Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

"Onödigt mycket plats" när det gälller open world spel eller liknande? GTA V har ett massivt område med oerhört mycket detaljrikedom, det är klart sådant kommer ta plats. Har man mycket minne är det bara bra om spelet utnyttjar det, eftersom då kan det ha ett längre område runt spelaren med detaljerad information och grafik.

Skrivet av Friterad:

Ehm, du kanske borde läsa innan du svarar? Jag svarade helt enkelt på Sveklockarns fråga, sedan så är GTA V ett enormt spel precis som FC4 och det är vanligt att spel tar 30GB+ idag, speciellt open world spel

Skrivet av n_sandstrom:

Det som tar mest plats är snygga högupplösta textures. Med tanke på hur stor spelvärlden är i GTA5, och hur mycket varierande textures dom skulle kunna ha, så skulle jag vilja påstå att spelet kan vara väldigt väldigt stort innan det blir "onödigt".

Samma sak med ljudfiler. Av någon dum anledning är dom oftast alldeles för hårt komprimerade på PC-spel. Märks kanske inte om man sitter med nåt logitech-system eller gaming-headset, men försöker man spela på hembion så är det helt klart en punkt som skulle kunna vara väldigt mycket bättre på dom flesta spel.

Så ja, framåt för stora spel!

LotRO har en massiv öppen värld som är större och tar upp 15GB och ska man jämföra med första FarCry som var väldigt kasst programerat och använde onödigt mycket minne så litar jag inte mycket på att ha FarCry 4 som måttstock.
Sen förstår jag inte varför ni ska spekulera om storleken, när den infon finns så kommer ni att få veta det och är det så att det bara tar 20GB så är det bara positivt och visar bara ännu mer på att FC4 är skevt programerat det med.

n_sandstrom varför hänga upp sig på hur hårt komprimerade ljudfilerna är? Är det får musiken du spelar spel så finns det billigare och andra lösningar för dig att lyssna på musiken + att i GTA spelen har du sedan GTA 3 kunnat lägga in dina egna låtar på PC versionerna, så skulle bli förvånad om det inte var samma nu.

Skrivet av Loxus:

Mycket möjligt att det inte släpps på skiva ens.

Klart det kommer göras, finns ingen anledning till att de inte skulle släppa det på skiva.

Skrivet av cyzed:

Haha, du har ju verkligen inte spelat GTA serien. Läs på lite innan du skriver så dumma kommentarer. GTA IV och expansionerna äger rum i samma stad vilket inte är fallet med GTA 3, Vice City och San Andreas.

Know you GTA

Det märks än mer att du inte vet hur upplägget ser ut, i första GTA så är Liberty City, Vice City och San Andreas stadsdelar i samma stad, i GTA 3 så utspelar det sig i Libery City som följs upp av Vice City och San Andreas, men historien hänger ihop genom 70-, 80- & 90-tal. I GTA IV är vi tillbaka i Liberty City med 2 expansioner i samma stad, I GTA V är det Los Santos (som är en del av San Andreas), så det är inte helt omöjligt att det kommer 2 expansioner som släpper in oss i San Fierro & Las Venturas. GTA VI kommer då antagligen ta oss tillbaka till Vice City. Öppna ögonen och se hur helheten ser ut innan du påstår att jag aldrig spelat det.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Det jobbiga blir som sagt när man ska börja köpa SSDs till alla spel...

Nej, fram för mer smart teknik.

Permalänk
Medlem

När släpps det till pc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nils45:

När släpps det till pc?

http://www.rockstargames.com/V/info/new

Orka läs tråden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Orkar ej. Tack.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Rajat:

n_sandstrom varför hänga upp sig på hur hårt komprimerade ljudfilerna är? Är det får musiken du spelar spel så finns det billigare och andra lösningar för dig att lyssna på musiken + att i GTA spelen har du sedan GTA 3 kunnat lägga in dina egna låtar på PC versionerna, så skulle bli förvånad om det inte var samma nu.

Du menar att musiken är de enda ljuden i ett spel?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rajat:

LotRO har en massiv öppen värld som är större och tar upp 15GB och ska man jämföra med första FarCry som var väldigt kasst programerat och använde onödigt mycket minne så litar jag inte mycket på att ha FarCry 4 som måttstock.
Sen förstår jag inte varför ni ska spekulera om storleken, när den infon finns så kommer ni att få veta det och är det så att det bara tar 20GB så är det bara positivt och visar bara ännu mer på att FC4 är skevt programerat det med.

n_sandstrom varför hänga upp sig på hur hårt komprimerade ljudfilerna är? Är det får musiken du spelar spel så finns det billigare och andra lösningar för dig att lyssna på musiken + att i GTA spelen har du sedan GTA 3 kunnat lägga in dina egna låtar på PC versionerna, så skulle bli förvånad om det inte var samma nu.

Klart det kommer göras, finns ingen anledning till att de inte skulle släppa det på skiva.

Det märks än mer att du inte vet hur upplägget ser ut, i första GTA så är Liberty City, Vice City och San Andreas stadsdelar i samma stad, i GTA 3 så utspelar det sig i Libery City som följs upp av Vice City och San Andreas, men historien hänger ihop genom 70-, 80- & 90-tal. I GTA IV är vi tillbaka i Liberty City med 2 expansioner i samma stad, I GTA V är det Los Santos (som är en del av San Andreas), så det är inte helt omöjligt att det kommer 2 expansioner som släpper in oss i San Fierro & Las Venturas. GTA VI kommer då antagligen ta oss tillbaka till Vice City. Öppna ögonen och se hur helheten ser ut innan du påstår att jag aldrig spelat det.

Snacka lagomt med skit...
Liberty City, Vice City och San Andreas utspelar sig i helt olika delar av USA.
Liberty City är ungefär New York, Vice City är ungefär Miami, San Andreas är inspirerat av Kalifornien och Nevada (Los Santos = Los Angeles, San Fierro = San Francisco, Las Ventures = Las Vegas osv)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

LotRO har en massiv öppen värld som är större och tar upp 15GB och ska man jämföra med första FarCry som var väldigt kasst
programerat och använde onödigt mycket minne så litar jag inte mycket på att ha FarCry 4 som måttstock.

Absolut, det finns många MMO med stora världar som inte kräver så mycket data. Men de har oftast också en relativt låg detaljrikedom (dvs få objekt och texturer runtom spelaren).

Det finns även andra open world spel som är små, bästa exemplet är Just Cause 2 som väl är runt 5-6GB. Det har en både stor och relativt detaljerad värld. Men det är precis som Elite, väldigt mycket matematiskt skapat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

LotRO har en massiv öppen värld som är större och tar upp 15GB och ska man jämföra med första FarCry som var väldigt kasst programerat och använde onödigt mycket minne så litar jag inte mycket på att ha FarCry 4 som måttstock.
Sen förstår jag inte varför ni ska spekulera om storleken, när den infon finns så kommer ni att få veta det och är det så att det bara tar 20GB så är det bara positivt och visar bara ännu mer på att FC4 är skevt programerat det med.

n_sandstrom varför hänga upp sig på hur hårt komprimerade ljudfilerna är? Är det får musiken du spelar spel så finns det billigare och andra lösningar för dig att lyssna på musiken + att i GTA spelen har du sedan GTA 3 kunnat lägga in dina egna låtar på PC versionerna, så skulle bli förvånad om det inte var samma nu.

Klart det kommer göras, finns ingen anledning till att de inte skulle släppa det på skiva.

Det märks än mer att du inte vet hur upplägget ser ut, i första GTA så är Liberty City, Vice City och San Andreas stadsdelar i samma stad, i GTA 3 så utspelar det sig i Libery City som följs upp av Vice City och San Andreas, men historien hänger ihop genom 70-, 80- & 90-tal. I GTA IV är vi tillbaka i Liberty City med 2 expansioner i samma stad, I GTA V är det Los Santos (som är en del av San Andreas), så det är inte helt omöjligt att det kommer 2 expansioner som släpper in oss i San Fierro & Las Venturas. GTA VI kommer då antagligen ta oss tillbaka till Vice City. Öppna ögonen och se hur helheten ser ut innan du påstår att jag aldrig spelat det.

Varför hakar du upp dig på att man spekulerar om det? Det är också väldigt troligt att det ligger på mer än 30GB i alla fall och säkerligen över 40GB till och med eftersom det är väldigt vanligt idag i open world spel.

Permalänk
Skrivet av Rajat:

n_sandstrom varför hänga upp sig på hur hårt komprimerade ljudfilerna är? Är det får musiken du spelar spel så finns det billigare och andra lösningar för dig att lyssna på musiken + att i GTA spelen har du sedan GTA 3 kunnat lägga in dina egna låtar på PC versionerna, så skulle bli förvånad om det inte var samma nu.

Varför skulle man inte hänga upp sig på det? Man kan inte komma ifrån att ljud är en väldigt stor del av spelupplevelsen, speciellt i spel med betoning på story.
Att kunna laga en del av problemet, genom att kunna byta ut spelets musik mot sin egen, är du seriös med att det skulle ta bort hela problemet?

För det första så vill man ju såklart ha spelets egna musik (bortsett från GTA4). Och för det andra så är det rätt drygt att behöva sänka volymen varjegång man skall skjuta eller spränga något. bara för att nån briljant person tycker att 128kbps mp3-ström minsann låter helt ok på dom flesta billiga headsets.

Nej, jag hoppas verkligen inte att detta blir ett spel där man måste vänta på att modcomunityn byter ut ljudfiler och textures i efterhand för att det skall kännas som ett någorlunda uppdaterat spel.
Det har hänt för många gånger förut, och det har oftast med att göra att man vill spara några futtiga små Gigabytes på spelstorleken.

Det är 2014. En skillnad på 20Gb och 50Gb är bara en liten droppe i havet med dom Terabytes som dom flesta speldatorer innehåller idag. Helt otroligt puckat att snåla in på.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Loxus:

Snacka lagomt med skit...
Liberty City, Vice City och San Andreas utspelar sig i helt olika delar av USA.
Liberty City är ungefär New York, Vice City är ungefär Miami, San Andreas är inspirerat av Kalifornien och Nevada (Los Santos = Los Angeles, San Fierro = San Francisco, Las Ventures = Las Vegas osv)

Läste du över huvud taget vad jag skrev? Verkar inte så och du bevisar verkligen att du INTE har spelat det första GTA spelet över huvud taget.

Skrivet av n_sandstrom:

Varför skulle man inte hänga upp sig på det? Man kan inte komma ifrån att ljud är en väldigt stor del av spelupplevelsen, speciellt i spel med betoning på story.
Att kunna laga en del av problemet, genom att kunna byta ut spelets musik mot sin egen, är du seriös med att det skulle ta bort hela problemet?

För det första så vill man ju såklart ha spelets egna musik (bortsett från GTA4). Och för det andra så är det rätt drygt att behöva sänka volymen varjegång man skall skjuta eller spränga något. bara för att nån briljant person tycker att 128kbps mp3-ström minsann låter helt ok på dom flesta billiga headsets.

Nej, jag hoppas verkligen inte att detta blir ett spel där man måste vänta på att modcomunityn byter ut ljudfiler och textures i efterhand för att det skall kännas som ett någorlunda uppdaterat spel.
Det har hänt för många gånger förut, och det har oftast med att göra att man vill spara några futtiga små Gigabytes på spelstorleken.

Det är 2014. En skillnad på 20Gb och 50Gb är bara en liten droppe i havet med dom Terabytes som dom flesta speldatorer innehåller idag. Helt otroligt puckat att snåla in på.

Åh fan, jag klev då nyss in i dag 2 av 2015

Mer än så orkar jag inte argumentera med dig för det kommer inte leda någonstans för någon av oss.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Det är 2014. En skillnad på 20Gb och 50Gb är bara en liten droppe i havet med dom Terabytes som dom flesta speldatorer innehåller idag. Helt otroligt puckat att snåla in på.

Fast vem vill sitta och tröska från en mekanisk disk år 2015, när det finns SSD?

Även om priserna sjunker på SSDs så blir det snabbt en dyr hobby om spelen börjar väga in på 50 GB/st.

Permalänk
Skrivet av Sveklockarn:

Fast vem vill år 2015 sitta och tröska från en mekanisk disk när det finns SSD?

Även om priserna sjunker på SSDs så blir det snabbt en dyr hobby om spelen börjar väga in på 50 GB/st.

Well, det är därför man har RAM och VRAM
Och eventuella växlingsfiler på en SSD

Hellre ett stort snyggt spel på en HDD eller nåt som ser ut som Skyrim vid release från en SSD.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Mycket möjligt att det inte släpps på skiva ens.

Kommer definitivt släppas på skiva, men lär med största sannolikhet bara vara en skiva som leder en till en nerladdning av spelet i Steam eller liknande.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Well, det är därför man har RAM och VRAM
Och eventuella växlingsfiler på en SSD

Hellre ett stort snyggt spel på en HDD eller nåt som ser ut som Skyrim vid release från en SSD.

Pratar man om lagringhastigheter är det väl då laddningstider man pratar om i första hand, inte att man ska sitta med 1GB minne och att spelet ska hacka till varannan minut för att man ska ladda in nytt från disken

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Well, det är därför man har RAM och VRAM
Och eventuella växlingsfiler på en SSD

Hellre ett stort snyggt spel på en HDD eller nåt som ser ut som Skyrim vid release från en SSD.

RAM? Växlingsfiler på SSD...? Där blev det lite motsägelsefullt, såvida man inte vill tappa en fruktansvärd massa prestanda helt i onödan på att hålla på med virtuellt minne när man kan ha fysiskt. Som sagt blir datorn kraftigt begränsad av den dåliga prestanda en mekanisk disk ger i förhållande till en SSD, så det är nog inget alternativ alls, och oavsett hur snabb buffert man sätter framför så blir inte den mekaniska disken snabbare.

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Pratar man om lagringhastigheter är det väl då laddningstider man pratar om i första hand, inte att man ska sitta med 1GB minne och att spelet ska hacka till varannan minut för att man ska ladda in nytt från disken

Eh, sorry, men jag lyckas inte riktigt tolka ut vad du menar. Skyller på en lång dag

GTA (på pc) brukar ju inte direkt ha några laddningstider att tala om, och 1GB minne kommer ju ingen spela med?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av Sveklockarn:

RAM? Växlingsfiler på SSD...? Där blev det lite motsägelsefullt, såvida man inte vill tappa en fruktansvärd massa prestanda helt i onödan på att hålla på med virtuellt minne när man kan ha fysiskt. Som sagt blir datorn kraftigt begränsad av den dåliga prestanda en mekanisk disk ger i förhållande till en SSD, så det är nog inget alternativ alls, och oavsett hur snabb buffert man sätter framför så blir inte den mekaniska disken snabbare.

Vad är motsägelsefull?
Man har data i RAM, så att man inte behöver läsa in allt i spelet hela tiden från mekaniska hårddisken.
Mekaniska diskar må vara 10-20fallt långsammare, men jag har hittills aldrig vart med om ett scenario där dom vart långsamma nog för att faktiskt påverka prestandan i ett spel.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Det märks än mer att du inte vet hur upplägget ser ut, i första GTA så är Liberty City, Vice City och San Andreas stadsdelar i samma stad, i GTA 3 så utspelar det sig i Libery City som följs upp av Vice City och San Andreas, men historien hänger ihop genom 70-, 80- & 90-tal. I GTA IV är vi tillbaka i Liberty City med 2 expansioner i samma stad, I GTA V är det Los Santos (som är en del av San Andreas), så det är inte helt omöjligt att det kommer 2 expansioner som släpper in oss i San Fierro & Las Venturas. GTA VI kommer då antagligen ta oss tillbaka till Vice City. Öppna ögonen och se hur helheten ser ut innan du påstår att jag aldrig spelat det.

Nej, i första spelet spelar man i 3 olika städer, det är inte samma stad, som då såklart är baserade på New York, Miami och San Francisco, San Andreas blev sen ändrat till att vara en delstat, istället för bara en stad (San Francisco), med 3 större städer i, Los Santos, Las Venturas och San Fierro (nya San Francisco).

I GTA 5 är vi också i San Andreas, fast återigen omdesignat. Liberty City, Vice City och San Andreas är INTE samma stad, och är (enligt loren idag) inte ens städer allihopa, utan 2 städer och en delstat.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Eh, sorry, men jag lyckas inte riktigt tolka ut vad du menar. Skyller på en lång dag

GTA (på pc) brukar ju inte direkt ha några laddningstider att tala om, och 1GB minne kommer ju ingen spela med?

Personen du citerade skrev att man inte orkar vänta på att en mekanisk disk ska ladda in spelet i RAM när man kan använda en SSD, och du svarar med att förklara att det är därför man har RAM/VRAM, när hen pratade om tiden då texturer och övrig speldata laddas in på RAM.

Jag la sen till att enda gången det annars är relevant med vilken disk man använder under spelande skulle vara om man hade så lite minne att det konstant måste ladda ny data från disken, istället för att ha plats för allt på RAM/VRAM, vilket såklart inte är anledningen till att man har en snabb disk, utan då skaffar man istället mer minne

Hoppas det var tydligare ^^

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Vad är motsägelsefull?

En SSD är vansinnigt mycket långsammare än DDR3-minnen, så det är en grov prestandaförlust att använda virtuellt minne/växlingsfil.

Skrivet av n_sandstrom:

Man har data i RAM, så att man inte behöver läsa in allt i spelet hela tiden från mekaniska hårddisken.

Ja jag har 32 GB RAM, men det hjälper inte mycket då det ändå måste fyllas på data dit, någonstans ifrån.

Permalänk
Skrivet av Sveklockarn:

RAM? Växlingsfiler på SSD...? Där blev det lite motsägelsefullt, såvida man inte vill tappa en fruktansvärd massa prestanda helt i onödan på att hålla på med virtuellt minne när man kan ha fysiskt. Som sagt blir datorn kraftigt begränsad av den dåliga prestanda en mekanisk disk ger i förhållande till en SSD, så det är nog inget alternativ alls, och oavsett hur snabb buffert man sätter framför så blir inte den mekaniska disken snabbare.

Fast när under spelande menar du att prestandan påverkas av din disk? Det gäller ju bara om du har alldeles för lite RAM/VRAM...det är ju laddningstider som påverkas, men det kan väl knappast räknas in under spelprestanda? Det är ju innan/emellan spel, inte under.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Sveklockarn:

En SSD är vansinnigt mycket långsammare än DDR3-minnen, så det är en grov prestandaförlust att använda virtuellt minne/växlingsfil.

Ja, såklart, en växlingsfilm är alltid en sista utväg, om ramet tar slut. Men måste man gå den vägen så är det bättre att ha den på SSD än på sin HDD. En litet onödig spår kanske, men tja, för några år sedan var vissa så tjatiga om att man skulle ha sin växlingsfil på mekaniska diskar, för att inte slita på sin SSD. Vilket är så befängt att det inte skadar att påpeka motsatsen lite för ofta

Citat:

Ja jag har 32 GB RAM, men det hjälper inte mycket då det ändå måste fyllas på data dit, någonstans ifrån.

Ja, det fylls på, medans du spelar, strax innan du kommer att behöva datan i fråga, så att den redan finns klar i ditt RAM.
Det finns såklart spel som är undantag, viss MMO skall tydligen jobba med att ladda allt från disk hela tiden, men dom har jag bara läst om och aldrig mött på själv.

Jag kan inte minnas en enda gång då spelprestandan blev lidande av att spelet var installerat på en mekanisk disk.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Ja, det fylls på, medans du spelar, strax innan du kommer att behöva datan i fråga, så att den redan finns klar i ditt RAM.

Problemet är nog dock att förutse vad som behöver laddas i RAM.

Den principen kanske kan funka i något extremt linjärt spel, men knappast i GTA eller motsvarade.

Permalänk
Skrivet av Sveklockarn:

Problemet är nog dock att förutse vad som behöver laddas i RAM.

Den principen kanske kan funka i något extremt linjärt spel, men knappast i GTA eller motsvarade.

Inte? Förklara gärna på vilket vis det inte fungerar?`
Varför märker vi inte av problem i GTA 4?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Nej, i första spelet spelar man i 3 olika städer, det är inte samma stad, som då såklart är baserade på New York, Miami och San Francisco, San Andreas blev sen ändrat till att vara en delstat, istället för bara en stad (San Francisco), med 3 större städer i, Los Santos, Las Venturas och San Fierro (nya San Francisco).

I GTA 5 är vi också i San Andreas, fast återigen omdesignat. Liberty City, Vice City och San Andreas är INTE samma stad, och är (enligt loren idag) inte ens städer allihopa, utan 2 städer och en delstat.

Du har rätt ang första spelet, det är 3 olika städer (minnet sviktar då man inte spelat det sedan slutet av 90-talet), men San Andreas har ALDRIG varit specifikt San Francisco utan Southern California från början innan de gjorde om det till en delstat som även innehöll Nevadastaden Las Vegas (Las Venturas).
Här är förklaringen vad de fått namnet San Andreas ifrån och tagit med dessa städer i den staten.
http://sv.wikipedia.org/wiki/San_Andreasf%C3%B6rkastningen

Att GTA 5 är delar av San Andreas har jag inte sagt annat om, men San Fierro och Las Venturas är inte med där, men troligtvis (eller förhoppningsvi i alla fall) så kommer dessa områden i en framtida expansion och vi kommer säkerligen åter igen till Vice City i GTA VI (som jag sa tidigare).

*snip*

återställt delar av inlägg
Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Har det släppts någon info om hur GTA online kommer funka på pc. Kommer vi få dedikerade servrar?
Inte långt kvar nu!

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Raderade ett sidospår som inte hade med GTA att göra

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rajat:

Läste du över huvud taget vad jag skrev? Verkar inte så och du bevisar verkligen att du INTE har spelat det första GTA spelet över huvud taget.

Har du spelat det själv ens?
I första GTA när man väljer vilken bana man ska spela på, är det en karta över typ hela USA. Man börjar i Liberty City och kommer vidare genom att komma upp i ett visst belopp med pengar.

Kasta inte sten i glashus.

Hittade en bild

Permalänk
Avstängd

*bort*

Har du frågor/synpunkter på moderering så kontakta aktuell moderator.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.