Grand Theft Auto V för PC försenas

Permalänk
Medlem

Hmmm, på fz har de skrivit att Minimum specifications inkluderar DVD, måste väl ändå vara fel???? Vore ju ett sjukt påhitt från Rockstars sida om de gjort detta för att försöka minska piratkopieringen på pc.

Visa signatur

Cpu: Ryzen 5800x3D, 32 GB, GPU: EVGA RTX 3060 TI Massa SSDs

Permalänk

Hade man kunnat gissa...

Permalänk
Medlem

Jag vart faktiskt något lättat över det här, då hinner jag spela andra nya spel som kommer, annars hade GTA V tagit all min tid.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Känns snarare som du är amatören då du förväntar dig att allt ser svinbra ut i ett scenario som aldrig inträffar. När skulle man lira och sitta och zooma? Exakt, aldrig. Det ser bra ut i det verkliga scenariot, vilket är att man aldrig zoomar på det sättet i ett spel.

Zooma ja, för att få ursprungliga upplösningen som spelet erbjuder i 4K jaaaaaa. Zoomar du inte så blir det downsample bilder, om du nu vet vad de är för ngt

Knappast. Gör texturer själv.

Om du vill ta ett snack om hur texturer fungerar. Börja predika. Jag lyssnar

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Inaktiv

Varför ser man inte längre än ett par hundra meter? Sketen konsolport?

Permalänk
Medlem

ser bra ut gta är bra oavsett någon halvtaskig textur här o där..

spelet kommer ju faktiskt från 10 år gammal hårdvara med 256mb grafikminne

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Vad i helvete håller de på med...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk

Men vafan

Visa signatur

HAF 912 – i7 2600k(Stock) – 8GB RAM – GTX 760 2GB – 128GB SSD/1TB HD
Asus Zenbook UX305FA – 3200 x 1800 <3
Dell U2515H – DT250 – Logitech G400 – QPAD MK50 – Roccat Sense – Blue Snowball Ice
D40X – iPhone 5S

Permalänk
Medlem

Det är samma krav som typ ett år gamla dåliga ubiportar så jag förväntar mig inte mycket längre

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

ser bra ut gta är bra oavsett någon halvtaskig textur här o där..

spelet kommer ju faktiskt från 10 år gammal hårdvara med 256mb grafikminne

mjo gameplay ganske. Men 2015 tycker jag att man erbjuda Ultra textures osv för de med starkare hårdvara som exempelvis Shadow of mordor spelet.

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem

Flytta bara fram det till ett obestämd datum för att undvika sådana här förseningar igen. Man skjuter bara sig själv i foten om man säger ett bestämd datum så blir det försenat igen.

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Bra att dom tar kvaliten av porten på allvar förhoppningsvis så är spelet färdigt om två månader.

Det är ingen port.
Däremot optimeras det säkert.

Jag undrar lite vad det är som tagit sån tid? För PS4 och Xbox One är ju byggda på samma typ av hårdvara som skulle kunna vara i en PC om jag minns rätt

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja

Permalänk
Medlem

Å andra sidan så utannonserade R* GTA:V 2011. Inget konstigt att en del texturer och modeller inte ser lika bra ut som de andra.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

Zooma ja, för att få ursprungliga upplösningen som spelet erbjuder i 4K jaaaaaa. Zoomar du inte så blir det downsample bilder, om du nu vet vad de är för ngt

Knappast. Gör texturer själv.

http://static-3.nexusmods.com/15/mods/110/images/58461-1-1414...

http://static-3.nexusmods.com/15/mods/110/images/58461-1-1411...

http://static-4.nexusmods.com/15/mods/110/images/38539-1-1393...

http://static-4.nexusmods.com/15/mods/110/images/38539-2-1377...

Om du vill ta ett snack om hur texturer fungerar. Börja predika. Jag lyssnar

Moddat skyrim kommer inget spel nära ens när det kommer till att se för jäkla bra ut

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Skräll Rockstar.....

Visa signatur

I7 13700KF - RTX 3070 - ASUS VG27A - Corsair K70 RGB - Logitech G502
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

Har bara en sak att säga... Amatörer.

Amatörer? Rockstar är helt klart en av de spelutvecklare med mest erfarenhet av att utveckla Open World spel.

Texturer är en av de grejer man absolut måste dra ner på när det kommer till sömlöst Open World spel då man måste hitta en lösning för hur man minnesmässigt ladda och hantera dessa utan loading screens eller "hitching"(*host* Far Cry 4 *host*).

I min mening ser det lovande ut och om jag slipper alla PC portnings sjukdomar och buggar som tidigare spel har haft på PC när dem släppts så är jag helt okej med en försening. De kunde dock ha bättre framförhållning som andra påpekat. Jag tror utan tvekan att Rockstar kommer leverera en bättre open-world upplevelse en alla de misslyckanden vi såg i 2014 där diverse spel släppts knappt spelbara och som haft svårt att hålla acceptabel FPS trots att man har ett värsting system.

Permalänk
Medlem

Det enda jag tycker ser bedrövligt ut är knapparna på hans skjorta, samt högra hörnet av målningen som är på väggen. Är nån form av revor? Visst, man ser att trädet inte är äkta. Men så jäkla dåligt gjort är det inte. Dessutom kanske dessa punkter är en av 30000 som dom skall finpolera på?
Om inte så är jag nöjd till 100% ändå. Som någon annan redan sagt, man spelar GTA och liknande för frihetskänslan, inte för att stirra sig blind på texturer som inte är 100% realistiska ...

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Moddat skyrim kommer inget spel nära ens när det kommer till att se för jäkla bra ut

haha, sant. Men vet man vad man gör så kan GTA V se så bra ut med, Vilket dom tydligen inte vet hur...
Se alla mina texture mods här: http://www.nexusmods.com/skyrim/users/6574930/?tb=mods&pUp=1

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

Zooma ja, för att få ursprungliga upplösningen som spelet erbjuder i 4K jaaaaaa. Zoomar du inte så blir det downsample bilder, om du nu vet vad de är för ngt

Knappast. Gör texturer själv.

http://static-3.nexusmods.com/15/mods/110/images/58461-1-1414...

http://static-3.nexusmods.com/15/mods/110/images/58461-1-1411...

http://static-4.nexusmods.com/15/mods/110/images/38539-1-1393...

http://static-4.nexusmods.com/15/mods/110/images/38539-2-1377...

Om du vill ta ett snack om hur texturer fungerar. Börja predika. Jag lyssnar

Gräset ser fint ut, fast vill du ha bra grafik finns det bra gräs utomhus eller så kan du trycka up ansiktet i ett träd och kolla på barken c: (utomhus är tråkigt dock)

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabiat:

Amatörer? Rockstar är helt klart en av de spelutvecklare med mest erfarenhet av att utveckla Open World spel.

Texturer är en av de grejer man absolut måste dra ner på när det kommer till sömlöst Open World spel då man måste hitta en lösning för hur man minnesmässigt ladda och hantera dessa utan loading screens eller "hitching"(*host* Far Cry 4 *host*).

I min mening ser det lovande ut och om jag slipper alla PC portnings sjukdomar och buggar som tidigare spel har haft på PC när dem släppts så är jag helt okej med en försening. De kunde dock ha bättre framförhållning som andra påpekat. Jag tror utan tvekan att Rockstar kommer leverera en bättre open-world upplevelse en alla de misslyckanden vi såg i 2014 där diverse spel släppts knappt spelbara och som haft svårt att hålla acceptabel FPS trots att man har ett värsting system.

Mja, De enda de behöver är utnyttjande av mipmaps och lods för att hantera textur upplösningar beroende på distans samt bättre arkitektur gällande vram hantering.

Men jag förstår hur du menar. Men Deras texturer är av samma kvalitet som GTA IV. Dom kan ju åtminstående ha en ultra texture pack för de som har hårdvaran för det. Det är ju som sagt 2015.

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem

SÅ JÄVLA BRA!
okej tråkigt att vänta mer.
men så jävla kul att det går i rätt riktning.
Hoppas bara fler spelutvecklare hoppar på detta.
Trött på halvdana spelreleaser och extrem mjölkning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

Mja, De enda de behöver är utnyttjande av mipmaps och lods för att hantera textur upplösningar beroende på distans samt bättre arkitektur gällande vram hantering.

Men jag förstår hur du menar. Men Deras texturer är av samma kvalitet som GTA IV. Dom kan ju åtminstående ha en ultra texture pack för de som har hårdvaran för det. Det är ju som sagt 2015.

det kommer mods till det. som med 4an. men ja lite tråkigt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nyhet:

Rockstar Games meddelar att det inte blir något GTA V för PC i januari och att spelet skjuts ytterligare två månader på framtiden. Som plåster på såren släpps istället nya bilder och de efterfrågade systemkraven.

Läs artikeln

Måste vara det mest patetiska jag läst på länge, ska något som är självklart i form av systemkrav och bilder nu helt plötsligt bli något extra, Rockstar Games har verkligen inga förklaringar eller ursäkter längre. Helt enkelt undermåligt att planera en spelsläpp så dåligt! Släpp spelet och patcha det i efterhand som alla andra gör vet ja

Permalänk
Medlem

Vad gnäller alla om? GTA ska inte va jättesnyggt? Det är inte det som är fokus. Då har ni kommit väldigt fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carll:

det kommer mods till det. som med 4an. men ja lite tråkigt

Lär väll bli jag som får göra texturer till det antar jag haha...

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Moddat skyrim kommer inget spel nära ens när det kommer till att se för jäkla bra ut

Hahaha vet inte om jag kan hålla med om det där riktigt. Dock är det sjukt hur mycket bättre man kan få det och se ut med mods, skillnaden är enorm.

Kan ju dock inte säga att jag tycker texturerna i skärmdumparna där var särskilt snygga. Ser ut som påklistrade fotografier, skrattretande faktiskt.

Permalänk
Medlem

Tja som dom flesta andra redan nämnt bättre med en rent spela från början istället för nåt halvdant som måste patchas upp 100ggr för sedan ändå inte kunna leverera.

Ska i alla fall bli intresant och se hur spelet presterar i förhållande till utsagda system krav.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabiat:

Hahaha vet inte om jag kan hålla med om det där riktigt. Dock är det sjukt hur mycket bättre man kan få det och se ut med mods, skillnaden är enorm.

Kan ju dock inte säga att jag tycker texturerna i skärmdumparna där var särskilt snygga. Ser ut som påklistrade fotografier, skrattretande faktiskt.

Ser ut som att moddsen "realistic texture overhaul" stämmer in väl då?
Och texturerna är inte tagna av fotografier, men du
Då blev de ju helt plötsligt inte skrattretande längre, men mer fantastiskt faktiskt.

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis så kommer dom göra spelet lite snyggare, dom sa ju att dom ska piffa upp spelet och testa det mer? Visst spelar man i 3rd person så kommer man knappt märka av det men om du kör i first person så vill man ju ha lite bättre texturer speciellt om man faktiskt har möjligheten och man fått vänta så länge

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen de är ärliga med systemkraven. Alltid trevligt med moderna spel som fungerar även på gammal hårdvara. 1GB VRAM kan dock hindra många som fortfarande har DX10/10.1-kort från att spela det.