Hörlurar går alltid sönder - en sida

Permalänk

Hörlurar går alltid sönder - en sida

Jag har blivit ganska trött på det här fenomenet. Mina hörlurar går alltid sönder så att jag bara får ljud ifrån en sida och innan döden blir total så går dett pilla lite/hålla tag för att få ljud. Jag tror att de senate 5 år sen har jag förbrukat 5+ hörlurar och med undantag ett headset så är det 300-1000kr klassen. Är det för att jag alltid envisas med att dra med hörlurarna eller är jag sanslöst oförsiktig? Jag kan ju inte vara den enda som lider av detta?

Permalänk

1 par per år va inte mycket..
Jag tröttnade på att köpa nya för 200 hela tiden så köpte Sony SBH 20 för 250 istället.

Permalänk
Medlem

Råkar det vara så du har använt Steelseries lurar? Hade ett par av dom där ena sidan dog helt plötsligt, fick nya på garantin. Och även dom dog efter ett tag på samma sätt på ena luren.

Permalänk
Medlem

Eftersom jag har haft samma hörlurar i ca. 10 år nu antar jag att du har ett felaktigt beteende när det kommer till hantering av dina lurar. (Sennheiser HD515)

Citat:

Är det för att jag alltid envisas med att dra med hörlurarna..

Som i bogsera? då är det nog inte så konstigt, utan hellre ett mirakel att du inte gör av med flera

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Rekordmedlem

Har du drivit dem från samma källa, om den är trasig tex ger dc ut på en kanal så förstörs drivern i luren, vet du vad som gått sönder i lurarna ? Handlar det om kablaget eller andra mekaniskt alstrade fel beror det inte på drivsteget.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag antar att det är kabeln som går sönder efter ett tag. Så skaffa lurar med utbytbar kabel, då slipper du köpa nya lurar hela tiden åtminstone.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Cpu: AMD 7800X3D + Noctua NH-U14S | Mobo: ASUS TUF B650M-Plus WIFI | Ram: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 32GB | Gpu: Gigabyte RTX 2070 Super | Ssd: Kingston A2000 1TB, Crucial MX500 2TB | Psu: Corsair AX 760W | Case: Fractal Design Define Mini C | Monitors: Dell Alienware AW2723DF, Acer Predator XB271HU

Permalänk
Skrivet av gitarrpoet:

Jag har blivit ganska trött på det här fenomenet. Mina hörlurar går alltid sönder så att jag bara får ljud ifrån en sida och innan döden blir total så går dett pilla lite/hålla tag för att få ljud. Jag tror att de senate 5 år sen har jag förbrukat 5+ hörlurar och med undantag ett headset så är det 300-1000kr klassen. Är det för att jag alltid envisas med att dra med hörlurarna eller är jag sanslöst oförsiktig? Jag kan ju inte vara den enda som lider av detta?

Om vi pratar in ear så ja. Förbrukat ett par tusen lappar på dessa skit produkter. Känns ju som man måste ha ett par i alla fall. Jag hade nu senast ett par http://www.beatsbydre.com/earphones/urbeats/white/900-00077-01.html dog i ena örat. Hade haft dem i kanske 2-3 månader.

(Hittar inte många in ear som passar mitt öra bra, var i USA och kunde testa på plats vilket gjorde att jag tyckte dessa satt skönare. Dem andra lät mycket bättre dock, så fråga inte varför jag köpte beats)

Men ja haft ett dussin Apple hörlurar också, alltifrån början av iPod Nano och iPod Classic....går väl igenom dem som ett paket smör. Man måste vara sjukt försiktig. Men även när man är det så efter ett tag tycker jag att gummit faller samman och inte vill leka längre.

Hörlurar går sönder hela tiden, det är nog en jävla marknad asså! Dem som har hållit längst måste nog ändå vara Samsungs egna hörlurar som jag har nu, fick jävla över gummi toppen från mina beats så dem kan jag överleva med nu, haft dem i över två år. Senaste året har jag använt dem som fan.

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Köp lurar/headset som har modulär kabel som beyerdynamic Custom one PRO eller nya func hs-260 sist nämda är billigare men använder själv Custom one PRO . Func http://www.inet.se/produkt/6101868/func-hs-260-gaming-headset...

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Swedishg33k95:

Hörlurar går sönder hela tiden, det är nog en jävla marknad asså! Dem som har hållit längst måste nog ändå vara Samsungs egna hörlurar som jag har nu, fick jävla över gummi toppen från mina beats så dem kan jag överleva med nu, haft dem i över två år. Senaste året har jag använt dem som fan.

Jag har inte förstört någon lur vid användning, inte ens ett kabelbrott men jag undviker de "moderna tramstyperna av modemärken" eftersom de oftast är ren skit inte bara ljudmässigt.
+30 års livslängd utan problem på Tyska och Österrikiska lurar, har dock dödat ett par Japanska när jag skulle mäta på dem och kopplade fel men det var ju "handhavandefel"

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av Alligatorn:

1 par per år va inte mycket..
Jag tröttnade på att köpa nya för 200 hela tiden så köpte Sony SBH 20 för 250 istället.

aha trådlöst! Jo kan nog bli den vägen för mig också

Skrivet av Ronaldo:

Råkar det vara så du har använt Steelseries lurar? Hade ett par av dom där ena sidan dog helt plötsligt, fick nya på garantin. Och även dom dog efter ett tag på samma sätt på ena luren.

Har haft 2 steelserie lurar som har pajjat precis så, ren skit.

Skrivet av frankof:

Eftersom jag har haft samma hörlurar i ca. 10 år nu antar jag att du har ett felaktigt beteende när det kommer till hantering av dina lurar. (Sennheiser HD515)

Som i bogsera? då är det nog inte så konstigt, utan hellre ett mirakel att du inte gör av med flera

haha Nej jag menar att jag är "påväg" med lurar någonstans. Har samma till datorn och till resan ofta. Kanske skulle vara mer försiktig med att ta med mig lurar överallt tänker jag.

Skrivet av mrqaffe:

Har du drivit dem från samma källa, om den är trasig tex ger dc ut på en kanal så förstörs drivern i luren, vet du vad som gått sönder i lurarna ? Handlar det om kablaget eller andra mekaniskt alstrade fel beror det inte på drivsteget.

Det är där vid (ofta 3.5 mm) kontakthanen något vid sladden på alla. Så att man kan pilla lite på sladden så funkar det ett tag men för eller senare dör det oundvikligen i en av sidorna.

Skrivet av Swedishg33k95:

Om vi pratar in ear så ja. Förbrukat ett par tusen lappar på dessa skit produkter. Känns ju som man måste ha ett par i alla fall. Jag hade nu senast ett par http://www.beatsbydre.com/earphones/urbeats/white/900-00077-01.html dog i ena örat. Hade haft dem i kanske 2-3 månader.

(Hittar inte många in ear som passar mitt öra bra, var i USA och kunde testa på plats vilket gjorde att jag tyckte dessa satt skönare. Dem andra lät mycket bättre dock, så fråga inte varför jag köpte beats)

Men ja haft ett dussin Apple hörlurar också, alltifrån början av iPod Nano och iPod Classic....går väl igenom dem som ett paket smör. Man måste vara sjukt försiktig. Men även när man är det så efter ett tag tycker jag att gummit faller samman och inte vill leka längre.

Hörlurar går sönder hela tiden, det är nog en jävla marknad asså! Dem som har hållit längst måste nog ändå vara Samsungs egna hörlurar som jag har nu, fick jävla över gummi toppen från mina beats så dem kan jag överleva med nu, haft dem i över två år. Senaste året har jag använt dem som fan.

Sett en annan som fått förstörda Dre dres Beats. Känns lite som att man köper "märket" på dom.

Skrivet av AndersBlomdahl:

Köp lurar/headset som har modulär kabel som beyerdynamic Custom one PRO eller nya func hs-260 sist nämda är billigare men använder själv Custom one PRO . Func http://www.inet.se/produkt/6101868/func-hs-260-gaming-headset...

Utbytbar kabel låter vettigt(sålänge den inte kostar äckligt mycket så.)

Skrivet av mrqaffe:

Jag har inte förstört någon lur vid användning, inte ens ett kabelbrott men jag undviker de "moderna tramstyperna av modemärken" eftersom de oftast är ren skit inte bara ljudmässigt.
+30 års livslängd utan problem på Tyska och Österrikiska lurar, har dock dödat ett par Japanska när jag skulle mäta på dem och kopplade fel men det var ju "handhavandefel"

Jag tycker att sålänge ljudet inte är märkbart dåligt så är jag nöjd (ingen mening att fylla spektrum som ändå inte hörs). Bra kvalité och bra komfort skulle jag säga är A och O om jag skulle köpa lurar. Kanske investera i ett par studiohörlurar och sen en 3.5 -> tele adapter om det skulle funka.

Permalänk
Inaktiv

Drar du i kabeln och inte begriper varför dina hörlurar slutar fungera, så är det något väldigt sorgligt över din frågeställning...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Segas:

Drar du i kabeln och inte begriper varför dina hörlurar slutar fungera, så är det något väldigt sorgligt över din frågeställning...

Skickades från m.sweclockers.com

"alltid envisas med att dra med hörlurarna " kan läsas som "ta med" jag ber om ursäkt för eventuella semantiska oklarheter i den informella texten. Jag drar ut och in den ur datorn när jag förflyttar mig väldigt ofta och tycker att det borde vara "normalt" slitage. Men det är det kanske inte. Jag kanske formulerade mig otydligt?

Permalänk
Medlem

Snurrar du kabeln på lurarna?
Provat köpa nå bättre t.ex Sennheiser? Brände några inear om året före jag köpte ett par ie6 för 1100:-~, fortfarande hela med samma användningssätt.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Kör trådlöst

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Mina lurar fick också ett liknande fenomen men då städar jag bara ut dem från smuts och annat dylikt och då brukar de funka prima ett tag till!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av gitarrpoet:

"alltid envisas med att dra med hörlurarna " kan läsas som "ta med" jag ber om ursäkt för eventuella semantiska oklarheter i den informella texten. Jag drar ut och in den ur datorn när jag förflyttar mig väldigt ofta och tycker att det borde vara "normalt" slitage. Men det är det kanske inte. Jag kanske formulerade mig otydligt?

Då ber jag om ursäkt, jag tolkade det som att du verkligen "drar" i kabeln vilket (så klart) resulterar i att signalen bryts till sist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronaldo:

Råkar det vara så du har använt Steelseries lurar? Hade ett par av dom där ena sidan dog helt plötsligt, fick nya på garantin. Och även dom dog efter ett tag på samma sätt på ena luren.

Jag hade mitt första par steelseries siberia i säkert 3 år sen släppte remmen som ligger mitt huvudet och var helt omöjligt att laga igen.

Men 3 år tycker jag är helt ok med tanke på hur mycket man använder dom (cs 1.6 på den tiden) och dom var med överallt, musik i mobilen, lan även på jobbet ibland

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Skrivet av Ronaldo:

Råkar det vara så du har använt Steelseries lurar? Hade ett par av dom där ena sidan dog helt plötsligt, fick nya på garantin. Och även dom dog efter ett tag på samma sätt på ena luren.

Har haft 2 versioner på Steelseries lurarna, använder dom för att dom är jäkligt sköna enligt mig
Dom första (V1) håller fortfarande i båda lurarna och är minst 5år. (har inte använt dom senaste 2åren)
Nu använder jag V2, dom första gick sönder efter 1 månad och fick då nya av CDON utan problem. Sen har dom hållt.

Sen att det blir glapp är oftast att folk inte är ett dugg försiktiga med kabeln. Fastnar o drar med sig lurarna osv.
Av någon anledning har mina nuvanrande hållt otroligt bra fast jag råker få med mig dom tusen gånger (hänger på stolen)

Så steelserie är ju inte mer skit i hållbarhet än andra i samma prisklass^^

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Christoffer1989:

Sen att det blir glapp är oftast att folk inte är ett dugg försiktiga med kabeln. Fastnar o drar med sig lurarna osv.
Av någon anledning har mina nuvanrande hållt otroligt bra fast jag råker få med mig dom tusen gånger (hänger på stolen)

Jag har låsta 4 poliga xlrkontakter på mina lurar, den kontakten sitter verkligen fast, endera stryper man sig eller så släpar man med sig det man fäst den vid.

#11951534

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Snurrar du kabeln på lurarna?
Provat köpa nå bättre t.ex Sennheiser? Brände några inear om året före jag köpte ett par ie6 för 1100:-~, fortfarande hela med samma användningssätt.

Nej jag snurrar inte kablarna.
Har använt ett par sennheiser, höll länge men ganska dyrt. De hade "snurr" på sladden. Får bli till födelsedag eller ev. heltidsjobb sen investera i ett par rejäla lurar verkar ju som att det lönar sig.

Skrivet av SimpanDirr:

Kör trådlöst

Det är ju inte dumt det heller. Kan kännas lite sådär att traffiken är så lätt att sniffa. Skulle väl vara senaste bluetooth som skulle vara ok kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gitarrpoet:

Nej jag snurrar inte kablarna.
Har använt ett par sennheiser, höll länge men ganska dyrt. De hade "snurr" på sladden. Får bli till födelsedag eller ev. heltidsjobb sen investera i ett par rejäla lurar verkar ju som att det lönar sig.

Det är ju inte dumt det heller. Kan kännas lite sådär att traffiken är så lätt att sniffa. Skulle väl vara senaste bluetooth som skulle vara ok kanske.

Oftast är det bättre att köpa dyrare ja, även bättre ljud lär du få.

Har fastat med mina inears så de ryckts ut ur öronen många gånger, över 100ggr nu. Fortfarande inga tecken på att glappa.

Mina hd555 åkte i golvet några gånger i veckan, tror jag hade dem i tre år innan jag bytte upp.
Fortfarande hela i garderoben

Att någon sniffar trafiken till dina lurar är lite risk, de jag känner som kör trådlöst kan ej byta rum utan att det bryter.
Problemen är mer att strömmen tar slut, även störningar. Typ mikro på någon meter bort = mikrofonen låter dåligt

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Om kablarna är riktigt tunna, och om lurarna är in-ears så kan jag förstå att kabeln går sönder, men rejälare kablar och hörlurar i premium-segmentet brukar ju ha rätt rejäl dragavlastning och bra kabel. Så om man lyckas förstöra flertalet sådana bör man nog fundera på sitt handlag.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator