Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Nu är GTA V för PC istortsett helt klart.
Just nu sitter 8 testare via steam och finslipar det sista på spelet!

System krav kommer nästa vecka för PC, och även lite screenshots.

Den fullfjädrade versionen av GTA V på PC dyker upp den 27:de Januari 2015.

Hur har du fått den infon?:D

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Hur har du fått den infon?:D

http://www.rockstargames.com/newswire

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Såg ett rykte att GTA V på PC kommer ha ett extra DRM.
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=927970

Det är ett avancerat system kallat Denuvo och är tydligen inte knäckt (än).

Suck...

Bra, tycker rockstar förtjänar en slant, Kommer utan tvekan köpa spelet och lira online med mina vänner. Vuxit ifån det här med nedladdningar osv.. Och man laddar ändå inte ner spel som inte är värt att köpa

Skrivet av Da´Russian Stallion:

Väntar till typ patch nr 3 i ordningen innan ja köper det till PC. Ni andra kan ha så kul med att vara betatestare sålänge

Kommer köpa det direkt! hur kan du vänta? Jag kan inte hålla mig

Skrivet av Buio:

Känns inte så långt till 27:e januari nu.

En evighet

Är överhypad och kommer säkert bli besviken för att mina förväntningar är för höga. Har GTA V till Xbox men inte spelat storyn då jag ville spara den till PC-veritionen.

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcym:

Bra, tycker rockstar förtjänar en slant, Kommer utan tvekan köpa spelet och lira online med mina vänner. Vuxit ifån det här med nedladdningar osv.. Och man laddar ändå inte ner spel som inte är värt att köpa
.

Problemet med det där är att det ryktas kunna påverka prestandan mycket negativt för de som köper spelet.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Xcym:

Bra, tycker rockstar förtjänar en slant, Kommer utan tvekan köpa spelet och lira online med mina vänner. Vuxit ifån det här med nedladdningar osv.. Och man laddar ändå inte ner spel som inte är värt att köpa

Skrivet av fantomsmurfen:

Problemet med det där är att det ryktas kunna påverka prestandan mycket negativt för de som köper spelet.

Precis, samt att det bara är allmänt irriterande att ha lager av DRM att komma förbi innan man får spela sitt spel.
Det är det som är det extremt ironiska med DRM... Att "pirat"-versionen av spel när DRM'et väl knäcks blir bättre än köpe-versionen då man inte behöver dras med DRM varje gång man vill spela och eventuella prestandaproblem tack vare DRM.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcym:

En evighet

Jag har vad du söker.

Skrivet av Uzanar:

Precis, samt att det bara är allmänt irriterande att ha lager av DRM att komma förbi innan man får spela sitt spel.
Det är det som är det extremt ironiska med DRM... Att "pirat"-versionen av spel när DRM'et väl knäcks blir bättre än köpe-versionen då man inte behöver dras med DRM varje gång man vill spela och eventuella prestandaproblem tack vare DRM.

Faktiskt så är det ju nästan så att man, när det kommer, blir taggad på att ladda ner det men köpa en nyckel för att göra rätt för sig.
Men som många varit inne på, så har det gått för långt när DRM gör så att pirat-verisionen blir bättre än den äkta.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Avstängd

Det får väl anses som en säker källa

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

GTA V Till Pc kommer inte att använda sig utav DRM skyddet Denuvo, så ni behöver inte vara oroliga för att "icke pirater" kommer få lida.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Drasteroid:

GTA V Till Pc kommer inte att använda sig utav DRM skyddet Denuvo, så ni behöver inte vara oroliga för att "icke pirater" kommer få lida.

Källa och varför skriver du alltid i fet text?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Kan de inte sätta tänderni i GTA IV också. Tycker fortfarande det spelet är kul att spela men inte i 30-40 FPS med min rigg.

Installera CryENB v3 så får du mycket bättre grafik och högre FPS Min setup får 70+ med det, bara 30-50 utan.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Det behövs ingen källa eftersom påståendet om att GTA V skulle använda Denuvo är en vild spekulation baserad på att Rockstars logo dykt upp på Denuvos sida över kunder/partners. Rockstar är lite större än att det går att dra såna slutsatser utifrån det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Det behövs ingen källa eftersom påståendet om att GTA V skulle använda Denuvo är en vild spekulation baserad på att Rockstars logo dykt upp på Denuvos sida över kunder/partners. Rockstar är lite större än att det går att dra såna slutsatser utifrån det...

Rockstar använde samma teams tidigare DRM SecuROM för GTA IV. Teamet splittade sig sen ur Sony och bildade de som nu gjort Denuvo.

I övrigt är Denuvo inte ett DRM i sig utan en skyddsmekanism för att hindra att crackers pillar med filerna. Tanken är att det ska ta så lång tid som möjligt att knäcka för att skydda spelet under den period då det säljer mest (typ första månaden).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buio:

Rockstar använde samma teams tidigare DRM SecuROM för GTA IV. Teamet splittade sig sen ur Sony och bildade de som nu gjort Denuvo.

I övrigt är Denuvo inte ett DRM i sig utan en skyddsmekanism för att hindra att crackers pillar med filerna. Tanken är att det ska ta så lång tid som möjligt att knäcka för att skydda spelet under den period då det säljer mest (typ första månaden).

Jag skulle inte bli förvånad om det kommer användas i allt fler titlar framöver. Läsvärt för någon kanske: http://www.eurogamer.net/articles/2014-12-19-denuvo-anti-tamp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Problemet med det där är att det ryktas kunna påverka prestandan mycket negativt för de som köper spelet.

kanske är en sanning.. jag skulle dock köpt spelet ändå. Då måste jag väl vara rättsfärdigad med att ladda ner för att slippa prestatnda förlusten?

Skrivet av Uzanar:

Precis, samt att det bara är allmänt irriterande att ha lager av DRM att komma förbi innan man får spela sitt spel.
Det är det som är det extremt ironiska med DRM... Att "pirat"-versionen av spel när DRM'et väl knäcks blir bättre än köpe-versionen då man inte behöver dras med DRM varje gång man vill spela och eventuella prestandaproblem tack vare DRM.

Visst är det det. Men hur stor förlust kan det bli?

Skrivet av Lifooz:

Jag har vad du söker.

Faktiskt så är det ju nästan så att man, när det kommer, blir taggad på att ladda ner det men köpa en nyckel för att göra rätt för sig.
Men som många varit inne på, så har det gått för långt när DRM gör så att pirat-verisionen blir bättre än den äkta.
/Lifooz

Lol'd

och ja det är skevt.. jäkla pirater!

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Rockstar använde samma teams tidigare DRM SecuROM för GTA IV. Teamet splittade sig sen ur Sony och bildade de som nu gjort Denuvo.

I övrigt är Denuvo inte ett DRM i sig utan en skyddsmekanism för att hindra att crackers pillar med filerna. Tanken är att det ska ta så lång tid som möjligt att knäcka för att skydda spelet under den period då det säljer mest (typ första månaden).

Denuvo är vare sig du vill eller inte, ett DRM-skydd. Och just Denuvo kommer inte GTA V att använda.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Denuvo är vare sig du vill eller inte, ett DRM-skydd. Och just Denuvo kommer inte GTA V att använda.

Vare sig jag vill eller inte? Du sa ju exakt vad jag sa. "DRM-skydd" är precis vad det är. Ett skydd för DRM.

Har Rockstar sagt att de inte kommer använda Denuvo? Det har inte jag sett i alla fall. Personligen litar jag bara på vad de säger i frågan om sånt här, precis samma som med releasedatum.

Permalänk
Medlem

Jag är betydligt mer oroad för att retail-versionen kommer kräva att man har skivan inne när man spelar.

Man får ju hoppas att Rockstar fattar att det är 2015 och inte 1995, och att skivan endast används vid installation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Jag är betydligt mer oroad för att retail-versionen kommer kräva att man har skivan inne när man spelar.

Man får ju hoppas att Rockstar fattar att det är 2015 och inte 1995, och att skivan endast används vid installation.

Tror inte de, för retail spelet reggas väl i steam?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Tror inte de, för retail spelet reggas väl i steam?

Kommer förhoppningsvis officiell information inom kort åtminstone, har letat men inte hittat något i ämnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Kommer förhoppningsvis officiell information inom kort åtminstone, har letat men inte hittat något i ämnet.

Måste ju vara de, då flera butiker redan säljer "code via email"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hagge:

Måste ju vara de, då flera butiker redan säljer "code via email"

Men "code via email" är nog Steam på väg att stoppa då spel från lågprisregioner ska bli regionalt låsta, inte bara när man aktiverar spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Men "code via email" är nog Steam på väg att stoppa då spel från lågprisregioner ska bli regionalt låsta, inte bara när man aktiverar spelet.

Om GTA V följer deras tidigare spel kommer inga affärer som säljer skannade koder från boxar i lågprisländer att erbjuda Steam-versionen. I princip blir det så att för att få GTA V på Steam måste man köpa det på Steam.

Men vi vet det inte förrän Rockstar presenterat alla fakta om PC-verisonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Men "code via email" är nog Steam på väg att stoppa då spel från lågprisregioner ska bli regionalt låsta, inte bara när man aktiverar spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Buio:

Om GTA V följer deras tidigare spel kommer inga affärer som säljer skannade koder från boxar i lågprisländer att erbjuda Steam-versionen. I princip blir det så att för att få GTA V på Steam måste man köpa det på Steam.

Men vi vet det inte förrän Rockstar presenterat alla fakta om PC-verisonen.

Mm, får väl se hur de blir. Tråkigt att de dröjer så mycket med pre-order på steam. Brukar oftast släppas en pre-order flera månader innan spelets släpp.. De väntar väl info om de också.. Fan va sega rockstars är

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Brukar oftast släppas en pre-order flera månader innan spelets släpp..

Att säga "oftast" är nog att ta i rejält, förutsatt att du inte räknar Early Access-spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Att säga "oftast" är nog att ta i rejält, förutsatt att du inte räknar Early Access-spel.

Nä jag räknar ju alla stora spel, typ Civilization, Saints row, Alien Isolation, Shadow of mordor, även GTA IV när de skulle släppas 5-7 år sen, kmr inte exakt ihåg hur länge de dröjde med pc versionen där, har för mig att de va 1år. Men även där hade de en pre-order 3 mån innan släpp. Kommer bra ihåg de för jag själv förboka den

Sen har vi alla andra spel, typ Company of heroes o så. De flesta har ju alltid en pre-order flera mån tbx.

För övrigt, fan va mkt indie spel de börjar bli på steam. Känns så himla smutsigt och oorganiserad i steam just nu. Allt känns som early access o sånt.. Men de väl lite OffTopic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Kommer bra ihåg de för jag själv förboka den

En koll av min köphistorik på Steam visade att tiden går fortare än man tror ibland, så mitt minne kan mycket väl vara selektivt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hagge:

Tror inte de, för retail spelet reggas väl i steam?

Om man inte har Steam då? Det finns fortfarande de som inte har och man ska inte behöva vara tvingad att använda det, framför allt när Rockstar inte har någon egentlig koppling till Steam.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Om man inte har Steam då? Det finns fortfarande de som inte har och man ska inte behöva vara tvingad att använda det, framför allt när Rockstar inte har någon egentlig koppling till Steam.

Antingen blir det helt på steam eller så som förr att du behöver använda dvdn tex, om du köper det retail.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

Om man inte har Steam då? Det finns fortfarande de som inte har och man ska inte behöva vara tvingad att använda det, framför allt när Rockstar inte har någon egentlig koppling till Steam.

Har jag faktiskt undrat över. Går det välja bort Origin, Steam och Uplay om man vill spela deras spel och även betala för dem? Måste ju finnas folk som inte vill ha in en klient på deras dator men gillar spela PC. Hamnar de utanför AAA titlar. Vad jag kommer ihåg senast jag köpte en fysisk skiva så blev man ändå tvingad att ladda ner spelet (20 Gig) och installera klienten (100 Mb) vilket inte var kul när man då satt med mobilt bredband och datakvot. Fick faktiskt fula mitt spel som jag köpt på skiva.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Goteborgan:

Antingen blir det helt på steam eller så som förr att du behöver använda dvdn tex, om du köper det retail.

Det finns inget som säger att du måste använda skivan, jag har köpt massor av spel som inte kräver att skivan ska vara i.

Skrivet av stormense:

Har jag faktiskt undrat över. Går det välja bort Origin, Steam och Uplay om man vill spela deras spel och även betala för dem? Måste ju finnas folk som inte vill ha in en klient på deras dator men gillar spela PC. Hamnar de utanför AAA titlar. Vad jag kommer ihåg senast jag köpte en fysisk skiva så blev man ändå tvingad att ladda ner spelet (20 Gig) och installera klienten (100 Mb) vilket inte var kul när man då satt med mobilt bredband och datakvot. Fick faktiskt fula mitt spel som jag köpt på skiva.

Det är en sak ifall det är ett Ubisoft spel eller EA spel etc ifall de kräver en klient, med Rockstar Games är helt fristående från någon utav dem.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.