Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Jag är förvånad över att det ens får plats i ditt Define R3. Det chassit ska ha stöd för grafikkort uppåt 290 mm och kortet mäter 310 mm?

det är inte 310mm kanske om man mäter med dvi kontakterna som står ut och den "vinkeln" där man skruvar fast det.
Men som jag skrev, det är bara ett par millimeter till god och det går att få dig utan våld.

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Medlem

Kortet är 297mm enligt Tom's Hardware (http://www.tomshardware.com/reviews/nvidia-geforce-gtx-980-97...). 310mm som står på Gigabytes hemsida är antagligen som Bad boy rune säger om man mäter med kontakterna som sticker ut.

Beställde hem ett kort själv också till en ny spelburk. Får hoppas någon lucka bjuder på en 4690k.

Permalänk

Är det nån som vet om man får nåt spel med när man köper Gigabytes gtx 970 på netonnet?

Permalänk
Medlem

Ja, kolla långt ner till höger på sidan med kortet.

Permalänk
Medlem

Nu är dom slut.

Permalänk
Medlem

Och så är de slut!

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem
Skrivet av UnkeN:

Och så är de slut!

Självfallet tar de slut precis innan man hinner köpa :<
har någon en aning om hur priset på gtx 970 kommer se ut månaderna framöver? kommer priset sjunka eller är det lika bra att bara köpa direkt?

Permalänk
Medlem

Slog till på ett GTX 970 för 2499kr på Netonnet. Ska nog starta en ny tråd där jag jämför GTX 780 överklockat mot GTX 970 i standard samt överklockat i ungefär 5 spel. Håll utkik ni som är nyfikna. Kanske är gtx 780 fortfarande ett bra köp om man gillar att överklocka.

En punkt på slutet
Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Slog till på GTX 970 för 2499kr på Netonnet. Ska nog starta en ny tråd där jag jämför GTX 780 överklockat mot GTX 970 i standard samt överklockat i ungefär 5 spel. Håll utkik ni som är nyfikna. Kanske är gtx 780 fortfarande ett bra köp om man gillar att överklocka

Hmm bara en fråga, varför köpte du ett 970 om du har ett 780? Kan väl inte skilja mer än 20%?

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av simme300:

Hmm bara en fråga, varför köpte du ett 970 om du har ett 780? Kan väl inte skilja mer än 20%?

MVH

Mitt GTX 780 presterar faktiskt bättre än GTX 970 i den överklock som jag kör mitt gtx 780, och det är en överklock som mer eller mindre alla gtx 780 kan nå.

Så det skiljer inte ens 20% utan snarare -10%. Men jag slog till dels för att det var väldigt billigt och dels för att GTX 970 också går att överklocka. Och har man tur kan det ge en fin prestanda ökning. Något av korten ska iaf bort.

Halva nöjet är att bencha och överklocka i min mening

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Keeper of Traditions

CDON har också sänkt priset på AOC-skärmen nu, en hel krona lägre än NetOnNet. Är det en utgående modell, tro?

http://cdon.se/hemelektronik/aoc/aoc-q2770pqu-27-super-pls-25...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Tauc:

Självfallet tar de slut precis innan man hinner köpa :<
har någon en aning om hur priset på gtx 970 kommer se ut månaderna framöver? kommer priset sjunka eller är det lika bra att bara köpa direkt?

Priser runt 2500 :- kan du nog räkna med att se igen om några månader, kan dock dröja lite för eftermarknadsversionerna.
Mellandagarna är ju öppna för krig också men går ju inte att räkna med något.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

CDON har också sänkt priset på AOC-skärmen nu, en hel krona lägre än NetOnNet. Är det en utgående modell, tro?

http://cdon.se/hemelektronik/aoc/aoc-q2770pqu-27-super-pls-25...

Det tror jag inte.

På tal om alla grafikkort. När kommer 20nm graffen?

Skrivet av Devil May Cry:

Mitt GTX 780 presterar faktiskt bättre än GTX 970 i den överklock som jag kör mitt gtx 780, och det är en överklock som mer eller mindre alla gtx 780 kan nå.

Så det skiljer inte ens 20% utan snarare -10%. Men jag slog till dels för att det var väldigt billigt och dels för att GTX 970 också går att överklocka. Och har man tur kan det ge en fin prestanda ökning. Något av korten ska iaf bort.

Halva nöjet är att bencha och överklocka i min mening

Pengarna i sjön. Mellanskillnaden kommer du förlora på när du säljer ditt gamla och den mer effektiva strömförbrukningen på 970-kortet kommer ta flera år att ta igen men jag gissar att du inte bryr sig så mycket om det. Du borde ha väntat tills nästa generation minst tycker jag.

Du köper nog impuls när du ser något prissänkas att du inte kan låta bli att trycka på köpknappen även om du knappt kommer vinna på det. Jag är likadan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

CDON har också sänkt priset på AOC-skärmen nu, en hel krona lägre än NetOnNet. Är det en utgående modell, tro?

http://cdon.se/hemelektronik/aoc/aoc-q2770pqu-27-super-pls-25...

Spelar ingen roll om den är på väg ut. Bra skärm. Är asnöjd med min, även om det var litet av en kompromiss.

Upplösningen motsvarar 2st 19" skärmar bredvid varandra, men fördelen mot 2 skärmar är att man slipper att hårkorset hamnar i skarven mellan skärmarna. Fördelen mot 3 skärmar är att man slipper avsätta den 1.5m bordsyta som krävs för att få plats med 3 skärmar i bredd. 3 skärmar är väl det man egentligen skulle vilja ha, men det blev alldeles för stort.

Fast jag tror inte den är 1ms som CDON skriver. Faktiskt känns Fallout3 som det laggar litet. Men... det är ju inte direkt nåt renodlat FPS, så jag vet inte om det är spelet självt eller om det är inputlagg i skärmen. Nån som testat med CS eller nåt renodlat FPS får säga hur det ligger till.

Den var hur som helst ett markant lyft mot den 1ms TN-panel (24" BenQ) jag körde innan.

Nu spelar det inte nån roll var man sitter. Man ser bra ändå.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Skrivet av fredrikkarlsson:

Dynavoice Thunder T-12 3990:-
7490:- andra billigaste på prisjakt
http://www.ljudfokus.se/produkt/dynavoice-thunder-t-12-black-...

Vad fick du det ifrån? Det är bara ljudfokus som säljer Dynavoice i Sverige vad jag och prisjakt vet. Normalt fullpris är 5490:- så det var väl ändå ett bra pris.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2120529

Satte in en smiley för att inte verka gnällig ^^
Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Det tror jag inte.

Pengarna i sjön. Mellanskillnaden kommer du förlora på när du säljer ditt gamla och den mer effektiva strömförbrukningen på 970-kortet kommer ta flera år att ta igen men jag gissar att du inte bryr sig så mycket om det. Du borde ha väntat tills nästa generation minst tycker jag.

Du köper nog impuls när du ser något prissänkas att du inte kan låta bli att trycka på köpknappen även om du knappt kommer vinna på det. Jag är likadan.

Köper sällan saker och ting. Gått från student till relativt bra betalt arbetande så lite får man leka ändå.
Sen är det så att säljer jag mitt GTX 780 för 1000kr med garanti kvar så kostade detta endast 1500kr.

Om jag inte nöjer mig med prestandan från GTX 970, som t.ex. i Hitman så utklassar GTX 780 både gtx 970 och 980. Jämför då med Swec test samt mitt eget. Så är det bara att lämna tillbaka.
Just i mitt fall verkade jag haft tur för det överklockar riktigt bra.
Men ett överklockat GTX 780 ska inte underskattas skiljer sig mindre fps än man tror jämfört med GXT 970 och ofta bättre i t.ex. valley och hitman.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Snyggt, håll oss gärna uppdaterade om något händer. Handlade det om något misstag skulle det ju inte vara första gången.

Fick hem det idag. Står 600W Gold på paketet, inte öppnat ännu men det pekar på att köpet var ett fynd för 499:- även om Silverstone inte använt japanska kondingar överallt i detta agg.

Ska köpa ett nytt chassi, sparar agget tills dess, Trolige en Core V1, fått bra kritik och passar min smak tror jag.

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk

Ang. Netonnets 970kort! La 2 i varukrogen innan idag (strax efter släppet kl 12) men gick sen ifrån datorn (familj......) och glömde bort att jag tänkte beställa 2st.

Loggade nyss in och såg de var kvar i korgen trots att det nu är "slutsålt" verkar som jag kan gå igenom hela beställningskedjan, men vet inte om jag vill ha dom ändå.. (sitter på 2x770nu) om det verkligen är värt det!

Så, frågan är! beställer jag kommer det fungera? eller om det fungerar, vill någon annan ha dom? (jag beställer, du betalar typ)är ju ett bra erbjudande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michelangelo:

Ang. Netonnets 970kort! La 2 i varukrogen innan idag (strax efter släppet kl 12) men gick sen ifrån datorn (familj......) och glömde bort att jag tänkte beställa 2st.

Loggade nyss in och såg de var kvar i korgen trots att det nu är "slutsålt" verkar som jag kan gå igenom hela beställningskedjan, men vet inte om jag vill ha dom ändå.. (sitter på 2x770nu) om det verkligen är värt det!

Så, frågan är! beställer jag kommer det fungera? eller om det fungerar, vill någon annan ha dom? (jag beställer, du betalar typ)är ju ett bra erbjudande!

dom tog slut flera timmar sedan, beställer du nu betalar du fullt pris är jag rädd.

Permalänk
Skrivet av Tauc:

dom tog slut flera timmar sedan, beställer du nu betalar du fullt pris är jag rädd.

Nope 4.998:- för 2st. visar korgen genom hela beställningskedjan!

Permalänk
Skrivet av Laban80:

Tre månader Spotify för priset av ett. Till skillnad mot förra erbjudandet så funkar detta också om du tidigare haft Premium.

https://www.spotify.com/se/holiday/

"Erbjudandet gäller inte användare som prenumererar på, eller som har prenumererat på, Premium eller Unlimited eller användare som redan har utnyttjat testperioden"

Verkar inte stämma.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 10400f | GTX 780 | Gigabyte Z490 Gaming X | 16 GB (2x8 GB) DDR4 3,000 MHz

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av ToxicMonkey:

"Erbjudandet gäller inte användare som prenumererar på, eller som har prenumererat på, Premium eller Unlimited eller användare som redan har utnyttjat testperioden"

Verkar inte stämma.

Skickades från m.sweclockers.com

Inlägg flyttat.

Återigen, diskussioner tas här, inte i fyndtråden.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauc:

dom tog slut flera timmar sedan, beställer du nu betalar du fullt pris är jag rädd.

Nej, det verkar vara en bugg i NetonNets system. Jag plockade själv ner en SSD i varukorgen för någon vecka sen när det var rea och glömde sen bort det men när jag besökte hemsidan igen låg den där i korgen till samma pris.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laban80:

Tre månader Spotify för priset av ett. Till skillnad mot förra erbjudandet så funkar detta också om du tidigare haft Premium.

https://www.spotify.com/se/holiday/

Skickades från m.sweclockers.com

Ne fungerar inte för mig, har premium.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Ne fungerar inte för mig, har premium.

Fungerar för mig, hade senast premium i oktober 2014.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lincoln:

Spelar ingen roll om den är på väg ut. Bra skärm. Är asnöjd med min, även om det var litet av en kompromiss.

Upplösningen motsvarar 2st 19" skärmar bredvid varandra, men fördelen mot 2 skärmar är att man slipper att hårkorset hamnar i skarven mellan skärmarna. Fördelen mot 3 skärmar är att man slipper avsätta den 1.5m bordsyta som krävs för att få plats med 3 skärmar i bredd. 3 skärmar är väl det man egentligen skulle vilja ha, men det blev alldeles för stort.

Fast jag tror inte den är 1ms som CDON skriver. Faktiskt känns Fallout3 som det laggar litet. Men... det är ju inte direkt nåt renodlat FPS, så jag vet inte om det är spelet självt eller om det är inputlagg i skärmen. Nån som testat med CS eller nåt renodlat FPS får säga hur det ligger till.

Den var hur som helst ett markant lyft mot den 1ms TN-panel (24" BenQ) jag körde innan.

Nu spelar det inte nån roll var man sitter. Man ser bra ändå.

Verkar som CDON sysslar med falsk marknadsföring på den skärmen (avsiktligt eller ej).
Står ju 1ms i "rubriken", inget om det i texten men enligt specifikationerna på CDON har den 5ms responstid. Så de skriver olika i produktspec och i produkt"rubriken", skulle gissa på att 5ms är det som stämmer.

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Skrivet av Laban80:

Tre månader Spotify för priset av ett. Till skillnad mot förra erbjudandet så funkar detta också om du tidigare haft Premium.

https://www.spotify.com/se/holiday/

Skickades från m.sweclockers.com

Kan man köpa detta om man har tex spotify premium via telia bredband? typ avsluta abbonemanget o gå in på sidan tex.... nån som testat?

Visa signatur

Monitor: ASUS SWIFT PG279Q 27" 2560x1440 @ 144hz G-SYNC Moderkort: ASUS ROG STRIX Z270H GAMING CPU: INTEL CORE i7-7700K RAM: VENGEANCE LPX RED DDR4 3200MHZ CL16 2x8GB GPU: EVGA GEFORCE RTX 3070 XC3 ULTRA HD: SAMSUNG SSD PRO 960 512GB PSU: CORSAIR RM850X 850W, 80+ GOLD Chassi: LIAN LI PC-O11DXL DYNAMIC XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av vacant:

Fungerar för mig, hade senast premium i oktober 2014.

Jo, hade*. Men har man premium så går det ej.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Lithium81:

Kan man köpa detta om man har tex spotify premium via telia bredband? typ avsluta abbonemanget o gå in på sidan tex.... nån som testat?

Återigen, inlägg flyttat... Diskussion tas här och inte i fyndtråden.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laban80:

Tre månader Spotify för priset av ett. Till skillnad mot förra erbjudandet så funkar detta också om du tidigare haft Premium.

https://www.spotify.com/se/holiday/

Skickades från m.sweclockers.com

"Användarvillkoren för starterbjudandet för testperiod av Spotify® Premium gäller. Erbjudandet gäller inte användare som prenumererar på, eller som har prenumererat på, Premium eller Unlimited eller användare som redan har utnyttjat testperioden."

På botten av sidan, eller stämmer inte det?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator