Permalänk
Medlem

En sista check inför datorbygge!

Hej!
Jag har precis beställt de flesta delarna till min nya dator och tänkte kolla att allt kommer fungera och era tankar kring den (innan de hinner skicka den). Här är delarna:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/7495697/2014-12-19

Notera att jag inte beställer allt från Inet och allt kommer kosta ungefär 10500. Finns det något som jag verkligen borde byta ut, enligt er? Jag kommer endast spela nyare spel på den och tänker uppgradera när DDR4 kommer till mainstreamplattformarna (Skylake?). Jag uppgraderar ifrån datorn i sign.

MVH Hugo

Permalänk
Avstängd

Samsung har haft prestandaproblem och använder TLC minnen, vilket är sämre än MLC som traditionellt används i SSD enheter. Så jag hade bytt till en Intel 520.
Moderkortet är dyrt och om jag inte missminner mig har problem med VRM kylningen vid överklockning.
Nätaggregatet kan väl ses som överkurs, 450-550w räcker gått och väl. Vill du spara pengar kan du köpa nätaggregatet på dustinhome om de inte är slutsålda.
Personligen föredrar jag WD framför Seagate.
Grafikkortet kan du nog snappa upp för 3395kr hos komplett.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Samsung har haft prestandaproblem och använder TLC minnen, vilket är sämre än MLC som traditionellt används i SSD enheter. Så jag hade bytt till en Intel 520.
Moderkortet är dyrt och om jag inte missminner mig har problem med VRM kylningen vid överklockning.
Nätaggregatet kan väl ses som överkurs, 450-550w räcker gått och väl. Vill du spara pengar kan du köpa nätaggregatet på dustinhome om de inte är slutsålda.
Personligen föredrar jag WD framför Seagate.
Grafikkortet kan du nog snappa upp för 3395kr hos komplett.

Samsungen var rea på. Har de inte fixat prestandaproblemen?
Jag var sugen på att testa ett Asuskort då de blivit så himla omtyckta, det vara 500 kr cash-back på processor och moderkort så det blir inte dyrt, snarare billigare.
Jag tog ett från Dustin annars skulle jag inte tagit ett Integra M
Jag tog det på Komplett som tur var!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hudo:

Samsungen var rea på. Har de inte fixat prestandaproblemen?
Jag var sugen på att testa ett Asuskort då de blivit så himla omtyckta, det vara 500 kr cash-back på processor och moderkort så det blir inte dyrt, snarare billigare.
Jag tog ett från Dustin annars skulle jag inte tagit ett Integra M
Jag tog det på Komplett som tur var!

Jo dom har fixat samsung evo 840. Frågan är hur det fungerar i långa loppet
Inte hela världen, det blir nog bra.
Ser bra ut.

Permalänk
Avstängd

Rea på Samsungen? Tvärtom de har höjt priset på Samsungen så den blivit dyrare, kostar lika mycket som en Intel 520 eller Mx100. Och fortfarande med sämre minneskretsar.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Rea på Samsungen? Tvärtom de har höjt priset på Samsungen så den blivit dyrare, kostar lika mycket som en Intel 520 eller Mx100. Och fortfarande med sämre minneskretsar.

Det var alltså på Webhallen. Jag sammanställde allt på Inet för att få det postat enkelt och slippa skriva allt. Jag gjorde inte tråden främst för pris, utan snarare kompatibilitet och egna åsikter.