The Pirate Bays krypterade meddelande avslöjar planen på comeback

Permalänk
Melding Plague

The Pirate Bays krypterade meddelande avslöjar planen på comeback

Lösningen på The Pirate Bays krypterade meddelande är en klassisk Arnold-replik och en uppenbar antydan om att fildelningssajten är på väg att starta upp på nytt.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Aha... Trodde faktiskt att det var en bitcoin-adress

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem

BRA!

TPB är viktig, oavsett om man använder sidan eller inte.

Permalänk
Medlem

Grymt!

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem

Väntat

Visa signatur

Don't worry about what people think. They don't do it very often.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det första det "nya gänget" borde göra för att få ha sina servrar ifred är att ha dem i ett land som inte lyssnar på USA. Det dummaste de kunde göra var att flytta tillbaka servrarna till Sverige efter första razzian.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Inaktiv

Trevligt.

Permalänk
Medlem

Själv laddar jag aldrig ner längre. Det har kommit så många bra lagliga alternativ de senaste åren, som helt enkelt är både bättre och smidigare.

Jag kan dock inte annat än känna att det är viktigt att tpb finns, just för att utvecklingen av nya konsumtionsformer och streamingtjänster ska fortsätta. Det behövs nya system, och de gamla gubbarna i hollywood är för sega för att förstå detta. Jag tror de flesta håller med om att upphovsmakare ska få sin betalning för vad de skapat, men det måste ske på ett nytt sätt. Så fortsätt utvecklingen. Men se till att du bidrar till dina favoritbands/författares/skådis levebröd

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Äntligen

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk

som jag sa innan. PIRATEBAY WILL PREVAIL!

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem

TPB - En blåslampa i etablissemangets bakdel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hail Hydra!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Mansonite:

Aha... Trodde faktiskt att det var en bitcoin-adress

"A Bitcoin address, or simply address, is an identifier of 26-35 alphanumeric characters, beginning with the number 1 or 3, that represents a possible destination for a Bitcoin payment."

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av yellonet:

TPB är viktig, oavsett om man använder sidan eller inte.

Varför?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Den olagliga nedladdningens verkliga hot är användarorienterade alternativ till mediakonsumtion.
Netflix, Spotify är steg i den riktningen. Jag är säker på att man kan se att nedladdningen minskat och att dessa ökat.
Tyvärr lever de stora mediaaktörerna kvar i en förlegad tidsålder.
Så länge de gör det kommer det att finnas omfattande piratkopiering.

Vad vi behöver är flera stömmningstjänster!

Sedan tror jag att storfilms-"genren" är utdöende.
3D, HFR i all ära, jag tror att skaran som följer serier har ökat exponentiellt under de senaste åren.
På bekostnad av att färre går till bio.
Tror inte att Hollywood finns kvar om 10-20 år.
Inte med den nuvarade strategien eller attityden till sina kunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

För att det handlar inte om att vi vill slippa betala för spel och filmer. Det är en principsak!
Torrents i sig är inte olagliga, eller en torrentsida för den delen. En torrent är ju bara en tracker för datan man vill dela med andra. Det kan lika gärna vara freeware.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Driver utvecklingen framåt. Synd det är på bekostnad av artisten dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansonite:

Aha... Trodde faktiskt att det var en bitcoin-adress

Bitcoin-adresser är inte så långa och saknar specialtecken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skippy_pewpew:

Driver utvecklingen framåt. Synd det är på bekostnad av artisten dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Vilken utveckling? Förstår inte.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Varför inte?

(Så trött på inlägg som detta: Varför?/Vad menar du med det? etc etc, tänk lite och leta runt själv istället!)

OnT: Utan TBP skulle utvecklingen av tjänster med streamad musik/film/serier säkert gått betydligt långsammare. Hoppas dock att de inte behövs snart men det är en bit kvar tills dess.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skippy_pewpew:

Driver utvecklingen framåt. Synd det är på bekostnad av artisten dock.

Vadå? De undersökningar som har gjorts visar att artisten tjänar på fildelning. De som förlorar på det är skivbolagen. Men precis som isbärare blev arbetslösa när kylen kom, eller sadelmakare när bilen kom borde distribuerare av plastskivor ha blivit arbetslösa när internet kom.
Vi kan inte hålla liv i gamla yrken som inte längre tjänar någon funktion bara för att det blir lite obekvämt för ett fåtal personer som råkar ha det yrket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Vilken utveckling? Förstår inte.

Allt är inte piratkopiering. Vi som laddar ner Linux distar vill ha torrents för att snabbare få ner filerna

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Jag var mest, Meh när jag läste artikeln. Frågan är hur länge det blir till nästa gång?

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Mediabranchen är död med eller utan TPB. Vem fan betalar 200 spänn för en film eller cd som man ser en gång och/eller som har en eller två bra låtar? Det finns ju så fantastiskt mycket bra, gratis underhållning. Dessutom.. Online spel F2P..

Det finns ofantligt mycket gratis eller nästan gratis underhållning på nätet. Mer än nog för att gemene man sällan ska behöva betala löjliga pengar för massproducerad hollywoodskit.

Game Over

Permalänk
Medlem

Det är klart, TPB är stort. Det bara är så. Och jag är glad att den kommer upp igen.

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Allt är inte piratkopiering. Vi som laddar ner Linux distar vill ha torrents för att snabbare få ner filerna

Först kom Torrent, sen kom missbruket (så att säga). Det var ju inte pirater som utvecklade Torrent.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

är det bara jag som inte kommer in på tpb?

e. jag kan inte ens connecta till hemsidan. får upp: Den här webbsidan är inte tillgänglig, Hämta igen

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

är det bara jag som inte kommer in på tpb?

Ur artikeln:

"Webbplatsen pryds numera av en svajande piratflagga med texten "WeAreTPB" och en nedräkning till den 1 februari."

1:a februari alltså.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Jag har visserligen börjat hosta mina musikalbum som torrents på min egen webbplats nu, så för mig är inte TPB en avgörande distributionskanal längre, men TPB är samtidigt en viktig blåslampa i röven på höjdarna och en viktig utpost för civil olydnad. Jag är glad att de kommer komma tillbaka

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.