Silverstone Raven RVZ02 ger gamingsystem i storlek med Xbox One

Permalänk
Melding Plague

Silverstone Raven RVZ02 ger gamingsystem i storlek med Xbox One

Med sikte på vardagsrummet visar Silverstone upp en ny superkompakt datorlåda, som trots mindre volym än i Xbox One ska bereda plats för högpresterande komponenter.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Snusfri

Såg trevligt ut, synd på plexibten bara, tycker den förstör hela chassit tyvärr.
Sedan ser Jonas ut som ett litet barn på julafton

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Väldigt trevligt chassi för folk som vill ha en mindre datro skulle jag tro.

Visa signatur

En dator

Permalänk

Synd bara att den bara har stöd för SFX agg. Är rätt liten marknad med såna och Silverstones egna är sådär kvalité på och rätt dyra till vad man får.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

fortfarande för stort..

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Såg riktigt nice ut.. Skulle passa mej!!

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem

Plexi-skivan ser ut som ett pluskigt hemmabygge.

Permalänk
Medlem

Ge oss fler SFX-L nätagg med bra kvalité och ljudnivå, först då blir mITX intressant.

Permalänk
Medlem

Har svårt för att chassina ska va platta för att va små numera.
Hade hellre vikt det dubbelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Exakta dimensioner, enligt Hexus.net, eftersom det inte nämns i ovanstående artikel: 350mm x 350mm x 80mm, medan jämförelsevis RVZ01 ligger på 382mm x 350mm x 105mm.

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Medlem

Tycker chassit ser väldigt intressant ut. Väldigt avskalat för att vara ett Raven chassi vilket gillas. Antar att plexibiten kommer att försvinna när det väl är dags för lansering.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Fattar inte riktigt grejen med minichassin. Trodde att entusiaster och spelare ville ha så stora grejer som möjligt.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dew87:

Tycker chassit ser väldigt intressant ut. Väldigt avskalat för att vara ett Raven chassi vilket gillas. Antar att plexibiten kommer att försvinna när det väl är dags för lansering.

Bara att måla den svart på insidan så blir det bra, gärna med ett täckande filter med!

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Mmm, plexit förstör den där "konsolkänslan" lite väl mycket tycker jag. Passar inte riktigt in! Ser lite hem-moddat ut.

Sen undrar man ju lite: funkar det verkligen att köra helt utan lådventilation alls sådär om man har lite varmare komponenter?
Med tanke på hur mycket plats man har för breda grafikkort borde man väl kunna gett plats för några 80mm fläktar där längs långsidan tex?

Annars känns det som man borde bli ganska låst till kylare som blåser ut luften ur lådan för att det ska bli vettig ljudnivå/temp med fetare kort...

Kul att de börjar få ner storleken på steambox-liknande lådor dock

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Plexiglaset behöver bort, förutom det så får chassit tummen upp!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Fattar inte riktigt grejen med minichassin. Trodde att entusiaster och spelare ville ha så stora grejer som möjligt.

Pfffff...

Förr i tiden så behövde vi 3-4 olika instickskort för att fixa allting (tex ljudkort). Detta har dött ut för länge sen och vad som en gång var standard ATX har inte egentligen behövts på många år. En enda slot för grafikkortet behövs för typ 95% av gamers, sen finns det några entusiaster som vill ha SLI förstås. Men du kan trycka in SLI i ett mATX chassi så det är egentligen inga problem. Låt oss inte ens nämna hur mycket utrymme du behövde för när du skulle ha 5kg hårddiskar i lådan... Nu har man ju SSDs som kan sitta o dingla i kabeln utanför om man så vill.

Ett av de bästa sakerna jag gjort med mitt datorbygge var att byta ett Corsair 800D mot ett Silverstone SG09, lol. Tusen gånger enklare att bygga med även om man får fippla med sladdar.

Men visst, sen finns det några som gillar plexi sidor, neonlampor och en dator som ser ut som ett disco när den är igång.

Mini chassin är framtiden för PCs, definitivt.

Permalänk
Medlem

håller med murklor.
behövs inget superduper stort chassi längre å snart lär la cpurna ha grymma gpu-delar så datorer i storlek av vad dagens grafikkort är lär va standard om några år. More smallness to the people !!!

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Ge mig ett mer minimalistiskt yttre precis som de levererade till syskon chassit till RVZ01 så blir det kanske ett köp från mig. Ser väldigt litet och sött ut. Ståendes på högkant i en snygg liten fot på bordet för att minimera fotavtrycket. Mumma!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av Campaigner:

Fattar inte riktigt grejen med minichassin. Trodde att entusiaster och spelare ville ha så stora grejer som möjligt.

En trevlig starkare mini gaming pc att under tv,n eventuellt som en starkare htpc och perfekt att släpa med sig på lan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

fortfarande för stort..

Amen!
Tror jag måste ta tag i att bygga chassiet som jag ritat upp, även om det blir marginellt större men då får jag plats för vattenkylningen

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Campaigner:

Fattar inte riktigt grejen med minichassin. Trodde att entusiaster och spelare ville ha så stora grejer som möjligt.

Jag är en entusiast, men det är knappast det enda jag är. Är bland annat en pojkvän och sambo, måste finnas plats i lägenheten för alla andra viktiga grejer.

Är student så måste ha plats på bordet för studier så att ha en gigantisk låda ståendes utan anledning och ta upp en massa plats...

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Jag va sugen på rvz01 eller ml07 som kom i början av 2014. Men de va så jäkla plastiga. Den här ser MYCKET bättre ut. Kan bli ett köp när den kommer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Blev sjukt sugen, bara de ändrar designen till den skarpa versionen.

Permalänk
Medlem

Borde vara enkelt att fixa ihop en dator i xbox/ps storlek och ändå få markant bättre prestanda med tanke på att både intels och nvidias delar är mycket strömeffektivare än det som sitter i konsolerna. Samt en SSD ökar ju även på prestanda och minskar värmen.

Permalänk

Fyfan vad härligt! Hade gärna sett en större version av detta chassi med bättre kylmöjligheter, tycker om de senaste släppen dock

Visa signatur

Case - Silverstone Raven Rv03 → Mobo - Asus P8P67 Pro rev b3
CPU - i7 2600k @ 4,5 ghz → Corsair H70
PSU - Corsair AX850+ → RAM - x4 4gb Xms3
GPU - Gtx 580 →

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Såg trevligt ut, synd på plexibten bara, tycker den förstör hela chassit tyvärr.

Det är ju en prototyp som blev färdig dagarna precis innan.
Jag tror den fula plexi-biten är en sån detalj dom fortfarande håller på och slipar på.

Skrivet av Lessismore:

Plexi-skivan ser ut som ett pluskigt hemmabygge.

Det är nog för att den faktiskt är det. Prototypchassit blev klart dagarna precis innan.
Jag tror dom tar fram en snyggare lösning innan chassit går i massproduktion.

Permalänk
Medlem

Jag gillar Valve's lösning mycket bättre. En liten fläktlös debianpuka (steamOS) med nog grafikkraft för att köra 1080p över wifi så man kan streama från garderoben eller varthän man valt att placera sitt monster till speldator.

Nån som kan förklara varför man vill ha det mer oljudsbetyngande prestandamonstret i vardagsrummet när man kan lösa det enkelt med denna typ av lösning. (Hoppas steam för arm kommer ut snart så vi kan testa på billiga sbc pukor)

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Skrivet av danedi:

Jag gillar Valve's lösning mycket bättre. En liten fläktlös debianpuka (steamOS) med nog grafikkraft för att köra 1080p över wifi så man kan streama från garderoben eller varthän man valt att placera sitt monster till speldator.

Nån som kan förklara varför man vill ha det mer oljudsbetyngande prestandamonstret i vardagsrummet när man kan lösa det enkelt med denna typ av lösning. (Hoppas steam för arm kommer ut snart så vi kan testa på billiga sbc pukor)

Den stora nackdelen, iallafall som jag ser det, är risken för eftersläpningar. Beroende på avstånd kan ju också wifi:t vara känsligt för störningar men är nog ovanligt under normala fall.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Mmm, plexit förstör den där "konsolkänslan" lite väl mycket tycker jag. Passar inte riktigt in! Ser lite hem-moddat ut.

Om du hade tagit fram ett prototypchassi för att visa upp på en mässa, där du vill kunna visa upp vad som finns i chassit samtidigt som panelerna är på, vad hade du använt istället?
Jag tycker att plexit fungerar bra för detta syfte.

För de som inte ska ha sina chassin för att visa upp på mässor, så kommer troligen någon variant utan plexi när de sen finns att köpa i handeln.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lessismore:

Plexi-skivan ser ut som ett pluskigt hemmabygge.

Det kan man ju säga Den måste ju bort till varje pris helt enkelt.