Fast2play.se ok eller låta bli?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Jag sa att sidan är legit. De är 100% ärliga och har klockren support. Att företagen inte gillar att man köper nycklar från deras försäljare utomlands och sedan använder dem i sverige kan jag köpa, men det är inte olagligt någonstans.

http://www.kinguin.se/buyer_protection

Hade din kompis kontaktat supporten som en vettig människa hade han/hon fått en ny fungerande nyckel samt kompensation för besväret.
Samma sak gäller din W7 nyckel.

De har bättre support än de flesta företagen. Varje gång jag behövt kontakta support har jag fått snacka med någon jätteskön lirare som vet va de höll på med.

Vill du spärra in dig i din foliehatt och köpa från steam är det helt ok med mig, men om någon frågar efter råd så se då till att ha koll på vad du snackar om när du svarar.

Dem sålde en MSDNAA nyckel till han, 100% legit är dem.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Silcan:

100% legit? Haha jovisst. En kompis köpte därifrån och fick sitt call of duty borttaget ifrån steam.

Precis likadant för en polare jag känner som köpte från Fast2Play för inte så länge sedan, intressant att det handlar om just CoD för både din och min polare.
Han har köpt en massor andra spel från Fast2Play som däremot inte blivit borttagna och alla nycklar har kommit på direkten så det är väl lite som rysk roulette med Fast2Play men man kanske tjänar på det i längden.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Har handlat för ca 8000 kr hos g2play ( Samma sak ) och aldrig stött på några problem.

Rekommenderas varmt utifrån mina personliga erfarenheter.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Postar det jag skrev i en tråd om G2A.

Värt att läsa innan någon bestämmer sig för att handla från G2A eller liknande sidor:
https://twitter.com/devolverdigital/status/466577590606520320
http://www.reddit.com/r/Steam/comments/2f3nse/why_is_g2acom_b...

Rebellion drog tillbaka ett gäng Sniper Elite 3 nycklar och listar vilka återförsäljare som är licensierade partners:
http://steamcommunity.com/app/238090/discussions/0/5407449365...
G2A är inte en av dom men har spelet till försäljning.

Står inget om att det är just G2A men läsvärt:
För två år sedan hade Natural Selection 2 problem med likanade sidor, vad jag vet är det fortfarande bara Steam och HB som är officiella återförsäljare av spelet men G2A säljer det ändå, kan ha fel):
http://unknownworlds.com/blog/beware-shady-key-resellers-and-...

Kan lägga till:
http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2014/03/28/retaile...

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Jag sa att sidan är legit. De är 100% ärliga och har klockren support. Att företagen inte gillar att man köper nycklar från deras försäljare utomlands och sedan använder dem i sverige kan jag köpa, men det är inte olagligt någonstans.

http://www.kinguin.se/buyer_protection

Hade din kompis kontaktat supporten som en vettig människa hade han/hon fått en ny fungerande nyckel samt kompensation för besväret.
Samma sak gäller din W7 nyckel.

De har bättre support än de flesta företagen. Varje gång jag behövt kontakta support har jag fått snacka med någon jätteskön lirare som vet va de höll på med.

Vill du spärra in dig i din foliehatt och köpa från steam är det helt ok med mig, men om någon frågar efter råd så se då till att ha koll på vad du snackar om när du svarar.

Det var ett bedrägeri att ge mig en MSDNAA nyckel när jag köpte en äkta licens ifrån dom (det dom annonserade om). Ett bedrägeri är ett bedrägeri även fast jag kontaktar bedragaren för kompensation (bedrägeriet har redan skett). Hade dom haft sitt företag i Sverige hade jag polisanmält dom. Jag spärrar inte in mig i nån foliehatt om jag köper ifrån auktoriserade försäljare, vilket barnsligt påhopp.

Du säger att dom är 100% ärliga och legit , det är ju bara din personliga åsikt om dom och ingen fakta överhuvud taget. Är det inte bättre att du skriver "jag tycker dom är 100% ärliga".

Vad är det jag inte har koll på, mina åsikter? Det är väll det trådskaparen vill ha input av, åsikter och erfarenheter utav folk här i forumet. Jag tar mig också rättigheten och skriva just det i denna tråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Precis likadant för en polare jag känner som köpte från Fast2Play för inte så länge sedan, intressant att det handlar om just CoD för både din och min polare.
Han har köpt en massor andra spel från Fast2Play som däremot inte blivit borttagna och alla nycklar har kommit på direkten så det är väl lite som rysk roulette med Fast2Play men man kanske tjänar på det i längden.

Ofta så bannas hela batchar av sådana nycklar, vad jag uppfattar det som. Just COD verkar vara extra känsligt hos steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Det var ett bedrägeri att ge mig en MSDNAA nyckel när jag köpte en äkta licens ifrån dom (det dom annonserade om). Ett bedrägeri är ett bedrägeri även fast jag kontaktar bedragaren för kompensation (bedrägeriet har redan skett). Hade dom haft sitt företag i Sverige hade jag polisanmält dom. Jag spärrar inte in mig i nån foliehatt om jag köper ifrån auktoriserade försäljare, vilket barnsligt påhopp.

Du säger att dom är 100% ärliga och legit , det är ju bara din personliga åsikt om dom och ingen fakta överhuvud taget. Är det inte bättre att du skriver "jag tycker dom är 100% ärliga".

Vad är det jag inte har koll på, mina åsikter? Det är väll det trådskaparen vill ha input av, åsikter och erfarenheter utav folk här i forumet. Jag tar mig också rättigheten och skriva just det i denna tråd.

Skrivet av Pinkn00b:

Dem sålde en MSDNAA nyckel till han, 100% legit är dem.

Men läs det jag skriver. Jag säger att de på fast2play är 100% ärliga, de hade ingen aning om att W7-nycklarna var från MSDNAA, de blev lurade av sin återförsäljare. Det jag menar med att de är ärliga är att de står för sitt misstag att de inte kollat ursprunget av nycklarna bra nog. Har fått supersnabba svar varje gång jag pratat med dem, och de har varit 100% ärliga. Deras betalmetoder och sida är 100% legit.

När det gäller just w7-nycklar så finns det ingen sida som är dum nog att medvetet sälja MSDNAA-nycklar eftersom det med största sannolikhet blir spärrade av MS.

Jag säger inte att du är 100% säker på att nyckeln fungerar och är korrekt, snarare 99%. Det jag säger är att det är 100% chans att du får bra support och kompensation om du skulle råka ut för något.

*Ironi nedan*

Jag köpte nyligen ett paket från SIBA som inte innehöll det de stod på sidan också, ska jag polisanmäla dem för bedrägeri nu också eller? De befinner sig ju i sverige.. För att kontakta supporten och få hjälp är ju helt orimligt, de har ju bedragit mig?

Dold text
Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Men läs det jag skriver. Jag säger att de på fast2play är 100% ärliga, de hade ingen aning om att W7-nycklarna var från MSDNAA, de blev lurade av sin återförsäljare. Det jag menar med att de är ärliga är att de står för sitt misstag att de inte kollat ursprunget av nycklarna bra nog. Har fått supersnabba svar varje gång jag pratat med dem, och de har varit 100% ärliga. Deras betalmetoder och sida är 100% legit.

När det gäller just w7-nycklar så finns det ingen sida som är dum nog att medvetet sälja MSDNAA-nycklar eftersom det med största sannolikhet blir spärrade av MS.

Jag säger inte att du är 100% säker på att nyckeln fungerar och är korrekt, snarare 99%. Det jag säger är att det är 100% chans att du får bra support och kompensation om du skulle råka ut för något.

*Ironi nedan*

Jag köpte nyligen ett paket från SIBA som inte innehöll det de stod på sidan också, ska jag polisanmäla dem för bedrägeri nu också eller? De befinner sig ju i sverige.. För att kontakta supporten och få hjälp är ju helt orimligt, de har ju bedragit mig?

Dold text

Hur bortförklarar du att de säljer Humble Bundle nycklar då?
http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2014/03/28/retaile...

Citat:

Indie developer Ed Key, one of two people who created Proteus, has confirmed Fast2Play is reselling Steam keys from Humble Bundles. His process involved purchasing his game from Fast2Play’s store, and cross-checking his history of issued Steam keys. The copy that he purchased matched one sold through the Humble Indie Bundle 8 batch of games.

Förstå att det är tjuvar och bedragare bakom siten.

Permalänk
Inaktiv

Fast2Play redirekteras till www.g2play.net som är originalet, när du köper från Fast2Play så köper du från G2Play eftersom dem tillåter andra användare att skapa sina egna hemsidor som en kopia (mirror). Och desto fler som köper från den användarens hemsida desto mer tjänar användaren en viss del utav prisets inkomst. Detta är ett marknadsförings trick som fungerar väldigt bra. Men det finns dock bedrägeri sidor som efterliknar och redikterar dig till deras egna affär. Så det är rekommenderat att använda originalet www.g2play.net.

G2Play är helt legit, men det finns vissa detaljer som måste följas:
1. Det kan ta från 1-30min tills du får din CD-Nyckel (ibland beställs dem)
2. Du skall ALDRIG köpa en förbeställd produkt som inte har kommit ut. Steam (vet inte om Origin) kan stänga av ditt konto, precis som när du använder en VPN/proxy för att köpa spel billigare. Men detta gäller inte spel som redan har släppts.

Köpt massor där, och fortsätter med det, ha kul!

Permalänk
Medlem

Och så gnäller konsumenterna över att producenterna är giriga svin. Jo tjena...

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon244686:

G2Play är helt legit, men det finns vissa detaljer som måste följas:
1. Det kan ta från 1-30min tills du får din CD-Nyckel (ibland beställs dem)
2. Du skall ALDRIG köpa en förbeställd produkt som inte har kommit ut. Steam (vet inte om Origin) kan stänga av ditt konto, precis som när du använder en VPN/proxy för att köpa spel billigare. Men detta gäller inte spel som redan har släppts.

Köpt massor där, och fortsätter med det, ha kul!

Om jag förstår rätt, det är helt legit....MEN vi sammanfattar lite ändå:
* De säljer spel som de inte har i lager
* Köper du spel för tidigt blir hela ditt steam/origin bannat (hur de kom över dessa nyckel kan man undra...)
* De säljer MSDNAA-licenser av bland annat Windows som ej får säljas vidare, och som förr eller senare blir avstängda
* De säljer Humble Bundle nycklar som ej får säljas vidare, som kan bli avstängda
* De säljer regelrätt stulna nycklar, för CoD bland annat, som blir bannade i parti och minut
och ibland...
och ibland...
....
På något vis så låter det inte längre speciellt seriöst.
Däremot låter det precis som en rövarhåla till "butik" man vill undvika, för att inte uppmana tjuvar till att stjäla fler nycklar på olika vis.

Permalänk
Medlem

Det här är väl samma sak som att man (om man är lite okritisk i val av butik eller har rejäl otur) kan få en fysik produkt tänkt för en annan marknad. Butikerna själva säljer det som leverantören kommer med. Nu vet jag inte hur de får tag på sina koder, men en gissning är att de köper upp dem utan att veta så mycket om dem.

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av henkiii:

Hur bortförklarar du att de säljer Humble Bundle nycklar då?
http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2014/03/28/retaile...

Förstå att det är tjuvar och bedragare bakom siten.

Humble Bundle står ju knappaste för direkt högaktuella titlar - om ens "normala" titlar överhuvudtaget. Kollat weekly bundle de senaste månaderna och det är bara rent indie-skräp som ingen har hört talas om.

Om det är en marknad att köpa sådana titlar på humble bundle och sälja på sidor som G2Play, så...varsågod. Vinstmarginalerna är nog ytterst små.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Om jag förstår rätt, det är helt legit....MEN vi sammanfattar lite ändå:
* De säljer spel som de inte har i lager
* Köper du spel för tidigt blir hela ditt steam/origin bannat (hur de kom över dessa nyckel kan man undra...)
* De säljer MSDNAA-licenser av bland annat Windows som ej får säljas vidare, och som förr eller senare blir avstängda
* De säljer Humble Bundle nycklar som ej får säljas vidare, som kan bli avstängda
* De säljer regelrätt stulna nycklar, för CoD bland annat, som blir bannade i parti och minut
och ibland...
och ibland...
....
På något vis så låter det inte längre speciellt seriöst.
Däremot låter det precis som en rövarhåla till "butik" man vill undvika, för att inte uppmana tjuvar till att stjäla fler nycklar på olika vis.

Äh. Jag lägger ned diskussionen, vi kommer ingen vart. Vi kommer med största sannolikhet fortsätta tycka olika. Jag kan bara snacka om egen erfarenhet, och har sparat tusentals kronor och de få gångerna jag behövt support har de varit 100%-iga. Svarat inom ett par timmar varje gång.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Aldrig haft problem med fast2play.se (g2play.net), handlat drygt 10 produkter därifrån.
Som sagts tidigare, om man köper euro/worldwide nycklar och håller sig borta från gift keys (dessa får man ej handla med enligt steams regler) så bör det ej bli problem.

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Äh. Jag lägger ned diskussionen, vi kommer ingen vart. Vi kommer med största sannolikhet fortsätta tycka olika. Jag kan bara snacka om egen erfarenhet, och har sparat tusentals kronor och de få gångerna jag behövt support har de varit 100%-iga. Svarat inom ett par timmar varje gång.

Jag har aldrig betvivlat att du har sparat pengar på att handla stöldgods av tjuvar/hälare, men frågan är ju vad din moraliska kompass säger om detta?
Så länge du är medveten om vad du köper, och inte tror på allvar att det är en butik som vilken annan som helst, fast med "superduperbra" priser.

Det sticker förbaskat mycket i ögonen när folk som till och med åkt på nitlotter fortsätter hävda att butiken är 100% seriös, när allt pekar på det motsatta.

Min definition av seriös är då alltså att cdnycklarna kommer från lagliga källor. Inte inbrottstjuvar som sprättat kartonger (och fått "riktiga" nycklar), eller "riktiga" nycklar köpta med stulna kreditkort, eller kraftigt rabatterade nycklar som egentligen är avsedda studenter(MSDN) eller välgörenhet (Humble).

Men ja, vi kan nog avsluta här.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av henkiii:

Jag har aldrig betvivlat att du har sparat pengar på att handla stöldgods av tjuvar/hälare, men frågan är ju vad din moraliska kompass säger om detta?
Så länge du är medveten om vad du köper, och inte tror på allvar att det är en butik som vilken annan som helst, fast med "superduperbra" priser.

Det sticker förbaskat mycket i ögonen när folk som till och med åkt på nitlotter fortsätter hävda att butiken är 100% seriös, när allt pekar på det motsatta.

Min definition av seriös är då alltså att cdnycklarna kommer från lagliga källor. Inte inbrottstjuvar som sprättat kartonger (och fått "riktiga" nycklar), eller "riktiga" nycklar köpta med stulna kreditkort, eller kraftigt rabatterade nycklar som egentligen är avsedda studenter(MSDN) eller välgörenhet (Humble).

Men ja, vi kan nog avsluta här.

Håller med dig, och dom skriver själva på sin facebook att dom inte får sina nycklar från någon utgivare, så kan man därefter dra sina egna slutsatser varifrån dom kommer. Att argumentera emot detta är konstigt. Men bara att hoppas på hårdare banhammer från Origin, Steam, Uplay och alla utvecklare av spel som förlorar pengar på detta. Vet man om vad det är för företag och därefter fortsätter handla förtjänar man att få sitt konto bannat.

Bara för att man själv inte drabbats är ju ingen ursäkt, finns ju andra som drabbas istället.

Bra lista ovan för övrigt, den säger ju något om hur "legit" dom egentligen är...men ja debatten är nog klar för denna gång, dom som köper stöldgods kan man inte ändra över ett diskussionsforum.

Permalänk
Medlem

På ett sätt tycker jag att det är trevligt med moralkärringar som försöker konvertera samhällets mer eller mindre korrupta individer, samtidigt undrar man ju om dessa människor verkligen inte har en BT-klient snurrandes på nätterna för att fixa filmen till fredagsmyset.
Vilket i så fall hade varit ett betydligt allvarligare brott än att köpa en cd-nyckel från fast2play eller liknande.

Som tur är så är det upp till var och en att ställa sitt eget moral kompass!
Så TS, gör som du vill.

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

100% legit? Haha jovisst. En kompis köpte därifrån och fick sitt call of duty borttaget ifrån steam, han fick alltså en produkt av fast2play som inte var så legit som du verkar tro. Han gjorde dock inte en olaglig handling i Sverige när han beställde nyckeln.

Skrivet av Uzanar:

Precis likadant för en polare jag känner som köpte från Fast2Play för inte så länge sedan, intressant att det handlar om just CoD för både din och min polare.
Han har köpt en massor andra spel från Fast2Play som däremot inte blivit borttagna och alla nycklar har kommit på direkten så det är väl lite som rysk roulette med Fast2Play men man kanske tjänar på det i längden.

Vet också en som blev av med CoD.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Jag köpte BF4 när det släpptes på Fast2Play, detta var via VPN och priset var typ hälften av vad det kostade på Origin. Inga problem än så länge (peppar peppar). Ingen har blivit rik på att vara legit, så då kan väl vi dödliga få köpa spel för en billigare slant än dessa hutlösa priser som råder idag.

Förr kostade en fysisk kopia, med kartong, böcker och allt möjligt trams oftast upp till 499kr. Idag betalar vi över 560kr för en digital kopia där i många fall spelen är ospelbara första veckorna pga buggar och strul.. inte OK!

Permalänk
Inaktiv

Fast2play.se är ingen aktoriserad återförsäljare. Där med bör du inte ha fullt förtroende för dem. De tar tid att hitta och spärra olagliga nycklar. Handla där på egen risk.

Permalänk
Medlem

Har köpt över 20 nycklar på Fast2play.se nu och bara haft problem med en av dom, Saints row 4 togs bort från mitt steam konto efter någon dag. Fick pengarna tillbaka redan samma dag. Dom har numera infört "Kundskydd" där du betalar ca 8kr extra när du köper nyckeln som är av en typ av "försäkring" att nycklen inte är kass och därmed är det inga problem längre.

Permalänk
Medlem

Oändlig diskussion troligtvis. Hade hoppats på att de sidorna kunde konkurrera lite mer för att dra ner priserna på steam och äckelpriserna som råder på origin. Det är ju definitivt inte konstigt att folk använder sig av dem, oavsett om man tycker att de är helt legit eller inte. Människor är egoistiska varelser, och kan vi spara av våra egna pengar så varför inte. Personligen får de utvecklare som gör spel vilka jag lägger ner mycket tid i ändå mina pengar och ger då mig fysiska lådor att placera i hyllan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Wannabe gamer