MSI GT80 Titan – bärbar gamingdator med Cherry MX på CES 2015

Permalänk
Melding Plague

MSI GT80 Titan – bärbar gamingdator med Cherry MX på CES 2015

Den monstruösa MSI GT80 Titan premiärvisas på CES 2015. SweClockers passar på att klämma på världens första bärbara gamingdator med mekaniskt tangentbord.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul med mSATA diskarna.
Och är det inte dags att skippa DVDn? Finns det grupper av människor som använder det ofta eller mycket? De kan ju skicka med en extern till datorn...

Permalänk
Medlem

Idiotisk att dom inte skippar DVD-läsaren. Helt onödig. Blir bara ivägen och tar en massa plats.

Permalänk
Medlem

Kul att ASD låg i fel ordning på tangentbordet

Visa signatur

CPU: I5 6600k @ 4.4ghz GPU: 1070 G1 MBD: Asus Ranger VIII PSU: Silver Power SP-SS500 RAM: HyperX Fury 16gb @ 2300mhz CHASSI: NZXT H440 White

Permalänk
Medlem

Tilltalar nog inte många rent estetiskt, men speccs + det mekaniska tangentbordet är imponerande (Y)

Permalänk
Medlem

Ersatte min dvd-läsare med en 2,5" hårddisk för att utnyttja det utrymmet bättre...

http://www.ebay.com/itm/SATA-2nd-HDD-HD-Hard-Driver-Caddy-for...

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0s:

Kul att ASD låg i fel ordning på tangentbordet

Tänkte också på det när jag såg bilderna... typ:

"eeee det där ser konstigt ut.... FEL!"

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

jag tycker fortfarande det är fel att kalla den titan:P

Permalänk
Medlem

Klockren på alla sätt, men som förväntat dyr.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

För det priset kan man ju bygga en mycket bättre stationär dator och även ha råd att anställa någon att bära runt den åt sig när man skall till och från lan, m.m.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av loefet:

För det priset kan man ju bygga en mycket bättre stationär dator och även ha råd att anställa någon att bära runt den åt sig när man skall till och från lan, m.m.

haha ja kanske ;D

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Någon som pillat sönder ena högtalaren lool eller tryckt in membranet iallafall

inge handleds stöd ?? hmm

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Någon som pillat sönder ena högtalaren lool eller tryckt in membranet iallafall

inge handleds stöd ?? hmm

Såg en snabb video LinusTech la upp om datorn, tror han sa att man får med handledsstöd

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

Detta är inte en BÄRBAR dator, utan en SLÄPBAR!

Permalänk
Medlem

För pengarna bygger jag hellre en FET stationär dator OCH köper en highend gaming laptop i ett behändigare format. pengarna jag sparar köper jag bärs för.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk

Ska bli intressant att se hur modellen kommer utvecklas och hur den ser ut om fem år, i dagsläget känns det bara som en prototyp lite som hur de bärbara såg ut på början av 90-talet, stora och klumpiga som ingen köpte men sen fick man till en bra design som fungerade.

Permalänk
Avstängd

Sån löjlig grej. Två 980 på en ensam 1920 skärm.
Som att bygga en EPA traktor av en Ferrari.
Fantastisk motor men går i trettio.

EDIT:1920 skulle det såklart stå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179444:

Sån löjlig grej. Två 980 på en ensam 980 skärm.
Som att bygga en EPA traktor av en Ferrari.
Fantastisk motor men går i trettio.

980 skärm vet jag inte vad det är men bärbara datorer brukar för det mesta bara ha en skärm, men det finns säkert undantag.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Kul att man kan komma åt grundläggande hårdvara så enkelt på en bärbar.

Permalänk
Medlem

Var är touchpaden ;)?

Förövrigt. Varför sänker ni inte volymen på introt? Varje gång man ska kolla på ett klipp från er så sänker man det för höga ljudet i introt, för att två sekunder senare behöva höja igen för att kunna höra vad ni säger.

Permalänk
Medlem

Riktigt fet laptop helt klart! Skulle vara roligt å veta hur lång speltid man med endast batteriet. Samt vilken typ av skärm det är. TN/IPS 60/120hz?

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Vad jag skulle vilja veta är hur länge den klarar sig utan några som helst flaws med tanke på allt super duper som är i datorn, det är ju det som är lite nackdelarna med att köpa det värsta i så små utrymmen som en bärbar dator Läste nån här på sweclockers som hade fått lämnat tillbaka sin värsting MSI som hade börjat krångla efter bara nån vecka men fick en ny. Jag tycker bara att går man och köper en dator för över 4000 dollar tycker man det ska fungera korrekt tills man byter ut den efter lång tids användande också

Visa signatur

Gigabyte Z97P-D3 | Intel Core i7 4790K | G.Skill 16GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz Ripjaws X Performance | Maxtor 250GB | OCZ Vertex 2 SSD 60GB | Samsung SSD 830-Series 128GB | Samsung SSD 840-Series 128GB | 620W HX Corsair | GIGABYTE GTX 970 GAMING | Samsung TFT 24" P2450H Rose Black | BENQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179444:

Sån löjlig grej. Två 980 på en ensam 980 skärm.
Som att bygga en EPA traktor av en Ferrari.
Fantastisk motor men går i trettio.

980m har inte samma prestanda som 980, bör nämnas. Men det är bra med krut för 1920x1080. Annars går det ju att koppla in extern skärm som kör högre upplösning än så.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Detta är ju en riktig ersättare till en desktop om man inte är bofast och inte vill ha mycket prylar. Hade man haft pengarna och behovet så skulle detta vara ett förstahandsval, trots prislappen.

Permalänk

Längsta avståndet mellan tangentbordet och skärmen jag någonsin sett på en bärbar dator, ser fett dåligt ut i mina ögon. På min Lenovo kan man lyfta tangentbordet och byta bort i stort sett alla delar, men knske blir svårt med ett mekaniskt..

Permalänk
Medlem

Känns lite tragiskt att ha all den prestandan och sedan vara begränsad till en så liten skärm.. Men visst, för den som reser massvis, typ, och ändå vill spela. Kul också med nya grepp, såsom tangentbordet, i en laptop.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Var är touchpaden ;)?

Förövrigt. Varför sänker ni inte volymen på introt? Varje gång man ska kolla på ett klipp från er så sänker man det för höga ljudet i introt, för att två sekunder senare behöva höja igen för att kunna höra vad ni säger.

Till höger.

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Skrivet av SweMerlin:

Känns lite tragiskt att ha all den prestandan och sedan vara begränsad till en så liten skärm.. Men visst, för den som reser massvis, typ, och ändå vill spela. Kul också med nya grepp, såsom tangentbordet, i en laptop.

Skärmen är inte liten för att vara en bärbar dator sen går det nog att koppla in en vanlig skärm när man har möjlighet. Eller saknar den videoutgångar?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jädrans vilken prislapp!

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Skärmen är inte liten för att vara en bärbar dator sen går det nog att koppla in en vanlig skärm när man har möjlighet. Eller saknar den videoutgångar?

Håller med!

Har själv en gaminglaptop med 15,6" och tycker det går utmärkt att spela på.. man sitter ju betydligt närmare skärmen på en laptop gentemot en stationär

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!