Uppgradering av min dator (HJÄLP!)

Permalänk
Medlem

Uppgradering av min dator (HJÄLP!)

Tjena alla glada Sweclockers! Tänkte uppgradera min dator eftersom jag känner att något är fel. Jag hade tänkte uppgradera min dator så att den klarar av CS:GO + streaming.

När jag har igång streamen samtidigt som CS:GO så får jag den känslan av att det laggar, fps:en sjunker och det funkar inte alls lika bra som utan streamen. I dagsläget så ligger min fps på 200 utan streamen på och 120 med streamen på(kan hända att den sjunker till 70-90 fps vid vissa tillfällen).

Här nedan har ni mina specs som jag har just nu. Så min fråga är, vad skulle jag behöva uppgradera av dessa för att datorn ska flyta på när jag streamar och spelar CS:GO? Tänkte lägga ner runt 4000 - 5000 kronor.

Dator specs:
Cooler Master Haf X Svart

Adata 8gb 2x4gb Cl9 1600mhz Xpg Inet Edition Svarta

MSI GeForce GTX 760 2GB TwinFrozr GAMING

Intel Core I5 3450 3.1 Ghz Ivy Bridge

Msi z77ma-s01 Inet Edition Matx

Force Series™ GS 128GB SATA 3 6Gb/s Solid-State Hard Drive

Cooler master Hyper 212 EVO (CPU COOLER)

Cooler Master Gx Bronze 650 w

Tack för alla svar och all hjälp!

Permalänk
Inaktiv

http://www.inet.se/produkt/5310053/intel-core-i5-4670k-3-4-gh...
http://www.inet.se/produkt/6308838/be-quiet-shadow-rock-slim
Så kan du streama vilka spel du vill, du kan även överklocka processorn för lite mer kräm, eller köpa en i7a.
( Rätt krävande att streama vissa spel beroende på tex upplösning? )
Oftast är det svag processor som är problemet
om det fortfarande laggar så sätt på Vsync, då hålls fpsen låst till skärmens uppdateringsfrekvens, vilket ofta är 60Hz = 60 fps.

Permalänk
Medlem

Tänkte på detta, behöver jag inte ett nytt moderkort? Har ju även Cooler master hyper 212 evo som cpu kylare funkar inte den lika bra som slim?

Har en benq 120 Hz så det kan man alltid lösa med Hz. Men har även sätt att det finns massa erbjudande på inet moderkort + cpu? Är det kanske värt att köpa något sånt istället?

Tack för din tid jojjeofc!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av wiGht:

Tänkte på detta, behöver jag inte ett nytt moderkort? Har ju även Cooler master hyper 212 evo som cpu kylare funkar inte den lika bra som slim?

Har en benq 120 Hz så det kan man alltid lösa med Hz. Men har även sätt att det finns massa erbjudande på inet moderkort + cpu? Är det kanske värt att köpa något sånt istället?

Tack för din tid jojjeofc!

Skickades från m.sweclockers.com

Moderkort spelar ingen större roll i detta fallet, köp isåfall detta så får du dessutom mer ram !
http://www.inet.se/produkt/v100330/uppgraderingspaket-core-i5

Finns olika cpu kylare av en anledning, hyper 212 evo är en budget kylare, helt okej men inget att hänga i granen.

Kör på uppgraderings kittet istället, blir nog enklare om du ska överklocka dessutom !

Permalänk
Avstängd

Slim och Hyper212 är båda budgetkylare, ska du ha en kylare att överklocka med så är det kylare från 500kr som gäller.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Peppar2014:

Slim och Hyper212 är båda budgetkylare, ska du ha en kylare att överklocka med så är det kylare från 500kr som gäller.

Inte ens för 449kr? ;0

Permalänk
Avstängd

Skulle väl fungera, men med tanke på att du får en Noctua NH-U12P för 100kr mer som garanterat kommer hålla din processor svalare vid en högre överklockning.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Peppar2014:

Skulle väl fungera, men med tanke på att du får en Noctua NH-U12P för 100kr mer som garanterat kommer hålla din processor svalare vid en högre överklockning.

Jo klart @peppar2014 jag förstår helt o hållet vad du menar, ville bara skoja lite med dig

Permalänk
Medlem

Oki om man skulle dra det paketet, kan jag använda mina gamla ram plus de nya samtidigt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av wiGht:

Oki om man skulle dra det paketet, kan jag använda mina gamla ram plus de nya samtidigt?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det kan du, det är exakt likadana bara att dem är röda istället för svarta tror jag?

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

Peppar2014, den verkar vara fett kollade upp den med. Får se vilken det blir, vill bara kunna spela med bra fps runt 250 - 300 samtidigt som jag streamar mitt ända mål typ

Permalänk
Avstängd

i7:an är mer "framtidssäker", samtidigt som processorn inte behöver arbeta lika hårt när du streamar.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

Jaha oki, tror det blir en i7 såna fall! Vet du hur länge den håller sig i detta pris?

Permalänk
Avstängd

Ett bra tag, du kommer nog inte se en sänkning utav priset förrän ev. till sommaren.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

Kollade med några polare sa att jag skulle klocka min cpu som jag har nu, tror du det blir någon skillnad att fps ökar och att de slutar att lagga?

Permalänk
Avstängd

Om du hade haft en cpu som kan överklockas så hade du kunnat prova, med din cpu går det inte eftersom den är låst.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

Jaha okej, ska ta och köpa den då

Permalänk
Avstängd

Processorer märkt med 4x90K är upplåsta och kan överklockas.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

Jaha okej, något nytt man lär sig varje dag!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jojjeofc:

Jo klart @peppar2014 jag förstår helt o hållet vad du menar, ville bara skoja lite med dig

haha skoja inte med Peppar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av makn:

haha skoja inte med Peppar

Och varför inte det?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jojjeofc:

Och varför inte det?

Därför jag säger det

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av makn:

Därför jag säger det

Lek inte tuff, man brukar oftast inte ta illa upp för ett harmlöst skämt.
Men ja skitsamma, onödigt att bråka pga ett pris på en processorkylare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jojjeofc:

Och varför inte det?

Du kanske inte får en pepparkvarn i julklapp

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

Sådär ja, vart denna http://www.inet.se/produkt/v100426/asus-z97-a-intel-core-i7-4... Tack för hjälpen grabbar!