Fortsatt PC-strul för Assassin's Creed: Unity

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Skumt...har alltid fungerat perfekt för mig, även på min macbook air.

Yeah? Vad har du för superdator eller inställningar? Videobevis, annars BS

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trickysaer:

Yeah? Vad har du för superdator eller inställningar? Videobevis, annars BS

På den bärbara eller den stationära? Den bärbara är en macbook air 13,3 med allt uppgraderat (delvis i7, 8gb ram, 512GB SSD). Kör på low/medium settings och det fungerar perfekt.

Den stationära är datorn i signatur - och likt din så ser jag inte några konstigheter med att köra allt på max och få det bästa flytet. Får du inte det så har du riktigt konstiga problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

På den bärbara eller den stationära? Den bärbara är en macbook air 13,3 med allt uppgraderat (delvis i7, 8gb ram, 512GB SSD). Kör på low/medium settings och det fungerar perfekt.

Den stationära är datorn i signatur - och likt din så ser jag inte några konstigheter med att köra allt på max och få det bästa flytet. Får du inte det så har du riktigt konstiga problem.

Indeed, men det har varit så här för vad jag förstått det som - i princip alla. Utöver grava frame drops på specifika ställen så blir det stutter här och där. Vilka drivare kör du?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trickysaer:

Indeed, men det har varit så här för vad jag förstått det som - i princip alla. Utöver grava frame drops på specifika ställen så blir det stutter här och där. Vilka drivare kör du?

Nu har jag inte spelat det på någon månad, kanske en dag på sin höjd mitt i, men de senaste WHQL verkade fungera fint. Är det på några specifika ställen du har problem? Jag kör allt på max, avbockade inställningar för framerate low/max och har vsync igång.

Smooth shadows kör jag också - fungerar bättre (!) än de "enklare".

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Nu har jag inte spelat det på någon månad, kanske en dag på sin höjd mitt i, men de senaste WHQL verkade fungera fint. Är det på några specifika ställen du har problem? Jag kör allt på max, avbockade inställningar för framerate low/max och har vsync igång.

Smooth shadows kör jag också - fungerar bättre (!) än de "enklare".

Skickades från m.sweclockers.com

Kör samma även jag... Well, cesspools är helt åt helvete men det blir även drops vid core of arreat samt bridge to korsikk. Stutter upplever jag överallt, men det kommer bara då och då, känns mer som det beror på något annat än vart jag befinner mig.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trickysaer:

Kör samma även jag... Well, cesspools är helt åt helvete men det blir även drops vid core of arreat samt bridge to korsikk. Stutter upplever jag överallt, men det kommer bara då och då, känns mer som det beror på något annat än vart jag befinner mig.

The Bridge är hemsk...mycket förstörbara saker, mycket fiender och en hel del som händer i bakgrunden. Men jag känner inte igen problemen du har utöver det. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackBird:

Fick just en vision : Tänk att man i framtiden hade system liknande Steam osv - fast de även innefattade en grafikmotor, fysikmotor osv. Eftersom inget spel idag är direkt speciellt grafikmässigt hade det troligen funkat bra. Med vissa undantag som flygsims etc. Då hade det funnits en väl intrimmad, väl utprovad grafikdel som funkade, och spelmakarna hade kunnat fokusera på spelen. Ungefär som att spelmakare idag kan använda UnrealEngine osv. PC-marknaden skulle då kunna likna konsollmarknaden lite i det att varje tillverkare skulle inte behöva optimera så mycket för plattformen. Men företag som EA och Ubisoft är väl för stolta för att gå med på nåt sånt.

Det låter som en bra idé men vem ska skapa den här "motorn" och kommer den behöva vidareutvecklas lite som source engine har gjort ända sedan hl2 fram till portal 2? En sak jag undrar är varför är alla Unreal Engine 3 spel begränsade i hur öppen/stor en bana/map/värld är. Frostbite och cryengine verkar ha mindre problem med det och Unreal Engine 3 spel har väldigt linjär bandesign. Beror det på en begränsning i UE3 eller är det bara en trend bland de spelutvecklare som använder den?

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Skrivet av Luminous:

Det låter som en bra idé men vem ska skapa den här "motorn" och kommer den behöva vidareutvecklas lite som source engine har gjort ända sedan hl2 fram till portal 2? En sak jag undrar är varför är alla Unreal Engine 3 spel begränsade i hur öppen/stor en bana/map/värld är. Frostbite och cryengine verkar ha mindre problem med det och Unreal Engine 3 spel har väldigt linjär bandesign. Beror det på en begränsning i UE3 eller är det bara en trend bland de spelutvecklare som använder den?

Lite både och, man måste modifiera saker i motorn för att de ska anpassas för just det spelet man ska göra, ibland så är det effektivare att bygga en ny motor just för de ändamålet man ska nå.

Permalänk
Inaktiv

Känns som att Ubisoft har fått stopp i avloppet, min kopia av Unity har fastnat.