The Pirate Bay räknar ned till första februari

Permalänk
Medlem

Åh, vad snällt! De räknar ju ner till min födelsedag!

Hoppas att det verkligen kommer upp igen, dvs att det inte bara är ett skämt.

Skrivet av Njure:

...
De verkar ha diskuterat saken i 10 dagar, har TPB-nedräkningen varit uppe så länge?

Ja, fast för mig iaf (och som man ser i tråden, några fler) så har den räknat upp tidigare.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrester:

Det är inte tanken heller med netflix att de ska kunna ha det senaste.

Klart det är. Hade netflix fått möjligheten att lägga ut bioaktuella filmer hade de tagit den möjligheten. Vad "tanken" är och vad de har juridisk möjlighet att genomföra är två vitt skilda saker.

Skrivet av Chrester:

Då får man nog ta någon filmkanal kanske?

Eller torrents...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pistage:

Klart det är. Hade netflix fått möjligheten att lägga ut bioaktuella filmer hade de tagit den möjligheten. Vad "tanken" är och vad de har juridisk möjlighet att genomföra är två vitt skilda saker.

Eller torrents...

Klart de hade gjort det om de kunnat, men filmbolagen kommer aldrig tillåta det. Men de har heller aldrig gått ut med att ha det senaste.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Att koda om en helt ny version bör inte ta mer en ett par dagar för duktiga programmerare. Däremot kanske det tar lite tid att föra över allt material från den gamla sidan till den nya.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjork:

Att koda om en helt ny version bör inte ta mer en ett par dagar för duktiga programmerare. Däremot kanske det tar lite tid att föra över allt material från den gamla sidan till den nya.

Det jag försökte få fram var att varken du, jag eller någon annan vet vad som försiggår bakom kulisserna. Därav för tidigt för någon att uttala sig om några förseningar.

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite småroligt att TPB alltid har setts som det stora hotet mot mediaindustrin och samma industri har gjort allt de kunnat för att riva ner siten, sen ett par dagar senare så var fildelningen åter på samma nivå igen men genom många andra sidor...
"Cut off a limb, and two more shall take its place!"

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem

Fast där hittade du just boven i dramat, filmbolagen. De vägrar anpassa sig till efterfrågan utan kör ett eget race. Mitt botemedel för sånt är piratebay och liknande tjänster, ren protest från min sida.

Skrivet av Chrester:

Klart de hade gjort det om de kunnat, men filmbolagen kommer aldrig tillåta det. Men de har heller aldrig gått ut med att ha det senaste.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Kan inte koppla mig till siten, någon annan som kan?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Fast där hittade du just boven i dramat, filmbolagen. De vägrar anpassa sig till efterfrågan utan kör ett eget race. Mitt botemedel för sånt är piratebay och liknande tjänster, ren protest från min sida.

Fast att kalla filmbolagen för "boven i dramat" tycker jag är lite fel. Alltså jag är själv lite kluven i fildelningsfrågan men kom igen, om du gör en film så är det ju helt upp till dig hur du vill ge ut den. Låt oss säga att du har spelat in en privat vuxenfilm med din flickvän och du bara nämner det för mig. För resonemangets skull så säger vi att jag vill ju självklart få se den och du säger nej, har jag då rätt att sno en kopia från dig och sen fildela till alla i hela världen den? För det är ju faktiskt den principen du uttrycker!

Tro mig, det bästa är att stödja tjänster som erbjuder streaming som tex Netflix. Bolag fattar inte vinken med fildelning, de kommer inte att fatta din protest. Hur kommer det sig att t.ex. utgivare som Ubisoft och EA fortsätter att släppa riktigt trasiga spel? Jo för att folk köper dem ändå! Rösta med plånboken ist
De ser dock var pengar hamnar så om folk investerar i streaming så kommer de att vilja gå över med tiden.

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Förstår inte vad grejen med piratebay är, sämre tracker och community är ju svår att hitta.

Bästa sajten för alla som skiter blankt i pirat-snobberiet! Öppen för alla, inget bullshit. Finns massor med svenska grejer, och det är ett bra utbud överlag tycker jag. Hittar en del lite udda filmer och soundtrack som inte finns att få tag på nån annanstans.

Och detta:

Skrivet av ReZZiE:

TPB är/var i 9 fall av 10 bäst.

De privata sidorna har oftast väldigt strikta regler som gör dem väldigt begränsade.

Dessutom är vissa sidor med RATIO-krav totalt hopplösa, detta trots att man kanske har 100Mbit eller en seedbox och 100-talet torrents aktiva upp.

Om du vet vart jag kan få tag på soundtracken till Katamari Damacy-spelen, Tiberian sun eller Emperor: battle for dune så hör gärna av dig.
---

Skrivet av hersses:

Fast att kalla filmbolagen för "boven i dramat" tycker jag är lite fel. Alltså jag är själv lite kluven i fildelningsfrågan men kom igen, om du gör en film så är det ju helt upp till dig hur du vill ge ut den. Låt oss säga att du har spelat in en privat vuxenfilm med din flickvän och du bara nämner det för mig. För resonemangets skull så säger vi att jag vill ju självklart få se den och du säger nej, har jag då rätt att sno en kopia från dig och sen fildela till alla i hela världen den? För det är ju faktiskt den principen du uttrycker!

Tro mig, det bästa är att stödja tjänster som erbjuder streaming som tex Netflix. Bolag fattar inte vinken med fildelning, de kommer inte att fatta din protest. Hur kommer det sig att t.ex. utgivare som Ubisoft och EA fortsätter att släppa riktigt trasiga spel? Jo för att folk köper dem ändå! Rösta med plånboken ist

Dold text

De ser dock var pengar hamnar så om folk investerar i streaming så kommer de att vilja gå över med tiden.

Detta

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Fast att kalla filmbolagen för "boven i dramat" tycker jag är lite fel. Alltså jag är själv lite kluven i fildelningsfrågan men kom igen, om du gör en film så är det ju helt upp till dig hur du vill ge ut den. Låt oss säga att du har spelat in en privat vuxenfilm med din flickvän och du bara nämner det för mig. För resonemangets skull så säger vi att jag vill ju självklart få se den och du säger nej, har jag då rätt att sno en kopia från dig och sen fildela till alla i hela världen den? För det är ju faktiskt den principen du uttrycker!

Tro mig, det bästa är att stödja tjänster som erbjuder streaming som tex Netflix. Bolag fattar inte vinken med fildelning, de kommer inte att fatta din protest. Hur kommer det sig att t.ex. utgivare som Ubisoft och EA fortsätter att släppa riktigt trasiga spel? Jo för att folk köper dem ändå! Rösta med plånboken ist
De ser dock var pengar hamnar så om folk investerar i streaming så kommer de att vilja gå över med tiden.

Fast det är ju lite att jämföra äpplen med päron, i fallet privat vuxenfilm har vi en integritetsfråga också. Jämförelsen vore korrekt först om han avsåg att sälja sin hemmameckade vuxenfilm till vem som helst som ville betala, och integritetsgrejen därmed var en ickefråga.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Om inte PB finns, hur ska vi då kunna ladda ner alla Ubisoft's spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Fast det är ju lite att jämföra äpplen med päron, i fallet privat vuxenfilm har vi en integritetsfråga också. Jämförelsen vore korrekt först om han avsåg att sälja sin hemmameckade vuxenfilm till vem som helst som ville betala, och integritetsgrejen därmed var en ickefråga.

Neeeeeeeeeeej! Det spelar ingen roll! Den som äger rättigheterna, oavsett om det är du och din flickvän eller ett filmbolag, så bestämmer dessa om filmen ska säljas, när, var och till vilket pris! Punkt!
Vissa vill inte sälja sina filmer, vissa vill kanske bara sälja i ett visst land, vissa vill bara sälja till ett visst format, vissa blir ombedda att spela in en film mot betalning, vissa väljer att sälja sin film till högstbjudande osv - MEN DETTA ÄR HELT IRRELEVANT!

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem

Den dagen jag kan ladda ned efter följande krav tillräckligt smidigt genom att betala så är det aktuellt för mig att betala för det:

* 3D Film med bra utbud ( i princip alla större bio och blu ray filmer )
* Bra kvalitet ( Blu ray motsvarande samt 5.1 ljud )
* Samtidigt som filmen släpps på bio
* Svensk textning
* Nedladdning så filen finns på dator disk / NAS och fungerar hyfsat smidigt med egna bibloteksystem såsom Kodi ( alternativt ett eget inbyggt bibliotekssystem av motsvarande kaliber )
* Bra nedladdningshastighet ( 50Mbit åtminstånde )

Det kan knappast vara att stjäla något när ingen motsvarande laglig tjänst eller vara ens existerar.

Om filmbolagen inte är intresserade av att tillhandahålla anslutna varor och tjänster som uppfyller ett minimum av användarvänlighet är varken jag eller de flesta andra intresserad av att betala, så enkelt är det.

Steam har fått betalt för 200+ spel eftersom de uppfyller dessa krav och tillhandahåller bra anslutna tjänster.

Att det fortfarande 15 år senare är smidigast att själv ladda ned via gratistjänster är totalt ofattbart.

Permalänk
Avstängd

Intressant!

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Känner på mig att Herr Pontén sitter o snackar med sina jurister o chefer angående nästa drag om TPB kommer upp igen.
Tror bannemej han kommer göra allt han kan för att stänga den så fort som möjligt igen. Kommer vara en maktdemonstration från hans sida. "Där ser ni hur mycket makt jag har!"

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Neeeeeeeeeeej! Det spelar ingen roll! Den som äger rättigheterna, oavsett om det är du och din flickvän eller ett filmbolag, så bestämmer dessa om filmen ska säljas, när, var och till vilket pris! Punkt!
Vissa vill inte sälja sina filmer, vissa vill kanske bara sälja i ett visst land, vissa vill bara sälja till ett visst format, vissa blir ombedda att spela in en film mot betalning, vissa väljer att sälja sin film till högstbjudande osv - MEN DETTA ÄR HELT IRRELEVANT!

Hur gör du rent praktiskt för att kränka ett företags personliga integritet genom att dela ut en nakenfilm som föreställer företaget när hen har sex?

Hur gör en juridisk person ( såsom ett multinationellt företag ) för att ha sex öht?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Campaigner:

Känner på mig att Herr Pontén sitter o snackar med sina jurister o chefer angående nästa drag om TPB kommer upp igen.
Tror bannemej han kommer göra allt han kan för att stänga den så fort som möjligt igen. Kommer vara en maktdemonstration från hans sida. "Där ser ni hur mycket makt jag har!"

Ja självklart, så har det ju varit i ett antal år nu..Inte ofta herr Ponten har fått sista ordet dock. (Ponten är ju en nickedocka som kan bytas ut närsomhelst, inte den verkliga maktmänniskan som ligger bakom det utan det är ju de mäktiga bolagen så klart, (troligen har han gjort ett relativt "bra" jobb dock då han sitter kvar) Har hänt i enstaka fall men då har andra siter dykt upp i deras ställe. Ett "krig" som inte går att vinna för Ponten. Tror han innerst inne är nöjd med det, annars hade han varit tvungen att se sig efter ett annat jobb..han tycks ju trivas.;)

Permalänk
Skrivet av Chrester:

Säger det igen då, netflix kan aldrig komma med de senaste filmerna. Filmbolagen skulle aldrig gå med på det. Det är en eller två år gamla filmer som gäller som nyaste. Det är inte tanken heller med netflix att de ska kunna ha det senaste. Då får man nog ta någon filmkanal kanske?
Kvaliteten duger gott åt oss "vanliga" filmtittare. Kör med full-hd tv och har fiber.

Jag tycker både netflix och Viasat play fokuserar fel på sitt fimutbud. T.ex netflix slängde ut den senaste harry potter filmen i stället för dom gamla (den nyaste är ett par år gammal med i för sig).

Det jag snarare vill se mer av är större utbud före 2013. Speciellt med lite mer än bara b-filmer (jo, b-filmer kan vara okej också).
B-filmer som jag salnar är t.ex snuten i Hollywood eller äldsta rambo filmen eller varför inte jim carrey´s äldre alster och will smith, dom kan vara gött att skratta till Finns så många hål i utbudet hos netflix så det är skrämmande.

I USA finns det ju lagliga tjänster för streaming gratis till och med (kanske inte bästa kvalitén och utbud kanske).

En annan roligt sak i Netflix är att högre kvalité är endast privilegierade win 8 användare och vissa tv apparater med Netflix appen. Sen att man inte får i alla fall hyfsat ljud när man har ett fint ljudsystem är ju kast. Har inte lust att betala 200/300Kr för att se en film en gång.

40kr är på smärtgränsen vid hyrning av film, är den ett par år gammal så lär jag inte betala mer än 10kr. Det håller även på att försvinna det med. CDON vad jag sett har lagt ner sitt och ett annat större bolag har dragit sig ur också.

Skrivet av hersses:

Fast att kalla filmbolagen för "boven i dramat" tycker jag är lite fel. Alltså jag är själv lite kluven i fildelningsfrågan men kom igen, om du gör en film så är det ju helt upp till dig hur du vill ge ut den. Låt oss säga att du har spelat in en privat vuxenfilm med din flickvän och du bara nämner det för mig. För resonemangets skull så säger vi att jag vill ju självklart få se den och du säger nej, har jag då rätt att sno en kopia från dig och sen fildela till alla i hela världen den? För det är ju faktiskt den principen du uttrycker!

Tro mig, det bästa är att stödja tjänster som erbjuder streaming som tex Netflix. Bolag fattar inte vinken med fildelning, de kommer inte att fatta din protest. Hur kommer det sig att t.ex. utgivare som Ubisoft och EA fortsätter att släppa riktigt trasiga spel? Jo för att folk köper dem ändå! Rösta med plånboken ist
De ser dock var pengar hamnar så om folk investerar i streaming så kommer de att vilja gå över med tiden.

Det far fildelningen som har fixat Spotify, även pressat filmbolagen. Annars skulle inte steamingen vara något större här i Sverige men ännu sämre utbud antagligen. Dessutom skulle inte filmbolagen brytt sig om fildelningen av film alls om det inte var ett hot och det bästa sättet är att fixa bra tjänst precis som Spotify:)

Ja jag kan låta snål, men betalar om det en bra tjänst. Har redan 20/30ca filmer hemma på DVD som bara samlar damm.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjork:

Nu har helt plötsligt min räknare börjat att räkna ner. Och har jag har inte tömt något chache. Kul men att det skall till ytterligare en månad för att sätta upp en server verkar underligt. Datanördar är snabba. Det här borde göras på nolltid!

Ibland räcker det med att bara uppdatera sidan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Campaigner:

Känner på mig att Herr Pontén sitter o snackar med sina jurister o chefer angående nästa drag om TPB kommer upp igen.
Tror bannemej han kommer göra allt han kan för att stänga den så fort som möjligt igen. Kommer vara en maktdemonstration från hans sida. "Där ser ni hur mycket makt jag har!"

Om jag hade velat få upp en viss webbsajt igen, som är utsatt för att bli nerplockad eller få sina servrar bortplockade, så hade jag gjort enligt följande:
Multiplicera webbsajten på flera oberoende servrar runtom på planeten. Samt låta dessa synkronisera med varandra.
Låta domänen enbart peka till en liten och transparent omdirigerings-service, som i sin tur slumpar in av servrarna ovan.
Skulle en eller flera server gå ner, så uppdaterar omdirigerings-servicen direkt och tillfälligt plockar dessa ur listan.
När nya servrar dyker upp och anmäler sig, så läggs de till i listan.

....fast det är bara hur jag hade gjort det. Dock så misstänker jag att TPB kommer att nyttja något liknande.

För att plocka ner en sådan typ av tjänst krävs det att man samordnar en raid i global skala som slår till exakt samtidigt på alla orter runtom i världen.
...och även då är det bara en temporär nergång, tills nya servrar dyker upp igen, och uppdaterar omdirigeraren.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Neeeeeeeeeeej! Det spelar ingen roll! Den som äger rättigheterna, oavsett om det är du och din flickvän eller ett filmbolag, så bestämmer dessa om filmen ska säljas, när, var och till vilket pris! Punkt!
Vissa vill inte sälja sina filmer, vissa vill kanske bara sälja i ett visst land, vissa vill bara sälja till ett visst format, vissa blir ombedda att spela in en film mot betalning, vissa väljer att sälja sin film till högstbjudande osv - MEN DETTA ÄR HELT IRRELEVANT!

Givetvis har du rätt i att det är upp till rättighetsinnehavaren hur/var/om denne vill distribuera sitt material, men du tar till ett retoriskt fulknep när du försöker smyga med integritetsfrågans vikt i "din" vågskål genom att använda ett motexempel där den väger väldigt tungt. Det var bara det jag ville ha fram

Och ja, det är irrelevant i sakfrågan, därmed kan man också ifrågasätta att du försöker utnyttja det.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Visst är det så att man ska bestämma själv hur filmen ska distribueras men det är tyvärr feltänk idag. Nu när vi har fungerande tjänster som netflix, iTunes och annat så borde filmbolagen jubla då fler människor vill ta del av deras verk men så tänker inte nötterna i hollywood. Majoriteten av fildelare gör det för att alternativen idag är begränsade, och de som begränsar är just filmbolagen. Tänk om du fick tillgång till din favorit film samtidigt som de i USA, vore inte det underbart?

Ditt resonemang med den privata filmen är lite löjlig, har jag en film som ska distribueras men gör det tidigare i land 1 och senare i land 2, självklart kommer filmen hitta ut på den svarta marknaden. Väljer jag att inte distribuera filmen alls lär den inte hamna på vift i första taget :). Filmbolagen måste fatta att det är en global marknad de jobbar mot och inte bara USA. Jag ska inte behöva vänta 6 månader för att se ett avsnitt av en serie jag kollar på.

Skrivet av hersses:

Fast att kalla filmbolagen för "boven i dramat" tycker jag är lite fel. Alltså jag är själv lite kluven i fildelningsfrågan men kom igen, om du gör en film så är det ju helt upp till dig hur du vill ge ut den. Låt oss säga att du har spelat in en privat vuxenfilm med din flickvän och du bara nämner det för mig. För resonemangets skull så säger vi att jag vill ju självklart få se den och du säger nej, har jag då rätt att sno en kopia från dig och sen fildela till alla i hela världen den? För det är ju faktiskt den principen du uttrycker!

Tro mig, det bästa är att stödja tjänster som erbjuder streaming som tex Netflix. Bolag fattar inte vinken med fildelning, de kommer inte att fatta din protest. Hur kommer det sig att t.ex. utgivare som Ubisoft och EA fortsätter att släppa riktigt trasiga spel? Jo för att folk köper dem ändå! Rösta med plånboken ist
De ser dock var pengar hamnar så om folk investerar i streaming så kommer de att vilja gå över med tiden.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Vad använder du själv istället då?

Ingen tracker alls längre, Spotify och Netflix är det som gäller för min del.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Om jag hade velat få upp en viss webbsajt igen, som är utsatt för att bli nerplockad eller få sina servrar bortplockade, så hade jag gjort enligt följande:
Multiplicera webbsajten på flera oberoende servrar runtom på planeten. Samt låta dessa synkronisera med varandra.
Låta domänen enbart peka till en liten och transparent omdirigerings-service, som i sin tur slumpar in av servrarna ovan.
Skulle en eller flera server gå ner, så uppdaterar omdirigerings-servicen direkt och tillfälligt plockar dessa ur listan.
När nya servrar dyker upp och anmäler sig, så läggs de till i listan.

....fast det är bara hur jag hade gjort det. Dock så misstänker jag att TPB kommer att nyttja något liknande.

För att plocka ner en sådan typ av tjänst krävs det att man samordnar en raid i global skala som slår till exakt samtidigt på alla orter runtom i världen.
...och även då är det bara en temporär nergång, tills nya servrar dyker upp igen, och uppdaterar omdirigeraren.

Det har ju sagt att liknande faktiskt gjorts med Piratebay innan tillslaget i December. Man skrev ju själva att TPB flöt runt i molnet. Antingen snackade man skit eller så siktade man vid tillslaget in sig på motsvarigheten till det du kallar "liten och transparent omdirigerings-service". Risken är väl att få omdirigerings-tjänster inte gärna tar emot en Alexa top 100 sida som dessutom är känd för trubbel och kanske inte heller har några större ekonomiska resurser. Sannolikt (och troligen det TPB gjort ifall de inte ljugit angående molnet) är det bra mycket enklare att hosta en egen server som löser detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Givetvis har du rätt i att det är upp till rättighetsinnehavaren hur/var/om denne vill distribuera sitt material, men du tar till ett retoriskt fulknep när du försöker smyga med integritetsfrågans vikt i "din" vågskål genom att använda ett motexempel där den väger väldigt tungt. Det var bara det jag ville ha fram

Och ja, det är irrelevant i sakfrågan, därmed kan man också ifrågasätta att du försöker utnyttja det.

I didn't, i mitt exempel skiter jag i den frågan. Problemet här är du eftersom jag försöker förmedla min princip med en liknelse vilket är en liknande situation där samma princip gäller - osså kommer du och ska pilla i exemplet som att det vore exakt samma sak... exemplet var till för att vända på KiXeRs resonemang som om det var han som ägde något som då enligt hans argumenterande andra har rätt att ta om de inte har samma syn på delandet. That's it.

Skrivet av KiXeR:

Visst är det så att man ska bestämma själv hur filmen ska distribueras men det är tyvärr feltänk idag. Nu när vi har fungerande tjänster som netflix, iTunes och annat så borde filmbolagen jubla då fler människor vill ta del av deras verk men så tänker inte nötterna i hollywood. Majoriteten av fildelare gör det för att alternativen idag är begränsade, och de som begränsar är just filmbolagen. Tänk om du fick tillgång till din favorit film samtidigt som de i USA, vore inte det underbart?

Ditt resonemang med den privata filmen är lite löjlig, har jag en film som ska distribueras men gör det tidigare i land 1 och senare i land 2, självklart kommer filmen hitta ut på den svarta marknaden. Väljer jag att inte distribuera filmen alls lär den inte hamna på vift i första taget :). Filmbolagen måste fatta att det är en global marknad de jobbar mot och inte bara USA. Jag ska inte behöva vänta 6 månader för att se ett avsnitt av en serie jag kollar på.

Fine, tyck att exemplet är löjligt men resonemanget är spot on! Du skrev ju faktiskt själv "De vägrar anpassa sig till efterfrågan utan kör ett eget race. Mitt botemedel för sånt är piratebay och liknande tjänster" vilket gör att du borde hålla med om det argumentet användes i mitt tidigare exempel... så kom igen, lika bra att dela med dig med dina filmer Du resonerar som att det är din rättighet att ha tillgång till alla filmer i världen för att du säger så... vem är det som resonerar löjligt här?

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Hur gör du rent praktiskt för att kränka ett företags personliga integritet genom att dela ut en nakenfilm som föreställer företaget när hen har sex?

Hur gör en juridisk person ( såsom ett multinationellt företag ) för att ha sex öht?

Om du inte förstår dig på liknelser så tycker jag att du ska läsa på lite innan du hoppar in i en diskussion och svingar med argument som inte är relevanta i diskussionen. Jag föreslår att du kikar på http://sv.wikipedia.org/wiki/Liknelse mer specifikt

Citat:

Liknelser kan ofta användas som pedagogisk illustration, eller tvärtom skapa en tankeställare så man får fundera ut meningen eller söka mera kunskap.

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Om du inte förstår dig på liknelser så tycker jag att du ska läsa på lite innan du hoppar in i en diskussion och svingar med argument som inte är relevanta i diskussionen.

Fast nu var det ju så att jag och Kaput ansåg att din liknelse var extremt dålig eftessom huvudproblemet om vi skulle dela en sexfilm du har upphuvsrätt på inte har att göra med din oförmåga att tjäna pengar på den själv, utan att vi kränker din personliga integretet.

Detta är två helt olika juridiska brott, delvis eftersom att man inte kan kränka personliga integriteten på ett Företag genom att dela med sig av en sexfilm företaget deltagit i...

Om du inte förstår att kränkning av personlig integritet och brott mot upphosvrätten är två olika brott tycker jag inte du skall diskutera juridik.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Integritet#Integritet_som_r.C3.A...

Permalänk

Upp med sidan igen. Tycker det är trist den är nere. Vissa saker går endast att hitta där. Saker som är riktigt gamla. Tycker den ska finnas. Perfekt vore ju om dom lade sidan på servrar i typ Ryssland eller något.

Visa signatur

Coolermaster Stacker 810. Asus rampage II Extreme x58. Core i7 990x 3.46ghz. 24GB Corsair XMS3. 2st Nvidia 295 Q-Sli. 2x120gb ssd, 1.5tb wd green, 640gb wd blue. (6x500gb raid6, 2x1tb raid0 på adaptec 5805) Corsair AX1200 psu. Lexicon Lambda Usb ljudkort. 2st skärmar + tv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Fast nu var det ju så att jag och Kaput ansåg att din liknelse var extremt dålig eftessom huvudproblemet om vi skulle dela en sexfilm du har upphuvsrätt på inte har att göra med din oförmåga att tjäna pengar på den själv, utan att vi kränker din personliga integretet.

Detta är två helt olika juridiska brott, delvis eftersom att man inte kan kränka personliga integriteten på ett Företag genom att dela med sig av en sexfilm företaget deltagit i...

Om du inte förstår att kränkning av personlig integritet och brott mot upphosvrätten är två olika brott tycker jag inte du skall diskutera juridik.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Integritet#Integritet_som_r.C3.A...

Asså... (facepalm)! Nog för att alla andra fattade poängen utom ni som helt plötsligt gör frågan till en fråga om integritet... Jag tog ett motexempel till KiXeR för att få honom att se det från deras perspektiv när han i stort sett sa att om de inte gör som alla vill så har man rätt att sno materialet. Fattar ni inte den poängen så drick lacknafta! Anledningen till varför jag tog sextape som ett exempel är för att han skulle inte bry sig ett jäkla skit om det gällde en film där han rastade hunden!!!! Själva liknelsen står i ett värde av vad man inte vill att folk snor från en!

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W