GTA V för PC i skärmbilder – sägs kräva prestandasystem för 60 fps

Permalänk
Melding Plague

GTA V för PC i skärmbilder – sägs kräva prestandasystem för 60 fps

Vad som sägs vara skärmbilder från den kommande PC-versionen av Grand Theft Auto V sprids på nätet och avslöjar en del hittills okända detaljer, däribland tillgängliga grafikinställningar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ungefär 2 veckor kvar och inga system requirements släppta än. Tycker det är rätt dåligt utav Rockstar :/

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Borde nog inte vara ett problem bland oss på detta forumet, dessutom tror jag att dom som inte äger en relativt högpresterande dator (filthy casuals) har nog redan köpt GTA V på xbox eller ps4

Visa signatur

Chassi: Silverstone Temjin TJ08B-E | RAM: Corsair LP 8gb @ 1600MHz | Moderkort: Asus Z87 Gryphon | GPU: ASUS Geforce GTX 780 OC 3gb | CPU: Intel i5 4670k @ 3.4 GHz | PSU: Corsair AX850 | Lagring: x2 Samsung 840 Pro 256gb i RAID 0 |

Permalänk
Medlem

Ja det är fejk ! läser ni inte erat eget forum? , i tråden står det 970 , men 2GB minne på 970? not mutch.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Hoppas 780 räcker då då :/

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

eller denna

#15140816

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Hmm, det kan bli spännande att försöka få GTA V rulla på MBA och extern grafik. Hoppas på låga minimum requirments.

Permalänk
Medlem

Tro om man lyckas dra runt det på low i 1440p asså.
Min dator som kändes så bra för 1-2 år sedan, haha xD

Permalänk
Medlem

Åh nej, inte ännu ett sånt där dåligt optimerat spel från Rockstar.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Ja det är fejk ! läser ni inte erat eget forum? , i tråden står det 970 , men 2GB minne på 970? not mutch.

http://a.disquscdn.com/uploads/mediaembed/images/1608/3809/or...

Tråden är låst nu efter cease and desist från Rockstar, skulle inte tro de bussar jurister på en sajt för fejkade bilder. Max. mängd VRAM beskriver kanske vad spelet maximalt kan använda och inte vad grafikkortet innehåller.

Permalänk
Medlem

Alla spel har ju släppts med halvtaskig prestanda den senaste tiden, så förhoppningsvis kan man få mer kräm ur det med framtida patcher och drivrutiner.

Visa signatur

Tänker inte skryta om alla mina prylar, så det får bli att framföra faktan att jag lagar godare köttbullar än dig.

Permalänk
Medlem

Undrar hur min FX8350 kommer uppskatta detta spel.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Msi 970 klockat till max så jag tror jag klarar mig.. Tesla och AA brukar ju ge typ +20 till 30 fps om man stänger av och det kan jag leva med i värsta fall..

PC ska spelas i stabila 100+, iaf FPS spel
30 och 60 FPS är för konsolerna med autoaim

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk

Är jag den ända som tycker detta verkar bra? I åratal har vi nu gnällt att inget spel låter oss sträcka på hårdvarubenen, sen nu när Rockstar kommer ut med ett sådant spel så klagas de? Varför dras det direkt till "dåligt optimerat" istället för ett rejält krävande spel som låter oss sträcka på benen. Tycker inte man kan ge spelet en "dåligt optimerat" stämpel från 2 screenshots...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Historien var väl något liknande när GTA 4 kom till PC. Jag förhåller mig dock väldigt avvaktande till GTA 5 och får se hur det går för folk angående det där DRM:et det kommer med.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Då äre väl tur att man precis köpt ett 980 och bytt ut dom andra flaskhalsarna i datan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Msi 970 klockat till max så jag tror jag klarar mig.. Tesla och AA brukar ju ge typ +20 till 30 fps om man stänger av och det kan jag leva med i värsta fall..

PC ska spelas i stabila 100+, iaf FPS spel
30 och 60 FPS är för konsolerna med autoaim

Jag brukar vara rätt kräsen med 100+ fps i bilspel och i fps, men ett spel som GTA kan jag lätt klara mig på 60.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Är inte de två bilderna Low/High längst ner i artikeln förväxlade? Eller ser jag dårligt..

Visa signatur

Mina projekt: Simple | Drömlabb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas_jj:

Tråden är låst nu efter cease and desist från Rockstar, skulle inte tro de bussar jurister på en sajt för fejkade bilder. Max. mängd VRAM beskriver kanske vad spelet maximalt kan använda och inte vad grafikkortet innehåller.

nej det är bekräftat som fejk om du kollar i PC tråden för GTA5.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Inaktiv

Ska bli kul att testa

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Ja det är fejk ! läser ni inte erat eget forum? , i tråden står det 970 , men 2GB minne på 970? not mutch.

http://a.disquscdn.com/uploads/mediaembed/images/1608/3809/or...

Precis vad jag tänkte när jag såg det.

Skrivet av jonas_jj:

Tråden är låst nu efter cease and desist från Rockstar, skulle inte tro de bussar jurister på en sajt för fejkade bilder. Max. mängd VRAM beskriver kanske vad spelet maximalt kan använda och inte vad grafikkortet innehåller.

Bilderna är redan bevisat att det är fejk, kolla i GTA V -pctråden för mer info

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Jag tror att han som tagit bilderna har använt sig av väder-fusket på PS4/XBONE för att ändra draw distance (dimman).
Spelaren står för övrig på olika positioner när bilderna tagits, förmodligen har han flyttat på sig när han skrev in fusket

Visa signatur

MOBO: ASUS Sabertooth Z77, CPU: Intel Core i7-3770K 3,5GHz, VGA: EVEGA GTX 780ti Classified, PSU: Corsair HX 1050W 80+, RAM: Corsair 32GB (4x8Gb) Vengeance DDR3 1600MHz CL10, CASE: NZXT H2 Midi Tower White
LAPTOP: Macbook Pro 15" Early 2013 + DISP: Apple 27" Thunderbolt Display.

Permalänk

Detta spelet finns till xbox 360, det kan vara bra att komma ihåg om de släpper en pc-version som inte skalar bra.

360 släpptes för övrigt 2005, samma år som gtx 7800 var herren på täppan i pc-grafik...

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Historien var väl något liknande när GTA 4 kom till PC. Jag förhåller mig dock väldigt avvaktande till GTA 5 och får se hur det går för folk angående det där DRM:et det kommer med.

Rockstar verkar väl ha lärt sig läxan och lagt ner tiden som behövs. Fyran var ju en otroligt dåligt optimerad konsolport i en tid då PC-gaming prioriterades väldigt lågt. Vad jag förstått så har de lagt ner betydligt med tid på PC-versionen den här gången. Kan inte tänka mig att de gör om samma misstag med tanke på hur spelmarknaden för PC ser ut nu. Det vore ett enormt fiasko för Rockstar om de gör om samma misstag igen. Spelet lär också leva längre på PC än på konsol, speciellt om det som med fyran blir populärt med moddar längre fram.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem

Fejk eller inte är orolig att det blir lika crappy port som för 4an. Har förhandsbokat o längar som bara den tills det kommer men ber till Rockstargudarna att släppa något bra optimerat och välpolerat för PC. Samt för guds skull, när något är inställt på LOW eller att något är precis på gränsen för att synas och vara "för långt borta" för view distance låt de inte va sådär "nätigt" som de va på 4an, man får ju mardrömmar av hur fult det är..
Vi får se, Min dator BÖR klara av det annars har dom nog misslyckats lite, fast visst det e klart man kan skapa något som kräver mer än tillgänglig hårdvara. Om det inte är så att extremt högt videominne krävs.

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem

Ifall detta stämmer så har jag bara en sak att säga... HELVETE, då måste jag köpa nytt graffe

Visa signatur

MOBO: MSI Gaming Pro Z270 CPU:Intel Core i7-7700K @ 4,20ghz
PSU:EVGA 750G2 Chassi:Fractal Design Meshify C
SSD1:Samsung 840 250GB SSD2:Samsung 850 500GB
RAM:Corsair 32GB@3200mhzGPU: GTX1080 Founders Ed 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fillethe1:

Är jag den ända som tycker detta verkar bra? I åratal har vi nu gnällt att inget spel låter oss sträcka på hårdvarubenen, sen nu när Rockstar kommer ut med ett sådant spel så klagas de? Varför dras det direkt till "dåligt optimerat" istället för ett rejält krävande spel som låter oss sträcka på benen. Tycker inte man kan ge spelet en "dåligt optimerat" stämpel från 2 screenshots...

Olika människor som klagar på olika saker tror jag.

Dom som gnällde över att det inte fanns något som fick pc att sträcka på benen är nu nöjda och har då inget att skriva om.
Alla dom som nu klagar är de som inte klagade förut och tyckte att det var rätt bra att det inte krävdes så mycket av deras datorer.

Personligen tycker jag alltid att det är bra med fler valmöjligheter, flyter det inte på på högsta är det ju bara tt sänka grafiken tills man är nöjd.
Men är det tvärt om med mer låst grafik kan man ju ha en monster dator som inte gör någon skillnad, bättre att ha möjligheten att kunna fläska på grafiken om man vill det.

Visa signatur

Dator || H440 Black Edition || Asus ROG MaximusVII || i7 4790K @ 4.5GHz, Noctua NH-D15 Kylare || MSI GTX 980ti Gaming 6GB || 16GB G-Skill 1866 1.5v || Corsair RM 850W || Samsung EVO 256GB, Crucial M4 256GB ||

Permalänk
Medlem

Hoppas mina specs räcker till high.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Hoppas mina specs räcker till high.

Står det inte uttryckligen i artikeln att de inte gör det?

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*