Permalänk
Medlem

Hej, köpa kabeldelare?

Nu är det så att jag faktiskt sökt runt lite i forumet, men inte kommit över någon tråd som haft samma problem som mig.
Jag vet inte om samma lösningar som föreslagits där kan komma till användning för mig, så jag gör istället en egen tråd.

Nu är det så att vi fick fiber för ett tag sedan, och endast ett uttag gjordes i mitt rum. Detta skapar problem för mig då jag får gå och byta nätverkskabel i uttaget varje gång jag ska byta mellan att spela fifa på mitt ps3 och slösurfa på nätet.

Är ett inköp av en kabeldelare en bra lösning på detta?
Det är en sån här jag tänker på;
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/natverk/...

Eller ska jag inhandla något annat som kan lösa mitt problem?

Fortsatt trevlig kväll på er!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av duntz:

Nu är det så att jag faktiskt sökt runt lite i forumet, men inte kommit över någon tråd som haft samma problem som mig.
Jag vet inte om samma lösningar som föreslagits där kan komma till användning för mig, så jag gör istället en egen tråd.

Nu är det så att vi fick fiber för ett tag sedan, och endast ett uttag gjordes i mitt rum. Detta skapar problem för mig då jag får gå och byta nätverkskabel i uttaget varje gång jag ska byta mellan att spela fifa på mitt ps3 och slösurfa på nätet.

Är ett inköp av en kabeldelare en bra lösning på detta?
Det är en sån här jag tänker på;
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/natverk/...

Eller ska jag inhandla något annat som kan lösa mitt problem?

Fortsatt trevlig kväll på er!

Nej, köp en Switch istället. Kostar lika mycket som en kabeldelare, för att kabeldelaren ska fungera så måste du köpa 2st.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Nej, köp en Switch istället. Kostar lika mycket som en kabeldelare, för att kabeldelaren ska fungera så måste du köpa 2st.

Helt klart. Förslagsvis: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=67134

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perb:
Skrivet av DavidtheDoom:

Nej, köp en Switch istället. Kostar lika mycket som en kabeldelare, för att kabeldelaren ska fungera så måste du köpa 2st.

Okej. Det får väl bli en sån. Tänkte bara att det är onödigt med fler än två uttag, men det spelar väl ingen större roll så länge det funkar.
Men varför skulle det inte funka med en simpel kabeldelare, och varför måste man ha två? Jag trodde bara att det var att koppla in den i uttaget så hade du plötsligt två fungerande uttag

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av duntz:

Okej. Det får väl bli en sån. Tänkte bara att det är onödigt med fler än två uttag, men det spelar väl ingen större roll så länge det funkar.
Men varför skulle det inte funka med en simpel kabeldelare, och varför måste man ha två? Jag trodde bara att det var att koppla in den i uttaget så hade du plötsligt två fungerande uttag

Du behöver en kabeldelare i vardera änden, man kopplar om så att man bara använder 2 par i nätverkskabeln till varje enhet vilket begränsar farten till 100Mbit, kör du med en switch får du full fart och priset skiljer inte särskilt mycket, har ni en gammal router kan den kanske gå att konfa om till switch så slipper ni köpa nått nytt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du behöver en kabeldelare i vardera änden, man kopplar om så att man bara använder 2 par i nätverkskabeln till varje enhet vilket begränsar farten till 100Mbit, kör du med en switch får du full fart och priset skiljer inte särskilt mycket, har ni en gammal router kan den kanske gå att konfa om till switch så slipper ni köpa nått nytt.

Okej okej, tacksam för svar!
Det vart den switchen som länkades i alla fall Mindre besvär och inte speciellt dyr.