Permalänk
Medlem

Köpa 144hz skärm?

Hej! hade tänkt köpa en ny datorskärm som ska ha 144hz men undrar samtidigt om det kommer att rulla på bra när jag spela cs:go (spelar nästan bara det)kör med 60hz, ligger runt 170-240 fps med mitt gtx 660 och amd fx6300. Vill höra eran åsikter om jag borde köpa 144hz skärm med min setup jag har eller ska jag uppgradera datorn först? Kör som sagt mest CS:GO

Permalänk

Eftersom att du ligger över 144Fps så hade jag köpt skärmen först, det är ett sånt otroligt lyft att gå från en vanlig 60hzare till en gaming-grade 144hz 1ms all that good stuff, har själv en http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1520860 och kan inte vara nöjdare, jag hade dock en 120hz innan så whoa känslan var inte enorm, men när jag gick från 60 till 120 för nått år sen blev jag helt bortblåst.

har en 60hz på jobbet och spyr lite i munnen varje dag, haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av CamelActivate:

Eftersom att du ligger över 144Fps så hade jag köpt skärmen först, det är ett sånt otroligt lyft att gå från en vanlig 60hzare till en gaming-grade 144hz 1ms all that good stuff, har själv en http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1520860 och kan inte vara nöjdare, jag hade dock en 120hz innan så whoa känslan var inte enorm, men när jag gick från 60 till 120 för nått år sen blev jag helt bortblåst.

har en 60hz på jobbet och spyr lite i munnen varje dag, haha

ok tror nog att det blir en skärm först isåfall men vilken kabel ska man köra med?

Permalänk
Skrivet av Nojje19:

ok tror nog att det blir en skärm först isåfall men vilken kabel ska man köra med?

Den kommer med en dvi kabel och det är den jag använder just nu, du kan även köpa en display ports kabel men jag skulle använda det som är ledigt i ditt grafik kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nojje19:

ok tror nog att det blir en skärm först isåfall men vilken kabel ska man köra med?

Du får med rätt kabel till Asus skärmen om du väljer den , jag tror att Benq och Acer skickar med kabel också?
Dual Link DVI eller DisplayPort kabel.
HDMI fungerar ej till 144HZ.
Med vänlig hälsning / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nojje19:

ok tror nog att det blir en skärm först isåfall men vilken kabel ska man köra med?

Är DVI man kör med. Men det följer med en sån kabel till skärmen när du köper den och ditt 660 utgår jag ifrån har såna utgångar så det är inget du behöver oroa dig över

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Tackar för alla svar!