Fortsatt PC-strul för Assassin's Creed: Unity

Permalänk
Medlem

Jag funderar på en sak. Om jag köper ett spel som innehåller in i helvetes mycket buggar sådär, kan jag då reklamera produkten? Enligt mig borde det gå..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motherofgod:

Jag funderar på en sak. Om jag köper ett spel som innehåller in i helvetes mycket buggar sådär, kan jag då reklamera produkten? Enligt mig borde det gå..

Tycker det borde gå. Produkten är ju defekt. Synd att inte fler gör det, hade det varit flera tusen som lämna tillbaka för buggiga spel hade nog utvecklarna dragit öronen åt sig. Nu sitter folk med sina köpa spel och klagar bara, men som sagt vet ej om det går att lämna tillbaka?
Tror det var en del som lämna tillbaka BF3 iaf. Men är ju bara nån promille som gör det så då är väl företagen schyssta och tjafsar ej. Men hade ett antal procent av kunderna börjat lämna tillbaka kanske de hade börjat knorra.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Vänta nu...
Problem med Nvidia-drivare?
Det är väl AMD som ska ha problem?
Något stämmer inte här?
Min världsbild är rubbad.

Visa signatur

🖥️ AMD Ryzen 3700x, MSI B350 Mortar Arctic, Corsair lpx 3200, Sapphire 6900XT Nitro, Mbpro 15, MacMini.

Permalänk
Medlem

Flyter på bra på konsol nu

Permalänk
Skrivet av jacozz:

Vänta nu...
Problem med Nvidia-drivare?
Det är väl AMD som ska ha problem?
Något stämmer inte här?
Min världsbild är rubbad.

asså amd de e så mycket bättre än nvidia.. sikket piiss gpuer asså!!!!11 one one!1

F.ö

Trist detta med Ubu spel. verkar som ubisoft har alla mot sig, vilket egentligen inte är så konstigt. Men skulle gissa att det är precis som med EA: siffror siffror, pengar pengar.

väldigt tråkigt måste jag säga som PC spelare. finns bara två stora aktörer som gör bra grejer och det är blizzard samt Square Enix! både dom två släpper grejer till PC som är bra med få undantag, vilket är tvärt om men EA och Ubi som istället kör dåliga grejer med få undantag.

Det verkar som det är tids press på Ubi och EA

jag kan gärna vänta två till tre år på ett riktigt bra spel istället för ett nytt varje år knappt. man vill ju inte köpa skit och plåga sig igenom det bara för att!

Permalänk
Medlem

En utav de stora anledningarna till att jag tröttnade på SLI.
Nya släpp utan stöd för det, dåligt optimerat för SLI, 2-3 månader innan det blir fixat OM det ens blir fixat.

Jag tröttnade i alla fall och bytte från 1440p med SLI till ett kort och 1080p, har aldrig varit nöjdare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

När det gäller Blizzard så är det server kapaciteten som tryter varje gång -inte spelen i sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Hmm jag vet inte, jag kan inte få Diablo 3 att lira i 60fps precis hela tiden. Det är jag helt säker på inte har något med serverkapaciteten att göra. Har nog snarare med draw calls limit att göra (directx).

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Sluta förboka spel och undvika dessa skojare, snälla...

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jacozz:

Vänta nu...
Problem med Nvidia-drivare?
Det är väl AMD som ska ha problem?
Något stämmer inte här?
Min världsbild är rubbad.

De senare drivers från nVidia har varit mindre stabila för många verkar det som, bara kolla runt på Steam's forum och se speciellt på The Forest, massa peformance problem från nvidias sida.

Visa signatur

FX8350@4,4GHZ|M5A99X EVO 2.0|HD7950|8GB RAM|370GB SSD|1TB HDD|NZXT H440|Corsair TX750M|

|Cooler Master Nepton 280L|Accelero Xtreme|

Permalänk
Medlem

Äh var glada, detta är ändå en ROSA DRÖM jämfört med hur "eden/ivory tower" skött patchning.
(tänk 1 buggig ett år senare, eller ingen beroende på spel).

Permalänk
Medlem

Jag längtar till den dagen då dessa gåslevercommies konkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

asså amd de e så mycket bättre än nvidia.. sikket piiss gpuer asså!!!!11 one one!1

F.ö

Trist detta med Ubu spel. verkar som ubisoft har alla mot sig, vilket egentligen inte är så konstigt. Men skulle gissa att det är precis som med EA: siffror siffror, pengar pengar.

väldigt tråkigt måste jag säga som PC spelare. finns bara två stora aktörer som gör bra grejer och det är blizzard samt Square Enix! både dom två släpper grejer till PC som är bra med få undantag, vilket är tvärt om men EA och Ubi som istället kör dåliga grejer med få undantag.

Det verkar som det är tids press på Ubi och EA

jag kan gärna vänta två till tre år på ett riktigt bra spel istället för ett nytt varje år knappt. man vill ju inte köpa skit och plåga sig igenom det bara för att!

Jaha ja, Square Enix, de som släppte FF på PC med upplösning 720p. http://www.pcgamer.com/finfal-fantasy-xiii-locked-to-720p-on-...

För övrigt så skulle jag nog vilja påstå att du glömmer Valve. Om något företag faktiskt står på PC spelarnas sida så är det de.

Edit; sen ska det inte glömmas CDP Red. Finns massvis med andra företag också.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av elajt_1:

Hmm jag vet inte, jag kan inte få Diablo 3 att lira i 60fps precis hela tiden. Det är jag helt säker på inte har något med serverkapaciteten att göra. Har nog snarare med draw calls limit att göra (directx).

Skumt...har alltid fungerat perfekt för mig, även på min macbook air.

Permalänk
Skrivet av tysonayt:

Jaha ja, Square Enix, de som släppte FF på PC med upplösning 720p. http://www.pcgamer.com/finfal-fantasy-xiii-locked-to-720p-on-...

För övrigt så skulle jag nog vilja påstå att du glömmer Valve. Om något företag faktiskt står på PC spelarnas sida så är det de.

Edit; sen ska det inte glömmas CDP Red. Finns massvis med andra företag också.

Tjena! glömde valve ja, varit lite tyst om dom på senare tid när det gäller spel

ang SQ så känner jag inte till FF så bra, seanste FF jag lirade var FF7 till snes. annars så har dom gjort en hel del titlar jag är strom förtjust i bl.a Deus Ex HR(The Fail skall vi snacka om, vilket botten napp)

Sen har vi ju Absolution som även det är kanon i mina ögon!

sen får vi ju inte glömma dom andra Deus Ex, och dom tidiagre hitman(SQ köpte ju upp Eidos)

Fast vem är jag egentligen att dömma grafik i spel? Skiter blankt i grafiken så länge jag gillar spelet och des spel mekanik, så bryr jag mig inte dugg grafiken

Skrivet av elajt_1:

Hmm jag vet inte, jag kan inte få Diablo 3 att lira i 60fps precis hela tiden. Det är jag helt säker på inte har något med serverkapaciteten att göra. Har nog snarare med draw calls limit att göra (directx).

Märkligt, till och med mina 2900PRO i Crossfire hade stadiga 60 FPS på min burk med en AMD bulldozer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Tjena! glömde valve ja, varit lite tyst om dom på senare tid när det gäller spel

ang SQ så känner jag inte till FF så bra, seanste FF jag lirade var FF7 till snes. annars så har dom gjort en hel del titlar jag är strom förtjust i bl.a Deus Ex HR(The Fail skall vi snacka om, vilket botten napp)

Mig veterligen så är FF7 till playstation

Visa signatur

|Asus PG278Q|Fractal Design R4|i7 4770K|Noctua NH-U14S P&P|MSI Z87-G45|Corsair 850 HX|
|8GB HyperX Predator 2400MHz|MSI GTX 780 TF OC|Xonar D2X| Corsair ForceGT SSD 120GB|Samsung 840 Basic 250GB|
|Fanatec FM4 CSR Wheel|CSR Elite Pedals|rSeat EVO3|Buttkicker Gamer 2|Xbox 360|PS3|PS4|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motherofgod:

Jag funderar på en sak. Om jag köper ett spel som innehåller in i helvetes mycket buggar sådär, kan jag då reklamera produkten? Enligt mig borde det gå..

Jag reklamerade Sacred 2 pga att jag inte ens kunde starta spelet när det lanserades. Det gick ända upp till webhallens säljchef innan jag fick igenom reklamationen så visst går det, men förbered dig på att det inte kommer att vara en smidig process.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

För min del så går det inte att spela spelet längre då det låser sig i menyn.

Permalänk
Medlem

Har inte haft några problem med 780ti SLI alls efter patchen som tur är, kan bero på att jag använder senaste beta rutinen

Permalänk
Skrivet av Skirner:

Mig veterligen så är FF7 till playstation

FF7 fanns till snes, Fanns en remake på det på Playstation med sjysst grafik vad jag vet

kanske hade annat namn men det ar samma spel ivf förutom grafiken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

FF7 fanns till snes, Fanns en remake på det på Playstation med sjysst grafik vad jag vet

kanske hade annat namn men det ar samma spel ivf förutom grafiken!

Nu yrar du så det stinker om det.

Final Fantasy VII (del 7) med Cloud, Aeris, Tifa, Barret, Sephiroth Finns inte till någon Nintendo-maskin någonsin.

Final Fantasy VI (del 6) med Terra, Locke, Shadow, Edgar etc är sista SNES-spelet innan dåvarande Square valde att gå över till Sonys maskin och Nintendo fick kalla handen ett antal år.

Fast nu fortsätter vi inte denna avstickare här utan har du andra åsikter kan vi ta det över PM istället.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Är det någon annan som fått betydligt sämre FPS efter patchen? (970) senaste drivrutiner

Permalänk
Medlem

Värdelöst. Bara laggar hela tiden

Permalänk
Medlem

....sluta köp skit! Annars tar det aldrig slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motherofgod:

Jag funderar på en sak. Om jag köper ett spel som innehåller in i helvetes mycket buggar sådär, kan jag då reklamera produkten? Enligt mig borde det gå..

När det gäller mjukvara är man så gott som rättslös som konsument, och särskilt om det handlar om att returnera en undermålig produkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 20kr:

Sluta förboka spel och undvika dessa skojare, snälla...

Skrivet av LoKo2k:

....sluta köp skit! Annars tar det aldrig slut.

Håller med, vem förbokar och köper nytt av EA och Ubisoft idag? De lär sig aldrig när folk förbokar och köper som tokar vad de än gör.
Så som de företagen betett sig bör man avvakta och iakta hur produkterna är innan men slår till. De kanske reagerar om där inte är en arme av hjärndöda zombies som köper vad de än slänger ut på marknaden.

Iofs kanske många här som har fått spelet via hårdvaruköp. Undrar vad grafikkorten hade kostat utan alla spelpåhäng som där finns idag. Men de kanske har så bra deals så det ej skiljer så mycket i pris?

Är snart som när man köper en laptop, man kommer inte undan att få en windows licens på köpet (iofs sett vissa som lyckats lämna tillbaka dessa licenser på vissa märken)

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Samma sak för mig på Dragon Age Inquisition. Sen kraschar ju spelet var och varannan halvtimme och igår blev min save fil korrupt. Trodde jag hade förlorat gubben men som tur fanns det en fix för det.

Det var goda tider då man faktiskt fick ett färdigt spel vid release. Inga grafikbuggar, inga andra buggar som gör att spelet kraschar och förstör upplevelsen, och all matchmaking fungerade superbt. Sen ungefär ett år tillbaka så är det ju typ en bonus om spelet är spelbart vid release. Sen att det lever upp till förväntningarna är ju också en ENORM bonus med nya IP:s *Host* Destiny *host *host* Watch Dogs *Host*. Vill bara glömma detta året när det kommer till spelreleaser.

Edit: Visste inte om att DAI skulle vara så buggigt för det verkade inte vara någon som nämnde något sånt i någon recension, och aldrig att jag förbeställer ett enda spel i framtiden.

Visa signatur

CPU: I5-4670k @ 4,5 GHz + Corsair H100i // GPU: GTX 980 Reference + MSI GTX 980 Twinfrozr V // RAM: 16 GB HyperX Savage 2400 MHz // MoBo: MSI Z97 Gaming 5 // PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold // SSD: Samsung 850 Evo 500GB + Corsair Neutron 250GB // HDD: 500GB Samsung + Western Digital Green 3TB // Chassi: NZXT H440 Red // OS: Win 7 x64 // Skärmar: Asus ROG SWIFT + BenQ XL2410T // Konsol:PS4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tezzeen:

Samma sak för mig på Dragon Age Inquisition. Sen kraschar ju spelet var och varannan halvtimme och igår blev min save fil korrupt. Trodde jag hade förlorat gubben men som tur fanns det en fix för det.

Det var goda tider då man faktiskt fick ett färdigt spel vid release. Inga grafikbuggar, inga andra buggar som gör att spelet kraschar och förstör upplevelsen, och all matchmaking fungerade superbt. Sen ungefär ett år tillbaka så är det ju typ en bonus om spelet är spelbart vid release. Sen att det lever upp till förväntningarna är ju också en ENORM bonus med nya IP:s *Host* Destiny *host *host* Watch Dogs *Host*. Vill bara glömma detta året när det kommer till spelreleaser.

Edit: Visste inte om att DAI skulle vara så buggigt för det verkade inte vara någon som nämnde något sånt i någon recension, och aldrig att jag förbeställer ett enda spel i framtiden.

För min del så har jag haft minimalt med crashar och buggar i DAI, med 160 timmars spel tid. Under den tiden så har det kanske crashat runt 5-6 gånger totalt. Så jag tror nog större majoriteten av spelarna har haft relativt problem fritt.
Blir i regel svårare för dom att tracka ner buggar och crashar när bara en liten del får problemet.
Som får en undra hur de inte lyckats lösa AC Unity problemen ännu, då det tycks påverka en enormt stor del av spelarna..

Men det är helt klart inte acceptabelt att det ska crasha så för dig. Men sen är det i närheten omöjligt för en utvecklare att garantera ett spel kommer fungera felfritt för alla möjliga hårdvaru konfigurationer, vid release. Du kan ev kolla eller posta ditt problem här http://answers.ea.com/t5/Dragon-Age-Inquisition/bd-p/DAInquis... och se om det finns nått tips som löser ditt problem.
Annars kan du typ prova och se om du kan lämna tebax spelet. Ibland när man kontaktar EA live support och tjatar lite. Så kan man få lite rabatt koder

I AC Unitys fall så är det helt katastrofalt, då det påverkar så pass många, och även konsol spelarna. Och finns ingen ursäkt för hur de kunde missa så enorma buggar.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Skumt...har alltid fungerat perfekt för mig, även på min macbook air.

Och du får aldrig slow downs när hela skärmen är full med eld, magi vad vet jag? Det här är ändå en i7 2700K i 4.7Ghz och ett 780Ti. Men det var samma på kortet jag hade innan det.

Sorry för OOT :-/

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Skrivet av BlackBird:

Fick just en vision : Tänk att man i framtiden hade system liknande Steam osv - fast de även innefattade en grafikmotor, fysikmotor osv. Eftersom inget spel idag är direkt speciellt grafikmässigt hade det troligen funkat bra. Med vissa undantag som flygsims etc. Då hade det funnits en väl intrimmad, väl utprovad grafikdel som funkade, och spelmakarna hade kunnat fokusera på spelen. Ungefär som att spelmakare idag kan använda UnrealEngine osv. PC-marknaden skulle då kunna likna konsollmarknaden lite i det att varje tillverkare skulle inte behöva optimera så mycket för plattformen. Men företag som EA och Ubisoft är väl för stolta för att gå med på nåt sånt.

Rent tekniskt så blir det lite av en omöjlighet, samt att om alla bara jobbar på en motor blir det lite monopol problem och saker kan lätt stagnera, sen måste ju motorn vara extremt flexibelt för att kunna stödja utan problem alla typer av tänkbara spel oavsett skala och form.

Det är bra att det är olika motorer på marknaden, visst struligt värre men det är tyvärr ett måste.

Permalänk
Skrivet av stimpen:

Tycker det borde gå. Produkten är ju defekt. Synd att inte fler gör det, hade det varit flera tusen som lämna tillbaka för buggiga spel hade nog utvecklarna dragit öronen åt sig. Nu sitter folk med sina köpa spel och klagar bara, men som sagt vet ej om det går att lämna tillbaka?
Tror det var en del som lämna tillbaka BF3 iaf. Men är ju bara nån promille som gör det så då är väl företagen schyssta och tjafsar ej. Men hade ett antal procent av kunderna börjat lämna tillbaka kanske de hade börjat knorra.

Beror på hur du köper spelet, om det är i förpackning eller digital från en butik i Sverige så gäller svenska lagar (de få som kan hjälpa dig när det gäller digitalt gods), men om du köper det via Steam, Origin osv. Så gäller de lagar som är i landet den är placerad i, eventuellt EU lagar och inte mycket annat. Klart det går att bestrida men det är svårt och det blir en rätt ensam kamp då vi inte har så mycket rättigheter när det gäller digitalt gods, speciellt på en internationell nivå.
Sen har de ju börjat definiera spel som en tjänst och därför behöver de inte följa regler för produkter.