LG G2 eller senaste samsung galaxy?

Permalänk
Medlem

LG G2 eller senaste samsung galaxy?

Hej!

Har en LG G2 just nu men fick en spricka i den som gjorde att ena delen av touchen inte fungerar så tänkte köpa en ny. Gillar android så är sugen på LG G2 eller Samsung Galaxy men kan inte bestämma vilken. De jag gör mest är att surfa och använda appar. Spelar inga spel utan surfar väldigt mycket, ringer och sms:ar bara. Tycker ni man ska fixa LG G2 eller den senaste av Samsung Galaxy då?

Permalänk
Medlem

Har en s5 och är faktiskt riktigt nöjd med den. Skärmen är helt underbar när man sitter och surfar och samtalskvaliten är riktigt bra när man ringer folk

Visa signatur

Mobil: Samsung galaxy s5
Surfplatta: iPad 4
Dator: Acer Aspire E1

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickius:

Har en s5 och är faktiskt riktigt nöjd med den. Skärmen är helt underbar när man sitter och surfar och samtalskvaliten är riktigt bra när man ringer folk

Okej låter bra. Hur är batteritiden? Glömde säga att det ska vara riktigt bra batteritid. S5 kostar 4000 enligt prisjakt, känns ganska dyrt men LG G3 kostar 3500 så inte så stor skillnad.

Permalänk
Medlem

Är supernöjd med min G2, 50% batteri är ca 4 timmar konstant surf

G3 ska tydligen vara ännu bättre

Permalänk

Z3, Nexus 6, S5:an rekommenderar jag.

1. Sony Xperia Z3
2. Nexus 6
3. Galaxy S5

Visa signatur

FD R3 | ASUS P8Z68 V-LX | i5-2500K & Antecs Kühler 620 | GTX 970 G1 Rev 1.0 | Corsair VENGEANCE 8GB RAM |Corsair HX 750W|
Samsung 850 PRO 256GB & OCZ 120gb SSD & 1TB HDD | Windows 7 Ultimate | ASUS VE248H |

Permalänk
Medlem

Brukar ladda min varannan natt o får ut en 5-6 timmars skärmtid med normal ljusstarka. Mesta är surfande, sms och samtal

Visa signatur

Mobil: Samsung galaxy s5
Surfplatta: iPad 4
Dator: Acer Aspire E1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

Är supernöjd med min G2, 50% batteri är ca 4 timmar konstant surf

G3 ska tydligen vara ännu bättre

Okej är riktigt sugen på den faktistk!

Skrivet av Samusamrai:

Z3, Nexus 6, S5:an rekommenderar jag.

1. Sony Xperia Z3
2. Nexus 6
3. Galaxy S5

Okej gillar inte någon nexus eller sony, är inte riktigt min typ av mobil. Lutar mot LG G3 kanske eftersom den är lite billigare än S5.

Skrivet av mickius:

Brukar ladda min varannan natt o får ut en 5-6 timmars skärmtid med normal ljusstarka. Mesta är surfande, sms och samtal

Alright, tror LG G3 har lika bra batteritid säkert va?

Permalänk

Z2 kostar 3k kr och har bättre batteritid än g2, g3 och s5.
Men om Sony mobiler går bort så hade jag nog valt S5, den har bättre batteritid än g3.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast

G3 och S5 har ju dock sämre batteritid än G2. Är det batteritid du är ute efter är det Oneplus eller Sony som gäller. Annars så kommer ju alla nya flaggskepp om typ två tre månader, så jag skulle vänta på dem.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Om du surfar mycket kanske en mobil med större skärm vore något? Exempelvis en Galaxy Note 3.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk

G3:an lider av lagg, ganska mörk dålig skärm. Har testat min polares G3. Men om du gillar LG så kan du ju köra på den.

Visa signatur

FD R3 | ASUS P8Z68 V-LX | i5-2500K & Antecs Kühler 620 | GTX 970 G1 Rev 1.0 | Corsair VENGEANCE 8GB RAM |Corsair HX 750W|
Samsung 850 PRO 256GB & OCZ 120gb SSD & 1TB HDD | Windows 7 Ultimate | ASUS VE248H |

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen!

Skrivet av MrAdde:

G3 och S5 har ju dock sämre batteritid än G2. Är det batteritid du är ute efter är det Oneplus eller Sony som gäller. Annars så kommer ju alla nya flaggskepp om typ två tre månader, så jag skulle vänta på dem.

Vad är flaggskepp? Skulle behöva en ny mobil nu. Lutar åt Samsung galaxy S5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mhj:

Vad är flaggskepp?

http://lmgtfy.com/?q=flaggskepp&l=1
Det är alltid bra att söka själv innan man ställer frågor. Gör det till en vana.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samusamrai:

G3:an lider av lagg, ganska mörk dålig skärm. Har testat min polares G3. Men om du gillar LG så kan du ju köra på den.

Skrämen vet jag inte om den är mörk eller dålig, det är inget jag märker av. Lagg har den verkligen inte, min enhet har inte laggat det minsta sedan jag fick den. Jag har försökt få fram lagg där många klagar på den men utan att lyckas. Som bunus är att den nordiska versionen har trådlös laddning.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Skrämen vet jag inte om den är mörk eller dålig, det är inget jag märker av. Lagg har den verkligen inte, min enhet har inte laggat det minsta sedan jag fick den. Jag har försökt få fram lagg där många klagar på den men utan att lyckas. Som bunus är att den nordiska versionen har trådlös laddning.

Trådlös laddning verkar riktigt nice. Tänkte lite på en iphone 5:a för har aldrig haft en men tror inte riktigt det är min grejj, eller visst är den säkert bra men känns som android passar mig mer. Men det är lite dyrare men säkert värt det med en samsung galaxy 5!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av infigo:

Skrämen vet jag inte om den är mörk eller dålig, det är inget jag märker av. Lagg har den verkligen inte, min enhet har inte laggat det minsta sedan jag fick den. Jag har försökt få fram lagg där många klagar på den men utan att lyckas. Som bunus är att den nordiska versionen har trådlös laddning.

Nu är du som en konsolfanboy som påstår att det minsann inte laggar på hens PS3 med 30FPS, och drops ner till 20 med sjudunderlig tearing var femte sekund. Antingen är man så van vid lagget så att man faktiskt inte märker av det, eller så ljuger man för sig själv och andra.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Nu är du som en konsolfanboy som påstår att det minsann inte laggar på hens PS3 med 30FPS, och drops ner till 20 med sjudunderlig tearing var femte sekund. Antingen är man så van vid lagget så att man faktiskt inte märker av det, eller så ljuger man för sig själv och andra.

Jag kan ärligt talat inte se att den "laggar" sida vid sida med en iphone 5, sony z1 compact, Ipad air, One plus one, nexus 9. Det som säkerligen var lagg i kitkat är nu material design i lollipop som är "segt" vilket gör att den upplevs som responsiv och direkt.
Jag är annars jättekänslig för dropp i frames blir lätt ansträngd och mår fort illa om det sker. För sedan den fick lollipop så är det inget "lagg". Har du ens en g3 som har officiella lollipop för det låter inte så på dig

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Entusiast
Skrivet av infigo:

Jag kan ärligt talat inte se att den "laggar" sida vid sida med en iphone 5, sony z1 compact, Ipad air, One plus one, nexus 9. Det som säkerligen var lagg i kitkat är nu material design i lollipop som är "segt" vilket gör att den upplevs som responsiv och direkt.
Jag är annars jättekänslig för dropp i frames blir lätt ansträngd och mår fort illa om det sker. För sedan den fick lollipop så är det inget "lagg". Har du ens en g3 som har officiella lollipop för det låter inte så på dig

Nej jag har inte en G3 och har endast kört senaste Kitkat versionen. Då var den sjukt seg, har testat både vänners samt i butik. Av allt att döma är det knappast bättre efter 5.0, kolla bara diverse forum, folk är inte alls nöjda med hur G3 presterar.

http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/1336289-lg...

Endast ett exempel. Kolla Swedroid eller olika internationella forum och det är samma visa där.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Nej jag har inte en G3 och har endast kört senaste Kitkat versionen. Då var den sjukt seg, har testat både vänners samt i butik. Av allt att döma är det knappast bättre efter 5.0, kolla bara diverse forum, folk är inte alls nöjda med hur G3 presterar.

http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/1336289-lg...

Endast ett exempel. Kolla Swedroid eller olika internationella forum och det är samma visa där.

Jag vet att många klagar på den men om man ska kalla att g3n laggar på laggar väll alla andra nexusenheter också. Det är material design som är "långsamt" men så är det med alla lollipopenheter jag har testat.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Entusiast
Skrivet av infigo:

Jag vet att många klagar på den men om man ska kalla att g3n laggar på laggar väll alla andra nexusenheter också. Det är material design som är "långsamt" men så är det med alla lollipopenheter jag har testat.

Nej, HTC, Nexus och Apple ligger ljusår före LG i flyt. Jag och många andra känner av det, det är inte långsamma animationer jag talar om heller. Vi håller helt enkelt inte med varandra här.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Nej, HTC, Nexus och Apple ligger ljusår före LG i flyt. Jag och många andra känner av det, det är inte långsamma animationer jag talar om heller. Vi håller helt enkelt inte med varandra här.

Nej :). Vi får väl helt enkelt sätta det så då

Edit: 16gigaren (med 2 GB med RAM) kan få slut på ram för 32giggaren jag har (med 3GB RAM) har bara 600MB kvar vid vanligt användande.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Skrivet av infigo:

Nej :). Vi får väl helt enkelt sätta det så då

Edit: 16gigaren (med 2 GB med RAM) kan få slut på ram för 32giggaren jag har (med 3GB RAM) har bara 600MB kvar vid vanligt användande.

Det funkar inte riktigt så med med Android, vad ska du ha 3gb internminne till ifall det inte används??
Tvärtom är Android bra på multitasking och stänger ner det du inte använder och frigör minne alt eftersom du behöver det. Minne är till för att användas och du kommer klara dig ett bra tag med 3gb 😆

Permalänk

Kan bekräfta att G3:an är sjukt seg jämfört med min G2:a, allting tar tid att öppna för både stock- och andra launchers.
Försökte korta ner animeringstiderna i utvecklarinställningarna, ingen skillnad.