Folding@Home tar steget till Android

Permalänk
Medlem

Kommer att testas på surfplattan då den har fyra kärnor.

Visa signatur

GA-Z97P-D3 | i5-4690K | 8Gb DDR3 | Gigabyte GTX 1050Ti | Samsung 850EVO 250Gb
Kylare: CPU: CM TX3 EVO3 | PSU: Silver Power SP-S460FL (Passiv)
Lur: OnePlus Nord | NAS: Synology 211j + Ett antal Hemmabygge

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Chibariku:

Inte betalar ström själv? En telefon ligger väl på ca 5 watt maxeffekt? Det är iaf vad en laddare på 5V och 1 A mäktar med att ladda. Så säg att man kör 4 timmar/natt (min körde 3h 34 minuter) så blir det 365*5*4=7300Wh per å. Räknar vi då med lite förluster så hamnar vi kanske runt 10 kWh per år vilket med dagens elpris blir under 5kr/år.

Priset verkar stämma då "spotpriset" ligger på 31,52kr/Kwh. 3kr/10Kwh....sen lite skatt (vetefan hur mycket) så hamnar man väl på 5kr.

Trodde det var mycket dyrare....tycker elräkningen blir betydligt högre när man dammsugit nån extra gång :/

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Skrivet av WhiteOnyx:

nä fan, det skulle jag aldrig ställa upp på...använda min hårdvara för forsknings muppar!

men att andra vill göra det är ok för mig...men jag står över helt klart!

Att man ens kan göra ett sånt ignorant uttalande är förfärande. Vill se dig skriva sak när någon nära dig får cancer eller när du själv inte ens känner igen dina egna barn på ålderns höst. Såna som du tillför inget till samhället och borde skämmas.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

going for the gusto

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laymachine:

Att man ens kan göra ett sånt ignorant uttalande är förfärande. Vill se dig skriva sak när någon nära dig får cancer eller när du själv inte ens känner igen dina egna barn på ålderns höst. Såna som du tillför inget till samhället och borde skämmas.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har cancer faktiskt, AML. Mitt inne i behandling.
Detta kommer inte göra att mitt batteri i min Z2 blir kasst? Annars blir det lätt något jag kommer göra. Har redan signat upp för alla tänkbara studier som går så varför inte göra detta med.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Priset verkar stämma då "spotpriset" ligger på 31,52kr/Kwh. 3kr/10Kwh....sen lite skatt (vetefan hur mycket) så hamnar man väl på 5kr.

Trodde det var mycket dyrare....tycker elräkningen blir betydligt högre när man dammsugit nån extra gång :/

Blir det inte 315,2kr/10Kwh om det är 31,52kr/Kwh? Eller är jag ute med bicicletan?

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av 47:an:

Finns inte på marknaden men det finns en som D. E. Shaw Research har utvecklat.

Intressant, tackar för informationen!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Blir det inte 315,2kr/10Kwh om det är 31,52kr/Kwh? Eller är jag ute med bicicletan?

Det ska nog vara 31,52 öre, inte kr.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WhiteOnyx:

Klart jag använder mig av sjukvården eftersom jag betalar för den....och datorn åxå eftersom jag betalat för den, men jag skulle aldrig slita på min hårdvara/ström helt gratis å hjälpa forskarmuppar! men ni som vill det, får gärna göra det ! det är ju som sagt helt frivilligt.

Skrivet av Laymachine:

Att man ens kan göra ett sånt ignorant uttalande är förfärande. Vill se dig skriva sak när någon nära dig får cancer eller när du själv inte ens känner igen dina egna barn på ålderns höst. Såna som du tillför inget till samhället och borde skämmas.

Skickades från m.sweclockers.com

Han betalade iaf för forskningsmupparnas upptäckter. Å andra sidan är han nog kanske inte så välkommen på ett rymdfarkost med plats för max 100 000 individer för att förflytta sig till en annan planet från en döende Tellus. Forskningsmupparna lär nog vara extremt eftertraktade och uppskattade där. Åtminstone personer som kan bidra till överlevnad av homo sapiens sapiens i ett tillfälligt/permanent icke-monetärt system.

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Detta kommer inte göra att mitt batteri i min Z2 blir kasst?

Det går endast igång när batteriet redan är fulladdat och telefonen sitter i laddaren.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk

Har förvisso en SGS3 som ligger och samlar damm, men förmodligen är dess beräkningskraft såpass låg att det är på gränsen till meningslöst att ens bemöda sig med att ordna Folding@Home på den. Kul grej dock att f@h numera även finns till Android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JD:

Det går endast igång när batteriet redan är fulladdat och telefonen sitter i laddaren.

Jo men jag tänker mig att batteritiden helt enkelt tar skada av det.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Priset verkar stämma då "spotpriset" ligger på 31,52kr/Kwh. 3kr/10Kwh....sen lite skatt (vetefan hur mycket) så hamnar man väl på 5kr.

Trodde det var mycket dyrare....tycker elräkningen blir betydligt högre när man dammsugit nån extra gång :/

Utöver elpriset har du nätpris och skatter. Det landar oftast på strax under en krona per KW i "total pris" för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheben:

Undrar egentligen hur mycket potentiell datorkraft som bara står outnyttjat ^^

Intressant fråga, man kan ju leka med tanken. Läste på Forbes att det fanns runt 10Miljarder enheter kopplade mot Internet 2013. En populär processorfamilj är Core2Duo, t ex E6600. Den varierar i Flops, så säg den presterar 30GFlops/s i genomsnitt.
Många utvecklingsländer och äldre sitter säkert kvar på såna, har själv en hög såna servrar som BOINCar för fullt på C2D. Finns de med äldre hårdvara men det finns även de med bättre, så de får slår ut varandra i räkneexemplet.

Uträkningen (Math don't fail me now ):
(30000000 * 10000000000) / 1000000000000000 = 300PFlops/s.

Och det är bara i CPUer, tänk sen alla grafikkort och annat.

Många resonerar tyvärr som WhiteOnyx. Vilket lämnar Folding@Home på 174k enheter och BOINC på 692k enheter. Tänk om vi alla kunde hjälpas åt, själv har jag t ex BOINCat sen 2006