Guitar Hero mottagare till PS3

Permalänk
Medlem

Guitar Hero mottagare till PS3

Hej.
Skulle damma av det gamla GH3 och visa kidzen hur man gör.
Men mottagaren har helt enkelt köpt en enkelbiljett till landet "där-allt-försvunnet-hamnar".
Nu undrar jag om man kan köpa ett sådan löst ?
Har sett lösa men att betala dom hutlösa priserna som 2-300:- och uppåt verkar inte rimligt tycker jag.
Blev lite besviken när jag inte hittade den...

Visa signatur

5 Stationära datorer.
2 HTPC
4 Bärbara
0 Server

Permalänk
Medlem

Köpa gitar hero på blocket, dock får du ju med fler gitarer då :/

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Tackar för tipset men tyvärr är det inte någon av dem jag kontaktat som vill släppa det GH löst eller så är det ett för högt pris.

Visa signatur

5 Stationära datorer.
2 HTPC
4 Bärbara
0 Server

Permalänk
Medlem
Skrivet av lite_:

Tackar för tipset men tyvärr är det inte någon av dem jag kontaktat som vill släppa det GH löst eller så är det ett för högt pris.

Kollade själv på Ebay, på dom där då jag tänkte spana lite åt dig.
Det ångrar jag att jag gjorde. Alltså.......Vilka pissjuka priser, såg vissa som skulle ha 60$ för sina.
Jo men absolut du,, lycka till, det värdet finns absolut i en skitsak tillverkad i kina för en 5krona.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Kollade själv på Ebay, på dom där då jag tänkte spana lite åt dig.
Det ångrar jag att jag gjorde. Alltså.......Vilka pissjuka priser, såg vissa som skulle ha 60$ för sina.
Jo men absolut du,, lycka till, det värdet finns absolut i en skitsak tillverkad i kina för en 5krona.
/Lifooz

Ja det är verkligen helt sjukt. Men det kanske blir som marknaden för gamla NES-spel

Visa signatur

5 Stationära datorer.
2 HTPC
4 Bärbara
0 Server

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Kollade själv på Ebay, på dom där då jag tänkte spana lite åt dig.
Det ångrar jag att jag gjorde. Alltså.......Vilka pissjuka priser, såg vissa som skulle ha 60$ för sina.
Jo men absolut du,, lycka till, det värdet finns absolut i en skitsak tillverkad i kina för en 5krona.
/Lifooz

jadu... tillgång och efterfråga fungerar så.

sen kan man också tänka på Gitarr + mottagare som en handkontroll, vilket kostar runt femhundringen. anser man att halva värdet ligger i mottagaren så är det 250kr - ganska rimligt pris i så fall.

Permalänk
Medlem

Vad är det för typ av singnal som skickas från gitarena? För om det är blåtand så kanske en vanlig allt i allo blåtands mottagare fungerar? eller att PS3 kan hitta den under tillbehörsinställningar.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Avstängd

Det är inte så lätt att hitta delar till dessa saker nu när de inte tillverkas längre. Jag har ett trumset där baspedalen har lagt av, men det enda jag hittar på tradera eller blocket är typ paket med hela trumsetet och flera spel för typ en tusing..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Vad är det för typ av singnal som skickas från gitarena? För om det är blåtand så kanske en vanlig allt i allo blåtands mottagare fungerar? eller att PS3 kan hitta den under tillbehörsinställningar.

Tror inte det är bluetooth. Är nog en annan lösning. För dom vanliga kontrollerna till PS3 är väl bt ? Hade ju inte behövt en separat "dongel" annars

Visa signatur

5 Stationära datorer.
2 HTPC
4 Bärbara
0 Server