Star Citizen – den stora tråden

Permalänk

Monthly Report: November 2014
En gedigen sammanfattning från de olika studiorna, och en del ljudeffekter som man kan lyssna på.

Av någon anledning så glömde jag bort förra månadens rapport, om någon vill läsa den: Monthly Report: October 2014.

Star Citizen HOTAS Poll
Hur spelas Arena Commander idag, vilken kringutrustning ska de fokusera på, vad kan man tänka sig betala för en SC Hotas...

The BIG Star Citizen Admirer's Manual V2.4 215+ pages, den blev uppdaterad för närmare 2 veckor sen.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

Vågar man hoppas på en Avenger Commercial ikväll under livestreamen då tro? Eller kanske till och med 1.0? Dom sökte ett gäng random testare på forumet och chatroll imorse, som har fått stresstesta 1.0 under dagen. Ganska begränsat med info om intryck dock då CIG uppmanade testarna om att inte spoila något för resten, vilket kanske är lika bra för spänningens skull

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Personligen tror jag mer på en reklamfilm för Mustangen, då åtminstone två versioner är redo för Arena Commander 1.0, plus att vi fick ett Mustang Alpha modellflygplan i julklapp till hangaren.

Tillagt:
Blev Mustangen som vi fick se reklam för, där den rebelliska trilionären Silas Koerner presenterar sitt steg in i skeppbranschen med sin tuffa design:

(Ändrar länken till en bättre version när den finns ute.)

Permalänk

Vilken jävla natt

-Arena Commander 1.0 är äntligen släppt och kommer med en mängd fixar och tillägg.
-Avenger, Mustang, Cutlass samt ett gäng varianter är nu tillgängliga i AC.
-Voyager Direct shoppen är uppdaterad med en mängd nya vapen och tillbehör att köpa och använda i AC.
-RSI har fått en fräsch uppdatering av hemsidan, ett första steg inför nästa år.
-Det finns just nu möjlighet att byta sin Aurora MR mot en Mustang Alpha utan extra kostnad i deras shop.
-En imponerande prototyp av Star Map visades upp under streamen.
-Sandi presenterar nästa års aktivitet på mässor och events, bland annat ett besök på Dreamhack i Sverige.
-PTU (Public Test Universe) introducerades officiellt. Möjligheten för alla att hårdtesta patchar innan de släpps officiellt.
-Bengal Carrierns lillbrorsa "Panther" heter nu "Pegasus", och har visats upp på ett gäng porriga renderingar.
-Nya ingame-bilder på uppdaterade Idris visades upp.
-3000st $20 Aurora-paket släpptes, men tog slut inom några timmar.
-Även några Idris såldes, men tog slut på sekunder.
-Ny tröja, musmatta samt en ny chans att beställa dogtags finns i deras shop.
-RSI klippte och klistrade lite i en community-gjord mashup-trailer som nu är Star Citizens nya officiella trailer.
-Mustang-trailern finns nu i 4k på youtube.
-Mängder utav tech-talk och framtidsplaner för intresserade på streamen som enkelt hittas på youtube.

Jag har lirat 1.0 en del under natten och det verkar tyvärr (inte helt oväntat) lida av lite server-problem och antagligen överbelastning. Förhoppningsvis fixas det under dagen Riktigt härligt att lira är det iaf, och Avengern är helt underbar!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

PTU verkar ju dock inte vara för alla? Någon som vet hur exakt hur det funkar?

Riktig monsterpatch, ska bli kul att testa "min" Hornet och inte bara åka runt i bas-modellen

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Skrivet av vr00mfondel:

PTU verkar ju dock inte vara för alla? Någon som vet hur exakt hur det funkar?

Alla "backers" då alltså. Vem som helst kan anmäla sig till det, men sen beror det på vad som ska testas, hur många testare dom behöver. Så alla har ju en chans, men vilka som får vara med i de olika faserna är mer eller mindre slumpvist. Det framgår iof inte hur man vet att man är antagen till att testa en viss patch eller ej, hur man godkänner deltagandet, hur dom fyller på med folk efterhand, osv, men det visar sig väl.

Dom testade delvis conceptet i fredags, då dom lät de första 100 som svarade i en tråd på deras forum få tidig tillgång till 1.0 patchen, plus några extra från chatroll. Då blev det naturligt en del gnäll på forumen i efterhand från folk som missade det och kände sig bedragna eller nått. Men nu är det officiellt en grej som alla har lika stor chans att få tillgång till.

Personligen så har jag dock inte så mycket tid att spendera på testing, så jag håller mig till de officiella patcharna i dagsläget :/

Edit: Angående server-problemen så jobbas det på detta. För tillfället så har dom gjort en tillfällig "fix" som resettar servrarna en gång i halvtimmen, vilket gör att man iaf kan lira en halvtimme i taget. Man bör även gå in på Launcherns settings och välja Language -> English (Fixar blackscreen och meny-fel), samt korrekt Region (Bättre ping och anslutning).

Ett inlägg från en utvecklare om saken;

Edit2: Dom har nu ändrat servrarnas omstarter till en gång i timmen istället, så nu hinner man lira en bra stund iaf

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Vilket av dom nya packen ska man välja egentligen, kan tänka mig köra dogfighting eller det är väl det enda man kan göra förutom att glo i hangaren..
arena pass måste man ju med..

Med vänlig hälsning

Permalänk
Skrivet av xSWEDEx:

Vilket av dom nya packen ska man välja egentligen, kan tänka mig köra dogfighting eller det är väl det enda man kan göra förutom att glo i hangaren..
arena pass måste man ju med..

Med vänlig hälsning

Beror på vilken flygstil du har. Av de paket som är tillgängliga just nu så verkar det vara 325a som har bäst vapen, plus att den är snabb, dock ganska ömtålig för närvarande. Vill du ha något betydligt tåligare men långsammare så är Hornet ett bättre val, som dessutom har 8 ir-missiler, men har dock blivit av med sin ball-turret iom att det är civila varianten. Det bästa valet som är mittemellan är Mustang Delta, som har bra elfkraft men är varken särskilt snabb eller tålig, dock överlägset synfält från cockpiten.

Värt att påpeka är väl också att 325a och Mustang har lite bo-yta, vilket kan spela roll längre fram om man vill flyga längre sträckor, medans Hornet endast har en sits att vistas i.
Det sägs även att 300-serien kommer designas om en del längre fram då dom har problematisk placering av thrusters och uppfyller inte riktigt den roll dom ska spela, vilket bla innebär att dom ska bli smidigare att manövrera än i dagsläget.

Egentligen hade jag velat rekommendera Avenger, som just nu är helt jävla underbar på alla områden, perfekt för tex bounty hunters och dylikt. Den lär dock genomgå en hel del balansering framöver då den är en aning för smidig att manövrera osv, så det är osäkert hur den blir längre fram då den även kommer genomgå en overhaul rent tekniskt i början på nästa år tillsammans med Cutlass. Vapnen på vingarna är även bara size 1 och är som standard bara chock-vapen (Gör ej skada), vilket är lite klent för en fighter, plus att vapnet under nosen borde vara betydligt kraftfullare än vad den är just nu (Nerfades nyligen ner till size 3 av någon anledning). De 4 missilerna är dock riktigt elaka i dagsläget med lång räckvidd och spränger det mesta med en enda träff (samma som 325a).

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Beror på vilken flygstil du har. Av de paket som är tillgängliga just nu så verkar det vara 325a som har bäst vapen, plus att den är snabb, dock ganska ömtålig för närvarande. Vill du ha något betydligt tåligare men långsammare så är Hornet ett bättre val, som dessutom har 8 ir-missiler, men har dock blivit av med sin ball-turret iom att det är civila varianten. Det bästa valet som är mittemellan är Mustang Delta, som har bra elfkraft men är varken särskilt snabb eller tålig, dock överlägset synfält från cockpiten.

Värt att påpeka är väl också att 325a och Mustang har lite bo-yta, vilket kan spela roll längre fram om man vill flyga längre sträckor, medans Hornet endast har en sits att vistas i.
Det sägs även att 300-serien kommer designas om en del längre fram då dom har problematisk placering av thrusters och uppfyller inte riktigt den roll dom ska spela, vilket bla innebär att dom ska bli smidigare att manövrera än i dagsläget.

Egentligen hade jag velat rekommendera Avenger, som just nu är helt jävla underbar på alla områden, perfekt för tex bounty hunters och dylikt. Den lär dock genomgå en hel del balansering framöver då den är en aning för smidig att manövrera osv, så det är osäkert hur den blir längre fram då den även kommer genomgå en overhaul rent tekniskt i början på nästa år tillsammans med Cutlass. Vapnen på vingarna är även bara size 1 och är som standard bara chock-vapen (Gör ej skada), vilket är lite klent för en fighter, plus att vapnet under nosen borde vara betydligt kraftfullare än vad den är just nu (Nerfades nyligen ner till size 3 av någon anledning). De 4 missilerna är dock riktigt elaka i dagsläget med lång räckvidd och spränger det mesta med en enda träff (samma som 325a).

Tack Mr.Bravo

Jo jag har ju sneglat lite på 325 och Mustang, som du skriver så vill jag så klart ha bo-yta. Vill ju så klart kunna hoppa emellan system vilket jag inte riktigt förstått vilka som kan eller ej. Mustang Beta säger många att den är bra... Lite sugen på den faktiskt.

God Jul

Permalänk

God jul mannen!

Om folk är intresserade av att se lite proffsigt gameplay från 1.0 så har tex McKetten laddat upp några rundor med 300i och Mustang Omega. Han flyger med två T16000M och pedaler, samt Voice Attack, vilket ger intressant gameplay. Han verkar redan ha börjat använda den nya "back-kameran" flitigt, dock snålas det med missiler som just nu har blivit väldigt effektiva/OP.

Användaren Byronyk har även påbörjat en serie av genomgångar av olika skepp, för de som vill ha en närmare titt på deras nuvarande skick Just nu är det Avenger, Mustang Beta, och Cutlass Blue/Black, som finns att se. Följ kanalen för att se fler som dyker upp framöver.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

jag köpte det här spelet för länge sen, då var det extremt begränsat vad man kunde göra...

Vad kan man göra i det nu? är lite sugen på att testa spela det med Gsync, men vet inte om det är värt besväret.. finns det nåt annat att göra än att flyga och skjuta mot bottar och andra spelare på dom två kartorna som fanns för 6 månader sen?

Permalänk
Medlem

Just nu har du följande spelsätt:
Single Player:
Free Flight - Bara flyga runt och testa skeppet på två olika kartor, Dying Star och Broken Moon.
Vaduul Swarm - Du och två NPC-skepp mot 18 vågor av tuffare och tuffare fiender på samma kartor som i Free Flight.
Murray Cup Racing - Racing på en unik karta. Just nu bara tidtagning, inget tävlande mot AI.

Multiplayer:
Battle Royale - Free for all PvP på kartorna Broken Moon och Dying Star
Squadron Battle - Lagbaserat PvP
Capture the Core - Capture the Flag, fast i 3D och med rymdskepp.
Vanduul Swarm Coop - Samma som Single Player, fast nu spelar du med kompisar mot AI
Murray Cup Racing - Racing mot andra spelare.

Kartorna har blivit mycket större sedan du spelade sist och nu finns det väldigt många spelbara skepp.

Om någon månad kommer FPS-modulen.

Permalänk

Hej alla CiG fans..

Är en plegare sedan en tid tillbaks, jag med flera skandinaver har redan skapat en organisation som söker vänner att spela med framöver.

https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Syns i spelet....

// Gh0stHack3r

https://robertsspaceindustries.com/citizens/Gh0stHack3r

Permalänk
Medlem

Trailer för modulen Arena Commander 1.0

Igår pratade Chris Roberts på BAFA galan och delade med sig lite information. Den mest intressanta var nog den här bilden som visade hur deras tidsschema för olika moduler ser ut just nu:

Observera att det står fel angående FPS och Planetside modulen. Det är Alfan som startar, inte Betan.

Permalänk

Någon som vet lite mer hur VAT(25% moms om man kollar här) kommer påverka oss som bor i Europa, och hur mycket det handlar om, och hoppas jag räknar rätt nu?
Inte för att jag behöver lägga mer pengar på Star Citizen men för den som inte gjort det alls och funderar på att göra.
Och jämför man dollarkursen mot för ett år sen så är varje dollar ca 1.60kr dyrare nu

19 januari uppmärksammades ryktena om den extra momsen genom ett meddelande från CIG, och detta börjar gälla 1 Februari 2015..
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/144...

Fram till den första februari är det en "sale" med bla. de ovanliga skeppen som inte säljs vanligtvis...
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/144...
Men VAT drabbar ju allt man kan tänkas köpa från CIG så ta tex $45 "Package - Arena Commander Starter" som enligt valuta.se blir 372,48:- idag. Nästa vecka blir det 465.60:- om inte dollarkursen stiger förstås?
Sen tillkommer ju avgift för FPS modulen(om man vill prova det) när den kommer senare i vår om man inte har alpha access.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

SC har definitivt potential att bli en väldigt intressant space-sim. Hade pledgat tidigare om det inte vore att jag hade endast blivit så besviken på mitt gamla 560ti. Vilket naturligtvis inte har en chans att kunna representera SC's grafiska fidelitet.

Är väl en blessing in disguise, kommer nog hålla mig tills SC 1.0 kommer (2016). Blir väl till att rusta upp gamla bettan, ut med det gamla och in med nytt! Måste säga att jag är lite halvt sugen på FPS modulen som planeras att släppas nu i Mars. Trots att den högst troligt kommer att vara väldigt elementär, precis som Hangar- och Dogfight-modulen (Arena Commander) var i deras första stadie.

CIG - Gör det rätt från början, ni har chansen att kunna leverera något väldigt stort.

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk
Medlem

Testa Star Citizen gratis i en vecka:

Permalänk
Avstängd

Oh nice. Perfekt att testa.

Men ni som kör, jag är jäkligt sugen. Men hur svårt är det att komma in i spelet? Har väldigt lite tid att spela. Såg att skeppen är dyra också, någon som kan förklara lite enkelt hur det fungerar?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk

Är det bara jag som tycker att laddningstiderna för spelet bara blir sämre o sämre?
Visst har jag inte en toppmodern hårddisk, och jag har visserligen köpt en ny, men jag kan bokstavligen sitta o vänta i uppemot 2-3 minuter för att kunna _starta spelet_. Känner inte heller för att lägga ett Alpha spel på min SSD

Permalänk
Skrivet av LinusNeuman:

Är det bara jag som tycker att laddningstiderna för spelet bara blir sämre o sämre?

Med tanke på att det kommer tillägg och mer för varje patch plus att det inte är optimerat alls så kan jag förstå det. Jag vet inte om en "tools programmer" kan hjälpa till (förutom att arbetsbördan till de andra utvecklarna minskas) men här säger han att det är inte få filer som ska läsas in. (AtV ep34)

Sen vill jag bara säga att den nya videon på Aegis Retaliator kom nyss

Och sen har vi även "Design: The New Damage System" där det blir ännu mer intressant.

edit. igen...
Sen var det ju eller är fortfarande Pax East i Boston, FPS modulen visades upp av Chris tidigare i natt och trevlig timing att någon länkade att BadNewsBaron streamade "inofficiellt" hela eventet, upp emot ~3200 tittade som mest och det flöt på ganska bra med tanke på att det var från en telefon.
Finns nu på yt https://www.youtube.com/watch?v=nqLJ_RKuNLU
Eller en förkortad version med betydligt bättre bildkvalitet av Gamers Nexus där Retaliator videon verkar vara inklippt.
Till veckan är det tänkt att släppa Star Citizen 1.1 med PTU(Persistence Test Universe) och vill man inte se hela videon gjordes en liten sammanställning av Liudeius.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Skrivet av Punnisher:

Med tanke på att det kommer tillägg och mer för varje patch plus att det inte är optimerat alls så kan jag förstå det. Jag vet inte om en "tools programmer" kan hjälpa till (förutom att arbetsbördan till de andra utvecklarna minskas) men här säger han att det är inte få filer som ska läsas in. (AtV ep34)

Sen vill jag bara säga att den nya videon på Aegis Retaliator kom nyss

https://www.youtube.com/watch?v=fxEWc6IvtQc

Och sen har vi även "Design: The New Damage System" där det blir ännu mer intressant.

https://robertsspaceindustries.com/media/r2c91q5pdeow6r/sourc...

edit.
Sen var det ju eller är fortfarande Pax East i Boston, FPS modulen visades upp av Chris tidigare i natt och trevlig timing att någon länkade att BadNewsBaron streamade "inofficiellt" hela eventet, upp emot ~3200 tittade som mest och det flöt på ganska bra med tanke på att det var från en telefon.
Finns nu på yt https://www.youtube.com/watch?v=nqLJ_RKuNLU
Till veckan är det tänkt att släppa FPS modulen och vill man inte se hela videon gjordes en liten sammanställning av Liudeius.

Blir nog o lägga StarCitizen på SSD för o orka med i framtiden..
Men vad är det du säger?! Kommer FPS-module nu i veckan?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Oh nice. Perfekt att testa.

Men ni som kör, jag är jäkligt sugen. Men hur svårt är det att komma in i spelet? Har väldigt lite tid att spela. Såg att skeppen är dyra också, någon som kan förklara lite enkelt hur det fungerar?

Kortfattat och förenklat kan man säga att du har två olika startpaket att välja mellan just nu, som båda ger dig tillgång till det färdiga spelet när det kommer ut, tillgång till flygsimulatorn Arena Commander, single player kampanjen Squadron 42 och lite annat trevligt. Du får dock inte tillgång till alfan, där FPS-modulen ingår när den släpps om några veckor. Den kommer kosta $5 extra för er som tillkommer så här sent, men är ett frivilligt köp.
https://robertsspaceindustries.com/fly-now

Du har två skepp att välja mellan.
Aurora MR från de klassiska tillverkarna på Robert Space Industires

Eller vill du kanske ha Consolidated Outlands första skepp på marknaden, Mustang Alpha:

Känner du sedan att du vill byta upp dig till något annat kan du spendera pengar på det. Antingen uppdatera från en typ av ett visst märke till ett annat, som från Mustang Alpha till den militära varianten Mustang Delta via en vanliga ship update.

Vill du dock ha ett helt annat skepp, som att byta från Aurora MR till en Avenger, då gör man en Cross Chassi Upgrade. Då betalar du mellanskillnaden mellan ditt startskepp och vad en Avenger kostar.

Eller så kan du helt enkelt köpa ett extra skepp att ha i din hangar, så kan du flyga det när du vill.

Observera att när spelet väl släps i slutet av nästa år så kommer det inte gå att köpa skepp för riktiga pengar längre, utan då måste du skaffa dom direkt i spelet.

Angående hur svårt det är att komma in i spelet, det beror på dig. Star Citizen har väldigt realistisk fysik, så det kan ta ett tag att vänja sig vid att du kan svimma när du gör för kraftiga svängar och hur de olika skeppen rör sig. Jag kör med joystick och har inga större problem, tycket att det mesta känns naturligt. Det går även spela med mus och tangentbord eller handkontroll. Testa vad du tycker känns bäst och roligast.

Permalänk
Skrivet av LinusNeuman:

Blir nog o lägga StarCitizen på SSD för o orka med i framtiden..
Men vad är det du säger?! Kommer FPS-module nu i veckan?

Skickades från m.sweclockers.com

Hoppsan, PTU var det som var tänkt att släppas till veckan. Persistent Test Universe. Och nytt namn blir det på det hela Star Citizen 1.1.
Vilket kommer få en hel del att tro att spelet är färdigt med det namnet...
Jag vet inte helt säkert men trodde att bara en viss del av alla alpha testare skulle få testa den första versionen av PU men nu blir jag mer osäker.

FPS kommer senare denna månad så det verkar som de nästan håller schemat, där Mars nämndes förut även om de hade tänkt sig släppa så här dags men nämner i showen att allt tar lite längre tid.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Från och med fredag kommer alla tillgängliga skepp i Star Citizens Arena Commander att vara fri att flyga med i en vecka. Dags att se hur nya Gladius känns för min del.
Detta för att fira att Arena Commander 1.1 släpps den här veckan.

På söndag kommer vi få se någon typ av trailer för MMO-delen av Star Citizen, den så kallade Persistent Universe.

Monday, March 9th
- 10 for the Chairman

Tuesday, March 10th
- Note from the Chairman
- Meet the Devs: Justin Binford

Wednesday, March 11th
- Fan Spotlight: Fan Fiction Vol. 4
- Subscriber Vault Update

Thursday, March 12th
- Around the Verse
- Reverse the Verse

Friday, March 13th
- Subscriber Flair Release
- Inside CIG: Music
- Fly Free Week: All AC-Ready Ships
- Letter from the Chairman

Saturday, March 14th
- Weekly Roundup

Sunday, March 15th
- SXSW: Persistent Universe Trailer
- Galactic Guide: Helios

Källa: https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/239100/c...

Permalänk
Medlem

Här är en kod Ni kan använda till att testa Star Citizen och alla dess flygbara skepp i en vecka:

Permalänk

Star Citizen 1.1 is Live!

För att kunna spela så måste man installera om hela spelet.

edit.
De flesta bryr sig inte ett skit om att de döpt om Arena Commander till Star Citizen 1.1, men i en video av Jingles sammanfattar han den irritation(var är logiken till v1.1 när spelet är låångt från färdigt) som han upplever om namnsättningen, jag håller med helt och hållet och många andra ansåg tidigt att det kan vara/bli ett bekymmer men se här hur de ignorerat en tråd på forumet utan minsta lilla kommentar från CIG. Om över 650 personer anser att det kan skapa problem så tycker jag iaf att de borde kunna kommentera saken, men ingen reaktion alls.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Ett dokument som visar hur det planerade releaseschemat ser ut för Star Citizen har läckt ut.

De intressanta datumen är att FPS-modulen beräknas släppas den 15:e april och den sociala modulen den 13:e maj.

För Squadron 42 står följande datum:
Alpha: 25:e juni.
Content Complete: 27:e juli
Beta: 10:e september

Första episoden av Squadron 42 kommer bestå av 20 uppdrag/kapitel.

Här kan Ni läsa dokumentet:
http://imgur.com/a/NtkGi
Tänk dock på att alla namnen på uppdragen i Squadron 42 står med, så kan vara en del spoilers. Vågade inte titta på den delen själv.

Det har även släppts en konceptbild på hur modifikationer av vapen kommer se ut i spelet:

Permalänk

editerat och uppdaterat hela inlägget...

En bra artikel från Wired om man gillar att läsa lite. Inlägg #1098 från 2014-06-27 hänvisades vi till en artikel av Aftonbladet, det här är en liknande artikel, närmare ett år nyare och bla får vi höra om "Wulf Knight" som lagt ut $22,501 och står för det även om många anser det som galenskap och sen att snittet ligger på $96.
Fans Have Dropped $77M on This Guy’s Buggy, Half-Built Game

2015-04-01 1:a april och inne i hangaren såg lite annorlunda ut jämfört med vanligtvis, fiskar på temat och många.
-----> Och en bild på det.

2015-04-03 Monthly Report: March Månadsrapport som sig bör, och det blir bara mer och mer information.

2014-06-22 The Lord Inquisitor, Unofficial Warhammer 40K Animation, Created & Directed By Erasmus Brosdau. Så vem är det? Ja i följande video finner vi honom som en av de senaste tillskotten till CIG's arbetsstyrka i Tyskland och det ser ut att vara väldigt bra kompetens här:

2015-04-10 Foundry 42 Frankfurt CIG team:

2015-04-27
Var är FPS modulen? "Soon" som de brukar säga fast det är inte så mycket snart längre. En som ställde frågan i en ny tråd och ett ganska bra och utförligt svar(förutom något datum) kom från en annan användare, alltså inget officiellt från CIG, förutom det kryptiska Travis Day nämnde i senaste 10FTP.

"Long Answer:
When they released the REC(Rental Equipment Credits) system they found out that the back end system became a mess when scaling up past a certain point. They're rewriting a bunch of that code since they know when FPS hits it will bring in ALOT of new backers and if they can't get into games they're going to write SC off as trash. Since they have to wait for the back-end stuff to come out, they're taking advantage of the delay to update the FPS module back up to "Main" meaning it'll use all the latest tech (damage states) and graphical updates (new models and PBR) they've added since the FPS Branched off around Pax Australia.

Short Answer:
It's been delayed but it'll be worth the wait!. " Finns i denna tråd om någon vill läsa/kommentera.

En nyhet är ju annars en beskrivning på hur de tänkte sig att man ska interagera med fysiska föremål "Design: Cargo Interaction", med några videos som visar lite hur de tänkt sig.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

Jo, att dom inte kan släppa FPS modulen förrän server strulet är löst är ju ganska uppenbart.

Förutom alla nya backers som kommer dyka upp när den släpps, så finns det nog en hel del tidigare backers som i princip inte kör AC multiplayer utan sitter och väntar på FPS/Social modulerna (jag är en av dom)

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD