Alternativ till : Youtube / Vimeo

Permalänk
Avstängd

Alternativ till : Youtube / Vimeo

Hej gott folk, tänkte om ni kunde dela med er av några bra tips på någon liknande hemsida som Youtube eller Vimeo, med bra kvalité och helst gratis! Filmen jag ska ladda upp är ca 1.1 gb efter compressor och är i 1080p... mvh Tobias

Visa signatur

13900k - GTX 4090 STRIX - 7600Mhz T-Force DDR5 - ASUS Z790 APEX - ASUS ROG Strix Helios - ASUS ROG THOR 1200 - Asus PG279QM 27" 240hz

Permalänk
Hedersmedlem

Det blir lättare för användare att ge rekommendationer om du säger vad det är som gör att varken Youtube eller Vimeo passar för ändamålet.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av phz:

Det blir lättare för användare att ge rekommendationer om du säger vad det är som gör att varken Youtube eller Vimeo passar för ändamålet.

ja på Youtube kan du ju knappt ha någon musik i klippen längre och Vimeo måste du betala för att lägga upp större projekt!

Visa signatur

13900k - GTX 4090 STRIX - 7600Mhz T-Force DDR5 - ASUS Z790 APEX - ASUS ROG Strix Helios - ASUS ROG THOR 1200 - Asus PG279QM 27" 240hz

Permalänk
Avstängd

Tack, detta var då mig ett bra tips! Youtube har ju spårat helt!

Visa signatur

13900k - GTX 4090 STRIX - 7600Mhz T-Force DDR5 - ASUS Z790 APEX - ASUS ROG Strix Helios - ASUS ROG THOR 1200 - Asus PG279QM 27" 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av toobiasf:

Tack, detta var då mig ett bra tips! Youtube har ju spårat helt!

Eftersom de börjat följa lagen?
Vimeo har också börjat flagga olaglig användning av musik.
På youtube kan du fortfarande lägga upp musik som du inte har rätt till om du vill. Du får bara inte tjäna pengar på det.
Det som händer är att de lägger på reklam och pengarna tillfaller artist/skivbolag. Videon kan bli blockad i vissa länder.

Tycker det är en bra lösning, folk kan pirata lagligt helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av toobiasf:

Tack, detta var då mig ett bra tips! Youtube har ju spårat helt!

Ja, är det inte lättare att använda musik som man inte har rätt till nu än det var för några år sedan alltså? Så länge du påkallar "fair use" och inte aktiverar annonsintäkter, och är lite försiktig med vissa bolags musik så är det väl inga större problem längre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av toobiasf:

Hej gott folk, tänkte om ni kunde dela med er av några bra tips på någon liknande hemsida som Youtube eller Vimeo, med bra kvalité och helst gratis! Filmen jag ska ladda upp är ca 1.1 gb efter compressor och är i 1080p... mvh Tobias

Skrivet av toobiasf:

ja på Youtube kan du ju knappt ha någon musik i klippen längre och Vimeo måste du betala för att lägga upp större projekt!

Skrivet av toobiasf:

Tack, detta var då mig ett bra tips! Youtube har ju spårat helt!

Hej Tobias.
Varför inte göra det rätt (?)

Youtube och Vimeo är ju dom som är störst och fiskar upp mest tittare, och det är väl det man vill!

Har du gjort något bra så vill du ha många som möjligt som ser det. Eller har jag fattat det fel?

Så mitt tips är: Gör om, gör/tänk rätt.

Och är det så att du vill dela filmer/bilder till en privat grupp, så måste det ju vara mycket enklare med ftp.
Eller en lösning som oneswarm där dom du vill dela till ingår i ett nätverk.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]