Grand Theft Auto V för PC försenas

Permalänk
Medlem
Skrivet av gustisch:

asså jag orkar inte... att dem ska sätta en deadline som inte kan nås. bättre att sätta en deadline som är kanske 2 månader för mycket så att man slipper sitta här och bli besviken för att det inte kommer när dem sa det. självklart vill jag att dem ska göra klart det.

Man kan aldrig avgöra alla gånger att allt går smärtfritt....det borde datoranvändare vara vana vid det här laget. var glad att det kommer i huvudtaget till pc, Dom sa ju från början att det ALDRIG skulle släppas till pc.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Tycker bara det kommer bli kul med online och framtida mods. Sen om grafiken inte är amazing struntar jag i.. Kommer fortfarande kunna vara högre upplösning än 1080 och mer än 30fps.

Så.. Jag tycker det kommer bli rätt kul!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Du är alltså inte lite less på att man fått vänta i över ett helt år för en version som borde släppts samtidigt som konsolerna eller i alla fall inte 16 månaders skillnad? Gärna får dom ta sin tid för att det ska bli bra men det är lite skillnad här va

nope faktiskt inte. en månad extra hit elr dit när det endå gått så lång tid, desutom för att förbättra?. till nått som aldrig skulle komma till pc i huvudtaget som dom sa först..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriksson_91:

Inte för att bedja för hårt åt det kära "PCMR" meen måste flika in här ändå..

Förstår inte vad du menar med att det "ser fantastiskt ut på din 4K TV", du tror väl inte på riktigt att ditt Xbox One skickar ut 4k upplösning?

För övrigt är det skönt att spelen släpps oftast först till er med konsol, men förstår verkligen inte hur man kan tycka det är bättre med tanke på den senaste generationens konsoler där spel kan ligga runt 20-30 fps.

Riktigt segt med dessa nyheter, man vill ju prova på detta så snart som möjligt! Det minskar ju inte heller pressen på en buggfri lansering för Rockstar..

Om man köper en 4K TV idag (som säkert inte är 4K utan UHD) och dessutom köper en Xbox One så tror jag inte man bryr sig om framerates hehe

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

Dom sa ju från början att det ALDRIG skulle släppas till pc.

Nej det har dom då aldrig sagt. Dom sa väl något i stil med att de inte har någon information att delge gällande en PC-version. Hade dom prioriterat en PC-version så skulle den ha varit klar för länge sen. Men nej de ville först sälja så mycket som möjligt till de gamla konsolerna och sedan så mycket som möjligt till de nya konsolerna.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

nope faktiskt inte. en månad extra hit elr dit när det endå gått så lång tid, desutom för att förbättra?. till nått som aldrig skulle komma till pc i huvudtaget som dom sa först..

Dom väntar nästan in i det sista innan dom nämner förseningen, det är en riktig slap-in-the-face handling. Sen har dom aldrig sagt att dom aldrig skulle göra spelet till PC eller? Dom har helt enkelt varit helt tysta om det fram till några månader innan PS4/Xbox One versionerna släpptes. Anledning är ju givetvis för att tjäna så mycket som möjligt på att folk som faktiskt ville ha till PC ändå köper till konsol för att sedan köpa det igen när PC versionen kommer.

Permalänk

Va säkert inte ens meningen att släppa det nu i Januari, ville säkert bara väcka lite hype bland PC folket.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Dom väntar nästan in i det sista innan dom nämner förseningen, det är en riktig slap-in-the-face handling. Sen har dom aldrig sagt att dom aldrig skulle göra spelet till PC eller? Dom har helt enkelt varit helt tysta om det fram till några månader innan PS4/Xbox One versionerna släpptes. Anledning är ju givetvis för att tjäna så mycket som möjligt på att folk som faktiskt ville ha till PC ändå köper till konsol för att sedan köpa det igen när PC versionen kommer.

du har aldrig tänkt på att dom sitter kanske o kämpar med att försöka släppa spelet i tid? sen dyker det upp saker nu på slutet som får dom att inse att dom inte kommer hinna?. Man kan inte se in i framtiden..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Avstängd

Jag älskade GTA 1, det var ett av mina absoluta favoritspel, och jag hade så himla kul med det. Det var så roligt att bli jag av polisen.

Sen kom GTA 2, och jag tyckte inte det var lika bra. Onödigt många vapen hade introducerats och den där arkadkänslan försvann.

Sen kom GTA 3 och det var ännu sämre och sen har allt bara varit skit.

GTA fick från att vara ett jättekul spel i arkadanda till ett vålds- och knark-gloriferande, sexistiskt spel.

Permalänk
Medlem

Det här är första gången jag klagar på pc releasen till gta v, läste kommentarer här på swec 6 mån sedan som gäspade på en release i höstas.

Men det här är faktiskt riktigt dåligt! helt torsk alltså, 18 mån efter spelets release!!! pleeaaseee

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

Hade fler AAA studios gjort som rockstar så hade gamingvärlden varit en bättre plats. Fy fan säger jag bara för 2014 spelsläpp, ofärdiga spel till höger och vänster som ska "patchas i framtiden", va e det för skitsnack rent ut sagt?. "Här har du din nya bil, men bakluckan kommer om 2 månader, inredningen är pinnstolar men hey kolla motorn så fin den är!".

Skärp er människor med klagandet, hade spelet släppts för 6 månader sen så hade alla varit rasande över det för att spelet inte är klart. Nu jobbar dem för att göra detta så färdigt som möjligt, ge dem en chans när dem beter sig som om dem faktiskt bryr sig om spelet.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Underbart med försening, hinna spela klart ACU och The Crew

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk

jag som hade fått upp min hype inför releasen om 2 veckor -_-

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk
Medlem

65gb är inte så mycket när man tänker på senaste wolfenstein som krävde 55gb.

Visa signatur

| CPU : Intel core i5 2500K | MBO : MSI Z68A-GD65 G3 | RAM : 2x4GB Corsair Vengeance Low Profile Blue
| GPU : X2 MSI GeForce N580GTX Lightning 1500MB | MONITOR : Asus VE278Q
| CASE : NZXT Phantom Special Edition
| PSU: Thermaltake toughpower grand 750w 80plus GOLD

Permalänk
Medlem

Och den 17 Mars säger Rockstar att spelet är uppskjutet till den 18 Maj. Det är ju knappast första gången dom skjuter upp det.

"Den som väntar på något gott", men dom börjar pröva mitt tåladmod nu.
Jag tycker inte att behöva vänta nästan 1,5 år efter releasen till konsolerna är helt okej.
Bäst för Rockstar att spelet är nästintill bugfritt vid release!

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rektor:

Jag älskade GTA 1, det var ett av mina absoluta favoritspel, och jag hade så himla kul med det. Det var så roligt att bli jag av polisen.

Sen kom GTA 2, och jag tyckte inte det var lika bra. Onödigt många vapen hade introducerats och den där arkadkänslan försvann.

Sen kom GTA 3 och det var ännu sämre och sen har allt bara varit skit.

GTA fick från att vara ett jättekul spel i arkadanda till ett vålds- och knark-gloriferande, sexistiskt spel.

Glorifierande? Du har inte hängt med storyn alls i GTA märker jag, de glorifierar absolut inte knark i det.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Oväntat visste fan det..

Så typiskt.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

Glorifierande? Du har inte hängt med storyn alls i GTA märker jag, de glorifierar absolut inte knark i det.

Jag som uppfattar det ska man typ langa knark och sälja knark så får man pengar för det?
Vad är det för budskap till unga spelare?

Att glorifiera en livsstil där man tjänar pengar på missbrukare, förstör ett samhälle, slår ner oskyldiga fotgängare, går på strippklubb, och objektifierar kvinnor, etc.

Permalänk
Medlem

Är besviken och glad samtidigt... Hade verkligen sett framemot att spela det nu i Januari. Har väntat sedan 2013. Vägrat spela det på xbox 360 och ps3.

ps4 och xbox one lockar tyvärr inte mig heller.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

du har aldrig tänkt på att dom sitter kanske o kämpar med att försöka släppa spelet i tid? sen dyker det upp saker nu på slutet som får dom att inse att dom inte kommer hinna?. Man kan inte se in i framtiden..

Det luktar Rockstar fanboy, du försvarar dom hela tiden när dom varit rövhål (inget nytt, GTA IV tog ju mer än ett halvår innan PC versionen kom och det blev en kass release). Jag har sagt det innan och säger det igen, helt ok om man faktiskt försöker göra det så bra som möjligt med minimalt med buggar och bra optimering, men dom är redan väldigt försenade vilket dom aldrig var på konsolversionerna. Därför så måste denna release bli minst sagt perfekt för att man inte ska känna sig besviken

Skrivet av rektor:

Jag som uppfattar det ska man typ langa knark och sälja knark så får man pengar för det?
Vad är det för budskap till unga spelare?

Att glorifiera en livsstil där man tjänar pengar på missbrukare, förstör ett samhälle, slår ner oskyldiga fotgängare, går på strippklubb, och objektifierar kvinnor, etc.

Fast det glorifieras inte alls, bara för att det är det man ska göra så betyder det inte att det är utmålat som något bra. Enligt din logik är varenda actionfilm ett glorifierande av våld, vilket du säkert inte tycker. I GTA IV så blev Nikos liv förstört och han hatade det han gjorde, hatade sig själv för det osv. GTA spelen visar mycket på hur verkligheten är. Sedan så kanske inte småbarn ska sitta och spela spel (eller titta på film) som har ett sådant grafiskt våld, missbruk, sex m.m.

Tycker också det är helt fel att säga att man objektifierar kvinnor, man målar ut en verklig bild av dagens samhälle, ska man censurera vissa saker bara för att några individer ogillar det? Det är väldigt enkelt i så fall: Spela det inte

Permalänk
Medlem

Finns inga ursäkter som att "dom måste släppa ett bra spel eller inget alls" Vi snackar om ett spel som var klart September 2013, 15 månader sen!!

Dessutom är PS4 versionen redan färdig, man märker var dom lägger resurserna, 100% på konsol och därefter när allt är packat och klart (sålt) så börjar dom titta på en PC verison.. Rockstar som gjorde storvinst och sålde för över 1 Miljard dollar när spelet släpptes första gånern till gamla konsolerna borde kunna lägga enorma resurser på utveckling. Men dom sumpade chansen enligt mig. Tid har betydelse.. sen januari release var redan en stretch.

Det är ju inte heller så att dom lägger till nya uppdrag eller nått annat. Det är texturer och portning. sånt bör göras parallellt under hela produktion. förväntade mig mer av rockstar.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

Lär väll bli jag som får göra texturer till det antar jag haha...

Det hoppas jag, då kanske vi får GTA lika snyggt som du fick Skyrim att bli

Visa signatur

MAIN: AMD Ryzen 1700x@4GHz | ASUS PRIME B350-PLUS | Corsair 16GB | Gainward GTX 1070 | Qnix QX2710 115Hz
SRV1-4: 2x Intel Xeon E5-2660 | 16GB ECC | CentOS 7
SRV5: 2x Intel Xeon E5620 | 240GB ECC | CentOS 7

"I can show you a real Tunnel Snake, Amata."

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Jag som uppfattar det ska man typ langa knark och sälja knark så får man pengar för det?
Vad är det för budskap till unga spelare?

Att glorifiera en livsstil där man tjänar pengar på missbrukare, förstör ett samhälle, slår ner oskyldiga fotgängare, går på strippklubb, och objektifierar kvinnor, etc.

Och vad pysslade man med i GTA 1 då?
Vattnade blommor och hjälpte pensionärer över gatan?

Kass trollförsök.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Gameplay>grafik, lirade GTAV med ps3an i releasen, grafiken var definitivt inget att klaga på för att spelmässigt så tog allt annat över de grafiska bristerna.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Hade fler AAA studios gjort som rockstar så hade gamingvärlden varit en bättre plats. Fy fan säger jag bara för 2014 spelsläpp, ofärdiga spel till höger och vänster som ska "patchas i framtiden", va e det för skitsnack rent ut sagt?. "Här har du din nya bil, men bakluckan kommer om 2 månader, inredningen är pinnstolar men hey kolla motorn så fin den är!".

Skärp er människor med klagandet, hade spelet släppts för 6 månader sen så hade alla varit rasande över det för att spelet inte är klart. Nu jobbar dem för att göra detta så färdigt som möjligt, ge dem en chans när dem beter sig som om dem faktiskt bryr sig om spelet.

Glöm inte trenden att köpa spel som är i alpha-faset...

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

Så dom visste inte detta förra veckan eller ljög dom?

Visa signatur

|| Main: Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | Corsair 4x8GB DDR4 | GeForce GTX 1070 | Linux ||

|| HTPC: MSI Z87I | Intel Core i3 4130T | Corsair 2x4GB DD3 | Intel HD graphics 4400 | Linux ||

|| NAS: Qnap TS-431P ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Jag som uppfattar det ska man typ langa knark och sälja knark så får man pengar för det?
Vad är det för budskap till unga spelare?

Att glorifiera en livsstil där man tjänar pengar på missbrukare, förstör ett samhälle, slår ner oskyldiga fotgängare, går på strippklubb, och objektifierar kvinnor, etc.

Finns väl inga unga spelare som spelar? 18+ är det ju då är alla myndiga att ta egna beslut

Permalänk
Avstängd

Men,.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zezzyy:

Finns väl inga unga spelare som spelar? 18+ är det ju då är alla myndiga att ta egna beslut

Sant, men det är inte lag på det och dom enda som jag märkt följer åldersrekommendationer är GameStop

Permalänk
Medlem

Om jag uppdaterar grafikkortet från mitt 4670 klarar jag minimumkraven. Har ju lite tid att fundera på.

Undra vad det är som dröjer. Om det är buggar eller mer högre upplösta texturer förstår jag dem. Men vill de trimma till grafiken hade de kunnat släppt en patch för vi har väntat rätt länge nu