Gaming headset hjälp/tips

Permalänk
Medlem

Gaming headset hjälp/tips

Tjena!

Tänkte fråga lite om råd när det kommer till headset. Har inga superhöga krav, vill dock att micken ska vara ganska bra, har nu ett plexgear för 100-150kr som köptes för att ha nåt alls.

Jag kommer beställa från komplett (presentkort), prisklassen är upp till 800, kan lägga liite över men helst inte så mycket mer. De jag själv hae kollat på är Logitech G35, Steelseries Siberia v2, Steelseries siberia v3 prism (finns nu på rea, vad innebär prism?) och Razer kraken (något utav dom).

Vet många som har siberia och är nöjda med dom, verkar som mångas g35 går sönder, kraken har lite dålig komfort?

Mitt kommer mestadels ligga på min dator när jag inte använder det inget krav på surroundljud.

Tacksam för alla tips och ideer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: MSI Gaming GTX 980ti | Asus Prime Z370-A | Intel i7 8700K | G.Skill TridentZ 16GB
Laptop: MacBook Pro 2015

Permalänk
Medlem

Jag har ett par Siberia V1, supersköna men kasst ljud. Varken in eller ut är särskilt bra. Och även om detta är version 1, vet jag många som hackar ner på Siberia i allmänhet, men som sagt, väldigt lätta och ser rätt bra ut.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Vill du ha bra ljud så ska du undvika allt vad headsets heter. Satsa på ett par bra hörlurar och köp sedan en clip-on mik.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjasih:

de hade nog jag rekomenderat med, har själv haft dem å de är kanonbra. men han hade presentkort på komplett :/
hyper X cloud hadde jag nog valt på komplett för tillfället trots att de ligger 99kr över 800.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Tack för svaren än så länge! Ska kolla närmare på dom om en stund. En mic som man har vid sidan, fungerar det enkelt med t.ex. msi afterburner eller camtasia, att man bara väljer input-källa? Eller behöver man nåt annnat program för att sedan exportera en ljudfil? Finns det någon billig så får någon gärna länka, då jag inte kan något alls om detta

Visa signatur

Stationär: MSI Gaming GTX 980ti | Asus Prime Z370-A | Intel i7 8700K | G.Skill TridentZ 16GB
Laptop: MacBook Pro 2015

Permalänk
Medlem

Om man går upp till 999kr, får man något märkbart bättre eller är HyperX fortfarande det bästa? Vad kollar man framförallt på för ett headset i denns prisklassen? (Vad gör det bra)

Visa signatur

Stationär: MSI Gaming GTX 980ti | Asus Prime Z370-A | Intel i7 8700K | G.Skill TridentZ 16GB
Laptop: MacBook Pro 2015

Permalänk
Inaktiv

G35 har jag haft sedan de kom ut och har inte haft problem alls med dem! Bara earpadsen som blivit utslitna men de köper man nya från Logitechs hemsida.

Testa mickarna också. Lösa mickar är ett helvete för de som lyssnar. De levererar allt för ojämn kvalitet på ljudet då man aldrig sitter stilla och många är riktigt dåliga i kvalitén!