Permalänk
Medlem

27" 144hz tips på märken?

Tjena.

Har kikat runt efter en 27" skärm med bra HZ. Men svårt å komma fram till vilka som är bra när man själv inte har full koll.
Speciellt när märken som BenQ skriver ut en bok i beskrivningen med bra finesser och andra skriver knappt nått alls.
Betyder de att dom andra inte har samma saker? osv osv

Plus att många av kommentarerna får det att låta som att vissa märken är markant sämre än andra,
allt från dålig support till att det är vanligare att få dåliga skärmar (pixel fel osv osv).

Vad ja vill ha är en skärm att lira fps spel på, så spelar mindre roll om de är tn panel i guess. Har en IPS skärm redan som ja kommer ha till film osv.

Kommer inte köpa nått över 4000 som de ser ut just nu så många av dom bra faller säkert bort.

Men uppskattar svar och förslag mycket!

-----------------------------------------------
Med vänliga och juliga hälsningar!

Permalänk
Medlem

Dom ja hittat som känns som ett alternativ är dessa 4. Någon som har bra input på vilka/vilken som skulle vara bäst?

http://cdon.se/hemelektronik/aoc/aoc-u2868pqu-28-tn-3840x2160...

http://www.inet.se/filter?CategoryId=75&properties.Index=-1&p...

Permalänk

Om du planerar att spela i 4k så måste du ha en rätt så grym dator. Annars hade jag rekommenderat http://www.inet.se/produkt/2204929/asus-27-vg278he-144hz

Visa signatur

AsRock Z77 Extreme4
Intel I7 3770k 4.2GHz
Gigabyte GTX 980Ti G1 Gaming
16GB Corsair Vengeance 1866MHz
Crucial MX100 512GB SSD

Permalänk
Medlem

Hade helt missat att de va en sån skärm... kanske länkade fel, no idea.

Ok, Asus har bra skärmar alltså?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiMP3N:

Hade helt missat att de va en sån skärm... kanske länkade fel, no idea.

Ok, Asus har bra skärmar alltså?

Tjena.
Asus , Acer och Benq har bra skärmar. Det är lite av en smaksak vad man tycker känns " Bäst "
Men vissa på detta forumet äger en Benq och då är allt annat skit eller nått annat märke. ( Barnsligt )
Har ägt både en Benq och äger just nu en Asus , båda va 144Hz skärmar och båda va bra.
Men jag är mest nöjd med Asusen och då framför allt i spel. Men som sagt , det är en smaksak
Med vänlig hälsning / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Jo ja kan tänka mig de. Tänkte mest på om nån har börjat med nya funktioner som andra inte har eller liknande.
Sen är ja lite rädd för skärmar som är ostabil i foten och så. Fett trött på min LG 29" som sitter och vinglar i fotfästet... Och är upp pallad med lådor och skit för den inte är ställbar på höjden.

Får ja nått liknande rassel bryter jag ihop.... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiMP3N:

Jo ja kan tänka mig de. Tänkte mest på om nån har börjat med nya funktioner som andra inte har eller liknande.
Sen är ja lite rädd för skärmar som är ostabil i foten och så. Fett trött på min LG 29" som sitter och vinglar i fotfästet... Och är upp pallad med lådor och skit för den inte är ställbar på höjden.

Får ja nått liknande rassel bryter jag ihop.... :/

Jag har satt min på väggen med ett vesa fäste.
Stabilt , snyggt och perfekt höjd på skärmen.
Men skärmar är som all annan kringutrustning , rena djungeln innan man hittar det man riktigt trivs med.
Lycka till , Med vänlig hälsning / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk
Medlem

hade man haft pengar så