Bilder på ditt senaste inköp (2015)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Köpte du tvillingkort eller bara ett nytt simkort? För om du valt nytt kommer det gamla sluta fungera så fort du aktiverat ditt nya, bara så du är medveten om det. (om du nu inte beställt helt nytt med nytt nummer)

Dubbla kort

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Igår blev det ett spontanköp av en LG G Watch R, får väl se om smartwatch är något för mig

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 2600X Kylning: Noctua NH-D15 Moderkort: ROG Strix B-450-F GPU: MSI GTX 1070 Armor OC Minne: 32 GB Corsair Vengeance PRO PSU: EVGA Supernova 650 G2 Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Magic Carpet...udda spel. Förvånade mig positivt.

Köpte en till PS2 (modell 39004) som lite reservdelsenhet, ifall att.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem

Äntligen har min nya PVC figur kommit ifrån Japan!
Kände mig som ett barn på julafton nästan!
Galet nöjd, och var verkligen värt varenda öre! Riktigt snabb frakt ifrån japan med, 5(!) vardagar tog det totalt, till det helt humana priset 125 kr i frakt.
Totalt slutade kalaset på 925 kr.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Vart en ny telefon då min andra bestämde sig för att ge upp.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

Blev en ny kupefläkt till bilen då den gamla gav upp igår

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

Första halvan av helgens spelinköp dök upp idag.
Gjorde en bra affär på dessa men de hamnar lite i skymundan eftersom de jag väntar på är nog den bästa deal jag kommer göra på väldigt länge.

Permalänk
Medlem

En HTC One M8

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

En LaTrax Rally kontorsracer. Slog till då Hobbyequipment fortfarande har julrea på en del produkter.

Köpte även ett Spigen Neo Hybrid-skal till min iPhone 6. Glömde ta bild för jag var så ivrig att få det på telefonen. Riktigt nice faktiskt.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk

Sony Bravia KDL-60W605B 60"

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Smartklocka!

Galaxy Gear S

Permalänk
Medlem

Lite inrednings attiraljer.

Loppisfynd i bok och i dvd väg.

Och till sist ett litet impulsköp på vinst och förlust.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Äääääntligen Preordrade i oktober, nu äntligen kom den <3

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem
Skrivet av DerpishCat:

http://upl.kittehcat.org/IMG_20150115_130949.jpg

Äääääntligen Preordrade i oktober, nu äntligen kom den <3

Haha där ser man!

Även jag väntar på den där

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Haha där ser man!

Även jag väntar på den där

Gissade nästan på det

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Filmen var faktiskt helt ok.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem

Efter att ha kollat på senast sålda på Ebay kan jag konstatera att jag betalat mer än 2000kr för lite för dessa.
Var nästan rädd att jag blivit blåst och skulle få en låda sågspån eller nåt

Permalänk
Medlem

Spel som jag har aldrig spelat eller hört talas om (förutom Motorhead).

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem

Elgitarr + förstärkare

Elgitarr: Epiphone Les Paul Standard i svart

Förstärkare: Marshall MG15CFX

Visserligen är detta inte en Gibson(Epiphone köptes upp av Gibson på 50 talet. Det är numera Gibsons budget märke.) men eftersom jag endast spelar för min egen skull och har det som en hobby så räcker detta gott och väl.

Elgitarren har Alnico Classic Humbuckers(Gitarr mickarna hals+stall med Alnico 5 magneter.) och just humbuckers fungerar väldigt bra ihop med Marshall förstärkare för den lyfter fram dess karaktär väldigt bra. Marshall förstärkaren har en väldigt klar ljud. Bra bas, diskant och mellan ton.

Förstärkaren är en så kallad "Practise Amp" som ligger på 15W. Eftersom jag bor i en etta och rummet är så pass litet så den behöver inte vara starkare för annars låter det för högt och troligtvis kommer grannarna att klaga då. När jag spelar så har jag inte ens den på max volym och är det sent under kvällen så använder jag hörlurar.

Gillar att spela 60 - 70 tals klassisk rock...

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Medlem

Ny laddadapter till min Z3'a

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

Aux till RCD300 stereo, 400:- inkl frakt från eBay.

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Äntligen har min nya PVC figur kommit ifrån Japan!
Kände mig som ett barn på julafton nästan!
Galet nöjd, och var verkligen värt varenda öre! Riktigt snabb frakt ifrån japan med, 5(!) vardagar tog det totalt, till det helt humana priset 125 kr i frakt.
Totalt slutade kalaset på 925 kr.

http://i.imgur.com/I33ISBl.jpg

Skrivet av DerpishCat:

http://upl.kittehcat.org/IMG_20150115_130949.jpg
Äääääntligen Preordrade i oktober, nu äntligen kom den <3

Vad säger man till sin mamma när hon ser dessa figurer i bokhyllan? Eller när ni bjuder hem vanliga människor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Vad säger man till sin mamma när hon ser dessa figurer i bokhyllan? Eller när ni bjuder hem vanliga människor?

Själv så har jag liksinnade vänner, andra får tycka vad dom vill ärligt talat, det är min hobby.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Vad säger man till sin mamma när hon ser dessa figurer i bokhyllan? Eller när ni bjuder hem vanliga människor?

Min kära mor och far har sett min samling, och tycker att den ser väldigt fin ut enligt dom själva.

Vad det gäller "vanliga människor"(vet inte om du ser oss som samlar på anime figurer ovanliga men iaf...)
Så reagerar dom på liknande sätt, dom flesta blir mest intresserade och nyfikna på figurerna.

Har ju mina uppställda i glasskåp med belysning mitt i vardagsrummet, så det går ju inte att dölja precis, och är såklart inget jag siktar på att göra heller. Är stolt över min samling på nu 25 figurer(och mer ska det bli).
Ser det som en väldigt rolig sak att samla på, när man verkligen hittar en figur som man letat efter.
Dyrt men roligt
Är ju en hobby som allt annat.

Div stavfel och skit.
Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Jag inser att det är fel tråd, sista inlägget från min sida:

Men varför väljer man att skylta med att man gillar fiktiva, stortuttade tonårsflickor? Förstår jag er rätt om fascinationen är så pass stor att ni helt enkelt struntar i vad andra tycker? Ni kan ju påstå att det är en hobby som vilken annan, men det är ju det det kokar ner till och vad "alla" tänker när de ser figurerna. Jag fascinerades av detta också i ptja, 16-21 års-åldern, men skyltade aldrig med det. Är ni kanske väldigt unga?

Permalänk
Medlem

Fyndade lite spel i helgen

Först köpte jag Simcity 5 för 50 kronor på Origin, gäller för övrigt fortfarande. Rätt skoj att spela när man inte har nåt bättre för sig. 50 spänn är det helt klart värt.

Och sedan hittade jag en säljare på G2A som sålde Far cry 4 GOLD, blev 26€ för det. Gold innehåller limited edition dlc:n och season pass, med andra ord alla dlc + basspelet för 250 spänn. Kunde inte bli mer nöjd. Nu väntar jag bara på att mitt GTX 970 ska dyka upp så man kan börja spela lite

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Jag fascinerades av detta också i ptja, 16-21 års-åldern, men skyltade aldrig med det. Är ni kanske väldigt unga?

Jag har själv aldrig varit fascinerad av det, men det låter jätte sorgligt att du var det men samtidigt var så rädd för din egen familj och vänner att du tvingades smyga med det.

Ber om ursäkt för att även jag gick off topic, men det lät så ledsamt.

Själv är jag 32 och samlar japanska TV-Spel. Helst gulliga Cute em ups med kaniner o grejer. Men det skäms jag inte ett skit för och jag tycker ingen bör gå på föregående talars linje och låta andra styra ens liv.

Och till er med PVC figurerna, fortsätt posta bilder på dem. Inget för min bokhylla direkt men jag tycker det är kul att se på samma sätt som folks klockor, skivor osv. En inblick i mina medmänniskors vardag helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Jag inser att det är fel tråd, sista inlägget från min sida:

Men varför väljer man att skylta med att man gillar fiktiva, stortuttade tonårsflickor? Förstår jag er rätt om fascinationen är så pass stor att ni helt enkelt struntar i vad andra tycker? Ni kan ju påstå att det är en hobby som vilken annan, men det är ju det det kokar ner till och vad "alla" tänker när de ser figurerna. Jag fascinerades av detta också i ptja, 16-21 års-åldern, men skyltade aldrig med det. Är ni kanske väldigt unga?

Varför ska man bry sig om vad andra tycker?
Visst otaku är lite tabu i Japan också generellt, men det är betydligt mer vanligt där.

Ska man bara hålla sig till vad är generellt accepeterat i Svensk kultur?
Herregud vad tråkigt liv.

Själv har jag en hel del BD med favoritanime, saker ifrån babymetal, akb48, c-ute etc etc.
Ingen har någonsin haft problem med det, tvärtom så har extremt många blivit nyfikna.

Åldern är nog tvärtom, pratar jag anime med en 18 årig tjej tycker hon kanske det låter konstigt, tecknat liksom?
Pratar jag med folk i min ålder 25-30 så är det mer normalt.

Permalänk
Medlem

Folk samlar ju på actionfigurer från alla möjliga filmer, så som Iron Man, Terminator osv... Vad spelar det för roll om det råkar vara Super Sonico eller Tony Stark? Folk har sina intressen och gillar olika, så låt dem.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Fick lite söta musmattor från Artscow idag, $13 USD inkl frakt till Svearike som tog knappt två veckor. Snabb leverans för att vara från kina, väldigt hög kvalitet för priset också. Känns ganska så exakt som min Steelseries qck mini fast lite tjockare.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator