Acer Revo One är kapselliknande HTPC för upp till 6 TB lagring

Permalänk
Melding Plague

Acer Revo One är kapselliknande HTPC för upp till 6 TB lagring

Den minimalistiska mediadatorn Acer Revo One kommer med en design som sägs vara anpassad för det moderna hemmet, men ger även ovanligt mycket plats för lagring.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Stolpiller med 6 tb disk. Jag tar en.

Permalänk
Medlem

Tycker att detta är mer intressant än små HTPC-stickor!

Visa signatur

MS-7673 | i5-2500K @ 4.4Ghz | GTX 670 @ ~1.3GHz | Corsair 24GB VENGEANCE LP | Corsair AX 860W 80+ Platinum | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Kan inget annat än att få associationer till en viss väckarklocka...

Dold text
Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem

Någon info om den är fanless?

Permalänk
Medlem

Väldigt generösa alternativ för lagring ^^ Jag hoppas att det är som jag förstår från artikeln, att om man har några hårddiskar liggande hemma så kan man smacka in dom själv och utöka lagringsutrymmet Alla former av uppgraderingsmöjligheter i sådan här formfaktor uppskattas!

Permalänk

Jag tar två på en gång

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som är ytterst tveksam till modellen det är acer som vi snackar om och kostar inte mycket. Står inget om vilken programvara som kommer att köras filformatstöd osv.

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juckpuck:

Är det bara jag som är ytterst tveksam till modellen det är acer som vi snackar om och kostar inte mycket. Står inget om vilken programvara som kommer att köras filformatstöd osv.

Med tanke på att det står i3 och i5 kan du nog gott köra Windows/Linux och då ska du nog inte behöva oroa dej för filstöd....

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk
Medlem

Mycket intressant.

Om den verkligen är en "riktig" PC med ett normalt Windows 8.1 så tycks det vara en riktigt bra produkt till vettigt pris.
Mycket intressant.

Permalänk
Medlem

Intressant

Intressant produkt, men enligt andra sidor är det Celeron modellen som är prissatt till 269 €. Får hoppas att I3 och I5 modellerna också får en vettig prislapp, så blir det absolut ett attraktivt htpc alternativ.

Permalänk
Medlem

Ser ut att kunna bli jäkligt bra!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kesse2:

Någon info om den är fanless?

fläkthål och i5... knappast fläktlös

Permalänk
Medlem

Här är lite mer info:
https://www.youtube.com/watch?v=glenG-O8bEA
https://www.youtube.com/watch?v=FNgdfbtzdL4

Ur videon framgår bl a att:
- 270 euro ger dig Celeron+4 GB RAM+500 GB HDD ELLER Celeron+2GB RAM+1 TB HDD, tillgänglig från mitten av Februari.

- 599 euro ger dig i5+8 GB RAM+6 GB HDD (3 diskar), tillgänglig från Mars.

- Man kan få den i svart eller vit.

- Den inbyggda/mittersta "system"-disken ej är utbytbar.

- 802.11ac-stöd och RF-keyboard är tillval. Och man kan styra den med sin mobil efter man scannat en QR-kod (vilket enligt mig låter som ett enda stort exploithål).

Permalänk
Skrivet av Juckpuck:

Är det bara jag som är ytterst tveksam till modellen det är acer som vi snackar om och kostar inte mycket. Står inget om vilken programvara som kommer att köras filformatstöd osv.

Levereras med Windows 8.1 enligt artikeln.

Visa signatur

CPU:Intel i9 9900k RAM:16gb Corsair 3200mhz GPU: Msi RTX 2070 Armor MB: MSI z390-A PRO SSD: Adata sp900 256gb HDD: WD red 3tb(lagring), Toshiba 2tb(mer lagring) Chassi: Fractal design define R2 XL PSU: Corsair RM650 CPU Kylning: Noctua NH-D15

Permalänk
Medlem

Buuu

Skrivet av blastur:

Här är lite mer info:
https://www.youtube.com/watch?v=glenG-O8bEA

Ur videon framgår bl a att:
- 270 euro ger dig Celeron+4 GB RAM+500 GB HDD ELLER Celeron+2GB RAM+1 TB HDD, tillgänglig från mitten av Februari.

- 599 euro ger dig i5+8 GB RAM+6 GB HDD (3 diskar), tillgänglig från Mars.

- Man kan få den i svart eller vit.

- Den inbyggda/mittersta "system"-disken ej är utbytbar.

- 802.11ac-stöd och RF-keyboard är tillval. Och man kan styra den med sin mobil efter man scannat en QR-kod (vilket enligt mig låter som ett enda stort exploithål).

...och där slutade det vara intressant.

Permalänk

Skulle kunna ersätta min htpc och nas.. intressant.

Visa signatur

CPU: i9 14900K GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte Z790 Gaming X RAM: 32 GB DDR 5
PSU: EVGA SuperNova G3 850 CPU-Kylare: Corsair iCUE H150 RGB 360
Chassi: Aerocool APNX Creator C1 Lagring: M.2 1 TB + SSD 4 TB + HDD 4 TB

Permalänk
Medlem

Intressant då jag fortfarande använder Boxee Box och vill byta till något nytt som inte är för dyrt!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Avstängd

Jävligt ful.

Jag hade hellre sett en stapelbar design som man kunde stacka.

Permalänk
Medlem

Kan bara instämma med rektorn ovan.... Såg inte överdrivet snygg ut.

Permalänk

Står att den ska stödja 4k, men har den full HDMI/DP stöd för detta? Sen behöver ju cpu:n hårdvarustöd, om det inte ska bli bildspel av allt. Låst med en vanlig mekanisk disk är inte bra för HTPC bruk.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar