Värt att uppgradera ljudkortet?

Permalänk
Medlem

Värt att uppgradera ljudkortet?

Tjo, ska köpa Qpad 1339 eller Beyerdynamic MMX 300.
Undrar om det är värt att byta från xonar dgx till xonar essence stx, eller är det bortkastade pengar?

Permalänk
Medlem

Tror du får mer för pengarna om du köper något som den här, http://www.tradera.com/item/170613/207947938/horlursforstarka...

Visa signatur
Permalänk

Du har ju redan hörlursförstärkare på ditt ljudkort. Jag säger att det är bortkastade pengar.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Accipiter46:

Du har ju redan hörlursförstärkare på ditt ljudkort. Jag säger att det är bortkastade pengar.

Ok, tänkte mest om det var dålig kvalité på ljudkortet som jag har nu.

Permalänk
Skrivet av kena91:

Ok, tänkte mest om det var dålig kvalité på ljudkortet som jag har nu.

Det är säkert någon skillnad, men jag tror att steget är betydligt mindre än att gå från moderkortets till xonar dgx från början. Asus har ju gjort båda korten, har du inget problem med nuvarande kort så behåll det.

Det problem jag har med mitt ljudkort är att det inte är skärmat speciellt bra/alls. Så jag har en del störningar som hörs med hörlurar. Men den uppgradering jag ska göra någon gång är inte ett nytt ljudkort utan en digital reciever som tar hand om allt ljud utanför datorn.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Jag har haft både dg och essence stx och skulle nog vilja påstå att det är STOR skillnad på korten så Ja det är värt att uppgradera. Jag bytte från Creative X-Fi Extrememusic till Xonar DG(PCI-versionen av ditt kort) men bytte tillbaka då jag inte alls gillade xonarkortet. För ett tag sen bytte jag från mitt X-FI till Essence och det var Mycket bättre ljud.
Nu blev jag tvungen att byta till mitt X-Fi igen då mitt moderkort strular och det är inte alls lika roligt som Essence. Bättre än det inbyggda men inte lika bra ljud som Esssence. Sen blev jag tvungen att byta till det inbyggda för micken ville inte funka och fy fan vad trist.

Det finns även Xonar Essence II som har utbytbara Op-ampar. Ska du ändå handla ett nytt så bör du kolla på det.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.