Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

Har inte fått några cdon+ rabatkoder sedan 4'e december.. Ska man inte få de varje början på månaden?

Tror det där sker helt random. Det var det dem sa till mig iaf, så det är ju lite sådär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

Har inte fått några cdon+ rabatkoder sedan 4'e december.. Ska man inte få de varje början på månaden?

Jag fick en 100:- rabattkod på julafton. Annars inget sen 4 december.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasL:

Jag fick en 100:- rabattkod på julafton. Annars inget sen 4 december.

Tycker cdon+ bara blir sämre och sämre. Tycker även det borde anpassas individuellt.

Permalänk
Inaktiv

Kopierar bara in mitt Prisjakt omdöme här. Har alltid försvarat CDON på det här forumet, men nu fick jag nog.

"Den här julen så annullerades flertalet av mina ordrar ett fåtal dagar innan julafton. Det kommunicerades inte ens till mig utan upptäcktes av mig när jag var inne på orderhistorik. Det blev till att stresshandla julklappar på annat håll istället.

Bad om en förklaring och de hävdar att jag missbrukat deras rabattkod-system då jag använt en rabattkod flera gånger. Rabattkoden såg jag på Sweclockers.com och skulle fungera flera gånger, jag antog att det var bara var en bra deal då de brukar ha det innan jul. Om CDON nu inte vill att en rabattkod inte ska användas fler än en gång, se då till att era system är korrekt inställda istället för att skylla på kunden. Svaret från CDON sved lite extra när utropstecken användes i svaret för att förtydliga att det var mitt fel att ordrarna annullerats.
Tack och hej CDON sa jag och bad dom ta bort mitt konto som t.o.m. hade över 200 SEK i återbäring bara för de senaste månaderna.

Har handlat för över en normal årslön på CDON och hade CDON+ betalt till hösten 2016.

Uppriktigt sagt så är jag riktigt arg och kommer aldrig handla något från CDON Group igen."

Cdon svarade:

Hejsan.

En rabattkod gäller endast vid ett köp, detta står också i våra villkor. Tyvärr verkar det ha skett ett fel med den rabattkoden du hänvisar till och därför makulerades dina beställningar. Vi reserverar oss för fel i våra villkor, och beklagar verkligen att det blev så.

Det skal ha skickats ett mail till dig vid avbeställningarna med information om varför det skedde.

Mvh
Daniella
CDON.COM

_______________

Tack och hej då Cdon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Tycker cdon+ bara blir sämre och sämre. Tycker även det borde anpassas individuellt.

Jag är nöjd med återbäringen och fri frakt, det sparar mig en massa pengar. Jämför med Discshop som tar 399:- för endast fri frakt i ett år.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasL:

Jag är nöjd med återbäringen och fri frakt, det sparar mig en massa pengar. Jämför med Discshop som tar 399:- för endast fri frakt i ett år.

Ja men förr fick man bra erbjudanden som tex 20% på alla datorkomponenter men nu är det bara en massa sportprylar och annat skit som man redan har eller inte bryr sig om. Visst är det bra med fri frakt över 100 kr och återbäringen men frågan är om det verkligen uppväger deras uppförande och hur de verkar nonchalera sina kunder. Discshop är ju faktiskt ännu sämre så det är inte mycket att jämföra med. De har ännu värre kundsupport också. Snart får man väl sluta köpa film helt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Songless:

Ja men förr fick man bra erbjudanden som tex 20% på alla datorkomponenter men nu är det bara en massa sportprylar och annat skit som man redan har eller inte bryr sig om. Visst är det bra med fri frakt över 100 kr och återbäringen men frågan är om det verkligen uppväger deras uppförande och hur de verkar nonchalera sina kunder. Discshop är ju faktiskt ännu sämre så det är inte mycket att jämföra med. De har ännu värre kundsupport också. Snart får man väl sluta köpa film helt.

20% på datorkomponenter? Finns ingen möjlighet att ge sådana rabatter och fortfarande tjäna pengar om det inte gäller kablar och annat som är överprisat. Företag finns för att tjäna pengar och överlever inte genom att sälja med förlust.

*****

I slutet på veckan rasslade det till ordentligt med olika skivor som jag inte trodde skulle komma, så pass att jag nästan blir misstänksam om extra ansträngning från CDONs sida. Bra isf, så länge de fixar till alla felaktiga leveransangivelser. Patti Austin från tidigare inlägg verkar jag ha i brevlådan på måndag om posten sköter sig (yes!). Även ett flertal andra jag i princip gett upp hoppet om är på väg eller har redan kommit. Inga nya strykningar heller, men jag kommer följa upp och berätta om alla som fortfarande har 3-6 dagar men stryks efter 30 eftersom det inte är acceptabelt, oavsett olika försök till förklaringar.

CDON är svårslaget, men tyvärr både positivt och negativt. Så länge de anstränger sig, gör förbättringar och det positiva överväger det negativa så är det tummen upp från min sida och jag kommer fortsätta handla.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

20% på datorkomponenter? Finns ingen möjlighet att ge sådana rabatter och fortfarande tjäna pengar om det inte gäller kablar och annat som är överprisat. Företag finns för att tjäna pengar och överlever inte genom att sälja med förlust.

*****

I slutet på veckan rasslade det till ordentligt med olika skivor som jag inte trodde skulle komma, så pass att jag nästan blir misstänksam om extra ansträngning från CDONs sida. Bra isf, så länge de fixar till alla felaktiga leveransangivelser. Patti Austin från tidigare inlägg verkar jag ha i brevlådan på måndag om posten sköter sig (yes!). Även ett flertal andra jag i princip gett upp hoppet om är på väg eller har redan kommit. Inga nya strykningar heller, men jag kommer följa upp och berätta om alla som fortfarande har 3-6 dagar men stryks efter 30 eftersom det inte är acceptabelt, oavsett olika försök till förklaringar.

CDON är svårslaget, men tyvärr både positivt och negativt. Så länge de anstränger sig, gör förbättringar och det positiva överväger det negativa så är det tummen upp från min sida och jag kommer fortsätta handla.

Du vet väl inte vad de har för marginaler på sina prylar? Hur kan de i sådana fall ha rea ibland? Klart det är taskiga marginaler över lag i elektronikbranschen men ditt uttalande är ganska så ignorant. Om de kan ha vissa erbjudanden en gång så borde dem kunna ha det igen. Men som det ser ut nu så hade de några bra erbjudanden i början, så man skall bli lurad att tro att det kommer komma fler bra erbjudanden i framtiden, men det enda som som sedan är hyfsat bra är det kring en del film. Det är väl kanske också det de borde hållit sig till istället för att sälja precis vad *** som helst.

Kul att ett företag måste ha blåslampan i röven för att göra ett bra jobb.... Jag tycker verkligen inte att det skall behövas iaf. Skit samma. Vi får helt enkelt finnas oss i att storföretagen kör sitt race och så får man själv försöka utnyttja de få tillfällen man får till att göra sin klipp. Kan man leva med långsamma leveranser och kass support så kan man i alla fall tjäna lite pengar på deras rabatter.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av SUMITOMO:

Fick hem en order för en vecka sedan vilken jag råkade ta på faktura.
Har dock inte fått någon faktura än, brukar den inte skickas ut i samband med leveransen?

Det borde den göra. Kolla annars ditt Qliro-konto så hittar du den där.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Dragone:

Har inte fått några cdon+ rabatkoder sedan 4'e december.. Ska man inte få de varje början på månaden?

Skrivet av Songless:

Tror det där sker helt random. Det var det dem sa till mig iaf, så det är ju lite sådär.

Skrivet av ThomasL:

Jag fick en 100:- rabattkod på julafton. Annars inget sen 4 december.

Det kommer CDON+ koder i veckan. Vi har inget fast datum då koderna skickas ut, men vi försöker alltid ha max en månads mellanrum mellan utskicken.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Order från 2014-12-11, resterande artiklar strukna, båda beställningsbara fortfarande, den ena med 3-6 dagar:

Dagens (2015-01-12) status:

Patti Austin kom idag, kanon!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Swedish Berserk:

Jag köpte Beyond: Two Souls.

http://cdon.se/spel/beyond%3a_two_souls-20789648?utm_source=p...

Kan man skicka tillbaka spelet igen? Jag trodde att alla spelen som såldes var de nordiska utgåvorna men så blev det inte och ni skriver det ingenstans på hemsidan.

Mvh Jesper.

Självklart går det att skicka tillbaka spelet förutsatt att förpackningen inte är bruten.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MultiMan:

Order från 2014-12-11, resterande artiklar strukna, båda beställningsbara fortfarande, den ena med 3-6 dagar:

http://i533.photobucket.com/albums/ee339/MultiMan_photo/CDONf...

Dagens (2015-01-12) status:

http://i533.photobucket.com/albums/ee339/MultiMan_photo/CDONf...

http://i533.photobucket.com/albums/ee339/MultiMan_photo/CDONf...

Patti Austin kom idag, kanon!

Tråkigt att höra. Men som jag skrev i ett tidigare inlägg kommer kommer det dessvärre förbli så fram till vi implementerat den nya 60 dagars gränsen. Leveranstiderna är de som leverantörerna tillhandahåller och vi kan tyvärr inte korrigera dem.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CDON.COM:

Tråkigt att höra. Men som jag skrev i ett tidigare inlägg kommer kommer det dessvärre förbli så fram till vi implementerat den nya 60 dagars gränsen. Leveranstiderna är de som leverantörerna tillhandahåller och vi kan tyvärr inte korrigera dem.

Du menar alltså att den totalt felaktiga 3-6 dagar beror helt på era leverantörer? Det måste väl ändå gå att ändra till en mer realistisk leveranstid? Felen är ju uppenbara och har pågått under lång tid. Jag kunde tagit många fler exempel från tidigare. Det kan väl inte vara ok att ange något som inte är ens i närheten av att stämma? Ni är ju trots allt ansvariga gentemot kunderna. Att förlänga till 60 dagar förvärrar ju troligen bara felvisningen!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Är det inte dags för CDON att göra så man kan beställa varor som inte finns i lager även på IT-sidan? Just att sitta och vänta på att en vara ska finnas i lager för att ens kunna beställa är rätt beigt.

Vill t.ex. köpa ett 128 GB SD-kort, inget som är speciellt brådis utan skulle bara vilja lägga en beställning och så får den komma när den kommer, lite som böcker som beställs från leverantörs lager.

http://cdon.se/hemelektronik/sandisk/sandisk-ultra-android-sd...

Ännu bättre om ni kunde ha ett datum när den inkommer förstås.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MultiMan:

Du menar alltså att den totalt felaktiga 3-6 dagar beror helt på era leverantörer? Det måste väl ändå gå att ändra till en mer realistisk leveranstid? Felen är ju uppenbara och har pågått under lång tid. Jag kunde tagit många fler exempel från tidigare. Det kan väl inte vara ok att ange något som inte är ens i närheten av att stämma? Ni är ju trots allt ansvariga gentemot kunderna. Att förlänga till 60 dagar förvärrar ju troligen bara felvisningen!

Förlåt, gick lite snabbt när jag skrev. Vad jag menar var att vi har inget system som fångar upp strukna ordrar mot estimerad leveranstid. Därför kan en artikel gång efter gång ligga kvar på 3-6 dagar för det är de tiderna vi får från leverantörerna. Det är först nu när du skriver här som vi uppmärksammar och hör av oss till leverantören som kan kolla upp varför det gått mer än 3-6 dagar.

Att förlänga tiden till 60 dagar kommer faktiskt hjälpa mycket. I ditt fall där du beställt skivor den 11/12 så har de skivorna en leveranstid på 15-30 arbetsdagar. Igår när ordern ströks hade det gått 18 arbetsdagar. Så i samtliga fall där vi skriver att det tar 15-30 arbetsdagar hade det hjälpt.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CDON.COM:

Förlåt, gick lite snabbt när jag skrev. Vad jag menar var att vi har inget system som fångar upp strukna ordrar mot estimerad leveranstid. Därför kan en artikel gång efter gång ligga kvar på 3-6 dagar för det är de tiderna vi får från leverantörerna. Det är först nu när du skriver här som vi uppmärksammar och hör av oss till leverantören som kan kolla upp varför det gått mer än 3-6 dagar.

Att förlänga tiden till 60 dagar kommer faktiskt hjälpa mycket. I ditt fall där du beställt skivor den 11/12 så har de skivorna en leveranstid på 15-30 arbetsdagar. Igår när ordern ströks hade det gått 18 arbetsdagar. Så i samtliga fall där vi skriver att det tar 15-30 arbetsdagar hade det hjälpt.

Saken är ju att ni inte är ensamma på marknaden. Den 8e december la jag en beställning på $100 från Amazon (USA). Den delades upp i tre delar och den första kom redan efter två veckor. Den andra dök upp strax innan årsskiftet och den sista anlände för ca en vecka sedan. Priset blev totalt med frakt betydligt under exakt samma skivor som ni erbjuder men ändå ofta inte kan leverera inom 30 dagar trots att jag beställer från ett svenskt bolag.

Varför ska jag jag välja er framför Amazon när ni trots fraktfritt med CDON+ (och hög dollarkurs) är minst 25% dyrare och jag ändå inte kan lita på att få skivorna?

Edit: Ja, jag är medveten om momsskillnader men jag har aldrig behövt betala moms när det gäller försändelser på <400kr från USA. Även om jag behövt betala moms så räknade jag ut att det ändå blev billigare och jag får ju grejerna vilket trots allt är det viktigaste.

Edit 2: För att ge lite perspektiv på min uthållighet hittade jag första beställningen:

Stjärnan vid leveranstiden har ingen förklaring i mailet.

Lite humor är det att jag ansåg mig tvingad att annullera första ordern pga sen leverans, 20 dagar senare:

Nej, det var ingen b-skiva, utan en mycket bra samling som jag fick tag på annat håll inom några dagar.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Hej, undrar när ni får in: http://cdon.se/hemelektronik/logitech/logitech-g910-orion-spa...
Dom flesta andra stora butiker verkar ha dom inne.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av shaggydoo:

Hej, undrar när ni får in: http://cdon.se/hemelektronik/logitech/logitech-g910-orion-spa...
Dom flesta andra stora butiker verkar ha dom inne.

De kommer in på lager i slutet på veckan igen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ni verkar ha missat min fråga ovan.. Denna.. Lager.. När?

http://cdon.se/hemelektronik/sandisk/sandisk-ultra-android-sd...

...samt även det där med att lägga beställningar på artiklar som inte är direkt i lager då.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Henrico:

Ni verkar ha missat min fråga ovan.. Denna.. Lager.. När?

http://cdon.se/hemelektronik/sandisk/sandisk-ultra-android-sd...

...samt även det där med att lägga beställningar på artiklar som inte är direkt i lager då.

Sorry, missade denna. 4e februari kommer den in i lager.

Det är en väldigt bra idé som ligger på IT avdelningens to-do lista redan.

Visa signatur
Permalänk

Går det att anmäla er för era leveranstider ? Det står 1-3 dagars leveranstid, dagen efter beställningen står det att paketet är postad. Har fortfarande inge fått min order ? Det har varit konstigt med era leveranstider ett tag nu. Era medhjälpare på facebook påstår att det står postad även om inte paketet är postat, är inte det att ljuga?
Min sambo fick vänta 3 veckor på en film som var "postad". Lika en annan beställning som också var "postad" men aldrig kom ringde hon och undra om. Ni på CDON sa att "nej den är inte postad än". Även fast det tagit två veckor efter beställning.

Det är lite roligt med tanke på att många andra sidor får man paketet dagen efter om man beställer i rätt tid. Hos er får man hoppas att man får något. Fakturan brukar komma iaf, det gör ni ju rätt.

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk

Ett hett tips till er kundsupport. Ta längre tid på er att försöka lösa ärendena, då tror jag ni kommer få lägre arbetsbörda (Då man idag måste spamma er support för att få problemet löst) och betydligt gladare kunder.

Permalänk
Hedersmedlem

Av någon anledning har jag inte skaffat CDON+ tidigare, kanske därför att jag inte ville binda mig. Dock, sedan jag skaffade det för 199kr i början av december så har jag nästan fått tillbaka hela beloppet i återbäring men också 12 fria frakter som annars hade kostat, dvs 348kr bara det.

Det allra bästa är nog att jag kan spontantbeställa utan att tänka på frakten och behöva samla beställningar.

Oavsett andra rabattkoder så är CDON+ en riktigt bra affär som jag borde skaffat för längesen! Stort mervärde för mig och andra med samma köpmönster.

Edit: Jag kan nu på morgonen och även den senaste veckan konstatera att CDON kan om de vill. De har helt plötsligt lyckats hitta skivor som enligt mina tidigare erfarenheter alltid strukits. Ett fall nu på morgonen med en skiva beställd 2014-12-18 som var en garanterad strykning efter så lång tid, men nu är postad. Det finns fler exempel. Kan CDON hålla den är nivån och verkligen leverera allt som är köpbart så kommer jag och säkert många andra som handlar av företaget att vara väldigt nöjda.

Edit 20150120: Nu har CDON även lyckats emballera helt rätt flera gånger i rad, med riktig kartong + utfyllnad och därmed har jag sluppit reklamera trasiga askar. Bra för båda parter!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd

Köpte ett Asus headset av er som jag precis hämtat ut, öppnar kartongen och hittar produkten jag köpt med

* Ingen tejp alls vid flikarna
* Slitna flikar, helt klart öppnade innan
* En post-it lapp klistrad på sidan av förpackningen med några siffror på

Jag har helt klart fått betala fullpris för en använd vara, struntar fullkomligt i att någon ångrat sig och utnyttjat sin rätt jag tänker INTE betala fullpris för en öppnad vara !

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av trollhattan:

Köpte ett Asus headset av er som jag precis hämtat ut, öppnar kartongen och hittar produkten jag köpt med

* Ingen tejp alls vid flikarna
* Slitna flikar, helt klart öppnade innan
* En post-it lapp klistrad på sidan av förpackningen med några siffror på

Jag har helt klart fått betala fullpris för en använd vara, struntar fullkomligt i att någon ångrat sig och utnyttjat sin rätt jag tänker INTE betala fullpris för en öppnad vara !

Så ska det givetvis inte vara, möjligtvis som den var köpt som "OBS FYNDVARA". Kontakta kundtjänst så hjälper de dig med retur och byte av varan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

När man handlar för mer än 800:- så får man ju en 50:- rabattkod hur länge ska den vara giltig?
Jag har för mig att jag sett tidigare i tråden att dom ska gälla i fyra veckor heller om det var en månad.

Jag fick nu en sådan kod för två timmar sen som går ut 2015 /01/25, dvs en giltighetstid på 5 dagar!
Jag kommer troligen inte att använda den även om den varit giltig i 2-3månader men då det är en väldigt kort tid så måste jag fråga/berätta om detta.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av grizzly666:

När man handlar för mer än 800:- så får man ju en 50:- rabattkod hur länge ska den vara giltig?
Jag har för mig att jag sett tidigare i tråden att dom ska gälla i fyra veckor heller om det var en månad.

Jag fick nu en sådan kod för två timmar sen som går ut 2015 /01/25, dvs en giltighetstid på 5 dagar!
Jag kommer troligen inte att använda den även om den varit giltig i 2-3månader men då det är en väldigt kort tid så måste jag fråga/berätta om detta.

Där har det skett så kraftiga försämringar att jag fortsättningsvis inte kommer att handla över 800kr pga koden iaf.

Tittade i gamla mail:

2013: 2 månaders giltighet
2014: 1 månad
2015: 14 dagar (för mitt senaste rabattköp iaf)
2016: 1 vecka?
2017: Köp måste ske samma dag?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av grizzly666:

När man handlar för mer än 800:- så får man ju en 50:- rabattkod hur länge ska den vara giltig?
Jag har för mig att jag sett tidigare i tråden att dom ska gälla i fyra veckor heller om det var en månad.

Jag fick nu en sådan kod för två timmar sen som går ut 2015 /01/25, dvs en giltighetstid på 5 dagar!
Jag kommer troligen inte att använda den även om den varit giltig i 2-3månader men då det är en väldigt kort tid så måste jag fråga/berätta om detta.

Skrivet av MultiMan:

Där har det skett så kraftiga försämringar att jag fortsättningsvis inte kommer att handla över 800kr pga koden iaf.

Tittade i gamla mail:

2013: 2 månaders giltighet
2014: 1 månad
2015: 14 dagar (för mitt senaste rabattköp iaf)
2016: 1 vecka?
2017: Köp måste ske samma dag?

Koderna ska gälla 2 veckor från beställningsdatum, däremot skickas det ett påminnelsemail några dagar innan koden går ut. Det kan inte vara det? Om inte, skicka gärna mailet till kundtjänst så kan de undersöka vad som gått fel vid utskicket.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

2018 köp måste ske en vecka innan annars får kunden betala cdon 50:-
Det vore ju trevligt med ett uttalande om hur länge dessa SKA gälla! och sen troligen se dom faila med det efter några dagar.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!