H1Z1 - Zombie Survival MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Hansson:

FRANKIEonPCin1080p pratar om H1Z1:

https://www.youtube.com/watch?v=DMc_6bk3LoE

Är nog bra reklam för spelet, Öka hypen ^^

Skrivet av Boozfob:

Undra om han ska fuska i H1Z1 också

ont: någon som vet hur stor spelvärlden kommer att vara?
Läste lite på reddit och om jag har förstått det rätt så är det ingen som vet riktigt..?

var någon tråd där dom tydligen hade sagt 64 kvadrat kilometer men egentligen menade 64*64 kilometer?
(Gillar inte reddit så orkar inte sitta och läsa igenom alla trådar där)

Var har du sett/hört/bevis för att han fuskar? Eller är det de klassiska "Snackarmassagojjaförjaärcoolastistan"?

Permalänk
Medlem

fösenat med ännu en timme. Den nya tiden är 22:00

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cappe97:

fösenat med ännu en timme. Den nya tiden är 22:00

Trisst, bara förseningar det blir nog en till efter det. Får väl spela imorgon för man vill ju inte vara en "zombie" på jobbet

Permalänk
Medlem

Jag ska lätt ge spelet ett försök.
Har tänkt o streama med nu i kväll samtidigt som jag testar spelet.
Har en TS3 server folk kan hoppa in på om dom vill spela med mig
Skicka ett PM här på SC om någon är intresserad.
PS. du måste vara över 25år. annars känner jag mig för gammal

Permalänk
Medlem

ännu en timme till...

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

Error för mig

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk

Yep, samma här. Får något inloggnings-error (G99) efter att jag startat upp spelet. Blir bara att vänta

Permalänk
Medlem

Läste att de ändrat sig och att man nu ska kunna betala för airdrops. Sjukt besviken!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

smutt, bara 2 timmars kö, så här på "prime" time, kötiden går dessutom uppåt inte nedåt.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Skrivet av Nightcrawl:

Läste att de ändrat sig och att man nu ska kunna betala för airdrops. Sjukt besviken!

Skickades från m.sweclockers.com

Du har alltid kunnat betala för airdrops... det folk skiter ner sig över är att du kan få vapen och ammo från dessa och kallar det för p2w då dom tycker att köpa airdrops är samma som att köpa vapen. Lite synd att spelet ska få skit dragit över sig direkt pga oinformerade idioter.

Postade detta på ett annat forum också men tänkte lika bra att skriva det här också... Ang airdrops:

1. Du kan inte kalla in ett airdrop om det inte finns över ett visst antal spelare på servern (100 spelare)
2. Ett airdrop är menat som en server event, typ heli crash sites i dayz, men att i h1z1 är dom triggade av spelare istället för att vara random events.
3. Flygplanet som släpper airdroppen spawnar så långt från spelaren som bara möjligt och måste alltså flyga över hela kartan
4. Alla andra spelare på servern kan se och höra flygplanet och kan på så sätt hitta platsen för airdroppet.
5. Airdroppet kan innehålla vad som helst, det kan även vara en låda full med zombies.
6. En stor färgad rökpelare vid drop platsen.
7. När en spelare kallar in ett airdrop så kommer det inte till en exakt plats. Nuvarande radien är 250meter men detta ska göras större.

Förhoppningsvis gör detta att strider mellan spelare flyttar ut till random platser på kartan istället för att alla ligger på tak i en stad.

Och nej... Du köper inte ett vapen eller ammo. Du köper ett airdrop som kan innehålla random loot, zombies eller ingenting. Samt att alla andra spelare kan stjäla den från dig.

Spawnraten på vapen och ammo i airdrops ska tweakas. Samma med all annan loot och allt annat i spelet. Därför dom har ea så att när det färdiga spelet släpps så behöver man inte lägga lika mycket tid på tweakande av spawnrates och dylikt.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Du har alltid kunnat betala för airdrops... det folk skiter ner sig över är att du kan få vapen och ammo från dessa och kallar det för p2w då dom tycker att köpa airdrops är samma som att köpa vapen. Lite synd att spelet ska få skit dragit över sig direkt pga oinformerade idioter.

Postade detta på ett annat forum också men tänkte lika bra att skriva det här också... Ang airdrops:

1. Du kan inte kalla in ett airdrop om det inte finns över ett visst antal spelare på servern (100 spelare)
2. Ett airdrop är menat som en server event, typ heli crash sites i dayz, men att i h1z1 är dom triggade av spelare istället för att vara random events.
3. Flygplanet som släpper airdroppen spawnar så långt från spelaren som bara möjligt och måste alltså flyga över hela kartan
4. Alla andra spelare på servern kan se och höra flygplanet och kan på så sätt hitta platsen för airdroppet.
5. Airdroppet kan innehålla vad som helst, det kan även vara en låda full med zombies.
6. En stor färgad rökpelare vid drop platsen.
7. När en spelare kallar in ett airdrop så kommer det inte till en exakt plats. Nuvarande radien är 250meter men detta ska göras större.

Förhoppningsvis gör detta att strider mellan spelare flyttar ut till random platser på kartan istället för att alla ligger på tak i en stad.

Och nej... Du köper inte ett vapen eller ammo. Du köper ett airdrop som kan innehålla random loot, zombies eller ingenting. Samt att alla andra spelare kan stjäla den från dig.

Spawnraten på vapen och ammo i airdrops ska tweakas. Samma med all annan loot och allt annat i spelet. Därför dom har ea så att när det färdiga spelet släpps så behöver man inte lägga lika mycket tid på tweakande av spawnrates och dylikt.

Tack för bra info. Låter iallafall något bättre.

Det är svårt att hålla sig helt informerad när de i min mening hittills är ganska spretiga med informationen. Vilket jag för egen del ändå har förståelse för.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Skrivet av Nightcrawl:

Tack för bra info. Låter iallafall något bättre.

Det är svårt att hålla sig helt informerad när de i min mening hittills är ganska spretiga med informationen. Vilket jag för egen del ändå har förståelse för.

Skickades från m.sweclockers.com

Spretiga med information i textform javisst.
Har följt med spelet sedan det avslöjades och utvecklarna har flera gånger / månad sedan dess hållit dev-streams, som också kan ses på youtube nu, där dom gett otroligt mycket information.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk

Finns det några skjutvapen tillgängliga i spelet för närvarande? Har enbart sätt folk i streams på Twitch som springer runt med yxor , pilbågar och annat bråte.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Spretiga med information i textform javisst.
Har följt med spelet sedan det avslöjades och utvecklarna har flera gånger / månad sedan dess hållit dev-streams, som också kan ses på youtube nu, där dom gett otroligt mycket information.

Ja, detta ger ett spretigt intryck. Säger inte att informationen inte finns, men svårt att hitta det man vill få tag på.

Det blir till att skaffa spelet iallafall för att följa utvecklingen och bilda en egen uppfattning. Gillar ju gengren stort så.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Skrivet av Nightcrawl:

Ja, detta ger ett spretigt intryck. Säger inte att informationen inte finns, men svårt att hitta det man vill få tag på.

Det blir till att skaffa spelet iallafall för att följa utvecklingen och bilda en egen uppfattning. Gillar ju gengren stort så.

Skickades från m.sweclockers.com

Spretigt intryck javisst... Men inte spretiga med mängden eller kvalitén på infon dom gett ut (vilket var vad jag svarade på först)

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem

Är det någon som lootat något ännu? Har sprungit runt i 2 timmar utan att hitta något annat än en backpack och tändstickor. Alla verkar springa runt med yxa pilbåge och döda allt utan att reagera. Tar ca 20 min att dö av hunger/dehydration, men finns i stort sett inget att äta/dricka.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har väldigt dålig FPS?

Spelet använder ju bara 1 GPU, men det känns som att något är fel?

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk

Nån som vet när detta blir fritt att spela?

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jace:

Var har du sett/hört/bevis för att han fuskar? Eller är det de klassiska "Snackarmassagojjaförjaärcoolastistan"?

https://www.youtube.com/watch?v=fI8y1GtLdMQ

Vissa saker kan vara tveksamma men när han haft inventory öppet då han inte hade full health och sen strax efter har han full health och öppnar inventory och inget fattas, då verkar det lite skumt.

Synd att Frankie lyckats få ljudet borttaget i sin desperata kamp att dölja sina hemska brott

Märkligt också att de kan få planetside motorn att fungera i så stor skala medan arma motorn e jekligt seg, men jag vet ej hur stor planet side kartan är jämfört med arma kartan och sen har nog inte planetside samma seriösa bullet projection etc som arma motorn.
Men skulle det inte gå att göra typ arma light, jag behöver inte beräkna varje rikoschett etc då jag lirar dayz lr altis life, det kunde de ha när de kör seriös militär sim.
Sen förstår jag att planet side motorn kanske inte är lika "seriös" eller avancerad eller hur man skall uttrycka det som arma motorn.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Arma motorn är väldigt gammal, inte speciellt välgjord och den gör väldigt mycket onödiga beräkningar precis som du skrev

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Sh/\rK=-:

Nån som vet när detta blir fritt att spela?

När det inte längre är Early access så säger dom att det ska bli gratis för alla, Det kan ta ett tag innan det händer. Sen sa dom från början att det inte skulle kosta nåt men det ändrades såatteee......

Jag ska avvakta lite och se vad folk tycker innan jag bestämmer mig om jag ska prova eller fortsätta med Dayz.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Ni som både har spelat DayZ (standalone) och H1Z1 hur pass mycket skiljer sig spel ifrån varandra? Har H1Z1 mera innehåll än DayZ för stunden t.ex? Sony har ju lite mera resurser att lägga kan man ju tycka. Har personligen aldrig själv testat DayZ men har hört mycket om att det är så pass ofärdigt att det inte är någon idé att inköpa. Funderar lite smått på att köpa H1Z1 (medveten om det blir f2p vid ett senare stadie). Ge mig era åsikter!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

När det inte längre är Early access så säger dom att det ska bli gratis för alla, Det kan ta ett tag innan det händer. Sen sa dom från början att det inte skulle kosta nåt men det ändrades såatteee......

Jag ska avvakta lite och se vad folk tycker innan jag bestämmer mig om jag ska prova eller fortsätta med Dayz.

Låter vettigt att avvakta, kanske Sony har mer pride men farligt om för många betalar för early access så de får in pengarna innan spelet är klart. Kan hända de inte lägger lika mycket krut på att få det färdigt och implementera alla saker innan de menar spelet är klart om redan en majoritet betalat för det.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Har lyckats spela iaf en halvtimme under kvällen. Här är mina spontana tankar:

- Fler servrar behövs troligtvis. Känns inte vettigt att vänta minimum 45-60 minut. Kanske lossnar trycket lite de kommande dagarna.
- Allting på servern verkar vara lootat (iaf bilar, hus med omnejd).
- Grafik kanske något över förväntan. Inga problem med FPS.
- Inventory/Interfacet känns något bökigt, men kan säkert mest vara att man är ovan.
- Verkar som att man måste klicka en gång för varje slag, klicka en gång för varje item i en stack man vill slänga ut (?). Inte ergonomiskt i längden (nyskadade handleder och brutet lillfinger, så det blir lätt jobbigt i längden).
- Bågen känns väldigt svag/väldigt tunga pilar. Dock kanske bra för gameplay?
- Finns enormt potential!
- Man får nog förvänta sig att saker och ting behöver balanseras den närmaste tiden (vilket också är syftet med hela EA).
- Irriterande "hack" varje gång man trycker på "E" (för att 'loota').
- Irriterande att spelet stängs ned när man köat 60 av 90 minuter för att komma in på en server.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

har hunnit spela nu 5h+. har mest sprungit runt. lär mig crafta olika saker o pratat med folk.
Just nu är det ganska surt att spela på PVP servrar då jag stött på ett antal fuskare (aimbot, radar, supperhopp, noclip, osv, osv)
Så vill man skala ner på frustrationen så rekommenderar jag starkt PVE servrar att börja med tills man fått ett bättre förstående för spelet! Dock har inte EU några sådana, men ska dyka upp tills nästa vecka, så hålla ett öga på detta!

Permalänk
Medlem

Har nåt konstigt problem! Känns som att jag hoppar fram lite hela tiden.
Kanske datorn jag har som inte fungerar som den ska!

Har bra internet så tror inte det är något fel på det.

EDIT:

Typ när jag trycker ESC eller Tab så ser jag inget, bokstäver mm är borta!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

H1Z1 är i Early Alpha stage, de har redan nämt mängder av olika key features som inte är klara än. De som klagar på spelet verkar inte förstå detta. H1Z1 är inget färdigt spel, du köpte dig rätten att ge förslag och pröva spelets core före alla andra, inte för ett perfekt spel.

Ska bli intressant o se hur spelet kommer att bli vid release.

Permalänk
Avstängd

De stream jag sett av H1Z1 har varit rätt tråkiga med tröstlöst letande av vapen och mat i dimma och regn men du menar alltså att det kommer bli bättre.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

De stream jag sett av H1Z1 har varit rätt tråkiga med tröstlöst letande av vapen och mat i dimma och regn men du menar alltså att det kommer bli bättre.

Vad skulle du själv göra i en zombievärld annat än att försöka överleva?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Falcon:

Vad skulle du själv göra i en zombievärld annat än att försöka överleva?

Nja, spelar jag vill jag ha kul. Sedan är det väll upp till var och en vad man tycker är kul. Men med andra ord är detta inte ett spel för mig även när det är färdigt. Var det jag ville veta så tack!

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)