Guide: Installera Windows 7, 8 och 8.1 från ett USB-minne

Permalänk
Skrivet av Natrude:

"DiskPart har refererat till ett objekt som inte är uppdaterat.
Uppdatera objektet med kommandot RESCAN
Om problemet kvarstår, avslutar du DiskPart och startar om Det. Starta sedan om datorn."
Vore tacksam för hjälp!

vilket minne använder du & vilket program.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

ei.cfg removal funkade inte för mig. gick in i usbstickan och tog bort filen manuellt och det gick hur bra som helst. Vad ska man då med removal programmet till?

Permalänk
Avstängd

Kan man även hitta windows 8 som iso.fil som windows 7?

Samt hur vet man om en dator ska ha x64 eller x86? Har en vän som jag tänkte hjälpa uppgradera till windows 8

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk

Finns någon hash på filerna att tilllgå?

Permalänk
Visa signatur

..::When Chuck Norris does push ups, he dosen´t push him self up, he pushes the earth down::.

[Vev och Grus] @ 1hz

Permalänk

Är det ett krav på just 4GB, eller går det bra med 3,80GB?

Permalänk

Om man vill göra en ren ominstallation, och har redan köpt en dator med Win 8.1 OEM, kan man få problem. Skiva medföljer inte alltid. Detta löste problemet för mig (tack janee!).

1. För att göra en bootbar version av Win 8.1 om man inte har skiva, använd denna länk: http://windows.microsoft.com/en-us/w...-refresh-media. Ladda ner programmet, sätt in usb-minne, välj version, språk och plattform.
2. Man behöver dock ha sin produktnyckel. Har man inte den fastklistrad på datorn, kan man använda sig av RWEverything. Det hittar OEM-nyckeln, som ligger gömd i BIOS. Ladda ner, kör, klicka på "ACPI tables", sedan fliken "MSDM". Längst ner på sidan hittar man produktnyckeln.
3. Installera som beskrivet genom att ändra bootordning i BIOS.

Visa signatur

Beehive Easy-does-it: Asus Prime Z370-A, Intel Core i7 8700K @ 5,0 GHz, Noctua NH-D15, EVGA Supernova G3 750 W, GTX 1080 Ti, 2x8 GB DDR4 3000MHz, Samsung 970 EVO NVM-e 500GB, Seagate Barracuda 64MB 2TB
Do. Or do not. There is no try. [Jedi Master Yoda]

Permalänk
Medlem

Länken till Microsoft sidan för att ladda hem Windows 8.1 i inlägget ovan fungerar inte för mig så jag lägger upp en ny länk som förhoppningsvis fungerar utan problem, Create installation media for Windows 8.1 länk http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/create-reset-ref...

Och jag kan även svara på frågan om USB minnet måste ha 4GB ledigt utrymme och svaret är nej, det räcker att USB minnet klarar av att lagra ISO filen, Windows 7 64Bit kräver cirka 3GB.

Visa signatur

janee

Permalänk

Postar här då jag får huvudvärk. Brukade alltid stå med länkar på framsidan här till win 7 home premium x64 men nu finns inge win 7 länkar, och har googlat, och sökt på microsofts hemsida och där finns nada. Hur får jag tag på en iso utan att torrenta. Jag har koden liggandes och skriver således från datorn jag vill formatera...

Visa signatur

corsair hx 750w 80+ gold | FX 8320 octacore 4,5ghz |custom loop vattenkylning för processorn| 970a-g43 msi | Radeon HD powercolor 7970| 1x360gb lacie 7200rpm| OCZ agility 2 40gb | nzxt phantom vit | 8GB ballistix sport vlp 1866mhz |
planering: vattenblock för grafikkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ordningsvakt:

Postar här då jag får huvudvärk. Brukade alltid stå med länkar på framsidan här till win 7 home premium x64 men nu finns inge win 7 länkar, och har googlat, och sökt på microsofts hemsida och där finns nada. Hur får jag tag på en iso utan att torrenta. Jag har koden liggandes och skriver således från datorn jag vill formatera...

Om du har en W7 Retail licensnyckel så kan du ladda hem via denna sida men tyvärr fungerar det nog inte om du har en OEM licensnyckel, men eftersom det är några veckor sedan jag testade med en OEM nyckel så kan du även du testa om det nu fungerar med OEM http://www.microsoft.com/en-us/software-recovery

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Då är man rökt eftersom jag inte har installations mediet kvar men har en OEM licens. Köpte den ifrån inet är det något dom kan fixa eller? Eftersom microsoft vädjar till partnertillverkaren :/

Vart lite sugen att prova win7 igen.

Permalänk

Har provat 3 usb stickor nu, samtliga har mer än tillräckligt med plats men jag tror (teori!!) att Fat32 inte är rätt medium då min ISO fil för Windows 8.1 är >4gb så jag får ett fel som följer;

We were unable to copy your files. Please check your USB device and the selected ISO file and try again.

Provade således med en mindre verison, både av w7 och w8/8.1 utan framgång med samtliga USB stickor och följde "fixen" som står i artiklen, men inget hjälper mig vidare.

Jag har ingen optiskläsare så USB är mitt enda alternativ, blir galen. Microsofts egna downloader står och tuggar och inget händer, låtit den stå på över natten och den förflyttar sig inte över 0%.

Permalänk
Medlem

verkar vara helt riktiga versioner. iaf den jag laddade ner när jag jämförde med: msdn

Permalänk
Medlem

Funkar detta till Windows 10 också?

Edit: Kan rapportera att denna guide funkar prima med Windows 10

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ac3R:

Tack har ju OEM nycklar och då kan jag inte ladda hem från Microsoft helt idiotiskt egentligen.

Fick du möjlighet att installera svensk version med den där Home Premium ison?

Permalänk
Medlem
Skrivet av herr hultin:

Har provat 3 usb stickor nu, samtliga har mer än tillräckligt med plats men jag tror (teori!!) att Fat32 inte är rätt medium då min ISO fil för Windows 8.1 är >4gb så jag får ett fel som följer;

We were unable to copy your files. Please check your USB device and the selected ISO file and try again.

Provade således med en mindre verison, både av w7 och w8/8.1 utan framgång med samtliga USB stickor och följde "fixen" som står i artiklen, men inget hjälper mig vidare.

Jag har ingen optiskläsare så USB är mitt enda alternativ, blir galen. Microsofts egna downloader står och tuggar och inget händer, låtit den stå på över natten och den förflyttar sig inte över 0%.

Har samma problem med en Sandisc 16g, fattar inte vad jag ska göra????

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

@herr hultin:
Formatera du om dem till NTFS så lär det nog fungera..

Permalänk
Medlem

Jag har en USB sticka med windows 7 på, ISO fil givetvis och format NTFS men datorn vägra boota från den fast jag har valt att den ska göra det. Är det någon som har några förslag på hur jag ska kunna lösa detta?

Permalänk
Medlem

Programmet fungerar inte. När den formaterar gör den det till fel diskformat. Måste ha exFAT för att mitt minne ska fungera (250 gig stort minne). Finns det något sätt att skippa formateringen?

Visa signatur