Grand Theft Auto V för PC försenas

Permalänk
Medlem

bättre än göra som DICE som släpper en tidig "alpha" som fullversion av speleto och gör rent bedrägeri att sälja en ofärdig produkt....

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Skrivet av THB:

Synd att det skjuts upp men mycket hellre det och att det är bättre vid release än skämt-utgivare som EA (BF4, SimCity) och UBI (Watch_Dogs, AC: Unity, FarCry 4 etc) som släpper halvfärdiga pre-alpha produkter.

Har full tillit till Rockstar efter Max Payne 3 som var en riktigt bra portning.

Vad var det för fel på Far Cry 4?

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Avstängd
Skrivet av klotim:

Har bara en sak att säga... Amatörer.

Du som är expert, åk dit och hjälp dem då

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Du som är expert, åk dit och hjälp dem då

Hade vart en dröm för mig faktiskt

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem

Helt ok om de fixar massa fel och optimerar.. Har ändå en jäkla bit kvar på Farcry 4 trots 30+ timmar in game.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

Grafiken duger. Så länge spelet är bra får det gärna se ut som Super Mario till NES för min del. Men något säger mig att spelet kommer vara totalt uselt när det gäller prestandan och ha många buggar. Detta för att deras spel historiskt sett alltid har haft de problemen. Glömmer aldrig hur arg jag blev på San Andreas när vissa uppdrag bara vägrade att starta, eller att uppdraget misslyckas för att någon av ens kumpaner kör av vägen och dör. Lagom irriterande.

Vi får väl se då om två månader hur det blir.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:
Dold text

Så alla spel som inte har top-notch texturer är per automatik värdelösa?
GTA V spelar man för den stora världen inte för "OMGWTF"-grafik.
Var tycker du att AA'n är dålig i bilderna förresten?

Ser lovande ut att systemkraven är så låga, då kanske mina älskade 120FPS faktiskt kan nås i Mars.

Håller med där att man spelar det för världen tycker T ex första bioshock ser snyggt ut än när man ställer in det ordentligt och unreal tournament 3 när man skruvar upp inställningarna ordentligt ^^

Men kan gott och väl spela på low settings på V så länge det flyter på med min burk så är jag nöjd :3

ska dock om någon vecka beställa ett 285 itx från sapphire (1 fläkt på kortet och icke stockkylare är det jag letat efter (lättare att hålla nere ljudnivån då) och max 2200 kr just nu i budgeten om några dagar.)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Segt med försening... PC verkar inte vara prio ett, snarare prio 5, efter PS3, Xbox 360, PS4 samt Xbone.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av AtomicPunk:

Vad var det för fel på Far Cry 4?

Far Cry 4 var väl det minst buggiga men det var fortfarande en del trassel. Spelet kraschar, konsolversionen har haft massa problem med servrar för multiplayer och så vidare.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

men inge ont som har nåt gott med sig brukar det väl heta och tills dess har jag kanske fått ihop nya burken

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

Men jag förstår hur du menar. Men Deras texturer är av samma kvalitet som GTA IV. Dom kan ju åtminstående ha en ultra texture pack för de som har hårdvaran för det. Det är ju som sagt 2015.

Här kommer en galen idé (eller två): Tänk om dom inte annonserat det än bara? Eller tänk att dom kanske lägger fokus på sånt som det absoluta majoriteten kommer märka, bry sig om och kunna köra och inte en minoritet?
Visst, det finns textur-fappare som dig men jag hoppas du inte tror att det finns relativt många av er.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Skrivet av klotim:

Men Deras texturer är av samma kvalitet som GTA IV. Dom kan ju åtminstående ha en ultra texture pack för de som har hårdvaran för det. Det är ju som sagt 2015.

Nu är det ju så att du inte har hårdvaran för ett "ultra texture pack" så sluta klaga på sådant du inte ens skulle kunna köra själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSlicker:

Här kommer en galen idé (eller två): Tänk om dom inte annonserat det än bara? Eller tänk att dom kanske lägger fokus på sånt som det absoluta majoriteten kommer märka, bry sig om och kunna köra och inte en minoritet?
Visst, det finns textur-fappare som dig men jag hoppas du inte tror att det finns relativt många av er.

njae, men jag man förvänta mig att de finns många grafik freaks på ett IT forum

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem

Tummen upp, ser hellre en försening än ett fiasko vid release.

Permalänk
Medlem

Ja jag väntar hellre. Inte en GTA IV-mardröm till tack. Jag kommer dessutom kunna spela spelet men får nog rensa lite på min SSD för att få plats

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av albindubech:

Nu är det ju så att du inte har hårdvaran för ett "ultra texture pack" så sluta klaga på sådant du inte ens skulle kunna köra själv.

inte? 4GB vram räcker gott och väl för shadow of mordor/ Skyrim moddat med majoriteten 2K/4K texturer.

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem

Först gnäller folk på att företag släpper spel som är buggiga vid release och borde arbetats mer på.
Sen gnäller folk på att företag senarelägger releasen för att finputsa och arbeta mer på spelet.

Själv tycker jag att detta är bra, så jag slipper leka betatestare när spelet väl släpps.
Ska bli intressant att se hur dom lyckades. Ser fram emot detta spelet

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Medlem

Ännu en delay alltså? Aj aj aj.. hoppas det blir den sista.

Permalänk

Jo, visst kan jag tycka att det känns surt. Som den klant jag är förbeställde jag spelet förra veckan också. Där hade man kunnat spara in strax över 400 kronor till något annat just nu, eller lägga undan för senare tillfälle. Ja, ja. Det må väl vara bättre att se vad de kan göra på två månader än att ha ett ofärdigt spel som det alltför ofta blir med AAA-titlar numer.

Det jag anser att svider allra mest är väl gapet på närmare 1½ år nu från första hårda releasen. Om de nu verkligen började utvecklas samtidigt, sida vid sida, hur länge känns inte det? En del måste ju PC-versionen komma ut när spelet livscykel är slut och därmed innehålla allting eller också drar de oss vid näsan och sitter och kämpar febrilt för att dra ihop pixlarna så tätt det går.

Om man i detta läge vet vilken typ av maskin som kan användas för att spela spelet, man har bilder och videor så vad är det mer exakt som man kan behöva 2 månader för? Visst, spelet är inte grafiskt perfekt texturmässigt. Det är dock inte något jag är bekymrad över vid release. Kanske kan någon bara stanna upp och sitta och kolla texturerna i timmar, men jag själv ser inte tjusningen i det. Det är inte som att det är något man nödvändigtvis lägger märke till när man kör i full fart med en stulen sportbil i multiplayer, eller hur? Borde ju också gå att släppa en patch med grafisk revamp kan man tycka om de nu känner sig missnöjda med vissa av texturerna vid ett senare tillfälle när de känner sig nöjda och få in spelarna nu. Med denna taktik skjuter de sig själva i foten affärsmässigt, tro mig. Hardcore-folket kommer förvisso att stanna kvar och köpa det ändå, men troligtvis är massan snart utplånad och de kommer tappa försäljning på PC.

Så otroligt synd att se en titel som GTA gå från vad det varit förut, då det var PC-exklusivt till vad det är idag, då det är konsollexklusivt för 95% av dess livscykel. Få spel har idag en livscykel som är mycket längre än 1 år. Kanske att GTA är något av ett undantag eftersom det fortfarande fräschas till även på konsollerna med nytt material nu och då, men jag hoppas ni förstår hur jag tänker.

Nåväl, det är inte mycket vi som konsumenter kan göra. Det kan vi aldrig. Så en del får man vänta snällt eller också låta bli och fokusera på annat. Själv väntar jag snällt och hoppas på att inte Rockstar gör bort sig totalt nu. Har ju förhandsbeställt redan i min oändliga dumhet, så inte mycket jag kan göra ändå.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rabiat:

Amatörer? Rockstar är helt klart en av de spelutvecklare med mest erfarenhet av att utveckla Open World spel.

Texturer är en av de grejer man absolut måste dra ner på när det kommer till sömlöst Open World spel då man måste hitta en lösning för hur man minnesmässigt ladda och hantera dessa utan loading screens eller "hitching"(*host* Far Cry 4 *host*).

I min mening ser det lovande ut och om jag slipper alla PC portnings sjukdomar och buggar som tidigare spel har haft på PC när dem släppts så är jag helt okej med en försening. De kunde dock ha bättre framförhållning som andra påpekat. Jag tror utan tvekan att Rockstar kommer leverera en bättre open-world upplevelse en alla de misslyckanden vi såg i 2014 där diverse spel släppts knappt spelbara och som haft svårt att hålla acceptabel FPS trots att man har ett värsting system.

Fast ja...GTA IV är inget bra exempel på detta dock, så dom har mycket att bevisa.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Du behöver spela på konsol så att du får lite perspektiv

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Åbäke: R7 3700X | ASUS X470 Strix-F | EVGA GTX 1080 FTW | 32GB RAM | Custom Loop
HTPC: i7 7700K Delid | Noctua NH-U9B SE2 | MSI Z270M Mortar | GTX 1660 Super | 16GB RAM |
Konsoler: Xbox One X | Xbox 360 | Xbox | PS4 | PS3 | PS2 | Wii

Permalänk
Medlem

Hmm, kanske man skulle slå till innan dess och köpa en 500 GB SSD för de mest intressanta spelen.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TobX:

Först gnäller folk på att företag släpper spel som är buggiga vid release och borde arbetats mer på.
Sen gnäller folk på att företag senarelägger releasen för att finputsa och arbeta mer på spelet.

Själv tycker jag att detta är bra, så jag slipper leka betatestare när spelet väl släpps.
Ska bli intressant att se hur dom lyckades. Ser fram emot detta spelet

Det är det faktum att spelet blir försenat som vi är missnöjda över, inte att de finputsar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

Ser ut som att moddsen "realistic texture overhaul" stämmer in väl då?
Och texturerna är inte tagna av fotografier, men du
Då blev de ju helt plötsligt inte skrattretande längre, men mer fantastiskt faktiskt.

Jag tycker inte man kan kompensera för saker som saknas i 3d väg genom att uppdatera texturer. Om man är ett fan av "påklistrat fotografi"-looken så är det säkert toppen det där moddet, jag tycker dock det ser löjligt ut. Som när folk kör med "Ultra HD Realistic textures" i Minecraft, rätt löjligt.

Skrivet av SeF.Typh00n:

Fast ja...GTA IV är inget bra exempel på detta dock, så dom har mycket att bevisa.

GTA IV? Jag nämnde inte GTA IV. Tråden handlar om GTA V. Vad är det inget bra exempel av vadå för något? När jag skriver ett så långt inlägg för då va lite mer specifik om du vill bli förstådd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Känns snarare som du är amatören då du förväntar dig att allt ser svinbra ut i ett scenario som aldrig inträffar. När skulle man lira och sitta och zooma? Exakt, aldrig. Det ser bra ut i det verkliga scenariot, vilket är att man aldrig zoomar på det sättet i ett spel.

Tror inte han menar att du ska ctrl+scroll zooma utan snarare öppna bilden och klicka på den så att den visas i original storlek..alltså det verkliga scenariot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabiat:

Jag tycker inte man kan kompensera för saker som saknas i 3d väg genom att uppdatera texturer. Om man är ett fan av "påklistrat fotografi"-looken så är det säkert toppen det där moddet, jag tycker dock det ser löjligt ut. Som när folk kör med "Ultra HD Realistic textures" i Minecraft, rätt löjligt.

Smaksak ju. Tur att folk är olika ju!

Skrivet av Ignostic:

Tror inte han menar att du ska ctrl+scroll zooma utan snarare öppna bilden och klicka på den så att den visas i original storlek..alltså det verkliga scenariot.

Exakt, Du förstår!

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem

Nej, tråkigt att det försenas jag som längtat så in i helv. Men hellre välpolerat än något skräp! Med de där systemkraven förutsätter jag att det kommer flyta riktigt bra på min dator även om de förväntas öka lite

Däremot behövs nya SSD diskar köpas ser jag. Nu får jag bra underlag för det

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem

Jaha då blir det dator köp innan spelet kommer!:D
Min dator fungerar till spelet men nu har man 2 månader att spara till en helt ny!

H1Z1 imorn!xD

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finlandssvensken:

Jo, visst kan jag tycka att det känns surt. Som den klant jag är förbeställde jag spelet förra veckan också. Där hade man kunnat spara in strax över 400 kronor till något annat just nu, eller lägga undan för senare tillfälle. Ja, ja. Det må väl vara bättre att se vad de kan göra på två månader än att ha ett ofärdigt spel som det alltför ofta blir med AAA-titlar numer.

Det jag anser att svider allra mest är väl gapet på närmare 1½ år nu från första hårda releasen. Om de nu verkligen började utvecklas samtidigt, sida vid sida, hur länge känns inte det? En del måste ju PC-versionen komma ut när spelet livscykel är slut och därmed innehålla allting eller också drar de oss vid näsan och sitter och kämpar febrilt för att dra ihop pixlarna så tätt det går.

Om man i detta läge vet vilken typ av maskin som kan användas för att spela spelet, man har bilder och videor så vad är det mer exakt som man kan behöva 2 månader för? Visst, spelet är inte grafiskt perfekt texturmässigt. Det är dock inte något jag är bekymrad över vid release. Kanske kan någon bara stanna upp och sitta och kolla texturerna i timmar, men jag själv ser inte tjusningen i det. Det är inte som att det är något man nödvändigtvis lägger märke till när man kör i full fart med en stulen sportbil i multiplayer, eller hur? Borde ju också gå att släppa en patch med grafisk revamp kan man tycka om de nu känner sig missnöjda med vissa av texturerna vid ett senare tillfälle när de känner sig nöjda och få in spelarna nu. Med denna taktik skjuter de sig själva i foten affärsmässigt, tro mig. Hardcore-folket kommer förvisso att stanna kvar och köpa det ändå, men troligtvis är massan snart utplånad och de kommer tappa försäljning på PC.

Så otroligt synd att se en titel som GTA gå från vad det varit förut, då det var PC-exklusivt till vad det är idag, då det är konsollexklusivt för 95% av dess livscykel. Få spel har idag en livscykel som är mycket längre än 1 år. Kanske att GTA är något av ett undantag eftersom det fortfarande fräschas till även på konsollerna med nytt material nu och då, men jag hoppas ni förstår hur jag tänker.

Nåväl, det är inte mycket vi som konsumenter kan göra. Det kan vi aldrig. Så en del får man vänta snällt eller också låta bli och fokusera på annat. Själv väntar jag snällt och hoppas på att inte Rockstar gör bort sig totalt nu. Har ju förhandsbeställt redan i min oändliga dumhet, så inte mycket jag kan göra ändå.

Det började inte alls pc exklusivt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Jubileumsmästare

Skönt att de tar sin tid, är ju ändå det riktiga GTA V som kommer.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987