avinstallera integrerat grafikkort i bios eller windows i asus maximus VII hero moderkort?

Permalänk
Medlem

avinstallera integrerat grafikkort i bios eller windows i asus maximus VII hero moderkort?

Köpte 2 asus matrix gk r9 290x men när jag satte i dom stog de no signsl på skärmen. Hur får man bort integrerade gk på moderkortet i bios. Jag hittar inget. Behöver hjälp nu annars får de bli format c.

Permalänk
Medlem

Har du stoppat i skärmkabeln i ett av grafikkortet och inte i moderkortet?

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Medlem

I biosen måste du kunna stänga av inbyggda grafiken. Mycket märkligt om det ej skulle gå. Leta runt där det måste finnas ett alternativ för det. Ofta är det i samband med dedikerade minnesinställningar för det inbyggda grafikkortet med.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Hittar ingenstans att stänga av i bios, så jag formaterade datorn, då funkade de. Dock funkar inte de andra kortet i crossfire. De finns ju ingen brygga på dessa kort. Ska ju bara vara att try ka i dom och aktivera dom i catalyst. Men i bios finns bara 1 kort också. Har ni nån bra lösning på detta problem hade det varit bra:)

Permalänk
Medlem

Flashade senaste bioset från asus sida nu är hela datorn död. Allt är svart. Jag kommer inte in i bios ens. Tgb och mus är döda med. Så nu sitter man här och inte vet ett skit hur man ska göra?

Permalänk
Medlem

Stäng av dator, och ta ur strömkabeln. Sen plockar du ut det runda platta batteriet på moderkortet. Så bios nollas. Kan finnas en jumper du kan brygga med någon metall efter du tatt bort batteriet, detta för att tömma bios kretsen. Annars går det bra att bara vänta 15min utan batteri också.

Funkar inte det får du göra en flashback av bios (står i manualen) https://www.youtube.com/watch?v=yY3GguURZ1k

Antar att ditt moderkort har denna funktion?

Permalänk
Medlem

Man kan gå till enhetshanteraren i kontrollpanelen och stänga av grafiken där.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

http://youtu.be/JVvHwq3syqI

Så här kan du göra.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Hedersmedlem

#Tråd rensad#

Har ni inget att skriva som hjälper TS så avstå!

/moderatorn

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Inaktiv

Säker på att du flashade med rätt bios...?

Permalänk
Medlem

Ja klart jag tog rätt bios och gjorde precis som man skulle. Nåt konstigt är de. Han kanske inte gillar radeonkort. Tack för alla förslag. God jul på er allihopa😆