Inspelningsbar HD-box 500 GB Canal Digital

Permalänk
Medlem

Inspelningsbar HD-box 500 GB Canal Digital

Hej!

Jag har en inspelningsbar HD-box 500 GB genom Canal Digital men nu plötsligt kan jag inte ändra kanaler vare sig på fjärrkontrollen
eller boxen? Vad har hänt och vad kan jag göra? Ej ändra ljud heller. Men den går att stänga av och på. Ska jag ringa efter en instalatör?
Canal digitals kundtjänst ringer jag inte till, otrevligt bemötande. Har bytt batterier i kontrollen men beror ej på det. Någon som har råkat ut för samma fel eller har ide om vad kan ha hänt?

Med vänlig hälsning Mikael.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarro:

Hej!

Jag har en inspelningsbar HD-box 500 GB genom Canal Digital men nu plötsligt kan jag inte ändra kanaler vare sig på fjärrkontrollen
eller boxen? Vad har hänt och vad kan jag göra? Ej ändra ljud heller. Men den går att stänga av och på. Ska jag ringa efter en instalatör?
Canal digitals kundtjänst ringer jag inte till, otrevligt bemötande. Har bytt batterier i kontrollen men beror ej på det. Någon som har råkat ut för samma fel eller har ide om vad kan ha hänt?

Med vänlig hälsning Mikael.

Köp en billig universal fjärrkontroll som funkar med din box så kan du ju iallafall utesluta om det är fjärren eller boxen som krånglar

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Går det inte att byta kanal via knapparna på boxen ens så måste det vara något fel på den. Tror därför inte att en ny fjärrkontroll hjälper.

Permalänk
Skrivet av Tarro:

Jag har en inspelningsbar HD-box 500 GB genom Canal Digital men nu plötsligt kan jag inte ändra kanaler vare sig på fjärrkontrollen
eller boxen? Vad har hänt och vad kan jag göra? Ej ändra ljud heller. Men den går att stänga av och på.
Ska jag ringa efter en instalatör?

Canal digitals kundtjänst ringer jag inte till, otrevligt bemötande.
Har bytt batterier i kontrollen men beror ej på det.
Någon som har råkat ut för samma fel eller har ide om vad kan ha hänt?

Hur gammal är boxen?
Är det mindre än 2 år, och du fortfarande har ett bundet avtal, kanske du kan få dem att skicka en ny box.
Är den äldre kan man kanske binda sig för en ny period, och få en box.
Man kan ju också köpa en box (finns nog någon sida på nätet som listar vilka boxar som funkar för Canal-digital, prisjakt kanske..)

Att lämna in på verkstad eller ta hem någon reparatör lär väl kosta mer än vad en ny box går på, så det är nog inte lönt.

En sak man kunde prova är att göra den strömlös ett tag, helst några timmar, så att den kan kallna ordentligt.
Sedan koppla in och prova, funkar den då, men sedan kanske lägger av efter några timmar/dagar, så kanske den blir för varm..

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Avstängd

Gör en norsk reset