Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Tack för tipset, men den har ingen inbyggd mic vad jag kan se. =/

Tämligen säker på att någon nämnde att den hade mic (samt någon kontroll på sladden) när jag ögnade igenom amazon's kundrecensioner härom veckan. Har dock ingen personlig erfarenhet av de.

Permalänk

Cdon 24 självaste julafton,, de erbjuder fri frakt........................... jisses!

Permalänk
Medlem

Inte mycket att ha igranen iår inte

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Cdon's lucka 24 är en skämt... Speciellt om man köpte lucka 1 som var cdon+.... Lucka 24 är fri frakt över 100kr...

Vilket gör att de som köpte lucka 1 inte får någon lucka 24... Då de redan har den genom lucka 1..

I år va de den sämsta julkalendern genom mina shopping-tider...
Inte köpt en emda sak från luckorna utom cdon+ för 99:- då jag ville slippa frakten ifall något annat kul kom..

Webbhallen va inte heller något att ha.. Lucka 23 twinkies-godis.. Wtf?

Den enda man kan säga givit ett bra erbjudande i år är netonnet med deras lucka 22 här på swec.
Ett 970 för 2500. De är vad jag kallar kalender erbjudande!

Mvh Drago

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Vilket skämt nästa år kan de lika bra skita i dessa julkalendrar.

Permalänk
Medlem

OJ! Hade tänkt att butikerna skulle avsluta med ett brakerbjudande på självaste julafton, sen det här!? Undrar vad sweC hittar på, bara det inte är en tävling blir jag nöjd. Måste ändå säga att dom erbjudanden som funnits här på sweC är dom bästa som varit i år GTX970 och Sennheiser PC360 G4ME, vart inget köp för mig men ändå bra priser på dom två.

Hoppas på mellandagarna, men har sätt många röda pilat uppåt på mina prisjakt listor, så har inte alltför höga förhoppningar.

O god jul på er! Nu blir det en skinkmacka och julmust.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Det blev ju bara cdon+ för min del med från detta året. Fattar inte att Inet som årets nätbutik hade inte ens julkalender.

Permalänk
Medlem

CDONs lucka 24 verkar vara ett lika stort skämt i år som det var i fjol.
Vill minnas att förra året så hade dom "50:- rabatt på en artikel" som lucka 24. Kul CDON, kul...

Ganska kul att det står "Räcker så långt lagret räcker" också.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Gamla spel och filmer, 50kr rabatt och fri frakt är ju ett skämt.
Rabattkoder och fri frakt får man från nätet eller kanske känner nån som studerar.

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Tämligen säker på att någon nämnde att den hade mic (samt någon kontroll på sladden) när jag ögnade igenom amazon's kundrecensioner härom veckan. Har dock ingen personlig erfarenhet av de.

Har letat men får inget definitivt svar. Ser inte ut som det är någon på bilderna heller, och ingen recension nämner om microfonen (om den ens finns) är bra eller dålig.

Edit: Hittade detta precis:
"MICROPHONE:
Type - On-cable
Microphone Technology - electret condenser"

Så kanske finns någon inbyggd historia inne i sladden? Låter inte som någon höjdar mic eller är det jag som inte hänger med i utvecklingen?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trajce:

Det blev ju bara cdon+ för min del med från detta året. Fattar inte att Inet som årets nätbutik hade inte ens julkalender.

De valde ju "julklappstips" istället.. Fast de har varit fula i år dom med..
Tittat på ett par saker som jag varit sugen på att köpa.. Märkte att i början på september började priserna plötsligt stiga...
Sedan nu när deras tips kom.. Ja då vart alla priser tillbaka där dom började igen i form av "rea"...

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

hahaha kan inte sluta skratta åt CDONs lucka 24.. xD

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Skrivet av TroubleBaker:

hahaha kan inte sluta skratta åt CDONs lucka 24.. xD

Skrattretande...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

OJ! Hade tänkt att butikerna skulle avsluta med ett brakerbjudande på självaste julafton, sen det här!? Undrar vad sweC hittar på, bara det inte är en tävling blir jag nöjd. Måste ändå säga att dom erbjudanden som funnits här på sweC är dom bästa som varit i år GTX970 och Sennheiser PC360 G4ME, vart inget köp för mig men ändå bra priser på dom två.

Hoppas på mellandagarna, men har sätt många röda pilat uppåt på mina prisjakt listor, så har inte alltför höga förhoppningar.

O god jul på er! Nu blir det en skinkmacka och julmust.

Såg samma sak i mina listor. Lite tråkigt när tvn går upp med 3000kr i pris till 'mellandagsrean'.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trajce:

Det blev ju bara cdon+ för min del med från detta året. Fattar inte att Inet som årets nätbutik hade inte ens julkalender.

Själv föredrar jag att de skippar kalendern helt om står mellan det eller löjligt dåliga erbjudanden.

Skrivet av Minsc S2:

Har letat men får inget definitivt svar. Ser inte ut som det är någon på bilderna heller, och ingen recension nämner om microfonen (om den ens finns) är bra eller dålig.

Edit: Hittade detta precis:
"MICROPHONE:
Type - On-cable
Microphone Technology - electret condenser"

Så kanske finns någon inbyggd historia inne i sladden? Låter inte som någon höjdar mic eller är det jag som inte hänger med i utvecklingen?

Fick för mig att det var nåt som hängde/satt på sladden gjort för handsfree ändamål med mobilen (om den ens finns!). Uppfattade det som att du var på jakt efter nåt lämpat för gaming, ingen aning om hur den kan (om alls) fungera för det, men tror det är bra ljud i själva lurarna iaf.

Permalänk
Medlem

17% på hela sortimentet hos http://www.m.nu mellan 15-16 idag är dock riktigt bra. Resten är mest ett skämt, bättre att inte ha nån kalender alls då än en som bara ger besvikna kunder.

Permalänk
Entusiast

Vi håller tummarna för Sweclockers julkalender idag (24), kanske något extra episkt?
Klockan 12:00 för er som var ovetandes.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Vi håller tummarna för Sweclockers julkalender idag (24), kanske något extra episkt?
Klockan 12:00 för er som var ovetandes.

Lite besviken faktiskt.
Det är ingen dålig lucka som så, men jag tror inte att det är så många på detta forumet som köper färdigkonfigurerade datorer. =/

Kul med tävling dock, grattis på förskott till vinnaren. Förhoppningsvis dyker vinsten inte upp på annonsmarknaden om två veckor (igen...).

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Minsc S2:

Lite besviken faktiskt.
Det är ingen dålig lucka som så, men jag tror inte att det är så många på detta forumet som köper färdigkonfigurerade datorer. =/

Kul med tävling dock, grattis på förskott till vinnaren. Förhoppningsvis dyker vinsten inte upp på annonsmarknaden om två veckor (igen...).

Satt och hoppades på en SSD för en godispeng eller något, ack så fel jag hade!
Kul för dem som är på jakt efter en färdigbyggd dator dock, och grattis i förskott till vinnaren. Hoppas inte vinsten hamnar på Blocket eller marknaden.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

De må jag säga att dagens tävling i Sweclockers julkalender är lite väl nördig!

Kräver ganska djupa kunskaper i MMORPG spel för att vara fyndig och kreativ på det temat. Jag spelar aldrig sånt!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Sämsta nov-december by far med erbjudande på många år.
Black friday var ett skämt, cyber monday ett skämt, 99% av alla luckor ett skämt (och väldigt få som ens hade det i år), alla har börjar mellandagsrean tidigare än mellandagarna med skrattretande erbjudande.

Stort skämt allt

Permalänk
Medlem

SweC lucka nr 24 var ju värdelös.. enligt mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

De må jag säga att dagens tävling i Sweclockers julkalender är lite väl nördig!

Kräver ganska djupa kunskaper i MMORPG spel för att vara fyndig och kreativ på det temat. Jag spelar aldrig sånt!

Håller med och samma här. Fick vackert söka på vad MMORPG är för något.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DatZaZa:

SweC lucka nr 24 var ju värdelös.. enligt mig

Du vet ... Vinnaren FÅR datorn. Han behöver inte betala för den ...

Ta inte ut förlusten i förskott nu. Skriv något roligt och hoppas på det bästa vet ja!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JimmieSan:

Sämsta nov-december by far med erbjudande på många år.
Black friday var ett skämt, cyber monday ett skämt, 99% av alla luckor ett skämt (och väldigt få som ens hade det i år), alla har börjar mellandagsrean tidigare än mellandagarna med skrattretande erbjudande.

Stort skämt allt

Black Friday var bra, dock beroende på vad man ville ha tag i. Elektronik var det sämre med men exempelvis kläder och spel var det betydligt bättre priser på.

I övrigt håller jag med dig. GMG och Steam har inte direkt haft något direkt nämnvärt ännu heller. Priser vi redan sett många gånger innan på spel som är gamla eller av någon annan anledning inte klarar av att hålla priset uppe. Nvidia-kortet i måndags i Sweclockers kalender är det enda jag faktiskt kan komma på/ihåg som faktiskt var genuint bra.

Själv är jag ändå nästan tacksam, mer pengar att lägga på sånt man verkligen vill ha än att slänga bort pengar på impulsköp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Sämsta nov-december by far med erbjudande på många år.
Black friday var ett skämt, cyber monday ett skämt, 99% av alla luckor ett skämt (och väldigt få som ens hade det i år), alla har börjar mellandagsrean tidigare än mellandagarna med skrattretande erbjudande.

Stort skämt allt

Själv tycker jag det varit en av de bästa, väldigt mycket reor som leder upp till jul som inte brukar finnas. Reorna har ju avlöpt varandra med några guldkorn på varje.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Tack för tipset, men den har ingen inbyggd mic vad jag kan se. =/

Jodå, den har mic

Visa signatur

FDD R4 (Windowed Black edition) | Asus Z87-A | i5 4670K
2x8GB RAM @1600Mhz | R9 280X Toxic 3GB " | 840 EVO 250GB SSD | 1TB HDD
Corsair CX750M | Phanteks PH-TC14PE
Win 8.1 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1r1d1um:

Du vet ... Vinnaren FÅR datorn. Han behöver inte betala för den ...

Ta inte ut förlusten i förskott nu. Skriv något roligt och hoppas på det bästa vet ja!

Jag har redan en liknande dator så ser ingen anledning till att skaffa en till

Permalänk
Medlem
Skrivet av DatZaZa:

Jag har redan en liknande dator så ser ingen anledning till att skaffa en till

Kan ju alltid sälja den på Sweclockers marknad!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version