Problem med Telia
Haft Telia som operatör nu i snart 2 år och det har bara varit problem hela tiden! Vet inte om det bara är jag som upplever en fullständigt inkompetent kundtjänst?
För drygt 2 år sedan flyttade jag till lägenhet, ringde telia och besätllde DSL internet. De sa att det tog ca 4 veckor att få det inkopplat. Efter 4,5 veckor ringde jag och frågade och de sa bara kort att det vart försenat igen i 2 veckor. Hände fortfarande ingenting och jag ringde igen, då äntligen kom det en tekniker och kopplade in det.
Sedan flyttade jag igen och ringde och anmälde flytten, tog ytterliggare 3 veckor, utan försening dock, kudos till Telia!
Efter det ville jag uppgradera hastigheten, chattade med dem och de sa att den nya hastigheten skulle gälla efter 10 minuter. Tyckte det lät konstigt, de borde ju koppla in något på tele stationen? Mycket riktigt hände inget. Jag chattade igen med dem och då skulle det ta 1 månad. Jädra missbedömning på 10 minuter och en månad men men.
Sedan gick nätet upp och ner stup i kvarten och jag ringde telia igen, skulle få en smart gateway kostnadsfritt. De skickar 2 paket till mig, en med router och tele kabel samt ett till med en extra tele kabel. Fick även ett brev med en retur sedel och att jag sagt upp mitt abonnemang. Ringde igen och de sa att de råkat skicka ut retur sedel och råkat skicka en extra kabel till mig.
Sedan skulle jag brygga modemet, och bara där fick jag chatta 3 gånger med dem för att de skulle göra det ordentligt.
Och nu idag fick jag en faktura på 460kr, när jag använt ett erbjudande om at behålla mitt gamla pris(409kr) i 3 månader för att sedan gå över till 439kr. Alltså låg där en hyra på deras skit modem också, som de lovat skulle vara gratis. Fick ringa dem igen och fråga vad det var frågan om, och givetvis hade de klantat sig igen och skickat ut fel.
Fy fan vad jag är trött på dem, kan Telia inte göra någonting rätt? Vad håller de på med?
Förlåt om detta ligger i fel kategori.