Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Man säljer hela kontot antar jag...

Men då är det lite onödigt och köpa 4 Fifa 15 till ett och samma konto =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Men då är det lite onödigt och köpa 4 Fifa 15 till ett och samma konto =P

Köper man "deluxe" får man en liten bit ingame-valuta på köpet, den går säkert att sälja vidare för några korvören.

Permalänk
Medlem

Som jag redan skrev. Även om de inte kan eller inte köpt något till kontot så är det inte lugnt. De kan t.ex. spela BF4 och få ens konto bannat om de använder fusk.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte att folk seriöst kopplar sina bankkort till konton utan att skydda sig med en tvåstegsinloggning.

Skaffa mobilinloggning till de konton ni bryr er om så sitter ni säkert!

Lyckas de hacka mobiloperatören å hijacka sms'et som skickas ut då förtjänar de era pengar.

Edit: Alternativt så lyckas de hacka sig in i origins databas, men har de så dålig säkerhet att någon kan byta telefonnummer som inloggning skickas till så kan de lika gärna få tag i de kortnummer du har registrerat på kontot, så då kvittar inloggning.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Kan ju rekommendera att aktivera "inloggningsbekräftelse" då det inte är igång by default.

Permalänk

Men är detta något nytt? Det kom fram 2012 att Origin hade blivit hackat men hittar inget nytt om hackning senaste tiden.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av WoG:

Jag förstår inte att folk seriöst kopplar sina bankkort till konton utan att skydda sig med en tvåstegsinloggning.

Skaffa mobilinloggning till de konton ni bryr er om så sitter ni säkert!

Lyckas de hacka mobiloperatören å hijacka sms'et som skickas ut då förtjänar de era pengar.

Edit: Alternativt så lyckas de hacka sig in i origins databas, men har de så dålig säkerhet att någon kan byta telefonnummer som inloggning skickas till så kan de lika gärna få tag i de kortnummer du har registrerat på kontot, så då kvittar inloggning.

Tvåstegsverifiering är fortfarande ganska ovanligt tyvärr. I Origins fall verkar det vara ganska nytt och inget man uppmanas aktivera eller så heller. Själv visste jag inte ens om att Origin hade det innan jag läste något inlägg om det tidigare i tråden.

Jag håller med om att man bör aktivera det där det går.

Permalänk
Medlem

Inloggningsbekräftelse + lösenordsbyte. Klart!

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Tack för informationen! Bytte lösenord för säkerhets skull , vill ju inte att någon ska sabba mina stats i Battlefield

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theposjo:

Tack för informationen! Bytte lösenord för säkerhets skull , vill ju inte att någon ska sabba mina stats i Battlefield

Nice timing på ditt inlägg.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd

Det är väl ingen fara om man tagit bort (inte sparat) kreditinformationen efter man köpt spel sen förut? Eller kan dom få tag på kreditkortsinfon osv. ändå`? :s

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem

Inga intrång på mitt konton vad jag vet. Bytte ändå lösen samt satt på inloggningsbekräftelse.
Brukar alltid använda mig av E-kort när jag handlar på nätet (tipsar alla er andra som har tillgång till det). Visst, det tar lite tid att få fram innan man handlar men i ett läge som detta är det skönt att veta att man sitter någorlunda säker.

Visa signatur

Ryzen 5 7600 | RX 7900 XTX
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Mitt Origin acc var antagligen också hackat då det stod att mitt land var [新加坡共和国] men inget hade hänt på beställningshistoriken. Tack för varningen! Ändrade lösen.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theposjo:

Tack för informationen! Bytte lösenord för säkerhets skull , vill ju inte att någon ska sabba mina stats i Battlefield

Haha mitt acc blev hackat och när jag kom tillbaks hade någon sjukt dålig person fått ner min kd från typ 3 till 1,nånting och levlat sjukt mycket. Detta var på BF3 och accet blev hackarens ett längre tag då jag inte spelade BF3 aktivt då.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Haha mitt acc blev hackat och när jag kom tillbaks hade någon sjukt dålig person fått ner min kd från typ 3 till 1,nånting och levlat sjukt mycket. Detta var på BF3 och accet blev hackarens ett längre tag då jag inte spelade BF3 aktivt då.

Yeah yeah, skyll dina stats på någon stackars hackare

För övrigt, tack för tipset om inloggningsbekräftelse. Hade inte sett att det fanns tillgängligt (mitt konto ser dock inte ut att vara haxxat)

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Blir en noggrannare titt på lunchen, kan inte se något speciellt här och eventuellt kopplat kort bör ha utgått. Bra lösen så risken bör vara liten för min del.

Dock blev mitt Uplay konto kapat av någon jävla ryss i slutet av 2012 så lite oroad är jag. Hade gärna sett regionlås, finns ingen som helst anledning att mitt konto skulle behöva gå att logga in på utanför Sverige.

Även om ni inte tror att något hänt skadar det inte att dubbelkolla samt byta lösen om ni använt den någonstans mer eller inser att den är för simpel. Finns roligare saker att lägga tid på än att försöka återfå sitt konto.

Hur ska man då göra, om man är utomlands med sin dator och vill spela lite ?
Jag förstår att du kanske klarar dig när du åker på semester i 2 veckor men vissa människor bor kanske halva året i sverige och andra halvan i annat land.

Kanske vore bättre att ha en inställning där du kan välja om det ska gå logga in utomlands eller inte.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem
Skrivet av larkan:

Fyi mitt har också blivit hackat med lösen i kalss med detta så det är inte phisinh eller dåligt lösen... i36Zv$bxn08!sMlIM1WG

Sådana där lösenord är inge vidare bra lösenord, vad jag har hört.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Någon hade förut vart inne på mitt acc dock inte köpt något bara spelat need for speed vart paff när speltiden hade höjts och bilen stod på ett annat ställe än vad jag minns jag parkerade på

Permalänk
Medlem

Böt lösenord och la till säkerhetsfråga. Får till eposten med kod.

Blev lite förvånad när det var månatliga dragningar från kortet på 119kr och det framgick inte vad det var till. Kom efter någon sekunds tänkande fram till att det är Swtor. Låter kortet ligga kvar. Är bara några hundra på det kontot varje månad, för wow´s och swtor´s skull.

Hade ett h-e för övrigt för mitt lösenord blev inte godkänt. Kontrollerade och kontrollerade om och om igen tills svetten började synas i pannan. Visade sig att mitt lösen var 17 tecken långt och max är 16. Räknade fel ett gäng gånger innan jag lugnade ner mig och räknade låååångsamt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av NodCommander:

Sådana där lösenord är inge vidare bra lösenord, vad jag har hört.

De är ju svåra att komma ihåg såklart. Men med en lösenordshanterare så är det inga problem.
Eller tänkte du på något annat?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

De är ju svåra att komma ihåg såklart. Men med en lösenordshanterare så är det inga problem.
Eller tänkte du på något annat?

Tror han menade att det är bättre att ha ett långt lösenord än ett komplext. Även om man använder en lösenordshanterare för att komma ihåg det. Bästa är ju såklart att ha både och, men ett långt lösenord gör oerhört stor skillnad.
http://i.imgur.com/XuMUU0b.jpg

Permalänk
Medlem

Inga konstigheter på mitt konto men så kör jag med PayPal. Lär dock byta lösenord bara för att...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Krass:

Tror han menade att det är bättre att ha ett långt lösenord än ett komplext. Även om man använder en lösenordshanterare för att komma ihåg det.

Lösenordet som postades var ju 20 tecken! Längre än det behövs ingenstans.
Det ger ju i runda svängar 10^37 kombinationer.
Kan man testa 1.000.000.000 nyckar i sekunden per enhet och ha tillgång till ca 100 miljarder enheter så skulle det fortfarande ta lika lång tid som universum funnits att testa igenom alla de kombinationerna.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av CitroFrukten:

Hur ska man då göra, om man är utomlands med sin dator och vill spela lite ?
Jag förstår att du kanske klarar dig när du åker på semester i 2 veckor men vissa människor bor kanske halva året i sverige och andra halvan i annat land.

Kanske vore bättre att ha en inställning där du kan välja om det ska gå logga in utomlands eller inte.

Precis på samma sätt som man gör med regions spärren för ditt betalkort du har hos banken?
Dvs. ändra innan du åker utomlands.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Inga konstigheter på mitt konto men så kör jag med PayPal. Lär dock byta lösenord bara för att...

Köpa spel är inte det enda de kan göra. De kan också spela dina spel och t.ex. få ditt BF4-konto bannat om de använder fusk.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Köpa spel är inte det enda de kan göra. De kan också spela dina spel och t.ex. få ditt BF4-konto bannat om de använder fusk.

Sant, bäst att byta som sagt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Vad säger Origin själva, hittar inte nämnvärt mycket från dom.

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Medlem

Jag har inte fått något mail ifrån EA så ifall någon skulle välja att kapa mitt konto så borde jag väl kunna hålla dom ansvariga? Anta nu att jag inte läst denna tråden eller är speciellt aktiv på forum.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CitroFrukten:

Hur ska man då göra, om man är utomlands med sin dator och vill spela lite ?
Jag förstår att du kanske klarar dig när du åker på semester i 2 veckor men vissa människor bor kanske halva året i sverige och andra halvan i annat land.

Kanske vore bättre att ha en inställning där du kan välja om det ska gå logga in utomlands eller inte.

Jo, att ha en inställning där man aktiverar regionlås var egentligen vad jag var ute efter.

Permalänk
Medlem

för dem som undrar varför dem köper just fifa 15 så är det för att i det spelet så kan man köpa en ingame currency denna kan sedan från ens konto skickas till andra konton... så hackarna har igång auktioner på exempelvis ebay där dem säljer poängen till inte ont anande folk och poängen omsätter extrema summor här är ett exempel http://www.ebay.com/itm/5000-000-FIFA-14-Coins-FUT-Cash-Xbox-... bara denna auktion har genererat intäkter på ca 8miljoner ensamt och han har många fler auktioner ute och mängder med fler säljare finns..

Visa signatur

Valkommitens ordförande går till dikatorn och säger vi har en bra och en dålig nyhet vilken vill du höra först?
-Den Bra -Du är president igen
-Så vad är den dåliga nyheten? -Ingen röstade på dig!
Om du vill veta hur det är att leva i en diktatur läs här https://charter97.org/en/news/