The Crew - Släppdatum 2014-12-02

Permalänk
Medlem

Fixade problemet, avinstallerade och ominstallerade spelet. Funkar än så länge iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Tips från coachen, skit i den kassa aa:n. Använd DSR istället och köra 1440p, alternativt 2160p om kort och dator orkar driva det. Själv kör jag 1440p med FXAA och det ser sjukt mycket bättre ut än 1080p med TXAA x4 eller MSAA x8

jag testade det innan det fanns drivers till spelet, och då pallade inte/frös allt till 7fps, hur cinematiskt det än må vara så var det inte min kopp te

ska testa imorrn hur det fungerar nu efter alla uppdateringar, man kanske kan ställa ner shadows på en gång också...

får du det att skala bra med 1440p? Jag har testat det innan på andra spel, men det ser värre ut än 1080p tycker jag :/

4k på path of exile och divinity original sin är ju gudomligt jämfört med 1080p, även på en 1080p-monitor...

Permalänk
Medlem

Håller med @trickysaer ang 1440p, kör samma inställning jag med och tycker det ser bättre ut och flyter bättre än 1080p 4xTXAA etc..

Permalänk
Inaktiv

För AMD-användare så är det VSR som ska aktiveras för samma funktionalitet med Omega-drivaren. Instämmer helt med trickysaer om att högre upplösning är ett bra alternativ till AA, dessutom ger det ofta mycket trevliga screenshots.

Där det går bra har jag börjat försöka köra 3200x1800.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

jag testade det innan det fanns drivers till spelet, och då pallade inte/frös allt till 7fps, hur cinematiskt det än må vara så var det inte min kopp te

ska testa imorrn hur det fungerar nu efter alla uppdateringar, man kanske kan ställa ner shadows på en gång också...

får du det att skala bra med 1440p? Jag har testat det innan på andra spel, men det ser värre ut än 1080p tycker jag :/

4k på path of exile och divinity original sin är ju gudomligt jämfört med 1080p, även på en 1080p-monitor...

Ja, skalar bra utan problem för mig. 60fps stadigt förutom om du kör i skogen, men det är samma problem i 1080p och fpsen droppar även om du inte rör dig i samma områden så något knasigt är det där. Dialbo 3 skalar inte jättebra, men alla andra spel tycker jag det skalar bra.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Alltid kul med lite easter eggs

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Det är väl inga påskägg om det är uppdrag. Fast jag kanske har missuppfattat det här med påskägg...

Jag har varit och är sugen på spelet, men med all negativ kritik det fått så tror jag det kan göra sig bäst efter något halvår när de hunnit fixa till problemen.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Det är väl inga påskägg om det är uppdrag. Fast jag kanske har missuppfattat det här med påskägg...

Jag har varit och är sugen på spelet, men med all negativ kritik det fått så tror jag det kan göra sig bäst efter något halvår när de hunnit fixa till problemen.

Eastereggs kan vara var som helst, enda kravet är väl att det inte hör dit, helt enkelt som ett litet skämt från spelutvecklarna.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Det är väl inga påskägg om det är uppdrag. Fast jag kanske har missuppfattat det här med påskägg...

Jag har varit och är sugen på spelet, men med all negativ kritik det fått så tror jag det kan göra sig bäst efter något halvår när de hunnit fixa till problemen.

Uppdrag? Det här är inget uppdrag, det som ploppar upp med en guldig ram är en achievement award

Det är helt klart en del barnsjukdomar kvar, men inget som hindrar mig från att ha kul med spelet åtminstone. Men kan inte säga att man behöver vara jättestressad att skaffa detta... som med alla spel nu för tiden...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Jag ska väl också tycka till om detta spelet.
Vid dom första racen tänkte jag "va är det här för skit" men sen när jag väl fått lite fart på bilarna så är det ändå riktigt skoj,
ljud och grafiken(miljön) är väl inte toppklass stundtals men det går att leva med, i det stora hela är det riktigt underhållande.

Det enda jag får gnälla på är att jag får frys lagg efter ca 20 mins spelande de sitter i ca 10sec ungefär som att minnet skulle ta slut, för att sedan släppa och kunna spela vidare som ingenting hänt, ingen mer som upplever nåt liknande?

Hur tjänar man pengar på smidigast/snabbast sätt i spelet samt kan man sälja bilar?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Gillar racingspel överlag, men detta spel verkar ju vara skitdåligt om man ser youtubeklipp och läser recensioner.

Ni som testat det.. hur är körkänslan, grafik, buggar etc.?

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Gillar racingspel överlag, men detta spel verkar ju vara skitdåligt om man ser youtubeklipp och läser recensioner.

Ni som testat det.. hur är körkänslan, grafik, buggar etc.?

Körkänslan är en blandning mellan Need for speed och Grid, i det stora hela känns de som en rip-off på NFS dock ska ändå nämna att det märks om bilen är 4wd eller rwd, lätt/tung..jag tycker ändå känslan är snäppet bättre än NFS, sen att bilen gör 300km\h så det väger upp varan på en godkänd nivå.

Som jag nämnde innan grafiken är OK fouks ligger på bilen, sen att träd och annan omgivning stundtals kan se ut från något från tidigt 2000-tal.

Ett stort plus tycker jag är att det fritt, man kan brumma runt hur man vill samt många sido race utöver storyn, finns det nåt drift race tro?

Jag vet inte om ja har missa nåt men hade gärna sett att man kunde modda bilen mer, verkar som bilen blir låst till ett utseende när man väl har valt tex "prestanda" mode på en bil.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bärplockaren:

Körkänslan är en blandning mellan Need for speed och Grid, i det stora hela känns de som en rip-off på NFS dock ska ändå nämna att det märks om bilen är 4wd eller rwd, lätt/tung..jag tycker ändå känslan är snäppet bättre än NFS, sen att bilen gör 300km\h så det väger upp varan på en godkänd nivå.

Som jag nämnde innan grafiken är OK fouks ligger på bilen, sen att träd och annan omgivning stundtals kan se ut från något från tidigt 2000-tal.

Ett stort plus tycker jag är att det fritt, man kan brumma runt hur man vill samt många sido race utöver storyn, finns det nåt drift race tro?

Jag vet inte om ja har missa nåt men hade gärna sett att man kunde modda bilen mer, verkar som bilen blir låst till ett utseende när man väl har valt tex "prestanda" mode på en bil.

En annan beskrivning är att spelet är som Test Drive Unlimited-spelen i det mesta. Ganska arkadig styrning, definitivt inte åt simulatorhållet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Körkänslan är en blandning mellan Need for speed och Grid, i det stora hela känns de som en rip-off på NFS dock ska ändå nämna att det märks om bilen är 4wd eller rwd, lätt/tung..jag tycker ändå känslan är snäppet bättre än NFS, sen att bilen gör 300km\h så det väger upp varan på en godkänd nivå.

Som jag nämnde innan grafiken är OK fouks ligger på bilen, sen att träd och annan omgivning stundtals kan se ut från något från tidigt 2000-tal.

Ett stort plus tycker jag är att det fritt, man kan brumma runt hur man vill samt många sido race utöver storyn, finns det nåt drift race tro?

Jag vet inte om ja har missa nåt men hade gärna sett att man kunde modda bilen mer, verkar som bilen blir låst till ett utseende när man väl har valt tex "prestanda" mode på en bil.

Det har varit snack om att mer ska komma när det gäller att modda bilarna. Att man som spelare ska själv kunna ha mer valfrihet utifrån ramarna som finns har det varit tal om.

Sen så kan en bil ha flera kits (prestanda mode som du skrev) så bilarna kan ha flera grundutseenden.

Men håller med om att det kunde ha gjorts bättre (NFS UG2 / Most wanted från 2005)

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

En annan beskrivning är att spelet är som Test Drive Unlimited-spelen i det mesta. Ganska arkadig styrning, definitivt inte åt simulatorhållet.

Det lite så jag uppfattat det av de youtube-klipp jag sett..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk

Jag köpte spelet dag 1 till PC och PS4 och har fortfarande inte kunnat spela 1 ända minut. Får error #0_1 på båda plattformar. Öppnat alla portar dom sagt skall öppnas osv.

Har AX som domännamn där jag sitter och det brukar spöka till det lite, för om jag kopplar via telefon där jag har finskt abonnemang, .FI alltså. Då funkar det att logga in iaf.

Vad tror ni? Är det möjligt att det skulle kunna va för att jag sitter på AX? Är rätt mycket som spökar pga det iaf.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DaBone:

Det lite så jag uppfattat det av de youtube-klipp jag sett..

Gillar du TDU (1 och/eller 2) med allt vad det innebär så är det ett bra köp. Är man mer åt simulatorhållet bör man troligen fungera lite mer. Samtidigt är det en Ubisoft-titel och priset sjunker ofta väldigt fort på dessa, 199kr för PC och 399kr för PS4 och Xbox One har ett par butiker redan hunnit köra. Och lägre kommer det bli.

Permalänk
Medlem

Nu har jag skaffa max trim till min Lamborghini Murciélago men det blir varvstopp tills den kommit upp till rätt hastighet då växlar den, är det nåt ni upplever på dom andra banbilarna?

inlägg 2000!

Dold text
Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Föredetting
Skrivet av anon5930:

En annan beskrivning är att spelet är som Test Drive Unlimited-spelen i det mesta. Ganska arkadig styrning, definitivt inte åt simulatorhållet.

Jag var rätt säker på att Eden Games hade bytt namn till Ivory Tower tills jag kollade upp det nyss.

Alltså - jag har sett The Crew som Test Drive Unlimited 3, fast utan de roligaste spellägena (typ Speed Trap). Faction Missions såsom "Coast to Coast" och "Landmark Trip" på 1-4h är ju jämförbara med "Trip of the Island" eller vad det hette i TDU2. Riktigt långa race, som saknas i de flesta andra spel.

Nu har jag fortfarande bara öst igenom möget med tangentbord, så jag har ingen aning om hur körkänslan är. Å andra sidan tyckte jag inte TDU2 var något att koppla in ratten för heller, körde mest med gamepad. Däremot facepalmar jag fortfarande varje gång när ett race ska startas och bilarna gör en burnout. Speciellt när en Focus RS spinner bakhjulen.

Oh, och bilarna slamrar precis lika ograciöst off-road som i TDU2.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Meantek:

Jag var rätt säker på att Eden Games hade bytt namn till Ivory Tower tills jag kollade upp det nyss.

Alltså - jag har sett The Crew som Test Drive Unlimited 3, fast utan de roligaste spellägena (typ Speed Trap). Faction Missions såsom "Coast to Coast" och "Landmark Trip" på 1-4h är ju jämförbara med "Trip of the Island" eller vad det hette i TDU2. Riktigt långa race, som saknas i de flesta andra spel.

Nu har jag fortfarande bara öst igenom möget med tangentbord, så jag har ingen aning om hur körkänslan är. Å andra sidan tyckte jag inte TDU2 var något att koppla in ratten för heller, körde mest med gamepad. Däremot facepalmar jag fortfarande varje gång när ett race ska startas och bilarna gör en burnout. Speciellt när en Focus RS spinner bakhjulen.

Oh, och bilarna slamrar precis lika ograciöst off-road som i TDU2.

Hehe jo, har man lagt ner väldigt många timmar i TDU-serien så bör man ju känna igen sig rätt väl hehe. Nog för att det finns en hel del skillnader också men grunden är minst sagt snarlik. För att inte tala om att folk på Eden Games gick med i Ivory Tower. De där riktigt långa racen var riktigt trevliga i "föregångarna" så trevligt att de är "tillbaks" hehe. Jag har inte hunnit speciellt långt i storyn, mest kört runt men jag hoppas att man helt plötsligt är tillbaks på Oahu eller varför inte Ibiza. Men att köra igenom ett mini-USA? Det är ganska svårslaget med egentligen. Att närma sig Las Vegas i mörkret är en rätt speciell upplevelse med exempelvis.

TDU1 körde jag med ratt och TrackIR. Var rätt häftigt, speciellt när man kunde vrida huvudet för att kolla efter trafik men det var ändå mer optimalt med en Xbox 360-kontroller för min del. Likaså med 2an. Det finns, som du säger, en hel del störande grejer i spelet men personligen gillar jag det skarpt ändå. Spel med en så stor spelvärld där man fritt kan åka runt är ganska sällsynt tyvärr.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av anon5930:

Det finns, som du säger, en hel del störande grejer i spelet men personligen gillar jag det skarpt ändå. Spel med en så stor spelvärld där man fritt kan åka runt är ganska sällsynt tyvärr.

Ja, alltså, jag ogillar inte spelet. Det är ett imponerande djup för ett spel som i slutändan faktiskt går ut på att göra något så simpelt som att köra bil. Det går ju knappt att köra från punkt A till B utan att springa på något sidospår i form av ett Skill eller något.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Meantek:

Ja, alltså, jag ogillar inte spelet. Det är ett imponerande djup för ett spel som i slutändan faktiskt går ut på att göra något så simpelt som att köra bil. Det går ju knappt att köra från punkt A till B utan att springa på något sidospår i form av ett Skill eller något.

Uppfattade det som att du gillade spelet, vad jag nog borde använt var att spelet är en oslipad diamant eller något.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köpte spelet idag och installerade, är riktigt besviken, det känns så dåligt när man kör med logitech g27 ratt, har ändrat massa inställningar men verkar som spelet är allmänt dåligt för ratt. Är det ngn som har ratt med bra inställningar? Snälla skicka de till mig, vill verkligen inte ha rätt om spelet!

Permalänk

Fixade spelet igår, är just nu level 22 tror ja de är.

flex-swe på uplay.

Visa signatur

Fractal Design Define R6 | Asus ROG Strix B450-F Gaming | Ryzen 5 2600x | Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Geforce RTX 3060 ti | OCZ 750w 80 Plus | OCZ Agility 3 -WD Green 1TB | AOC 24" 144Hz |

Permalänk
Medlem

Hur funkar dessa när man har nått platina nivå, är +14 som man kan tjäna ytterligare och -4 som man redan har tjänat?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Hur funkar dessa när man har nått platina nivå, är +14 som man kan tjäna ytterligare och -4 som man redan har tjänat?
http://i.imgur.com/q5inHiT.jpg

Nej

Du får en platinum mellan level 40 och 50. Där level 40 är -4 och level 50 är +14.
Så om du klarar det på platinum och får en level 40 är det "bara" att klara det igen så kan du ha tur att få en annan.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

Köpte spelet idag och installerade, är riktigt besviken, det känns så dåligt när man kör med logitech g27 ratt, har ändrat massa inställningar men verkar som spelet är allmänt dåligt för ratt. Är det ngn som har ratt med bra inställningar? Snälla skicka de till mig, vill verkligen inte ha rätt om spelet!

Spelet stödjer oficiellt bara Thrustmaster-rattar så kan vara därför. Till att börja med så måste du byta till hardcore eller åtminstone sport i settings för assists. Sen är det att finjustera ratten som gäller efter det.

Den här kanske hjälper med FF också http://forums.ubi.com/showthread.php/966806-WHEEL-GUIDE-Force...

EDIT: nope, den ska stödja G27 också. Hittade denna tråd http://forums.ubi.com/showthread.php/977537-Playing-the-crew-...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Spelet stödjer oficiellt bara Thrustmaster-rattar så kan vara därför. Till att börja med så måste du byta till hardcore eller åtminstone sport i settings för assists. Sen är det att finjustera ratten som gäller efter det.

Den här kanske hjälper med FF också http://forums.ubi.com/showthread.php/966806-WHEEL-GUIDE-Force...

EDIT: nope, den ska stödja G27 också. Hittade denna tråd http://forums.ubi.com/showthread.php/977537-Playing-the-crew-...

OKej tack för infon, men jag fattar inte riktigt på den där wheel guiden om hur man skapar en sån fil. Det står: In ‘my Documents\The Crew’ folder, edit or create file ExtraConfig.xml.

Between the <ExtracConfig /> XML tag add those lines

FFB_Factor="1.5f"
FFB_LoadFactor="1.0f"
FFB_LoadPower="1.5f"
FFB_LatFactor="1.0f"
FFB_SlipAngleFactor="2.0f"
FFB_CamberFactor="0.1f"
FFB_CamberOffset="2.5f"
FFB_DamperFactor="0.2f"
FFB_DamperMaxRoll="1.0f"
FFB_DamperMaxRollVal="0.1f"
FFB_DamperMaxSlipAngle="0.25f"
FFB_WaitRate="5"
FFB_SpringNoControl="0.25f"

Ska jag då göra ett textdokument, sen skriva ExtraConfig.xml och mellan extraconfig och xml ska de där FFB koderna stå? Tack:)

Permalänk
Medlem

Kan någon svara? Ngn annan som kan hjälpa mig med mitt problem, spelet känns hemskt, känns som man kör Need for speed med g27 (Hemskt!), Jag förstår inte vad jag ska göra, ngn som har en g27 som kör the crew och har bra känsla i de? Jag fick till det så att det blev sådär men grejen var att det inte fanns något motstånd i ratten alls förrän jag vridit den ett halvt varv. Snälla hjälp tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Däremot facepalmar jag fortfarande varje gång när ett race ska startas och bilarna gör en burnout. Speciellt när en Focus RS spinner bakhjulen.

Det där reagerande jag också starkt på när Skyline och Lambon börja spinna, annan sak som rätt cool att dom tänkt på är att bromskivorna blir varma.

Hade gärna sett en Impreza eller EVO samt R35 istället för R34.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc