Vilken mobiltelefon ska jag välja?

Permalänk

Vilken mobiltelefon ska jag välja?

Nu är det så att min gamla mobiltelefon har går ut om 2 dagar och därför tänker jag att jag ska skaffa en ny.
Det jag undrar är vilken mobiltelefon är bäst nu? Jag kommer handla min telefon från halebop.
Dom telefonerna jag har kollat på är galaxy s5 och alpha plus lite på den nya z3

Permalänk
Avstängd

Bäst är relativt. Det är olika från person till person och från behov till behov. Gå och prova dem. Så märker du nog vilken som passar dig.

Permalänk
Medlem

Jag hade Samsung innan, kommer inte köpa det igen. Sjukt plastig, färgen går av i hörnen och Touch är sjukt segt.

Numera har jag en Sony Z2 och är supernöjd. Väldigt premium känsla.

iPhone är inte heller dumma. Har alltid varit nöjd med iOS.

Permalänk
Medlem

Jag har en iPhone 6, grym lur!

Visa signatur

Windows 7: |CPU: Intel i7 4770K @ 3,5GHz | GPU: Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Mod: ASUS Z87-A | Minne: Corsair 2x8GB=16GB | PSU: Corsair 650W | SSD: Intel 128gb | HDD: 320GB |
Äpple: |Iphone 6 | iPad 3 32gb 3G |
Kameror: | Canon EOS 450D | Canon IXUS 510 | GoPro Hero 3+ Black edition |

Permalänk
Medlem

Lumia 930

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apocalysm:

Nu är det så att min gamla mobiltelefon har går ut om 2 dagar och därför tänker jag att jag ska skaffa en ny.
Det jag undrar är vilken mobiltelefon är bäst nu? Jag kommer handla min telefon från halebop.
Dom telefonerna jag har kollat på är galaxy s5 och alpha plus lite på den nya z3

Duger inte den gamla? Varför byta bara för att bindningstiden är slut? Har du ett dåligt avtal?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

OnePlusOne har inte svikit mig!

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk

Vet ni om det kommer komma en ny mobil snart som ska vara bra?

Permalänk
Medlem

Finns inte direkt någon dålig telefon idag och det skiljer inte speciellt mycket mellan flaggskeppen, men för att svara på din fråga så är Note 4 den bästa telefonen man kan köpa idag sett över alla kategorier.

Permalänk
Entusiast

Jag skulle vänta några månader om jag var du. De nya flaggskeppen är runt hörnet. Annars så tycker jag faktiskt att HTC erbjuder den bästa användarupplevelsen.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apocalysm:

Nu är det så att min gamla mobiltelefon har går ut om 2 dagar och därför tänker jag att jag ska skaffa en ny.
Det jag undrar är vilken mobiltelefon är bäst nu? Jag kommer handla min telefon från halebop.
Dom telefonerna jag har kollat på är galaxy s5 och alpha plus lite på den nya z3

Har ägt alla flaggskepstelefonerna detta år, bortsätt från udda tillverkare.
Den telefon jag var överlag mest nöjd med var LG G3 (3gb).
Den hade en fantastisk skärm, helt ok design, väldigt trevlig och rapp kamera, snabbt och snyggt gränssnitt. Hade aldrig några problem med den, första android telefon som fungerat så bra för mig.
Galaxy s5 kan jag ej rekommendera, absolut slöaste gränssnittet och kameran var ganska dålig. Ibland tog den alltför lång tid att ta bilder.
Galaxy alpha kan jag inte uttala mig om men hade inte betalat de pengarna för en telefon med de specifikationerna.
Sony Xperia Z3 var faktiskt en väldigt trevlig telefon, men jag kände den var tråkig av någon anledning. Men det är en bra telefon på alla punkter, om man gillar den eller inte är nog högst personligt.

Idag har jag en iPhone 6+. Har inte haft den tillräckligt länge för att uttala mig, finns vissa saker som är riktigt bra men även helt idiotiska..

Permalänk
Medlem
Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apocalysm:

Vet ni om det kommer komma en ny mobil snart som ska vara bra?

CES börjar imorgon och MWC är i början på mars. Helt klart värt att vänta på årets flaggskepp med Snapdragon 810.

Permalänk
Medlem

Jag har både en Alpha och en Z3 hemma. De är bägge trevliga på sitt sätt.
Z3an är enligt mig lite skojigare och känns mycket stabilare och bättre byggd.
Alphan är mer "edgy" eller hur jag ska säga. Lite roligare och inte så konservativ i design m.m.
Enda negativa med alphan är löstagbar baksida och batteri, hatar sånt. Men det är det sjukt många som inte gör.

Har gjor unboxings på bägge, lite mobilporr helt enkelt

För mig är känslan, snabbheten och kameran viktigast. Med snabbhet så skiter jag fullständigt i vad processorn heter och hur mycket ram den. Jag går bara på hur snabb den faktiskt är i handen. Och då har siffror visat sig nästan meningslösa.

Vad gäller kameran så har jag en recension av Z3ans och kommer göra en jämförelse mot Alphans här i helgen.

Hoppas det kunde vara till någonslags hjälp.
/M