Permalänk

Min @ knapp har slutat fungera!! hjälp!

Hej startade nyss upp min dator och märkte att min @ knapp har slutat fungera.
Provade att starta om datron och dra ur tangentbordet men inget jag provar med Alt Gr knappen fungerar.
Så då vart jag förbannad och installerade om alla drivare till tangentbordet osv men inte fan fungerare det!!

HJÄLP MIG!

Permalänk
Medlem

http://www.keyboardtester.com/ kolla om knappen fungerar eller ej

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem

Tills dess att du har skaffat ett nytt tangentbord om det är trasigt kan du använda ALT+64 för att få fram ett @

Permalänk

Kan göra alla dom här {[]}\ teknen men inte snabel A, pund teknet och Dollar teknet.

Permalänk
Medlem

Inte så att du råkat välja amerikanskt/engelsk tangentbordslayout? Prova shift+2 och se om du får ett @.

Permalänk
Medlem

Prova om Ctrl+Alt+2 ger ett @.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Har du Asus GPU tweak eller liknande överklocknings-/övervakningsprogram från ASUS för grafikkort eller moderkort installerade så är det där problemet ligger. De tar över vissa hotkeykombinationer. Prova isf att avinstallera dem eller se om du kan ändra/stänga av hotkeys.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
99:e percentilen

Om du har råkat ställa om till Engelska (USA) kan du ställa tillbaka genom att trycka på Alt+Shift, förutsatt då att även Svenska (Sverige) finns i listan.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Wakeie

Det fungerade inte heller!

Permalänk

era909

Tack som fan!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomjohan:

Wakeie

Det fungerade inte heller!

Men andra alt kombinationer fungerar? Du vet hur dess fungerar?

Permalänk

Mitt snabela fungerar inte!

Hej, jag har upptäckt för ett tag sedan att mitt snabel a inte fungerar, jag har testat ALT + 0064 det fungerar, MEN inte i Loadout (det är ett spel) och jag vill gärna ha lite tips.
Tangentbord: Reinforcement-R Cobra series

Permalänk
Medlem
Skrivet av MonkeyLover382:

Hej, jag har upptäckt för ett tag sedan att mitt snabel a inte fungerar, jag har testat ALT + 0064 det fungerar, MEN inte i Loadout (det är ett spel) och jag vill gärna ha lite tips.
Tangentbord: Reinforcement-R Cobra series

Du kanske kan använda ctrl+alt+2 tillsvidare

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad