Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpppa:

Jailbreak till iOS 8.1.2 ute nu från TaiG.
Grymt snabbt jobbat men ännu ett exploit igentäppt snart...

Har du fått ner 1.2.0? Deras hemsida är sjukt långsam, har försökt sen igår...

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpppa:

Jailbreak till iOS 8.1.2 ute nu från TaiG.
Grymt snabbt jobbat men ännu ett exploit igentäppt snart...

Nej har inte försökt, var på julbord igår. Tänkte ta tag i bitarna ikväll 👍
Hoppas det går fortare ikväll då....

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpppa:

Nej har inte försökt, var på julbord igår. Tänkte ta tag i bitarna ikväll 👍
Hoppas det går fortare ikväll då....

Hittade en Dropbox-länk istället: https://www.dropbox.com/s/vgm4eifdahf0qcp/TaiGJBreak_1201.zip...

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Länken verkar inte fungera....? Har du testat jailbreaket?

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Skrivet av Timpppa:

Länken verkar inte fungera....? Har du testat jailbreaket?

Jailbreaket funkar bra för mig.

Har du avast så kommer du nog få en varning om bedrägeri/virus på sidan men vad jag vet (inte säker) så måste avast själva godkänna sidan osv och med tanke på att sidan är relativt ny öppnad så antar jag att det är att förvänta sig?

Testat att gå in på sidan igen? Det verkar inte vara speciellt seg :s www.taig.com/en/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpppa:

Länken verkar inte fungera....? Har du testat jailbreaket?

Blev överbelastad och togs ner, ny länk här eftersom sajten fortfarande verkar ha problem: https://mega.co.nz/#!RkM1lRTI!mREFeRt52A7X575jYjriQNcmNlnrtsS...

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Blev överbelastad och togs ner, ny länk här eftersom sajten fortfarande verkar ha problem: https://mega.co.nz/#!RkM1lRTI!mREFeRt52A7X575jYjriQNcmNlnrtsS...

Så nu har jag jailbreakat min med ios 8.1.2. Har fått lite småproblem både i 8.1 och 8.1.1 efter en tids användning och hoppas en fräsch installation och 8.1.2 löser småbuggarna.
Men själva jailbreaket var hur enkelt som helst (Y)

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

jag fick ner någon version från dom (Filen heter: TaiGJBreak_EN_1021 ). och jag sitter med iOS 8.1.1 och funderar är det värt att uppgradera och jailbreaka sedan fixa allt igen? eller ska jag stanna på 8.1.1. det var inte länge sen jag gick från iOS 7.1.2 till 8.1.1 och det tar ju som sagt tid och ladda ner allt igen och säkerhetskopian mm. tänkte ifall 8.1.2 har något viktigt eller om jag skipar nu och kanske uppgraderar precis innan 8.2 släpps

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackki:

jag fick ner någon version från dom (Filen heter: TaiGJBreak_EN_1021 ). och jag sitter med iOS 8.1.1 och funderar är det värt att uppgradera och jailbreaka sedan fixa allt igen? eller ska jag stanna på 8.1.1. det var inte länge sen jag gick från iOS 7.1.2 till 8.1.1 och det tar ju som sagt tid och ladda ner allt igen och säkerhetskopian mm. tänkte ifall 8.1.2 har något viktigt eller om jag skipar nu och kanske uppgraderar precis innan 8.2 släpps

Om du har en fungerande och stabil lur just nu så är det bara och stanna om du inte orkar göra om allt från början. 8.1.2 innehåller bugfixar mestadels.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

Hur stabilt är JB till 8.1.2.? fungerar allt till 100% efter JB, eller finns det något som pajar? Innan va det väl folk som hade problem med de tidigare JB till 8.x.x?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpppa:

Om du har en fungerande och stabil lur just nu så är det bara och stanna om du inte orkar göra om allt från början. 8.1.2 innehåller bugfixar mestadels.

Då stannar nog jag på den JB jag har, och kanske någon gång senare (innan 8.2 släpps) uppdatera.

Skrivet av Keng:

Hur stabilt är JB till 8.1.2.? fungerar allt till 100% efter JB, eller finns det något som pajar? Innan va det väl folk som hade problem med de tidigare JB till 8.x.x?

jag kör på 8.1.1 och har än inte märkt nå buggar alls. för mig funkar det felfritt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keng:

Hur stabilt är JB till 8.1.2.? fungerar allt till 100% efter JB, eller finns det något som pajar? Innan va det väl folk som hade problem med de tidigare JB till 8.x.x?

För mig fungerar allt. Platsbaseringen buggade upp igår, men jag återställde bara o JB:ade igen o det fungerar bra nu. Har en iPad Mini 2 32GB Wi-Fi + 4G

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Är det någon som vet om en tweak till iOS 8 som gör att IPhone beter sig om USB?

Mera specifikt: när du kopplar till datorn så ska du kunna gå till "den här datorn" och sedan IPhone och lägga in filer där?

Hatar att gå andra vägar, och att ha det såhär på en IPhone skulle vara väldigt smidigt för då har man alltid 1 USB sticka med sig! K

Permalänk
Skrivet av Darkboot:

Är det någon som vet om en tweak till iOS 8 som gör att IPhone beter sig om USB?

Mera specifikt: när du kopplar till datorn så ska du kunna gå till "den här datorn" och sedan IPhone och lägga in filer där?

Hatar att gå andra vägar, och att ha det såhär på en IPhone skulle vara väldigt smidigt för då har man alltid 1 USB sticka med sig! K

Efter en snabb googling hittade jag detta http://ioshacker.com/how-to/convert-iphone-ipod-touch-ipad-usb-mass-storage-device

Vet ej om det fungerar till iOS 8 dock.

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa mig en begagnad Iphone 5 med ios 8.1.1, går det fortfarande att låsa upp operatörslåsningen via jailbreak? Har gjort det på en tidigare telefon, tror det var Ios 5 på den tiden.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem

Jag kör också IOS 8.1.2 med TaiG JB, allt fungerar perfekt!

Permalänk
Medlem

Screenshot:

Dold text

Kör också 8.1.2 med TaiG på min iPhone 6 Plus. Utan tvekan min bästa jailbreak erfarenhet hitills: jag backupade (för säkerthets skull), stängde av Hitta min iPhone och lösenkoden, körde TaiG, väntade nån minut, telefonen startade om och så vare klart!

Behövde inte ens restora telefonen, fast jag OTA uppdaterat till 8.1.2. Blev väldigt förvånad över att det funkade då nästan alla guider på nätet säger att man ska restora om man har OTA-uppdaterat (och det har jag varit tvungen att göra med evasi0n7 och Pangu osv).

Jag är lite kluven på om jag gillar jailbreak eller inte, jag gillar t.ex. inte att enheten blir mindre "sandboxad", men å andra sidan är det endast med jailbreak man får tag på en vettig last.fm scrobblare (scrobbl). Kör med jailbreak för stunden iaf, kanske ändrar mig nästa vecka igen

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Skrivet av mtntwg:

Om du måste påpeka att du inte fattar, så är det ingen idé att "gnälla" överhuvudtaget.
Hur kommer spelreferensen in i det hela?

Nej tycker bara att man ska spela sig fram till grejerna och inte fuska sig till det, sen med ikonerna och ui är det ju inget fel på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpppa:

Jailbreak till iOS 8.1.2 ute nu från TaiG.
Grymt snabbt jobbat men ännu ett exploit igentäppt snart...

Hej!

Jag har en iPhone 5 som ska vara låst till 3
Går det att låsa upp den själv med ett Jailbreak och låsa upp den för att kunna använda den med ett Comviq istället?
Isåfall hur, finns någon bra länk där man kan se hur man ska gå till väga.

Tack på förhand

Visa signatur

$$

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelleboj:

Tänkte köpa mig en begagnad Iphone 5 med ios 8.1.1, går det fortfarande att låsa upp operatörslåsningen via jailbreak? Har gjort det på en tidigare telefon, tror det var Ios 5 på den tiden.

Undrar samma sak, någon som vet??

Visa signatur

$$

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoltrix:

Undrar samma sak, någon som vet??

Undersökte detta under några dagar utan att hitta något om att det skulle gå, så jag fick punga ut 350kr för att låsa upp den. Drygt.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelleboj:

Undersökte detta under några dagar utan att hitta något om att det skulle gå, så jag fick punga ut 350kr för att låsa upp den. Drygt.

Någon som vet varför det inte går?
Det gick så bra förut, men då var det på iPhone 3GS och 4:an iOS 5 och 6.
Det var ett tag sedan med andra ord och jag har inte kikat så mkt på det än.

Visa signatur

$$

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoltrix:

Någon som vet varför det inte går?
Det gick så bra förut, men då var det på iPhone 3GS och 4:an iOS 5 och 6.
Det var ett tag sedan med andra ord och jag har inte kikat så mkt på det än.

Jailbreak och upplåsning av operatör är inte samma sak bara så du vet. Antagligen har de inte lyckats knäcka basebandet på telefonerna.
Känner inte till exakt hur det funkar idag då jag inte haft behov av att låsa upp senaste åren. Finns inte så mycket poäng med det idag då man numera kna köpa upplåsta telefoner redan när de släpps. Det kunde man inte förr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Jailbreak och upplåsning av operatör är inte samma sak bara så du vet. Antagligen har de inte lyckats knäcka basebandet på telefonerna.
Känner inte till exakt hur det funkar idag då jag inte haft behov av att låsa upp senaste åren. Finns inte så mycket poäng med det idag då man numera kna köpa upplåsta telefoner redan när de släpps. Det kunde man inte förr.

Precis. Det är i princip omöjligt nu, ingen som orkar lägga ner tid och energi på det.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk

Vet att det inte går att låsa upp nyare iPhones, men fick erbjudande att köpa en iPhone 3G S 32GB låst till telenor i 12 månader oöppnad.
Men går det att låsa upp dessa äldre iPhones med jailbreak?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Vet att det inte går att låsa upp nyare iPhones, men fick erbjudande att köpa en iPhone 3G S 32GB låst till telenor i 12 månader oöppnad.
Men går det att låsa upp dessa äldre iPhones med jailbreak?

ultrasn0w klarar av några basebands för 3G, 3GS och 4.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Skrivet av mtntwg:

ultrasn0w klarar av några basebands för 3G, 3GS och 4.

http://i.cubeupload.com/ELqXTx.png

Tack, får hoppas på det bästa då

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Jailbreak och upplåsning av operatör är inte samma sak bara så du vet. Antagligen har de inte lyckats knäcka basebandet på telefonerna.
Känner inte till exakt hur det funkar idag då jag inte haft behov av att låsa upp senaste åren. Finns inte så mycket poäng med det idag då man numera kna köpa upplåsta telefoner redan när de släpps. Det kunde man inte förr.

Hej!

Jag vet att (Jailbreak och upplåsning av operatör är inte samma sak) det inte är samma sak
Undrar fortfarande om någon som vet om det är möjligt att låsa upp mobilen själv eller måste man betala 350:- hos 3 ?

Visa signatur

$$

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoltrix:

Hej!

Jag vet att (Jailbreak och upplåsning av operatör är inte samma sak) det inte är samma sak
Undrar fortfarande om någon som vet om det är möjligt att låsa upp mobilen själv eller måste man betala 350:- hos 3 ?

Kort och gott nej, man måste ha bevarat årsgamla baseband på telefonerna för att kunna låsa upp med ultrasn0w som tidigare nämnts. Om det är en gammal modell kan ebay ha billigare säljare som ev. kan låsa upp telefonen än 350:- dock, brukar dessvärre kosta en slant när det handlar om svenska operatörer :/

Permalänk
Medlem

Fick en iPad 1 16gb 3g idag...som inte funkade...fick igång den...Då installerade den den senaste 8.1.3...Lägligt Stämmer det att det är helt kört med jailbreak nu?