Permalänk
Skrivet av PeterLarsson123:

Tack, ja dessa har jag också funderat på men skaffade då Dual Driver. Funkar verkligen Supra med alla tre knappar på Xperia Compact ? Har en kompis vars Supra lurar inte gör det. Mina Dual Driver knappar funkar perfekt alla tre knappar, start/stopp/ höja/sänka volym osv.

Sen är ju jag sugen på balanserade högtalare. Supra nyttjar 1 dynamisk högtalare, mina Dual Driver nyttjar 2 dynamiska (man har delat upp diskant och mitten register på en högtalare och lagt bas på en egen). Då summan av ljud är 100% ger två högtalare en bättre bredd, då du kan leverera mer än 100%. Degauss Labs Noir med två högtalare varav 1 balanserad från Knowles borde göra ljudet grymt brett.

Hittade denna video från Knowles som förklarar skillnaden mellan balanserad och dynamiska högtalare. Intressant !
http://youtu.be/10noamcvsNo

Japp, alla knappar fungerar på min Z2 och Z3 tablet compact, det finns en liten switch bakom knapparna som gör att du kan ställa den på Android eller IOS läge. Som default är den ställd på IOS så det är kanske därför det inte fungerar för din kompis.

Annars tycker jag supra lurarna låter helt outstanding med lite tweaks i equalizern, gillar man bass då är dessa hörlurar som gäller 😎

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jäkla värdelös byggkvalitet. Skärmen spräcktes i fickan. Tycker att man ska kunna ha mobilen i ett par halvtighta byxor utan att skärmen spricker. Iphonen jag har som temporär mobil just nu klarar det ju utan problem. Så klart vägrar Telia ta det på garantin, så då får man betala för det...

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pe_Er_79:

Jag kontaktade Sonys support angående mina fukt funderingar. Här kommer svaret jag fick, kanske finns fler som är intresserade av detta..

Tack för att du kontaktade Sony Xperia Support.

Fukt ska inte vara något problem, det man däremot ska akta sig för är vatten i gasform (dimma, ånga etc) då ip-klassningen inte täcker detta. Det är annars max 30 minuter under vatten som telefonen klarar.

Angående temperaturer så rekommenderar vi att man inte använder den i miljöer under 10 minusgrader eller över 45 plugrader Celsius.

Med vänliga hälsningar,
Didrik

Sony Xperia Support, SE.

Jahapp, det var en himla tur att du skrev här för jag brukar ställa min Tablet Z på badkarskanten för att spela musik när jag duschar, har gjort det i nästan ett år så då är det ju ganska bra att veta att man ska sluta med det om man vill ha kvar garantin.
Frågan är dock om de kan se sånt, och det känns väldigt kasst att den inte är fukttålig "på riktigt".

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Jäkla värdelös byggkvalitet. Skärmen spräcktes i fickan. Tycker att man ska kunna ha mobilen i ett par halvtighta byxor utan att skärmen spricker. Iphonen jag har som temporär mobil just nu klarar det ju utan problem. Så klart vägrar Telia ta det på garantin, så då får man betala för det...

Jag skulle återkomma med info om mitt ärende i samma sak. Det slutade så klart med 1500 i baken och Sony sa att deras skärmar tål allt typ. Det intressanta i det hela är att de skickade med skärmskydd till telefonen efter lagningen, känns lite som ett erkännande att den är ömtålig :-/
Sjukt fin telefon i övrigt dock men jag är nu för tiden noga med att inte rekommendera den till folk som kör utan rejäla skydd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Jahapp, det var en himla tur att du skrev här för jag brukar ställa min Tablet Z på badkarskanten för att spela musik när jag duschar, har gjort det i nästan ett år så då är det ju ganska bra att veta att man ska sluta med det om man vill ha kvar garantin.
Frågan är dock om de kan se sånt, och det känns väldigt kasst att den inte är fukttålig "på riktigt".

Sony vet inte vad de pratar om, ånga är mycket riktigt vatten i gasform men dimma är kondenserade mikrodroppar av vatten.
Ånga förkommer alltid i luften men mycket liten omfattning vid normala temperaturer och tryck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Jag skulle återkomma med info om mitt ärende i samma sak. Det slutade så klart med 1500 i baken och Sony sa att deras skärmar tål allt typ. Det intressanta i det hela är att de skickade med skärmskydd till telefonen efter lagningen, känns lite som ett erkännande att den är ömtålig :-/
Sjukt fin telefon i övrigt dock men jag är nu för tiden noga med att inte rekommendera den till folk som kör utan rejäla skydd.

Skickades från m.sweclockers.com

Problemet är väl att ramen inte är särskilt stark, så blir det lite tryck på mobilen, som när man går i ett par halvtighta byxor, så knäcks den i skärmen istället för att ramen håller emot.

Det är åtminstånde bättre kvalitet på glaset på framsidan än på baksidan. Baksidan har förvisso inga sprickor för mig. Men däremot ser baksidan ut som att den dragits över en sandstrand i ett par dygn. Då har jag ändå aldrig något annat i mobilfickan än mobil och in ear lurar. Fantastisk mobil på många sätt. Men det känns som att Sony har lagt så lite pengar som möjligt på hållbarhet.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

bättre sent än aldrig:

Ni som funderar på att köpa z3. Jag har haft den mobilen nu i 3 månader ungefär och är super nöjd med den.
Den förvånar mig än idag med sina funktioner och hur verkligen bra den är.
Älskar kameran och batteri tiden är riktigt grym.
5/5 i betyg utav mig

Permalänk
Medlem

Och jag har haft min Z3 Compact i typ 2,5 månad. Är helnöjd med luren.

Permalänk
Entusiast

Tankar lollipop 5.0.2 nu med min Z3c från Telenor! Så för de som är sugna in i settings > about > software update!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Tankar lollipop 5.0.2 nu med min Z3c från Telenor! Så för de som är sugna in i settings > about > software update!

Skriv tillbaka hur det fungerar! Jag avvaktar nog några dagar även om jag är väldigt otålig. Frugans Acro S tappade sin Wifi-funktion av sista uppdateringen, gick dessbättre att gå runt men avvaktar ändå nuförtiden

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Videoapan:

Skriv tillbaka hur det fungerar! Jag avvaktar nog några dagar även om jag är väldigt otålig. Frugans Acro S tappade sin Wifi-funktion av sista uppdateringen, gick dessbättre att gå runt men avvaktar ändå nuförtiden

Det ser lysande ut hittills gällande alla funktioner och inställningar, just nu laddar jag batteriet fullt och återkommer om någon dag eller två ifall den håller lika länge.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Precis installerat, ser lite annorlunda ut och ovant. Men det blir nog säkert bra Bara att hoppas på att batteritiden är lika, eller ännu bättre

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Entusiast

Efter ~24 timmar sedan full laddning och med 2 timmars användande inklusive lite streamad video så är mitt batteri på 75% med stamina avslaget. Måste ändå säga att det är klart godkänt.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Körde in lollipop igår kväll. Laddade under natten. Efter fyra timmar och knappt någon användning ligger jag nere på 83 procent. Sjukt dåligt.

Visa signatur

Det är inte lätt att va tung...

Permalänk
Medlem
Skrivet av holetaker:

Körde in lollipop igår kväll. Laddade under natten. Efter fyra timmar och knappt någon användning ligger jag nere på 83 procent. Sjukt dåligt.

Jag gjorde samma men min har på 3 timmar, lite musik och minimal surf bara gått ner till 97%. Jag har dock stamina aktiverat. Upplever ingen större skillnad i vardagligt bruk, låsskärmen är ändrad lite och webbläsaren likaså. En stor fördel är att Sony tagit bort sin egen app vid långpress av home.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Uppdaterade min idag och har redan hittat saker som jag inte gillar. Man kan inte stänga alla appar på en gång, man måste dessutom vänta tills krysset poppar upp... Känns även som att de tagit bort en del "genvägar" (vid aviseringarna) exempelvis ljudvolymen som hade 3 alternativ innan. Vad gäller batteritiden får jag vänta och se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fras12:

Uppdaterade min idag och har redan hittat saker som jag inte gillar. Man kan inte stänga alla appar på en gång, man måste dessutom vänta tills krysset poppar upp... Känns även som att de tagit bort en del "genvägar" (vid aviseringarna) exempelvis ljudvolymen som hade 3 alternativ innan. Vad gäller batteritiden får jag vänta och se.

Håller med om att vissa grejer är störiga, stänga alla appar och snabbinställningar suger. Angående att stänga appar så kan du dra dem åt sidan för att stänga innan krysset dykt upp.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Jag installerade imorse, har ingen vidare koll på batteritiden, men upplever Lollipop som otroligt smidigt och det känns betydligt rappare för min del. Hade även lite strul med tangentbordet innan som jag inte upplever längre.

Permalänk
Medlem

Ni som har installerat Lollipop. Har ni kvar en genväg till Uppdateringscenter efter uppdateringen? Jag har det inte på min och kan inte hitta den funktionen alls i telefonen.

Permalänk
Medlem

I låsskärmen så får jag raddelning mellan timmar och munuter i klockan... någon annan som sett detta?
dvs istället för 13 59 så står det nu
13
59
väldigt irriterande...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mathoa:

I låsskärmen så får jag raddelning mellan timmar och munuter i klockan... någon annan som sett detta?
dvs istället för 13 59 så står det nu
13
59
väldigt irriterande...

Inställningar -> Anpassning -> Klockor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krauk0:

Inställningar -> Anpassning -> Klockor

tack!

Permalänk
Medlem

Sitter sj på storebrorsan Z3 och Lollipop's "App to SD card" funktionen är guldvärd då man vart tvungen att ha XCOM:EW (och massa andra apps) på interna lagringen annars.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Relik 📜

Saknar "Location based WiFi", använde det och var nöjd med funktionen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Entusiast
Skrivet av holetaker:

Körde in lollipop igår kväll. Laddade under natten. Efter fyra timmar och knappt någon användning ligger jag nere på 83 procent. Sjukt dåligt.

48 timmar och 4½ timmas användning och är på 27%. Låter som du har något problem, kanske en app som slukar batteri i bakgrunden eller nått?

Edit: Slutgiltliga siffrorna: http://imgur.com/a/HFXpP

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Funkar sjukt smidigt med lollipop 🍭
Mycket bättre än på G3:an
Inte för att den var osmidig förut

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Angående att stänga appar så kan du dra dem åt sidan för att stänga innan krysset dykt upp.

Tackar tackar, man sparar en massa tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle-anka:

Ni som har installerat Lollipop. Har ni kvar en genväg till Uppdateringscenter efter uppdateringen? Jag har det inte på min och kan inte hitta den funktionen alls i telefonen.

Uppdateringsfunktionen finns nu i "Whats New"-appen

Skrivet av fras12:

Tackar tackar, man sparar en massa tid

Du skulle spara ännu mer tid genom att låta bli.

Permalänk
Entusiast

Om jag har förstått det hela rätt så är det bättre för batteriet att inte stänga ner apps och sätta igång apps hela tiden, så close all är väl ganska onödigt egentligen?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Att stänga ner appar är poänglöst förutom om de håller på med saker i bakgrunden som man vill att de ska sluta med, men det är väldigt få appar som har sånt beteende och de gör det oftast av en anledning (, annars så bör de avinstalleras helt!) Ett negativt resultat av att stänga ner appar är att det tar mer energi att starta upp dem igen, att kunna slå av en app kan vara användbart, men 'stäng alla' appar är sällan energi-effektivt då det blir många kalla starter.

Erkänner att det kan vara bra ibland om man börjar få för många appar i minnet som gör att man har svårt att hitta i 'nyligen aktiva'.