Permalänk

Modem / NAT 3 m.m.

Hej!
Jag har problem med mitt nätverk när det kommer till online spelande (destiny på ps4 etc, går inte o prata med vissa spelare (mic)), det står att mitt nätverk är NAT 3. Men när jag nu kollat upp detta så verkar det som om det har med routers o göra. Men jag har ingen router utan en bredbands switch som det nu heter, Inteno XG6749. Hade det varit en router hade jag lätt kunnat fixa portarna och så bara att kolla på portforward. Men eftersom denna switch inte är en router kan jag inte kontakta den på samma sätt. Så hur öppnar jag portarna för att ps4an ska kunna köra NAT 2 eller 1?
Har 100/100 fiber med bahnhof om den infon hjälper.

Tack på förhand!
(Ni får ursäkta om det fanns en annan thread om detta men jag såg ingen, bara en med router vilket inte hjälper mig speciellt mycket.)

Permalänk
Medlem

Om den bara är en switch så finns det ingen NAT.

Jag kollade på NAT-typerna på playstations hemsida:
http://www.playstationing.com/ps4/how-to-change-your-nat-type...

Det verkar som att du ska ändra inställningen till NAT 1 om det går i PS4:an.

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk

Vad konstigt, då är det automatiskt NAT 3 på nätet då för ja kan inte ändra på ps4an, o enligt sidan där så beskriver dom ju bara hur man ändrar NAT via router.
Tack för svaret dock vipers då vet jag iallafall att det inte har med portarna att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sloatvean:

Vad konstigt, då är det automatiskt NAT 3 på nätet då för ja kan inte ändra på ps4an, o enligt sidan där så beskriver dom ju bara hur man ändrar NAT via router.
Tack för svaret dock vipers då vet jag iallafall att det inte har med portarna att göra.

Bahnhof sätter abonnenter bakom NAT för att spara IP-adresser. Kontakta Bahnhof så kan de ge dig en extern IP-adress.

Finns några tusen trådar om detta så du kan ju knappast ha sökt. Testa det nästa gång.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Hade ingen aning om att det va bahnhof som gjorde det, med tanke på att det allra mesta om NAT när man söker har med routers m.m. o göra så. Tack för svaret lemonillusion då kan jag gå vidare!