Funderar på att försöka starta ett gaming community, tips på namn?

Permalänk
Medlem

Funderar på att försöka starta ett gaming community, tips på namn?

Tjenare, jag har börjat fundera på att försöka starta ett gaming community och att hosta olika servrar till communityt. Men jag kan inte riktigt komma på något namn. Det lutar just nu åt ethrealgaming som jag är ganska nöjd med. Kan någon komma på ett bättre namn?

Sen är det någon här som har hållit på/håller på med gaming communitys som man kan ha att diskutera olika frågor och tankat med?

Edit: tråden kanske borde ligga i spelservrar och klanspel i stället, moderator får gärna flytta tråden om det anses vara mer passande.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

PERSONLIGEN tycker jag att man ska välja ett namn som passar in på communityt. Exempelvis om det är öppet för alla så "PG - Public Gaming" eller dylikt. Men det beror ju såklart på om communityn specificerar sig på bara några få spel på proffesionell nivå, eller om det "bara" rör sig om att spela för skojs skull.

Detta kanske hjälper dig att välja. ("PGC - Public Gaming Community" är också ett alternativ.)

Visa signatur

Powercolor Radeon 7900 XTX // Ryzen 7 7800X3D (be quiet! Pure Rock 2 FX Svart) // Kingston 32GB DDR5 6000MHz // MSI B650 Gaming Plus Wifi // Kingston Fury Renegade M. 2 2TB // Corsair RM850e ATX 3.0 850W // Kolink Observatory Lite Mesh A-RGB Svart //

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrToasterable:

PERSONLIGEN tycker jag att man ska välja ett namn som passar in på communityt. Exempelvis om det är öppet för alla så "PG - Public Gaming" eller dylikt. Men det beror ju såklart på om communityn specificerar sig på bara några få spel på proffesionell nivå, eller om det "bara" rör sig om att spela för skojs skull.

Detta kanske hjälper dig att välja. ("PGC - Public Gaming Community" är också ett alternativ.)

Ja, jag har tänkt på det med att det ska vara något som har med communityt att göra. Men det jag vill göra med communityt är att ha servrar för kul och sätta upp servrar efter spelarnas önskningar. Så det är ju ingen proffsnivå direkt. Men sen vill man ju ändå ha ett namn som sticker ut och folk minns. Sen får det ju gärna låta lite snärtigt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Det första vore kanske att lista ut vad som är speciellt med just ditt community? Vad ska få spelare och användare att registrera sig och tillbringa sin tid där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Det första vore kanske att lista ut vad som är speciellt med just ditt community? Vad ska få spelare och användare att registrera sig och tillbringa sin tid där?

Ja du.. Jag vill att alla ska trivas och ha kul ihop typ.. sen vet jag inte riktigt vad jag kan göra som är bättre än andra communitys.