Permalänk

Cooler Master Test Bench

Tjena!

Andra galleriet för min del. Det här är mitt första scratch bygge. Såg Cooler Masters tävling och tänkte de vore kul att pröva och se hur det går. Utan ngn design eller idee så anmälde jag mig till kategorin Case mod. Alltså inget scratch bygge. Köpte Cooler Masters test bench och började fundera vad man skulle göra med den. Efter många designer så hittade jag ngt jag gillade och började bygga. Sedan så skulle det nog ha varit lättare med ett scratch bygge för designen men hade ju redan anmälat mig då.

Specs på datorn

Coolermaster test bench
Intel I5 3570K
Asus Maximus GENE-V
Corsair Dominator Platinum 16GB 1600MHz
128gb OCZ Vertez 2 SSD
Corsair AX850 PSU
2 X Gainward GTX570
2 x Lamptron FC5 V2
4 x Schyte Gentle Typhoon
A lot of red leds

Watercooling:
2 x EK-FC5X0 GTX GW Backplate
2 x EK-FC5X0 GTX GW
2 x EK-RES X3 150
2 x EK-DDC X-TOP CSQ
2 x EK-CoolStream RAD XT (240)
1 x EK-MOSFET ASUS M5G - Acetal + Nickel
1 x EK Supremacy cpu block
1 x EK Dual parallell sli block
2 x Laing ddc pumps
X x EK fittings
Mayhem's Aurora tharsis red coolant

Alexander

Cooler Master Test Bench

Permalänk
Medlem

Tjusigt 5/5 lätt

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

5/5, Har du sleevat tubarna?

Visa signatur

En dator

Permalänk

Det hade varit intressant att se hur du löste LED-belysningen i "ränderna" på chassit.

Permalänk

Oj vad det är roligt att se någon som modar ordentligt på sweclockers igen, har väldigt länge varit "mods" gjorda av "professionella modare" som de flesta kan göra med lite pengar. Det här kräver lite skills och inte bara bygga ihop alla delar man precis fått hem från nån butik och sen kalla för en mod.

5/5!

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk
Medlem

I love it!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Jäklar vad ballt! 5/5

Visa signatur

https://battlefieldtracker.com/bf1/profile/pc/FIDELI7Y
GPU: MSI GTX 780 Lightning | MB: ASUS P8Z77-V-DELUXE | CPU: Intel i5 3570K ---> CM Hyper 212 EVO | RAM: Corsair Vengeance 8GB | Chassi: Corsair Carbide Air 540 | PSU: Seasonic M12D 850W | OS: Win10 | SSD: Samsung EVO 840 250GB | Mus: Logitech G900 Chaos Spectrum | Tangentbord: Vortex POK3R RGB MX Brown | Musmatta: Steelseries QcK+ | Monitor: ASUS VN247H

Permalänk
Medlem

snyggt, kompletera med en glaskupol över moderkort/grafikkort så slipper du få massa damm på. åtminståne över moderkortet imo. mycket snyggt

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Avstängd

Jag gav det också en femma för designen.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Var kan man finna Cooler Masters tävling? Kul att titta på andra bidrag.

Permalänk
Medlem

coolt

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Dödsläcker!

Som tidigare kommentar nämnde hade det var snyggt med en kupol över moderkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersBlomdahl:

snyggt, kompletera med en glaskupol över moderkort/grafikkort så slipper du få massa damm på. åtminståne över moderkortet imo. mycket snyggt

Skrivet av biorrith:

Dödsläcker!

Som tidigare kommentar nämnde hade det var snyggt med en kupol över moderkortet.

Inte mycket till öppen testbänk om man stänger in delarna?

Permalänk

Ser ut som en tidinställd bomb i nån actionfilm. Klar femma. Riktigt cool!

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk
Skrivet av Daark:

5/5, Har du sleevat tubarna?

Jepp! Var nog en av dom jobbigaste delarna i projektet Men tyckte det var ngt annorlunda som även matchade med kablarna.

Skrivet av peterhjalmarsson:

Det hade varit intressant att se hur du löste LED-belysningen i "ränderna" på chassit.

Kolla byggloggen http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=245105

Skrivet av Rappe Rodent:

Oj vad det är roligt att se någon som modar ordentligt på sweclockers igen, har väldigt länge varit "mods" gjorda av "professionella modare" som de flesta kan göra med lite pengar. Det här kräver lite skills och inte bara bygga ihop alla delar man precis fått hem från nån butik och sen kalla för en mod.

5/5!

Tacsk så mycket för dom fina orden! De e skoj att bygga

Skrivet av AndersBlomdahl:

snyggt, kompletera med en glaskupol över moderkort/grafikkort så slipper du få massa damm på. åtminståne över moderkortet imo. mycket snyggt

Tänkte en gång på det men skulle inte se lika fin ut då

Skrivet av Finurliig:

Ser ut som en tidinställd bomb i nån actionfilm. Klar femma. Riktigt cool!

tack! hehe, kanske man borde lägga en timer ngnstans

Permalänk
Hedersmedlem

Riktigt snyggt Hur tror du att glasblästrad akrylplast hade gjord sig som fönster på ett 350D?

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Skrivet av MichaSWE:

Riktigt snyggt Hur tror du att glasblästrad akrylplast hade gjord sig som fönster på ett 350D?

Tack! Det är enromt svårt att få det riktigt jämnt blästrat. blästrar man för lite så ser de smutsigt ut, blästart man för mycket blir det gropar. Och blästar man för länge på samma ställe så smälter akrylen. Men de går ju alltid att prova! Blir de inte bra går de ju alltid att slipa de slätt igen och polera så blir den ju som ny igen!

Sedan om man för det åt ngn som blästrar så kan de ju vara lättare. Gjorde ju det själv jag så hade ju inte direkt så mycket erfarenhet

Permalänk

Snyggt!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Skrivet av RedbullF1:

Tack!

Permalänk
Medlem

Fint som f*n! Ruggigt snyggt! Undrade först vad det var för rand mellan de två svarta plåtarna, innan jag insåg att det var led-belysning! Sjukt snygg detalj, gjorde att färgtemat ser extremt genomtänkt ut!

Permalänk

Snyggt och fint, pulvermålade du det själv? Vad använde du för typ av ugn för att (baka) färgen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

LION

Permalänk
Skrivet av Goo5e:

Fint som f*n! Ruggigt snyggt! Undrade först vad det var för rand mellan de två svarta plåtarna, innan jag insåg att det var led-belysning! Sjukt snygg detalj, gjorde att färgtemat ser extremt genomtänkt ut!

Tack! Ville ha ngt lite mera än bara röd akryl, så med leddarna så blev det lite annorlunda

Skrivet av bjarnarson:

Snyggt och fint, pulvermålade du det själv? Vad använde du för typ av ugn för att (baka) färgen?

Skickades från m.sweclockers.com

Jepp, pulvermålade allt själv, En vanling ugn bara, så länge delarna rymms dit så går de bra

Permalänk
Medlem

Riktigt ball och unik idé, gillar verkligen dem sleavade slangarna, inget jag sett tidigare.
5/5

Visa signatur

Chassi Corsair Carbide Air 240 | Moderkort ASRock Z87M Pro 4 | Proccesor Intel Core i7 4770K 3,5GHz | CPU Kylare Corsair H60 v2 | Grafikkort GeForce RTX 2070Super 8GB | RAM Corsair Dominator Platinum 16GB 1866Mhz | SSD Samsung 840 Evo 250GB | Hårddisk WD Green 2TB | Nätaggregat Corsair AX 750w 80+ Gold | Ljudkort ASUS Xonar Phoebus 7.1

Permalänk
Skrivet av MurrGutt:

Riktigt ball och unik idé, gillar verkligen dem sleavade slangarna, inget jag sett tidigare.
5/5

Tack! Första ide'n var att använda rostfri väv men var för svårt och för pikkigt Så använde sleeve istället

Permalänk

Mycket snyggt, har du en bild på pulversprutan. Har tittat en del på Ali m.m, vore kul vad du har. Har varit lite kritiskt till sprutor som startar på 55$, men de kanske funkar.

Visa signatur

Skrivmaskin

Permalänk
Medlem

Resultatet blev ju inte tråkigt iaf.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Riktigt nice bygge, trevligt att se att åtminstone en från Finland gör det rätt.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Riktigt läcker. Måste även kännas bra att ha 4 av de 5 översta platserna på "Bubblare i Galleriet"

Visa signatur

Smidig som ett kylskåp, skillad som en lolkatt

Permalänk
Skrivet av RealElwood:

Mycket snyggt, har du en bild på pulversprutan. Har tittat en del på Ali m.m, vore kul vad du har. Har varit lite kritiskt till sprutor som startar på 55$, men de kanske funkar.

ursäkta det sena svaret, en sådan har jag men deras gamla modell http://www.electrostaticmagic.co.uk/collections/systems/produ... , en kina maskin kan säkert vara bra! Oftast kommer ju även europa modellerna från kina

Skrivet av Ant3:

Resultatet blev ju inte tråkigt iaf.

Tack

Skrivet av Equilibrium:

Riktigt nice bygge, trevligt att se att åtminstone en från Finland gör det rätt.

hehe, vi finnar gör väl allt rätt

Skrivet av sunshine:

Riktigt läcker. Måste även kännas bra att ha 4 av de 5 översta platserna på "Bubblare i Galleriet"

hehe, var nog nice

Permalänk
Medlem
Skrivet av ace_finland:

hehe, vi finnar gör väl allt rätt

nå tyvärr så är det ju inte sant om man tittar på mina album

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.