om arbetslösa... Det är väl ingen bra anledning att rösta på SD, möjligtvis att inte lägga sin röst på alliansen?

...i ren protest för att riksdagen har blivit en lekstuga... Då borde man kanske inte rösta på det parti som bär det största ansvaret för att det ser ut så?

...folk är trötta på att vi ska ta in mycket folk... Det är ju den här då. Men varför är man trött på det? Hur påverkar det dig eller någon annan ifall vi tar in X flyktingar/invandrare eller 2X liksom? Huruvida flyktingar/invandrare är en ekonomisk börda, som SD påstår, eller tvärtom, som de andra partierna anser, går inte avläsa från den simpla statistik som någon av sidorna lägger fram men vad jag kan se så är SD:s statistik ganska mycket mer verklighetsfrånvänd än de övriga partiernas. Oavsett så är det ett väldigt långt steg från att tycka att vi tar in lite många till att rösta på ett parti som gör skillnad på folk och folk, som anser att exempelvis samer inte är svenskar osv. Det innebär ju att SD inte är ett invandringskritiskt parti eller ens ett xenofobiskt parti utan ett nyfascistiskt parti. Och röstar man på ett sådant utan att vara sådan själv så anser jag att det beror på okunskap om vad partiet faktiskt står för, vad de säger i debatter och intervjuer osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jo, du har nämnt ett par anledningar men inga som håller riktigt i min mening. Alliansen har inte tagit så bra hand om arbetslösa... Det är väl ingen bra anledning att rösta på SD, möjligtvis att inte lägga sin röst på alliansen?

...i ren protest för att riksdagen har blivit en lekstuga... Då borde man kanske inte rösta på det parti som bär det största ansvaret för att det ser ut så?

...folk är trötta på att vi ska ta in mycket folk... Det är ju den här då. Men varför är man trött på det? Hur påverkar det dig eller någon annan ifall vi tar in X flyktingar/invandrare eller 2X liksom? Huruvida flyktingar/invandrare är en ekonomisk börda, som SD påstår, eller tvärtom, som de andra partierna anser, går inte avläsa från den simpla statistik som någon av sidorna lägger fram men vad jag kan se så är SD:s statistik ganska mycket mer verklighetsfrånvänd än de övriga partiernas. Oavsett så är det ett väldigt långt steg från att tycka att vi tar in lite många till att rösta på ett parti som gör skillnad på folk och folk, som anser att exempelvis samer inte är svenskar osv. Det innebär ju att SD inte är ett invandringskritiskt parti eller ens ett xenofobiskt parti utan ett nyfascistiskt parti. Och röstar man på ett sådant utan att vara sådan själv så anser jag att det beror på okunskap om vad partiet faktiskt står för, vad de säger i debatter och intervjuer osv.

Detta med samerna är riktigt vidrigt jävla sjukt. De var här tusentals år före "övriga" Svenskar, och ändå anser SD att de skall "assimileras" för att få kallas Svenskar.

Detta är naturligtvis ingen slump, utan det finns en utbredd rasism i Norrland mot samer, som SD, populistsvin som de är, nappar på och försöker etablera stöd för partiet i Norrland, där SD annars haft svagt stöd.

Och detta med Judar.. Vad i helvete rent ut sagt? Judar är varken en ras eller en folkgrupp, det är människor som har Judendom som sin religion, men de ska visst också "assimileras"...

Nu kanske jag är starkt färgad av att jag anser att mångkulturalism är bra, då inte en enda positiv händelse i historien är sprungen ur det motsatta, men hur många Sverigedemokrater bullrar inte om farorna med mångkulturalism, för att sedan sätta i sig koldolmar eller en kebabpizza?

Något "typiskt Svenskt" utan influenser från andra kulturer existerar över huvud taget inte, så att vara emot mångkulturalism är att inte förstå vad det innebär, ungefär som att rösta på SD. Vill man "protestera för att saker typ suger" är det långt vettigare att rösta blankt.

Detta är partiet som ni röstar på om ni röstar på SD:

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jo, du har nämnt ett par anledningar men inga som håller riktigt i min mening. Alliansen har inte tagit så bra hand om arbetslösa... Det är väl ingen bra anledning att rösta på SD, möjligtvis att inte lägga sin röst på alliansen?

...i ren protest för att riksdagen har blivit en lekstuga... Då borde man kanske inte rösta på det parti som bär det största ansvaret för att det ser ut så?

...folk är trötta på att vi ska ta in mycket folk... Det är ju den här då. Men varför är man trött på det? Hur påverkar det dig eller någon annan ifall vi tar in X flyktingar/invandrare eller 2X liksom? Huruvida flyktingar/invandrare är en ekonomisk börda, som SD påstår, eller tvärtom, som de andra partierna anser, går inte avläsa från den simpla statistik som någon av sidorna lägger fram men vad jag kan se så är SD:s statistik ganska mycket mer verklighetsfrånvänd än de övriga partiernas. Oavsett så är det ett väldigt långt steg från att tycka att vi tar in lite många till att rösta på ett parti som gör skillnad på folk och folk, som anser att exempelvis samer inte är svenskar osv. Det innebär ju att SD inte är ett invandringskritiskt parti eller ens ett xenofobiskt parti utan ett nyfascistiskt parti. Och röstar man på ett sådant utan att vara sådan själv så anser jag att det beror på okunskap om vad partiet faktiskt står för, vad de säger i debatter och intervjuer osv.

Nyfascism måste vara 2014 års modeord för dumskallar. Nyfacism = nationalism? Nyttiga idioter som devalverar ord borde ta sig en funderare på vilka epitet som är kloka att använda.

Gällande regeringskrisen så gör både blåa och röda klokt i att minnas att SD säger sig villiga att samarbeta med båda sidorna. Givetvis vill man ha en uppstramad migrationspolitik i utbyte, men att ett samarbete innebär att ge och ta är inget nytt. Både Allliansen och Lövfens "samarbetesregering" avvisade att över huvud taget samarbeta med SD, då är det upp till dem att hitta andra vägar. Det är barnsligt att lägga ansvaret på SD när ingen vill, under några som helst omständigheter, ha något med dem att göra.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Nyfascism måste vara 2014 års modeord för dumskallar. Nyfacism = nationalism? Nyttiga idioter som devalverar ord borde ta sig en funderare på vilka epitet som är kloka att använda.

Gällande regeringskrisen så gör både blåa och röda klokt i att minnas att SD säger sig villiga att samarbeta med båda sidorna. Givetvis vill man ha en uppstramad migrationspolitik i utbyte, men att ett samarbete innebär att ge och ta är inget nytt. Både Allliansen och Lövfens "samarbetesregering" avvisade att över huvud taget samarbeta med SD, då är det upp till dem att hitta andra vägar. Det är barnsligt att lägga ansvaret på SD när ingen vill, under några som helst omständigheter, ha något med dem att göra.

"Sverigedemokraterna kommer att agera för att försöka fälla varje regering som väljer att föra en ökad invandring och ge Miljöpartiet ett avgörande inflytande över svensk migrationspolitik. I"

http://sverigedemokraterna.se/sd-tanker-falla-regeringens-bud...

Så var det med den Sammarbetsviljan. "Gör som vi vill, annars jävlar!", och SD själva utesluter ju sammarbete med MP då de anser dem skadliga, precis som andra partier utesluter sammarbete med SD då de anser dem skadliga. Så hur skulle SD vara mer sammarbetsvilliga menar du?

Alliansen vill sammarbeta med... Alliansen, och vill inte sammarbeta med SD, men nu har de ju fått ett eget SD i KD så det är ju bekvämt och bra för dem.
Rödgröna röran vill sammarbeta med alla utom SD, men är villiga att kompromissa om "allt"
SD kan tänka sig att sammarbeta med alla som gör precis som de säger, utom MP, som de anser är skadliga.

Jag tycker det verkar som om Rödgröna är mest sammarbetsvilliga även om Löfven framstår som aningen mesig i sin framtoning, och jag tycker att han har pondus som ett torkskåp ungefär.

Det finns ingen jag direkt gillar i Svensk politik just nu.

Görän Hägglund är mossig, och har gått och blivit Nyfascist på gamla dagar.
SD har ingen partiledare, men partiet i stort är frånvarande från verkligheten som jag känner den på alla sätt.
FP vetefan vad de vill om något. Känns mest som de är knähund åt moderaterna.
Annie Lööf har fått storhetsvansinne och tappat bort miljötänket i C's politik.
Moderaterna har tappat 3 profiler jag verkligen tyckte om i Svensk politik... Anna Kinberg Batra vet jag inte mycket om politiskt, men jag tycker hon verkar så tyst och tillbakadragen jämt. Skulle vilja se lite mer kampvilja där.
Löfven har som sagt pondus som ett torkskåp och det är svårt att ta något han säger på allvar, så jag förstår att han har det tungt i förhandlingar
Fridolin framstår som dryg och okunnig och Åsa Romson är osynlig.
Jonas Sjöstedt gör om V's misstag och har blivit ja-sägare och knähund åt S.

PP har ingen partiledare och trotts ständigt återkommande avslöjanden om hur vi alla blivit blåsta av FRA och NSA bryr sig ingen, så en röst på dem är bortkastad.

F! fick 3.4%, och det lutar fortfarande åt att jag lägger min röst på dem, då det skulle vara nyttigt för det låsta läget om det kom in ytterligare en spelare. Plus att jag gillar att de sätter medmänsklighet före personlig vinning så på den punkten är vi helt överens F! och jag. Sedan kan jag tycka att de generaliserar lite väl om "män", men det bleknar mot vad SD generaliserar om invandrare.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Ska man tro på omröstningen så verkar ju en stor del av swecs läsare bestå av just rasister, åtminstone i den här tråden.
Jag sympatiserar inte på något sätt med SD, röstade sossarna senast så jag vet inte ännu. Men det jag tror är att SD kommer gå ännu bättre än i förra valet, maktpolitikerna vägrar inse att en stor del av svenska folket har röstat just på det partiet, det går inte att komma runt. Allt hån i media, rasistanklagelser, och framförallt alla evigt tjatiga inlägg på facebook gör bara att SD växer mer och mer tror jag.
Kolla bara inför senaste valet, dom hade väl om jag inte minns rätt ungefär 7% i förförra valet...följt av 4 års hån och idioitförklarande från hela sverige. Tills dom står där dom gör idag, som sveriges näst största parti.

Jag sympatiserar inte som sagt med dom, men jag tor som sagt att dom kommer gå ännu längre den här gången. Bara en känsla jag har.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hade tänkt rösta Folkpartiet eftersom bortsett från Piratpartiet så överensstämmer deras politik med mig mest. Tycker dock inte om deras skolpolitik vilket även är frågan de driver mest. Efter KDs utspel är jag även osäker på alliansen. Blir kanske Miljöpartiet även om jag ogillar dem, men kanske överdrivet då deras flummighet trots allt minskat. I värsta fall får jag rösta på Piratpartiet men det blir i princip en röst nedlagd och riskerar att ge mer makt åt partier som jag skarpt ogillar.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rankko:

Hade tänkt rösta Folkpartiet eftersom bortsett från Piratpartiet så överensstämmer deras politik med mig mest. Tycker dock inte om deras skolpolitik vilket även är frågan de driver mest. Efter KDs utspel är jag även osäker på alliansen. Blir kanske Miljöpartiet även om jag ogillar dem, men kanske överdrivet då deras flummighet trots allt minskat. I värsta fall får jag rösta på Piratpartiet men det blir i princip en röst nedlagd och riskerar att ge mer makt åt partier som jag skarpt ogillar.

Blir inte det lite samma sak som att rösta på SD fast man ogillar deras invandringspolitik, eller Miljöpartiet fast man ogillar deras miljöpolitik? Folkpartiet har ju drivit detta med skolan jättehårt och det är det de "brinner" för, så det känns en aning knepigt.

Men det är klart, vore konstigt om det fanns ett parti som tollgodosåg alla ens behov, men man kanske inte ska rösta på partier som driver sina profilfrågor i en riktning man ogillar.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

"Sverigedemokraterna kommer att agera för att försöka fälla varje regering som väljer att föra en ökad invandring och ge Miljöpartiet ett avgörande inflytande över svensk migrationspolitik. I"

http://sverigedemokraterna.se/sd-tanker-falla-regeringens-bud...

Så var det med den Sammarbetsviljan. "Gör som vi vill, annars jävlar!", och SD själva utesluter ju sammarbete med MP då de anser dem skadliga, precis som andra partier utesluter sammarbete med SD då de anser dem skadliga. Så hur skulle SD vara mer sammarbetsvilliga menar du?

Vad är problemet? SD gick till val på en minskad invandring, ner till 90%. Deras kompromiss (som gällde för Löfvén) var en frysning av invandringen på dagens nivå. Alla vill ha något i gengälld för sitt stöd. SD krävde inte en minskning på 90%. Sluta spela dum.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Blir inte det lite samma sak som att rösta på SD fast man ogillar deras invandringspolitik, eller Miljöpartiet fast man ogillar deras miljöpolitik? Folkpartiet har ju drivit detta med skolan jättehårt och det är det de "brinner" för, så det känns en aning knepigt.

Men det är klart, vore konstigt om det fanns ett parti som tollgodosåg alla ens behov, men man kanske inte ska rösta på partier som driver sina profilfrågor i en riktning man ogillar.

Det är helt klart en fråga om att välja det man ogillar minst och se till vilka frågor man tycker är viktigast. Om t ex alliansen vinner valet så tror jag att folkpartiet får driva sin skolpolitik i vilket fall. Jag ser det som bättre om de får mer förhandlingsutrymme för att driva igenom större delar av deras politik än de övriga allianspartierna.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Vad är problemet? SD gick till val på en minskad invandring, ner till 90%. Deras kompromiss (som gällde för Löfvén) var en frysning av invandringen på dagens nivå. Alla vill ha något i gengälld för sitt stöd. SD krävde inte en minskning på 90%. Sluta spela dum.

Om målet ändå är en minskning med 90% kan man ju gissa hur det hade slutat. De har ju visat att de inte ryggar för att skapa kaos om det passar. De är ett lynnigt parti som man inte kan lita på, oavsett vad de tycker, och det gör dem till en olämplig sammarbetspartner.

Att frysa invandringen nu när trycket är större än någonsin vore dessutom inhumant och kallt, och SD har blivit som Svarte Petter i Svensk politik. Det vore politiskt självmord för vilket annat parti som helst att sammarbeta med dem.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Om målet ändå är en minskning med 90% kan man ju gissa hur det hade slutat. De har ju visat att de inte ryggar för att skapa kaos om det passar.

Jaha, så eftersom man är villig att kompromissa så kommer man att hugga sin samarbetspartner i ryggen? SD är alltså antingen för principfasta och vägrar samarbeta, eller så är de lömska och kommer inte att samarbeta? Herrejävlar alltså...

Skrivet av Ozzed:

De är ett lynnigt parti som man inte kan lita på, oavsett vad de tycker, och det gör dem till en olämplig sammarbetspartner.

Du menar ungefär som de rödgröna gjorde under förra budgetförhandlignen? Lömska jävlar som frångår praxis, ingen kan lita på dem.

Skrivet av Ozzed:

Att frysa invandringen nu när trycket är större än någonsin vore dessutom inhumant och kallt, och SD har blivit som Svarte Petter i Svensk politik. Det vore politiskt självmord för vilket annat parti som helst att sammarbeta med dem.

Och där satt den. Det är inte SD det är fel på, det är de andra partierna som väljer bort SD p.g.a. "politiskt självmord".

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Jaha, så eftersom man är villig att kompromissa så kommer man att hugga sin samarbetspartner i ryggen? SD är alltså antingen för principfasta och vägrar samarbeta, eller så är de lömska och kommer inte att samarbeta? Herrejävlar alltså...

Ja, det går inte att lita på SD hur de än gör. Vad väntar du dig av ett parti med rötter i nynazismen, och de flesta i partitoppen kvar från den tiden.

Citat:

Du menar ungefär som de rödgröna gjorde under förra budgetförhandlignen? Lömska jävlar som frångår praxis, ingen kan lita på dem.

Ja jag tycker det var fult gjort. Särskillt som man pekar finger åt SD när de inte följer praxis själva.

Citat:

Och där satt den. Det är inte SD det är fel på, det är de andra partierna som väljer bort SD p.g.a. "politiskt självmord".

Fast är det verkligen "fel" på partier som undviker att göra sådant som skulle kosta dem förtroende? SD's ungdomsparti får ju skit av SD hela tiden för att de är "för nationalistiska" t. ex, så även SD vet att inte trampa allt för fel inom sin väljargrupp.

Tyvärr så viner partipiskan hårt i riksdagen, oavsett parti, men jag skulle önska att det var mer av ett personval när man röstade.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ja, det går inte att lita på SD hur de än gör. Vad väntar du dig av ett parti med rötter i nynazismen, och de flesta i partitoppen kvar från den tiden.

Jag ger upp, hur underhållande det här än må vara. Lev väl.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Jag ger upp, hur underhållande det här än må vara. Lev väl.

Synd. Det skulle vara intressant att se dig förgäves försöka motbevisa att större delen av partitoppen i SD fortfarande består av bunkergänget från tiden då partiet var Nynazistiskt även utåt sett.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Sent ute man är men jag kommer inte ihåg att jag berättat hur jag kommer rösta i nyvalet.

Permalänk
Medlem

det som är roligaste är ju att en socialdemokratisk riksdagsman nominerade Hitler till fredspriset.

Visa signatur

hej hej