Tjäna pengar på spel

Permalänk
Medlem

Tjäna pengar på spel

Hej!Tänkte att man kunde tjäna lite pengar samtidigt som man har roligt! Så jag undrar vilka spel kan man tjäna mycket pengar på? Har spelat Runescape en del genom åren, man tjänar ungefär 3kr/miljon och då är det inte lätt att få sålt skiten heller! Man kan också sälja sitt konto men då måste man spela på det i flera år om man ska tjäna någonting på det. Spelar just nu LOL,Runescape,Bf3 och Bf4. Är bra men ändå inte jättebra på något av dem. Vad mer finns det för spel man kan tjäna pengar på och hur mycket lär man tjäna?

Permalänk
Inaktiv

Du kan tjäna en hel del på nätpoker. Allt beror på din insats och hur bra du är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruceuz:

Hej!Tänkte att man kunde tjäna lite pengar samtidigt som man har roligt! Så jag undrar vilka spel kan man tjäna mycket pengar på? Har spelat Runescape en del genom åren, man tjänar ungefär 3kr/miljon och då är det inte lätt att få sålt skiten heller! Man kan också sälja sitt konto men då måste man spela på det i flera år om man ska tjäna någonting på det. Spelar just nu LOL,Runescape,Bf3 och Bf4. Är bra men ändå inte jättebra på något av dem. Vad mer finns det för spel man kan tjäna pengar på och hur mycket lär man tjäna?

Varför inte lägga tiden på att studera? Lär dig att handla med aktier? Starta ett företag som du driver på fritiden?

Vill du tjäna pengar så är det bara att sluta drömma. Skulle det finnas snabba, lagliga pengar så skulle alla vara rika. Det enda alternativ jag ser om du verkligen vill tjäna pengar på datorspel är att skapa ett spel eller en YouTubekanal. Då du inte verkar ha dessa intressen redan så tror jag inte att dessa är några alternativ.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Du kan tjäna en hel del på nätpoker. Allt beror på din insats och hur bra du är.

Han syfta nog på nått spel utan insats som desutom är ett "renodlat" data spel. Till ts strema lägga ut videos är alternativen men du gör troligtvis inga jätte pengar oavsett...

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Varför inte lägga tiden på att studera? Lär dig att handla med aktier? Starta ett företag som du driver på fritiden?

Vill du tjäna pengar så är det bara att sluta drömma. Skulle det finnas snabba, lagliga pengar så skulle alla vara rika. Det enda alternativ jag ser om du verkligen vill tjäna pengar på datorspel är att skapa ett spel eller en YouTubekanal. Då du inte verkar ha dessa intressen redan så tror jag inte att dessa är några alternativ.

Jag har redan bra betyg om det var det du syftade på (runt 300 merit). Ja, aktier låter ju intressant! men har dock inga pengar..säg att jag skulle binda 5000kr i aktier och om jag har tur gör jag en vinst på 10% över ett år, då har jag alltså tjänat 500kr och det är inte riktigt värt det :/

Permalänk
Skrivet av Cruceuz:

Jag har redan bra betyg om det var det du syftade på (runt 300 merit). Ja, aktier låter ju intressant! men har dock inga pengar..säg att jag skulle binda 5000kr i aktier och om jag har tur gör jag en vinst på 10% över ett år, då har jag alltså tjänat 500kr och det är inte riktigt värt det :/

Får du bara 10% i utdelning har du ju helt klart valt fel aktie för att "tjäna" pengar..
10% e ju lågrisk/sparkonto!

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av capkekken:

Får du bara 10% i utdelning har du ju helt klart valt fel aktie för att "tjäna" pengar..
10% e ju lågrisk/sparkonto!

Kan du länka mig sparkontot där jag får 10% ränta/avkastning per år tack

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

CS:GO
Antingen kan du trada upp dig med en liten summa och sen trada uppåt tills du typ får en kniv (värda allt från 500-4000 kr ) Och man får lite smått medan man spelar (Mestadels 50 öres skins men man kan få bravo case som kostar drygt 30kr (Min vän fick det) )
Man kan alltså betta på professionella spel, tex så satsar du X vapen på X lag, om de vinner så får du tillbaka ditt X vapen + X summa saker/pengar.
Är inte helt informerad om detta med betting men du kan googla upp det.

Visa signatur

mvh D.

Permalänk
Medlem
Skrivet av capkekken:

Får du bara 10% i utdelning har du ju helt klart valt fel aktie för att "tjäna" pengar..
10% e ju lågrisk/sparkonto!

Sen när finns det sparkonton med 10% ränta?

TS: Du kommer inte tjäna pengar i något av spelen du spelar iaf. Man kunde ju tjäna pengar i Diablo3 tills de patchade bort det.
Det är som andra redan sagt inte värt att försöka tjäna pengar i spel.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Det närmaste dina kriterier jag kan tänka mig är att spela spel med spontana "drops", som Dota 2, Counter-Strike: Global Offensive och andra spel där du får slumpade föremål med vissa intervaller som i tur kan vara värda växelpengar.

Bättre än så blir det nog inte. Om du inte menar att "tjäna mycket pengar" är att kunna få ut mer än 2 euros eller drygt 14:- på ett jätteovanligt föremål i Dota 2 för att fylla din Steamplånbok med...

Skrivet av capkekken:

Får du bara 10% i utdelning har du ju helt klart valt fel aktie för att "tjäna" pengar..
10% e ju lågrisk/sparkonto!

10% på sparkonto? Ja, kanske om du äger banken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av capkekken:

Får du bara 10% i utdelning har du ju helt klart valt fel aktie för att "tjäna" pengar..
10% e ju lågrisk/sparkonto!

Skrivet av stimpen:

Kan du länka mig sparkontot där jag får 10% ränta/avkastning per år tack

Jag skulle gärna vilja veta jag med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Kan du länka mig sparkontot där jag får 10% ränta/avkastning per år tack

Skrivet av simon253:

Sen när finns det sparkonton med 10% ränta?

TS: Du kommer inte tjäna pengar i något av spelen du spelar iaf. Man kunde ju tjäna pengar i Diablo3 tills de patchade bort det.
Det är som andra redan sagt inte värt att försöka tjäna pengar i spel.

Skrivet av Mr.Borka:

Det närmaste dina kriterier jag kan tänka mig är att spela spel med spontana "drops", som Dota 2, Counter-Strike: Global Offensive och andra spel där du får slumpade föremål med vissa intervaller som i tur kan vara värda växelpengar.

Bättre än så blir det nog inte. Om du inte menar att "tjäna mycket pengar" är att kunna få ut mer än 2 euros eller drygt 14:- på ett jätteovanligt föremål i Dota 2 för att fylla din Steamplånbok med...

10% på sparkonto? Ja, kanske om du äger banken.

Tecknade faktiskt förra veckan ett lågrisk konto som just nu låg på en räntesats på 12% hos Skandia. Så det finns.
Edit: insåg just nu att det var sparkonton ni reagerade på :pp

Till ts: det finns inga lätta sätt att tjäna pengar om man inte lägger mycket tid på det! Blogga, det går men det är oftast småpengar. Drog ihop någon hundralapp per månad när jag gjorde det. Gör undersökningar kan ge någon hundralapp i månaden. Bli askänd på Youtube då kan du få lite mer..

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Skrivet av LudvigLindell:

Tecknade faktiskt förra veckan ett lågrisk konto som just nu låg på en räntesats på 12% hos Skandia. Så det finns.
Edit: insåg just nu att det var sparkonton ni reagerade på :pp

Till ts: det finns inga lätta sätt att tjäna pengar om man inte lägger mycket tid på det! Blogga, det går men det är oftast småpengar. Drog ihop någon hundralapp per månad när jag gjorde det. Gör undersökningar kan ge någon hundralapp i månaden. Bli askänd på Youtube då kan du få lite mer..

Inte en chans. 1,2%?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Tecknade faktiskt förra veckan ett lågrisk konto som just nu låg på en räntesats på 12% hos Skandia. Så det finns.
Edit: insåg just nu att det var sparkonton ni reagerade på :pp

Till ts: det finns inga lätta sätt att tjäna pengar om man inte lägger mycket tid på det! Blogga, det går men det är oftast småpengar. Drog ihop någon hundralapp per månad när jag gjorde det. Gör undersökningar kan ge någon hundralapp i månaden. Bli askänd på Youtube då kan du få lite mer..

Du ska nog kolla upp det där kontot du skrev upp dig på. Antingen har du blivit lurad eller så har du läst fel. Ett sparkonto med 12% ränta finns inte, en mer realistisk siffra ligger runt 1.2%.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Om du är riktigt bra på League of legends kan du ha "kurser" för andra spelare.

ps. Om ni vill spara pengar en längre tid är det nog fonder ni är ute efter och inga sparkonton på banken.
Avanza Zero, 15% på 1 år och inga avgifter. https://www.avanza.se/vart-utbud/handel/avanza-zero.html

Inlägg redigerat pga otillåtet innehåll.
Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Tecknade faktiskt förra veckan ett lågrisk konto som just nu låg på en räntesats på 12% hos Skandia. Så det finns.
Edit: insåg just nu att det var sparkonton ni reagerade på :pp

Till ts: det finns inga lätta sätt att tjäna pengar om man inte lägger mycket tid på det! Blogga, det går men det är oftast småpengar. Drog ihop någon hundralapp per månad när jag gjorde det. Gör undersökningar kan ge någon hundralapp i månaden. Bli askänd på Youtube då kan du få lite mer..

Ja bättre att starta någon en Youtube kanal är nog enklare än ingame items sale. Men ska man lyckas på youtube måste man nog ha något unikt.
Kvinnan som har "Grumpy Cat" har enligt "buzz" tjänat en sådär 80.000.000 USD på ett år.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruceuz:

Jag har redan bra betyg om det var det du syftade på (runt 300 merit). Ja, aktier låter ju intressant! men har dock inga pengar..säg att jag skulle binda 5000kr i aktier och om jag har tur gör jag en vinst på 10% över ett år, då har jag alltså tjänat 500kr och det är inte riktigt värt det :/

Finns derivat du kan köra med, typ mini futures, då får du en hävstång på din insats samtidigt som risken är begränsad. Du kan tradea forex, det är dessutom jäkligt kul.

www.societegenerale.se/MiniFuture
www.nordnet.se
www.avanza.se
www.ig.com/se
www.fxpro.co.uk/

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk

Entropia Universe. Krävs en del plugg om hur spelet fungerar och några tusen speltimmar såvida man inte pumpar in egna pengar i spelet. Det enda spelet som jag känner till där det finns stora pengar att tjäna för de som jobbar för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicy_mama:

Inte en chans. 1,2%?

Skrivet av Zache_:

Du ska nog kolla upp det där kontot du skrev upp dig på. Antingen har du blivit lurad eller så har du läst fel. Ett sparkonto med 12% ränta finns inte, en mer realistisk siffra ligger runt 1.2%.

12% ligger räntan på just nu, genomsnittliga räntan är 6%. Borde få bekräftelse papprena nu i veckan, får se vad det står då. Men förra veckan var det 12%.

Ett lågrisk konto som sagt

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

I Team Fortress 2 finns en hel del cash att hämta, själv har jag lagt cirka 400 SEK på spelet, nu har jag ett inventory värt $1400 USD. Finns folk som har grejer värda flera hundra tusen kronor, utan att ha spenderat en enda krona.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

12% ligger räntan på just nu, genomsnittliga räntan är 6%. Borde få bekräftelse papprena nu i veckan, får se vad det står då. Men förra veckan var det 12%.

Ett lågrisk konto som sagt

Är det ett räntekonto? Varför är där risk? Är det obligationer? Är det en fond?

För låter helt otroligt om det är ett vanligt spar/räntekonto. Och du skriver lågrisk så låter inte som ett vanligt räntekonto då.

Då räntorna är så låga nu så låter det inte som så låg risk om det är företagsobligationer och de måste betala 12% för att kunna låna.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

"12%" och "låg risk", innebär sannolikt någon form av strukturerad produkt med en prognos på 12% avkastning under en viss period. Finns massor med varianter.

Absolut inte något sparkonto.

/Erik

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Cruceuz:

Jag har redan bra betyg om det var det du syftade på (runt 300 merit). Ja, aktier låter ju intressant! men har dock inga pengar..säg att jag skulle binda 5000kr i aktier och om jag har tur gör jag en vinst på 10% över ett år, då har jag alltså tjänat 500kr och det är inte riktigt värt det :/

Skrivet av capkekken:

Får du bara 10% i utdelning har du ju helt klart valt fel aktie för att "tjäna" pengar..
10% e ju lågrisk/sparkonto!

5000 riksdaler är inte direkt något att börja handla med aktier för att tjäna pengar.
Du måste tänka på skatten också som man får betala för vinst, eller ha ett investeringssparkonto, där skatten betalas vid insättning utav pengarna.

Runt 50 000 skulle jag säga är minimum för att pengarna faktiskt skall "jobba för sig själv".

Men som alla rika människor sagt, och säger; Första miljonen, är den svåraste.
... Slösar du inte efter det, så rullar pengarna in av sig själv, iaf på sikt.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Entropia Universe verkar vara något spel där spelvalutan kan växlas tillbaka till riktiga pengar.

Skrivet av Mr.Borka:

10% på sparkonto? Ja, kanske om du äger banken.

Tror morfar hade något med 10%... dom kanske fanns för 50 år sedan eller så.. idag lär det knappast gå att öppna.. möjligtvis om man har miljoner att sätta in.

Permalänk
Medlem

Jag hade 7 % i ett år tror jag. Sedan gick de ner på 0.5

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av capkekken:

Får du bara 10% i utdelning har du ju helt klart valt fel aktie för att "tjäna" pengar..
10% e ju lågrisk/sparkonto!

Vilket sparkonto ger 10% i ränta? Sparkonto ger 0,2-2% ränta som max...

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk

Bättre du skaffar dig ett jobb.
Du kommer tjäna mer pengar och få erfarenhet som spelar roll när du söker ditt nästa jobb.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av muunkie:

Jag skulle gärna vilja veta jag med.

Skrivet av stimpen:

Kan du länka mig sparkontot där jag får 10% ränta/avkastning per år tack

Inte sparkonto, men där jag trycker in mina semesterpengar i alla fall.

Min favoritfond, lite bergochdalbana men nöjd med utdelningen hitentills i alla fall
http://web.msse.se/SEB/SGF/quicktake.aspx?six=SEB-BIOLA
1 år 63,98%

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Avstängd

Twitch eller youtube är så gott som dina enda alternativ att tjäna pengar på att spela renodlade datorspel. Är du dessutom inte extremt duktig på spelet eller väldigt intressant eller rolig att kolla på, så är det kört även där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barren Wuffet:

Twitch eller youtube är så gott som dina enda alternativ att tjäna pengar på att spela renodlade datorspel. Är du dessutom inte extremt duktig på spelet eller väldigt intressant eller rolig att kolla på, så är det kört även där.

Börjar man streama eller göra YouTube videos av enda anledningen att tjäna pengar så kommer det inte att gå någonvart.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500