Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Dozzeman:

Hej, tänkte kolla hur det fungerar med distansköplagen när man hämtar ut i butik?
Gäller den, om jag låt säga betalar via internet när jag lägger ordern men väljer att hämta ut i butik?
Borde ju inte spela någon roll om jag hämtar ut den på posten eller hos er när jag redan betalt den via internet?

/ Dozzeman

Om du förbetalar ordern via nätet så är avtalet fullbordat på distans och distansköp gäller.

Om du bara bokar varan (och eftersom vi inte har något köptvång eller några avgifter för detta) och väljer att hämta ut och betala i butik så gäller ej distansköp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Det skulle inte vara möjligt att ha någon typ av indikation på sajten, att när man har en vara som går att hämta, att man får en notis?

En ikon? Känns som att det saknas, eller missar jag något totalt?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av EyeNEye:

Det skulle inte vara möjligt att ha någon typ av indikation på sajten, att när man har en vara som går att hämta, att man får en notis?

En ikon? Känns som att det saknas, eller missar jag något totalt?

Vi har ingen sådan funktion men nu när du säger det - sjukt smart. Så det ska vi fixa tar väl en liten stund innan IT kan kasta sig över det dock (även om det rent spontant låter som något som vore jätteenkelt att fixa)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Beställde en produkt från webhallen igår, den fanns bara i lager i två butiker men inte i erat huvudlager. Kommer varan skickas när ni fått in nya i huvudlagret eller kommer den skickas från den butiken?

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Webhallen
Skrivet av GladiumMiles:

Beställde en produkt från webhallen igår, den fanns bara i lager i två butiker men inte i erat huvudlager. Kommer varan skickas när ni fått in nya i huvudlagret eller kommer den skickas från den butiken?

Om vi har en inkommande leverans till huvudlagret så inväntas den, har vi inte det så tas den från närmsta butik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Hedersmedlem

Eftersom ni inte har ett subforum för Mobila-produkter frågar jag här. Nexus 6 har börjat dyka upp och jag vet via Swedroid att några fått sina förbeställningar från er i början av veckan. Jag förbeställde den blåa 64 GB versionen den 21 oktober men har ingen blekaste aning om var det är i kön. Jag antar inga fler är på väg in innan jul eller hur ser det ut? Kommer de in kontinuerligt eller väntar ni inget förrän efter helgerna?

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi har ingen sådan funktion men nu när du säger det - sjukt smart. Så det ska vi fixa tar väl en liten stund innan IT kan kasta sig över det dock (även om det rent spontant låter som något som vore jätteenkelt att fixa)

Inga problem Skriver ni "Made by EyeNEye" sen?

Sen även detta: Lite dyrt?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av EyeNEye:

Inga problem Skriver ni "Made by EyeNEye" sen?

Sen även detta: Lite dyrt?

Hehe fixat!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

la till ordernummer

Hej, har ni på webhallen tillgång till att kolla status på orders?

Isåfall, Ordernummer : 6301194

ordernummer
Permalänk
Webhallen
Skrivet av perzreal:

Hej, har ni på webhallen tillgång till att kolla status på orders?

Isåfall, Ordernummer : 6301194

Hej, ordern innehåller en vara som inte har release förrän nästa år så du bör kontakta vår kundtjänst och be dem dela ordern!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, ordern innehåller en vara som inte har release förrän nästa år så du bör kontakta vår kundtjänst och be dem dela ordern!

Betyder det att när spelet släpps så skickas alla varorna tillsammans?
Jag ringer kanske kundsupporten snart då.

Tack på förhand

Permalänk

Hej! Jag ska nyligen bygga en dator där jag har listat ut alla specifikationer. Men jag vet inte ifall jag ska vänta tills mellandags rean eller ifall jag ska köpa alla komponenter nu.

BTW: Kommer det vara några form av mellandags rea?

/En nöjd kund

Permalänk
Medlem

Webhallens första fysiska butik

Vilken var Webhallens första fysiska butik?? googlat som en galning efter det utan resultat

Ha det gött!!

tråd flyttad
Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem

Den första jag var till var på Adolf Fredriks Kyrkogata vill jag minnas... Men undrar om den var den första butiken?

*edit*
Det här kanske stämmer?
http://it-kanalen.se/sa-blev-webhallen-multikanalsmastare/

(dvs de hade först en liten testbutik på fridhemsplan och sen en större "riktig" butik på adolf fredriks gata)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Den första jag var till var på Adolf Fredriks Kyrkogata vill jag minnas... Men undrar om den var den första butiken?

*edit*
Det här kanske stämmer?
http://it-kanalen.se/sa-blev-webhallen-multikanalsmastare/

(dvs de hade först en liten testbutik på fridhemsplan och sen en större "riktig" butik på adolf fredriks gata)

Tackar för svaret! Ha det gött!

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem

Försökte ringa er men verkar inte som att det går att komma fram utan samtalet avbryts hela tiden?

Men jag skulle vilja veta statusen på Ordernummer 6378161 ?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Francesc:

Försökte ringa er men verkar inte som att det går att komma fram utan samtalet avbryts hela tiden?

Men jag skulle vilja veta statusen på Ordernummer 6378161 ?

Hej, moderkortet på ordern fanns inte i lager vid beställningstillfället så just nu inväntar vi att det ska levereras till oss. Det sker troligen imorgon, annars blir det först i mellandagarna.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Hej jag undrar om det kommer finnas någon form av mellandags rea på webhallen?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av NuttyChub:

Hej jag undrar om det kommer finnas någon form av mellandags rea på webhallen?

Ja det går online natten mot 25:e.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Kan man betala med presentkort på webben? för vad gör man om man inte har någon webhallen inom den närmaste 100milen?

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Webhallen
Skrivet av RaW D Coy:

Kan man betala med presentkort på webben? för vad gör man om man inte har någon webhallen inom den närmaste 100milen?

Hej, i dagsläget fungerar presentkorten enbart i våra butiker (och kan enbart skapas i våra butiker).
Om du har ett presentkort men inte en butik i närheten kanske du kan höra av dig til vår kundtjänst för någon speciallösning.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Hej, i dagsläget fungerar presentkorten enbart i våra butiker (och kan enbart skapas i våra butiker).
Om du har ett presentkort men inte en butik i närheten kanske du kan höra av dig til vår kundtjänst för någon speciallösning.

När ska ni fixa detta? Känns som en ganska bra sak att prioritera

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Inaktiv

Hej!

Beställde denna lenovo flex 2 med intel i5 och 14" 1920x1080 upplösning.
Länk till datorn: http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/211090-l...

Har fått hem den och allt är bra förutom att det är den billigare modellen med upplösning 1366x768.

Har inte haft problem med fel varor innan så hur löser man detta?

Mvh

Permalänk
Webhallen
Skrivet av RaW D Coy:

När ska ni fixa detta? Känns som en ganska bra sak att prioritera

Vi har tyvärr ingen ETA på när det kan fixas i dagsläget.

Skrivet av Decimal:

Hej!

Beställde denna lenovo flex 2 med intel i5 och 14" 1920x1080 upplösning.
Länk till datorn: http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/211090-l...

Har fått hem den och allt är bra förutom att det är den billigare modellen med upplösning 1366x768.

Har inte haft problem med fel varor innan så hur löser man detta?

Mvh

Hej!
Trist att det blev fel men om du hör av dig till vår kundtjänst så fixar de så att du får rätt dator:
http://www.webhallen.com/se-sv/info/kontakta_oss/kundservice

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Om jag köper en produkt med presentkort och sedan lämnar tillbaka den i obruten förpackning hur får jag tillbaka pengarna? Som tillgodokvitto eller återbetalning till kontantkort/kreditkort eller kontant? är det annorlunda om jag har betalat mellan skillnaden kontant ifall presentkortet inte räckte till?

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem

Beställde för en vecka sedan, står fortfarande "behandlas". Alla saker finns i lager, varför har det inte skickats? Har något blivit fel?

Ordernummer:6396872

Permalänk
Webhallen
Skrivet av RaW D Coy:

Om jag köper en produkt med presentkort och sedan lämnar tillbaka den i obruten förpackning hur får jag tillbaka pengarna? Som tillgodokvitto eller återbetalning till kontantkort/kreditkort eller kontant? är det annorlunda om jag har betalat mellan skillnaden kontant ifall presentkortet inte räckte till?

Du får i regel tillbaka pengarna med samma betalsätt som du först betalade med.
betalade du 100 kontant och 100 med presentkort är det således det du får tillbaka.

Skrivet av Glaskula:

Beställde för en vecka sedan, står fortfarande "behandlas". Alla saker finns i lager, varför har det inte skickats? Har något blivit fel?

Ordernummer:6396872

Hej Amiibo Super Smash Bros. Diddy Kong fanns inte i lage rpå huvudlagret vid beställningstillfället vad jag kan se men dyker upp på onsdag. jag ber om ursäkt om den informationen inte framgått eller inte varit korrekt vid beställningstillfället.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Hedersmedlem

Det verkar blivit lite fel med er automatiska avbeställning om man inte hämtar upp i tid.
Jag beställde en Nexus 6 för länge sedan och fick 30 december mail om att den gick att hämta. I mailet stod det:

"Din beställning avbeställs automatiskt om du inte hämtar den innan stängning 2015-01-06"

Jag antog att det var för alla helgdagar etc vilket passade bra för jag var på Gotland över nyår. När jag idag gick in för att kolla mitt konto av en annan anledning noterade jag att min Nexus 6-beställning nu låg under "Avbeställda" och att den avbeställts den 5 januari, d v s idag. Jag avbeställde den absolut inte och det är ju dessutom en hel dag till innan den automatiskt skulle avbeställas enligt mailet. Nu fick jag av en slump en N6 från Elgiganten istället så jag hade tänkt avbeställa ändå men kan vara bra att kolla på det där då det kan bli lite irriterande om man tappar sin beställning p g a en bugg.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Björn Endre:

Det verkar blivit lite fel med er automatiska avbeställning om man inte hämtar upp i tid.
Jag beställde en Nexus 6 för länge sedan och fick 30 december mail om att den gick att hämta. I mailet stod det:

"Din beställning avbeställs automatiskt om du inte hämtar den innan stängning 2015-01-06"

Jag antog att det var för alla helgdagar etc vilket passade bra för jag var på Gotland över nyår. När jag idag gick in för att kolla mitt konto av en annan anledning noterade jag att min Nexus 6-beställning nu låg under "Avbeställda" och att den avbeställts den 5 januari, d v s idag. Jag avbeställde den absolut inte och det är ju dessutom en hel dag till innan den automatiskt skulle avbeställas enligt mailet. Nu fick jag av en slump en N6 från Elgiganten istället så jag hade tänkt avbeställa ändå men kan vara bra att kolla på det där då det kan bli lite irriterande om man tappar sin beställning p g a en bugg.

Hej, det låte rju inte alls bra. Skulel du kuna skicka ordernummer så får vi ta en titt och se vad som gått snett (eller om t.ex. någon anställd varit inne och pillat på ordern av någon anledning)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Kanske ni kan hjälpa mig här. Det har gått en vecka sedan jag la min beställning och jag har inte sett röken av några varor trots att ni säger att ni skickar det inom 24h om det finns i lager, vilket jag dubbelkollade att allting gjorde. Nu har jag precis spenderat en hel timma i telefonkö hos er. Trots att jag var nummer 10 i kön så kom jag aldrig fram. När jag stod som nummer 1 i kön så kom det plötsligt en röst som säger "just nu är det många som ringer, försök igen senare". Och sedan blir jag utsparkad från kön! Är det så ni behandlar era kunder? Visste jag inte bättre så skulle jag tro att jag har blivit lurad.

Jag tycker du som läser detta för Webhallens sida ska ta och skriva ut det och leverera det till din chef på lämpligt sätt. För det här är bland det sämsta jag har sett. Varför kommunicerar ni inte med era kunder? Jag har även skrivit ett mejl som ni påstår er besvara inom 48h, men varför jag jag tro på det när inget annat fungerar? 48h svarstid är förresten ett skämt, det är 2015 nu, kom igen!

Kan ju tillägga att ni i alla fall lyckades ta pengarna från mitt konto, men det känns inte helt rätt att ge beröm för det med tanke på omständigheterna.
Nåväl, det är som sagt inte dig personligen jag är arg på. Det är viktigt att poängtera. Kan du se vad som har hänt med min beställning:

Ordernummer 6411014
Orderdatum 2014-12-30 06:54

Tack på förhand.